Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Jaki silnik?


Recommended Posts

Ok, potrzebuję małej porady.

 

Powoli zaczynam się rozglądać za silnikiem do mojego G36. Obecnie mam tam SP120, stokowy silnik (nie na neodymach), grube kable z mosfetem AB i lipola 11,1, co na auto daje 20rps. Silnik ogólnie cierpi, grzeje się i na słabszych batkach w ogóle niezbyt chce ruszyć. A w planach mam bajery pokroju M140.

Szukam silnika, który zapewni mi bardzo dobrą reakcję na spust (strzelam niemal wyłącznie na semi), zarówno teraz na SP120, jak i na M140. ROF mnie zbytnio nie interesuje, i tak teraz jest już za duży. Preferowana cena

 

Myślałem nad Tornado F1, warto? Silnik Cymy z niebieską dupą też by mi w sumie chyba wystarczył, ale jego obecna cena (porównywalna do GFC) mnie jakoś za bardzo nie przekonuje.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nie bierz PJ czy Cyme na neodymach. Te silniki są średnie na pakietach 2S, rozwijają skrzydła dopiero przy pakietach 3S z dużym C.

Budżetowo to polecę silniki Tornado ale i z nimi bywają czasem problemy. Przy silniku Tornado od razu leci wymiana zębatki a więc dodatkowe koszty.

Miałem dwa w swoich AK i obu się pozbyłem na rzecz JBU HT i Guardera ITU.

JBU HT szybszy od Guardera lecz na LiPo 3S lubi się zagrzać, na pakietach 2S jest fajnie.

Guarder ITU to specyficzny silnik, reakcja na spust bardzo dobra przy pakiecie 3S, na 2S też daje radę jednak nie należy do tej grupy silników HT które wykręcają większe obroty ergo ROF mniejszy.

Link to post
Share on other sites

Nie bierz PJ czy Cyme na neodymach. Te silniki są średnie na pakietach 2S, rozwijają skrzydła dopiero przy pakietach 3S z dużym C.

 

2S bynajmniej nie mam w planach. Dużym C, czyli jakim? 20-25, czy 30+?

 

Budżetowo to polecę silniki Tornado ale i z nimi bywają czasem problemy. Przy silniku Tornado od razu leci wymiana zębatki a więc dodatkowe koszty.

Całkiem od razu, czy jest sens poczekać chwilkę, aż stokowa się zajedzie? Typ O, czy D?

 

Miałem dwa w swoich AK i obu się pozbyłem na rzecz JBU HT i Guardera ITU.

JBU HT szybszy od Guardera lecz na LiPo 3S lubi się zagrzać, na pakietach 2S jest fajnie.

JBU odpada, trochę drogo, a interesuje mnie tylko 3S.

 

Guarder ITU to specyficzny silnik, reakcja na spust bardzo dobra przy pakiecie 3S, na 2S też daje radę jednak nie należy do tej grupy silników HT które wykręcają większe obroty ergo ROF mniejszy.

 

O, to jest mniej więcej coś co mnie interesuje, aczkolwiek naczytałem się trochę niepochlebnych opinii na jego temat. Zresztą to też już jest cena w okolicach 200zł, za taką kwotę to już pewnie kupiłbym Elementa albo Core.

Link to post
Share on other sites

Z tym silnikiem neodymowym cyma/pj to racja. Na 2S to raczej padaczka. Reakcja na spust nie różni się od zwykłego nimh. Dopiero 11.1 daje reakcję niemalże natychmiastową. Mówię o zestawie Guarder M150 + 18:1 SHS.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Element Ultra Torque to niezły szatan jest. Na lipolach 3S Turnigy 1800mah i standardowych zębatkach ciągnie bez problemu nawet M170. Na SP120 zdarzają się dublety - chociaż mam mosfet z AB...

Ogółem rzecz biorąc, silnik świetny, ale przy lipo 3S, to raczej od M140 w górę.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...