campermtb Posted November 8, 2009 Report Share Posted November 8, 2009 Witam Posiadam Hk416 JG i jest cholernie głośny. Można coś z ty zrobić najlepiej nie ruszając GB? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 8, 2009 Report Share Posted November 8, 2009 Nie ruszając GB to niewiele zrobisz, co najwyżej tłumik założyć na koniec lufy... Quote Link to post Share on other sites
campermtb Posted November 8, 2009 Author Report Share Posted November 8, 2009 A tłumik dużo da? A jeśli bym się jednak wziął za gb co co by można wymienić? Quote Link to post Share on other sites
Snopek94 Posted November 8, 2009 Report Share Posted November 8, 2009 Zestaw Cichej głowicy tłoka i cylindra :) Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 8, 2009 Report Share Posted November 8, 2009 Więcej dadzą plastikowe głowice, niż metalowa cylindra i gumowe czoło tłokowej. Impet głowic będzie też przejmować poduszka powietrza między głowicami pod koniec cyklu mechanizmu - czyli szczelność układu bardzo mile widziana. Im cięższych kulek będziesz używał tym dłużej taka kula będzie przebywać w lufie i tym bardziej poduszka powietrzna będzie wyciszać stukot głowic. Oczywiście im bardziej miękka sprężyna tym też przyjemniej. Reszta to porządna regulacja zębatek, silnika i smarowanie. Na koniec lufy przynajmniej 10cm dobrego tłumika. Zamiast strzelać będzie pierdzieć, gwarantuję ;-). Quote Link to post Share on other sites
campermtb Posted November 9, 2009 Author Report Share Posted November 9, 2009 Dzięki za odpowiedzi ale mógłby ktoś dać jakieś linki czegoś porządnego i nie najdroższego 8-) ? A jak się reguluje silnik i zębatki? :poddanie: Quote Link to post Share on other sites
Snopek94 Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 Dzięki za odpowiedzi ale mógłby ktoś dać jakieś linki czegoś porządnego i nie najdroższego icon_cool3.gif ? A jak się reguluje silnik i zębatki? bialaflaga.gif 1. Tu masz dobry zestaw cichej głowicy tłoka i cylindra http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...ystema-872.html Ale ja bym wolał dołożyć 50 PLN i kupić odrazu BU guardera też jest on wyciszony. 2. Zębatki regulujesz po przez podkładkowanie. Jak się na tym nie znasz nie bierz się za to sam. A co do regulacji silnika to na dole chwytu silnikowego masz tam taki mały imbus i nim regulujesz docisk silnika. Najlepiej dokręć ją( w prawo) do końca a później ze 3 obroty w lewo i powinno być ok. Pozdro Quote Link to post Share on other sites
campermtb Posted November 9, 2009 Author Report Share Posted November 9, 2009 A ten zestaw jest coś warty? http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=4993 Bo o połowe tańszy a Element to nie gówno w sumie... Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 (edited) Linki do czego? Tak czy inaczej wyjaśnijmy na początek, że AEG wydaje 3 rodzaje dość specyficznych i bardziej wyraźnych dźwięków dla każdej takowej repliki: *rzężenie zębatek i silnika *stukot obu głowic, pod koniec cyklu *dźwięk rozprężającego się powietrza tuż poza lufą (pomijam sytuacje, gdy np. skończą się kulki w hi-cap'ie, lub też strzelamy z przyłożenia w coś w twardego z repliki) Na to pierwsze pomoże, oczywiście smarowanko i regulacja silnika/zębatek. Silnik reguluje się śrubą na spodzie chwytu - z reguły śruba imbusowa 1,5mm, ale nie zawsze. By wyregulować zębatki, potrzeba już troszkę więcej niż pokręcenie jedną śrubą. To mam nadzieję, troszkę rozjaśni. Zmniejszyć dźwięk wydobywający się podczas zetknięcia obu głowic ze sobą podczas cyklu dżirboksa, można w następujący sposób. Oczywiście szczelność o której pisałem - jest bardzo istotna. Ale sama poduszka powietrza nie zamortyzuje stukotu głowic to zadowlającego poziomu. Stąd dobrym rozwiązaniem, choć nie najlepszym w tym