Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Większy realizm.....


Recommended Posts

Ja jestem zielony nie mam pojęcia czego można by użyć żeby uzyskać motyw z odciągnięciem zamka i z odłączeniem napięcia po ostatniej kulce. Ruffin-89 Ty wydajesz się rozgarnięty w tym temacie może wiesz czego mógł użyć szumitek? Bo z tego co widzę to on sam nie jest zbyt chętny żeby się pochwalić :P

 

Edit:

tak apropos czy ten układ nie spowalnia silnika bo na filmiku z kałachem ten silnik nie kręci najlepiej - pytanko kierowane do szumitka

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites
  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Co do odciągania zamka:

Wydaje mi się, że w emkach można by zamontować blaszki zamykające obwód(czyli robiące za "włącznik") na tym cycku wystającym z góry gb i na samej rączce przeładowania na miejscu w którym one się stykają.

 

Nie, jestem za bardzo zmęczony, żeby to wytłumaczyć :F

Macie pracę mistrza painta.

 

pomysl_xssxhq.PNG

 

Dodam, że sam myślę nad tym układem.

Edited by Mamlas
Link to post
Share on other sites

Ruffin a może byłbyś w stanie napisać jakiś podręcznik dla laików jak zrobić żeby:

- bez magazynka nie było napięcia

- żeby napięcie zostało podawane dopiero po wsadzeniu magazynka i odciągnięciu zamka

- żeby obwód był przerywany po skończeniu kulek (oczywiście olać te kulki które zostają w HU bo moim zdaniem nie da się ich wystrzelić jeśli nic nie wypycha ich do góry)

 

Najlepiej jakby to było zrobione na łatwo dostępnych częściach (wymień je i jeśli jest możliwość to podaj link) i wydaje mi się, że takie bajery jak dioda w tłumiku itp można sobie darować :) to oczywiście prośba/propozycja żebyś wykonał ową instrukcje. Za pewne wiele osób byłoby wdzięcznych, a już na pewno ja :)

 

EDIT:

Dobrze by było jakby był to schemat ogólny a nie konkretnie do M4

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

Też się nad takim modem zastanawiam i myślę że jest on raczej oparty na modyfikacjach elektryczno-mechanicznych niż na jakieś zaawansowanej elektronice.

Jak na razie wymyśliłem sobie że w moim M4 mógłbym wykorzystać fakt że rączką przeładowania otwiera się komorę do regulacji hop-up, która znajduje się w miejscu gdzie w oryginale wylatują łuski. Wystarczyłoby zamontować przełącznik który w momencie zamknięcia osłony przerywałby obwód, a po pociągnięciu za rączkę i otwarciu klapki obwód by się zamykał. Pozostaje kwestia magazynka i bolt catcha.

Link to post
Share on other sites

Jakkolwiek samemu lubię kombinować i generalnie z wielką uwagą czytałem ten temat -

 

Uważam, że staracie się wyważyć otwarte drzwi -

 

Tutaj jedna z lepszych propozycji ulepszenia AEG'a

Macie tam schematy, listę części, projekt płytki - program do atmegi bodajże na forum airsoft mechanics widziałem.

 

http://www.awsairsoft.com/scorpion

 

Jest parę fajnych filmików na podanej stronie pokazującej działanie min. Bolt-catch'a.

System o tyle fajny, że nie wymaga przeróbek w magazynkach.

 

Daje nam tryby DMR, 3-rd Burst, Auto itp.

 

Filmiki:

http://www.awsairsoft.com/videos

.............

 

Inna mniej skomplikowana propozycja -> http://extreme-fire.com/SW-CHEETAH.html

Edited by mk29
Link to post
Share on other sites

Nie uważam, że jest to wywarzanie otwartych drzwi. Może Tobie pomogły te linki aczkolwiek trzeba pamiętać, że niektórzy mają 0 pojęcie o elektronice itp. i niekoniecznie umieją posługiwać się j. angielskim co sprawia, że Twoje linki za wiele nie pomogą.

No i swoją drogą nie zauważyłem żeby koleś odciągał zamek przy wkładaniu magazynka więc nie do końca o taką modyfikacje mi chodziło.

