Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tuning HI Speed.


Recommended Posts

Witam mam zamiar stuningowac fn2000 do wysokiej szybkostrzelnosci.

Spring m100 promyka.

I teraz pytanie ktory z w miare tanich silnikow byscie polecali i jakie daja osiagi ?

Systeme sobie podaruje ze wzgledu na cene...

Ktos probowal juz silniki elementa ? Hi Speedy Guardera ?

Druga kwestia dotyczy zebatek.

Zastanawiam sie nad kupnem (z taiwana) Zębatki High Speed [GUARDER] czy tez Zębatki High Speed [ZS-02-11] systemy.

Systema ma przewage helikalnym ustawieniem zebow ...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Silnik systemy Hi speed/ Turbo, możesz dać też guarder revolution. Zebatki Hi Speed, spring max 110, tłok DF nylonowy z ostatnim metalowym zębem i takie inne tam pierdoły.

P.S Tłok JBU aluminiowy z full steel gębą nie nadaje się do wysokich szybkostrzelności, jest piekielnie wytrzymały,ale przy hi-speed potrafi sie zjechać, i jest ciężki. 8)

Link to post
Share on other sites

No nic - mosfet jest w drodze, Spring m100, zebatki hi speed guardera i silnik guardera revolution. Tlok alu - ale bardzo lekki jest bo to z wgc sciagany jakis kosmos (te jbc jakos do mnie nei przemawiaja) a ze ma wszystkie zeby metalowe to latwo sie pewnie nie zjedzie (jakby co wymieni sie zeby tylko).

Uszczelniona dysza i konkretna glowica tloka tez sie przydadza bo w fn2000 szczelnosc to porazka.

Lipola nie kupuje bo zamiast nowej batki z ladowarka za 200 zl wole wykorzystac te batki co mam (9.6 V 1500).

Wiem - nie sa za mocne ale po to wlasnie i zebatki i silniczek potzrebne.

Lozyska kulkowe sa w tej chwili i widze roznice - niestety sa to badziewia elementa za 10 zl i tylko 4 z nich dalo sie zamontowac (zebatke tlokowa sobie podarowalem) bo potrafia rozwalic sie w palcach.

 

Wlasnie czytalem ze gp hi speed jest fajny ale przy springach m120. A tu tylko m100 i nic wiecej nie chce wkladac.

 

Pj III generacji mam silniczek - ale on ma mocne torque a nie speeda.

Link to post
Share on other sites

Wiec po wielu rozkreceniach gearboxa pare uwag.

1. Lozyska kulkowe elementa potrafia rozwalic sei w rekach .. ale za 10 zl nie spodziewalem sie rewelacji.

2. Podpilowana sprezyna to nie jest dobry pomysl - teraz nie wiem co padlo pierwsze - lozysko i polamalo sie przez to pare zebow zebatki srodkowej, czy odwrotnie (przy okolo m100 lub m90).

3. Odciac szlifierka modelarska jeden zab w tloku i zebatce - daje przyrost rofa i mniejsze sprezanie springa. Dzieki temu jak nie ma sie slabej sprezyny - odczuwa sie wiekszy rof i lrzejsza prace silnika.

4. Tlok aluminiowy po 2 dniach zaczal dziwnie zgrzytac. Okazalo sie ze skompresowal sie i zeby - wszystkie metalowe ... ale podniosly sie o 1 mm do gory i zebatka tlokowa nie dawala rady naciagnac tloka. A potem klinowala sie miedzy zebami.

5. Zebatki hi speed sa srednie ... pierdykly na m90 przy rofie 23 /s

Ktos wogole moze mi powiedziec czym one sie roznica od zwyklych ? Nie liczac ostatniego zeba na tlokowej ktory jest szerszy o polowe i trzeba skracac tlok bo sie klinuje ?

6. Jak juz spiluje sie zeba z tlokowej - mozna wykorzystac uszkodzone tloki ... mialem taki porzadny systemy ale z wylamanym pierwszym zebem. Po docieciu, przeszlifowaniu - chodzi ladnie. Tylko pozostalo zdystansowac glowice tloka zeby byla bardziej z przodu o te 5-7 mm.

 

I teraz tak.

