Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Wyciszemie HK416 JG


Recommended Posts

Więcej dadzą plastikowe głowice, niż metalowa cylindra i gumowe czoło tłokowej. Impet głowic będzie też przejmować poduszka powietrza między głowicami pod koniec cyklu mechanizmu - czyli szczelność układu bardzo mile widziana. Im cięższych kulek będziesz używał tym dłużej taka kula będzie przebywać w lufie i tym bardziej poduszka powietrzna będzie wyciszać stukot głowic. Oczywiście im bardziej miękka sprężyna tym też przyjemniej. Reszta to porządna regulacja zębatek, silnika i smarowanie. Na koniec lufy przynajmniej 10cm dobrego tłumika. Zamiast strzelać będzie pierdzieć, gwarantuję ;-).

Link to post
Share on other sites
Dzięki za odpowiedzi ale mógłby ktoś dać jakieś linki czegoś porządnego i nie najdroższego icon_cool3.gif ? A jak się reguluje silnik i zębatki? bialaflaga.gif

 

1. Tu masz dobry zestaw cichej głowicy tłoka i cylindra http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...ystema-872.html

Ale ja bym wolał dołożyć 50 PLN i kupić odrazu BU guardera też jest on wyciszony.

2. Zębatki regulujesz po przez podkładkowanie. Jak się na tym nie znasz nie bierz się za to sam. A co do regulacji silnika to na dole chwytu silnikowego masz tam taki mały imbus i nim regulujesz docisk silnika. Najlepiej dokręć ją( w prawo) do końca a później ze 3 obroty w lewo i powinno być ok.

Pozdro

Link to post
Share on other sites

Linki do czego? Tak czy inaczej wyjaśnijmy na początek, że AEG wydaje 3 rodzaje dość specyficznych i bardziej wyraźnych dźwięków dla każdej takowej repliki:

*rzężenie zębatek i silnika

*stukot obu głowic, pod koniec cyklu

*dźwięk rozprężającego się powietrza tuż poza lufą

 

(pomijam sytuacje, gdy np. skończą się kulki w hi-cap'ie, lub też strzelamy z przyłożenia w coś w twardego z repliki)

 

Na to pierwsze pomoże, oczywiście smarowanko i regulacja silnika/zębatek. Silnik reguluje się śrubą na spodzie chwytu - z reguły śruba imbusowa 1,5mm, ale nie zawsze. By wyregulować zębatki, potrzeba już troszkę więcej niż pokręcenie jedną śrubą. To mam nadzieję, troszkę rozjaśni.

 

Zmniejszyć dźwięk wydobywający się podczas zetknięcia obu głowic ze sobą podczas cyklu dżirboksa, można w następujący sposób. Oczywiście szczelność o której pisałem - jest bardzo istotna. Ale sama poduszka powietrza nie zamortyzuje stukotu głowic to zadowlającego poziomu. Stąd dobrym rozwiązaniem, choć nie najlepszym w tym celu, jest oczywiście kupno poszerzone zestawu BU - gumowe czoło głowicy tłoka, zderzak na głowicy cylindra i jest miarodajnie lepiej z reguły niż na płaskich głowicach. W tym momencie posiadając taki zestaw BU, zapodajemy kawałek gumy przed głowicę cylindra (patrz BU Elementa) i przy dobrej szczelności całego układu mamy już ten problem z głowy.

 

Na trzeci wymieniony przeze mnie przypadek pomoże oczywiście tłumik na końcu lufy.

 

Niektórzy bawią się jeszcze we wpychanie mat między szkielet GB, a body, ale szczerze ubolewam nad takimi metodami, bo to przeciwdziałaniu skutkowi, a nie przyczynie, czego nie znoszę. Amen ;-)

 

PS. Element to jest g*ówno w sumie ;-).

Edited by Gogin
Link to post
Share on other sites

Troszkę przekłamujesz dexterkrak - regulacja GB bez kupna cichych głowic nie jest wcale droga, wręcz bananowo tania (podkładki 10 zł, pucha smaru 10 zł), reszta to dorwać kogoś ogarniętego w temacie i masz. Z reguły w stock'u są plastikowe głowice, a do nich patent z gumą przed głowicą o którym pisałem również można zastosować, choć nie trzeba. Uszczelnioną dyszę zapodać dla lepszej szczelności, jeszcze ew. wymienić uszczelkę głowicy tłoka (grosze). I jak na stock'a to wystarczy (trzeba tylko brać poprawkę, że na chińskich zębatach, najlepszy shimming czasami nie pomaga - przez wzgląd na jakość tych zębów, po prostu nie będą chodziły tak jak zębatki systemy czy prometheus'a i tyle).

Edited by Gogin
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Montuje się na nich taki 'dzyngiel' w zależności od tego, jak głośno ma strzelać replika.

 

A serio, jeśli chodzi Ci o te T1, T2 itd. to służą one do łatwego zapamiętania konfiguracji tego, co na szynie było zamontowane. Np. montujesz EOTecha w wygodnym dla Ciebie miejscu, a jak zmieniasz na Aimpointa, za zapamiętujesz że EO był na T7 i potem od razu wiesz gdzie go zaczepić.

 

edit: I ja mam pytanie odnośnie wyciszenia repliki. Jaki dokładnie zestaw zębatek warto rozpatrzyć, jeśli chodzi o jak najcichszą pracę GB? Sprężyna max M120, więc super mocne być nie muszą, byle chodziły naprawdę cicho. Najprawdopodobniej ma to wejść do M4 G&P.

Edited by Ravenkan
Link to post
Share on other sites

Systemki też bardzo dają radę i są tańsze miarodajnie, ale jak inwestować już taką kasę to wziąłbym V2 G&P z 8mm kulkami, do tego zębaty prometheus/systema/ics albo nawet fabryczne G&P i po shimmingu nad którym spędzisz troszkę czasu, zapodasz dobry smar GB będzie robił ciche swoiste "zzzzzzz" kto widział i słyszał ten wie. Coś podobnego do najnowyszch emek G&P, ale lepiej ciut.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...