celu, jest oczywiście kupno poszerzone zestawu BU - gumowe czoło głowicy tłoka, zderzak na głowicy cylindra i jest miarodajnie lepiej z reguły niż na płaskich głowicach. W tym momencie posiadając taki zestaw BU, zapodajemy kawałek gumy przed głowicę cylindra (patrz BU Elementa) i przy dobrej szczelności całego układu mamy już ten problem z głowy. Na trzeci wymieniony przeze mnie przypadek pomoże oczywiście tłumik na końcu lufy. Niektórzy bawią się jeszcze we wpychanie mat między szkielet GB, a body, ale szczerze ubolewam nad takimi metodami, bo to przeciwdziałaniu skutkowi, a nie przyczynie, czego nie znoszę. Amen ;-) PS. Element to jest g*ówno w sumie ;-). Edited November 9, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 wyreguluj silnik, zamontuj tłumik. TO jest opcja tania i łatwa. Jest jeszcze droga i trudna tzn cichy zestaw, podkładkowanie, smarowanie, cała ta regulacja GB, słabsza sprężyna troszkę plus to co w punkcie pierwszym. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 (edited) Troszkę przekłamujesz dexterkrak - regulacja GB bez kupna cichych głowic nie jest wcale droga, wręcz bananowo tania (podkładki 10 zł, pucha smaru 10 zł), reszta to dorwać kogoś ogarniętego w temacie i masz. Z reguły w stock'u są plastikowe głowice, a do nich patent z gumą przed głowicą o którym pisałem również można zastosować, choć nie trzeba. Uszczelnioną dyszę zapodać dla lepszej szczelności, jeszcze ew. wymienić uszczelkę głowicy tłoka (grosze). I jak na stock'a to wystarczy (trzeba tylko brać poprawkę, że na chińskich zębatach, najlepszy shimming czasami nie pomaga - przez wzgląd na jakość tych zębów, po prostu nie będą chodziły tak jak zębatki systemy czy prometheus'a i tyle). Edited November 9, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 ale rozpatrując cały podany przeze mnie "zestaw" to jest droga i trudna, przyznasz :). Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 ale rozpatrując cały podany przeze mnie "zestaw" to jest droga i trudna, przyznasz :). Szczegóły, szczegóły ;-). Quote Link to post Share on other sites
campermtb Posted November 18, 2009 Author Report Share Posted November 18, 2009 Zeby nie zakładać nowego tematu. Ktoś się orientuje co to za oznaczenia na górnym risie na hk? Quote Link to post Share on other sites
Ravenkan Posted December 27, 2009 Report Share Posted December 27, 2009 (edited) Montuje się na nich taki 'dzyngiel' w zależności od tego, jak głośno ma strzelać replika. A serio, jeśli chodzi Ci o te T1, T2 itd. to służą one do łatwego zapamiętania konfiguracji tego, co na szynie było zamontowane. Np. montujesz EOTecha w wygodnym dla Ciebie miejscu, a jak zmieniasz na Aimpointa, za zapamiętujesz że EO był na T7 i potem od razu wiesz gdzie go zaczepić. edit: I ja mam pytanie odnośnie wyciszenia repliki. Jaki dokładnie zestaw zębatek warto rozpatrzyć, jeśli chodzi o jak najcichszą pracę GB? Sprężyna max M120, więc super mocne być nie muszą, byle chodziły naprawdę cicho. Najprawdopodobniej ma to wejść do M4 G&P. Edited December 27, 2009 by Ravenkan Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 27, 2009 Report Share Posted December 27, 2009 wiciszac chcesz na m120? Kup jakie dobre helikalne np promyki. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted December 27, 2009 Report Share Posted December 27, 2009 Systemki też bardzo dają radę i są tańsze miarodajnie, ale jak inwestować już taką kasę to wziąłbym V2 G&P z 8mm kulkami, do tego zębaty prometheus/systema/ics albo nawet fabryczne G&P i po shimmingu nad którym spędzisz troszkę czasu, zapodasz dobry smar GB będzie robił ciche swoiste "zzzzzzz" kto widział i słyszał ten wie. Coś podobnego do najnowyszch emek G&P, ale lepiej ciut. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.