Silnik revolution, zebatki stock auga, gearbox v3 (jednak przerobilem auga z uwagi na mocniejszy gearbox, po odlaczeniu semi - zeby nie chaczylo), lozyska jednak kulkowe elementa (zobacze czy troche wytrzymaja....) tlok systema z odcietym jednym zebem, sprezyna promyka m100 na spalonej baterii 8.4 v (wlasciwie dwie spalone zrownoleglone) daje 16 k/s.

Na baterii 9.6 V - 2200 - 21 k/s

 

Ogolnie nie chce wyciagac narazie wiecej bez wymiany lozysk na porzadne ... a najlepiej gearboxa na 7mm lub 8 mm i ile takie da rade dorwac.

Pozatym podkaldkowanie w tej chwili jest srednie ... po 15 rozkrecaniu gearboxa zeby zdiagnozowac czemu sie zacina (nieszczesny tlok) nie chcialo mi sie juz tego jeszcze raz rozkrecac.

 

ps. aug przeszedl tez skrócenie - przod od ragonova po to zeby dokrecic tlumik.

http://4x4.szczecin.pl/asg/augcqb/2.jpg

http://4x4.szczecin.pl/asg/augcqb/3.jpg

Link to post
Share on other sites

Otóż robienie karabinka na super rof to wybitnie podła sprawa. Mam wrażenie, że gorsza niż na 500fps.

Osobiście mam w MP5 taki zestawik:

- łożyska kulkowe DF 7mm (8mm dałoby o wiele lepszy efekt, wiec jak ci peknie gb to weź z takimi łożyskami)

- zębatki XYT z Chińczyków przy długiej serii i zacince zębatki padają jak muchy, bez względu na to czym są, a te idzie tanio kupić ;-) )

- tłok alu JBU z wstawionymi zębami od DF (trochę szlifowania było, ale śmiga OK, możnaby pomyśleć nad czymś lżejszym)

- sprężyna M110 Guarder

- silniczek Systema Turbo

- kable 2,5mm^2

- mosfet

- batka 10,8V 3600mAh Sanyo RC

 

Daje to jakieś 26-28 kulek na sekundę i w miarę bezawaryjną pracę. Chociaż strzelanie z tego serią dłuższą niż 10 kulek dobrze gearboxowi nie robi.

 

Koledzy mają repliki robione na kompletnych zestawach Modify i przy rofie w granicach 30-35 kulek nic im nie siada - więc może to jest rozwiązanie ?

Link to post
Share on other sites

Ja sprawdzam rofa na adobe soundboothu - dokladnosc co do milisekundy wiec nic na oko.

Tez mi sie wydawalo ze moja p90 miala 30 kulek na sekunde ale z zegarkie mw reku nagle wyszlo ponizej 20 ;)

Wiem ze v2 gearboxy padaja na szybkim rofie okurtnie - bo mi jeden padl, ale teraz sproboje nowy gearbox 8 mm lozyskowanie.

Do tego mosfet, t-connectory i silikonowe przewody.

Tylko jeszcze nad bateria sie zastanawiam ale to potem.

Najpierw niech sie dotrze.

A ze zebatki beda pekac - jestem przygotowany mam jeszcze 2 komplety na wymiane ;)

 

ps. Dla przykladu - mp3 z rofem 22 k/s (po naladowaniu batki na full wyszlo 22) i przyspieszone do 40 k/s

http://www.4x4.szczecin.pl/asg/augcqb/22rps.mp3

http://www.4x4.szczecin.pl/asg/augcqb/40rps.mp3

Edited by Kocur666
Link to post
Share on other sites

Przy tym rofie latwo o zacinke bo tlok moze nie zdazyc sie cofnac i zeby wchodza w tlok.

Znajomek tez robil extremalny rof - zszeregowane 2 batki 9.6 v (wiec w sumie 19 v) na gearboxie prowina.

Rof byl masakryczny na m130... Ale zebatki padaly od reki.

Zrobic 500 fps i 12 rpm jest pikus w porownaniu ze zrobieniem na 280 fps ale za to rofem ponad 25. Wiem zmielilem juz z 5 zebatek i zarznelem 2 gearboxy.

Link to post
Share on other sites

Zastanawiam sie nad jednym - tlok systemy obiety wymiekl przy 30 rps ;) Ale to z uwagi ze drugi zab ktory pozostal jest dwa razy wezszy niz orginalny.