 

Jeśli chodzi o to co chciałbym osiągnąć w tym temacie to:

a) replika nie strzela bez maga

b) replika po włożeniu magazynka strzela dopiero po odciągnięciu zamka

c) replika przestaje strzelać gdy kończą się kulki

 

I tak prawdę mówiąc wydaje mi się, że a i c można zrobić bez zbędnego przerabiania magazynków jak to zrobił kolega szumitek bo biorąc to na logikę to sensor zamocowany w hop up będzie odp. za obie te rzeczy bo przecież przerywa obwód gdy kończą się kulki więc jeśli nie będzie magazynka, który podaje owe kulasy do komory to obwód się nie zamknie tylko teraz pytanie do osób władających dobrze angielskim którzy rozumieją coś z linków które wrzucił mk29, na jakiej zasadzie jest ten sensor podpięty, komora jest nawiercona czy jak? Jeśli tak to przecież możliwe są spadki mocy bo komora jest nieszczelna chociaż mogę być w błędzie. Czekam na jakąkolwiek odp. :P

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

Jesteś w błędzie komora HU może być podziurawiona jak sito w przestrzeni przed gumką hu najważniejsze jest miejsce w którym spotyka się dysza z gumką. Co do układów z sensorami optycznymi wadą jest wymóg białych kulek, może nie wszystkim to przeszkadza ale jak ktoś używa cięższych kulek może to sprawić kłopot. W tygodniu jak znajdę czas to porobię trochę fotek i może jakiś większy post o moim modzie wrzucę...

Link to post
Share on other sites

zrób taki układ i sprzedawaj je tak jak to robi kicpA ze swoimi MOSFETAMI. Założę się że nie tylko ja będę chętny, a jeszcze lepiej byłoby jakbyś spróbował stworzyć owy układ właśnie z sensorem. Oszczędziłoby to niszczenia magazynków i na pewno byłoby to łatwiejsze w montażu. Są osoby które mają po 10 magazynków i nie wyobrażam sobie przerabiania teraz wszystkich magów :P

Link to post
Share on other sites

Ale byłbyś w stanie wykonać taki układ z sensorem? Wydaje mi się, że do szturmówek, których właściciele nie przesadzają z mocą i używają kulek do 0.28g lepszy byłby układ z sensorem w komorze HU. Plusem zastosowania sensora jest to, że na polu walki gdy zabraknie ci magazynków możesz wziąć magazynek od kogokolwiek kto ma taką replikę jak ty i masz pewność że układ zadziała.

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

1. Na nieprzerobionych magach da się strzelać, tylko nie przestanie strzelać jak się ammo skończy.

2. Nie da się wystrzelić wszystkich kulek z maga, zawsze 2-4 zostają => sensor nie ma racji bytu. Wymagałby modyfikacji "popychacza" w magu (przedłużenia, żeby głęboko w HU wchodził), co znów sprowadza się do customowych magów.

Link to post
Share on other sites

Nie masz racji. W modyfikacji "Scorpin", do której mk29 dał link sensor jest umieszczony tak, że widzi tylko tą kulkę, która jest bezpośrednio w komorze gotowa do wystrzelenia. Pozostałe kulki, te które zawsze zostają i wypadają przy wyciąganiu magazynka nie dochodzą bezpośrednio do komory tylko zostają w prowadnicy (nie wiem jak to fachowo się nazywa) co za tym idzie sensor umieszczony w taki sposób jak w Scorpionie nie widzi tych kulek więc obwód i tak zostanie przerwany po wystrzeleniu ostatniej kulki i nie trzeba żadnych customowych magów. Na filmiku gdzie jest koleś ze SCAR'em widać jak wypadają mu kulki przy wyciąganiu magazynka, a przecież koleś prezentuje replike z modyfikacją "scorpion" gdzie w komorze hu jest sensor.

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

mk29 niestety te układy były by już dawno w sprzedaży u nas ale AWS nie udostępniło programu do PICa (nie jak pisałeś do atmegi) do swojego scorpiona, Gandolf udostępnia wszystko do SW-Cheetah, lecz jest bardzo duży problem z dostępnością elementów w Polsce.

 

Z Rufinem chcemy zrobić układ sami.

Link to post
Share on other sites
Co do układów z sensorami optycznymi wadą jest wymóg białych kulek, może nie wszystkim to przeszkadza ale jak ktoś używa cięższych kulek może to sprawić kłopot.

Nie jeśli stosuje się sensor inny niż odbiciowy. Też nad tym pracuję i w miejscu gdzie wchodzą kulki do HU przed dyszę mam wywiercone 2 otwory. W tych otworach umieściłem diodę nadawczą IR, a z drugiej strony fototranzystor IR. Mechanicznie i optycznie wszystko działa - problem mam jedynie z upchaniem elektroniki, która to obsługuje, bo sam MOSFET to już dawno siedzi w dogodnym miejscu.

Edited by theant
Link to post
Share on other sites

Tego jeszcze nie implementowałem, chodziło mi głównie o samą detekcję w jakim stanie jest GB, oraz czy są kulki czy nie. Ale to nie jest przecież problem - jakiś mały przełącznik w okolicach końca rączki przeładowania i 2 lub nawet 1 kabelek do elektroniki + mała zmiana programu.

Edited by theant
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...