Wiec wstawiam alu z metalowymi zebami - ale drugi zab nie jest obciety.

Myslicie ze szlifierka modelarska wywalic go jest sens ?

Moge spokojnie zrobic to tak ze nie oslabie reszty.

 

Druga kwestia - czytalem ze silniki AMP potrafia zrobic 20 rps na springu m190 (ponad 650 fps).

Gdzies w polsce da sie zamowic takiego potwora ? Bo cos nie moge znalesc.

Link to post
Share on other sites

Silniki guardera padają jak muchy i szybko tracą na swojej szybkości. Nie można też do nich używać mocniejszych baterii.

 

Kocur mam bardzo dobre łożyska za 25zł ;) kulkowe, zajdź to się dogadamy.

 

MAX SPEED [Element]

Zębatki nawet "czajna made", ale z tych nowszych generacji

Tłok MB z 7 metalowymi zębami

Zestaw cichej głowicy tłoka i cylindra (lub Borek, jednak będzie drożej)

 

Dlaczego ?

 

Czajna made silnik wytrzymuje większe obciążenia niż guarderowski (nie gdybać i pierdzielić - sprawdzałem). Generuje przy tym bardzo podobną prędkość.

 

Dobrze zdystansowane zębaty na kulkowych łożyskach wytrzymają wiele, szczególnie przy tak małych obciążeniach.

 

Zestaw cichej głowicy (lub borek) odpowiednio zabezpieczy GB przed masą uderzeń na sekundę. Będzie działać jak poduszka. Jednak w przypadku zastosowania zestawu wyciszonego zalecam zastosowanie innego cylindra (bardziej pełnego względem stockowego) żeby zniwelować ubytek pojemności wynikający z zastosowania tego zestawu.

 

 

 

Trochę praktyki :

Tłok wytrzyma - dlaczego ?

U mnie śmigał przez długi czas na m150 przy rofie 16k/s

Dalej śmiga na M140 przy rofie 26k/s (mierzone na chrono MB posiadający funkcję mierzenia szybkostrzelności)

 

Zębatki wytrzymają - dlaczego ?

Wytrzymują lipo 11,1 w stockowych A&K gdzie spring jest M120

 

Zastosowanie cichego zestawu, czy też borka wyjaśniłem wyżej.

Link to post
Share on other sites

Ej ale jak usuwasz ząb z tłoka to i z zębatki tłokowej trzeba by. Inaczej na ostatnim zębie będzie przeskakiwało i nie dziwota że to zdycha.

Oczywiscie ze z zebatki tez usuniete.

 

Szmerglu - jak silnik padnie to kupie elementa. Za pozno napisales.

Co do lozysk juz mam zamowione 8 mm razem z gearboxem i przyjda jutro.

Co do borka to mam tylko typ 0 bez dziury i nie wiem czy bedzie sens go wkladac.

Tlok narazie pojdzie alu z wszystkimi metalowymi bo skonczyla mi sie kasa na kombinacje i nowego nie kupie.

Zebatki beda chinskie ale niestety z auga albo cholera wie czego - mam jakies walajace sie i juz nie pamietam skad.

Jak przemieli je bede myslec i pewnie kupie cos z uzywek.

 

Teraz pytanie - wstawiac borek bez dziury czy sobie darowac ... da rade zassac odpowiednio duzo powietrza czy ni ;/

Link to post
Share on other sites

Do aluminiowego tłoka musi byc borek lub cichy zestaw inaczej moc uderzenia wynikająca z jego ciężaru znów rozwalą Ci GB

Odnośnie cylindra to dobre pytanie :) przy tym springu, oraz takiej szybkostrzelności obawiam się że nie zdąży nabrać odpowiedniej ilości powietrza i dojdzie do poważnego spadku mocy.

Link to post
Share on other sites

Co z tego że kierunkowa (kto w ogóle wymyślił takie beznadziejne określenie łożyskowanej?!) ? Skoro waga łożyskowanej + tłoka + szybkostrzelność przerasta wytrzymałość ścianek GB ?

Dodając parę gram więcej wagi przy takiej szybkostrzelności jaką Kocur chce osiągnąć trzeba zadbać o odpowiednią "poduchę" żeby znów nie stracił GB.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...