Gogin Posted December 8, 2009 Report Share Posted December 8, 2009 wcześniej śmigało wszystko... @Gogin: Akumulator jest niewiadomej firmy, najprawdopodobniej DBoya (9,6V) a ładowarka, nie mam pojęcia, jestem 2'im właścicielem repliki... A sprawdź na innym akumulatorze gnata? I swoje aku na innym gnacie? ;-) Quote Link to post Share on other sites
bubolec_911 Posted December 8, 2009 Author Report Share Posted December 8, 2009 A więc tak: Zdjąłem chwyt, odkręciłem silnik od GB, i podłączyłem na moim aku, i... silnik pracuje jak należy, więc mamy z tego wniosek, coś blokuje zębatkę a więc coś w GB jest nie tak... Co robić? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 Nie jest to dobry wniosek ale mniejsza z tym. Poza gb to i zwłoki silnika będą się kulać. Może w gb został Ci jakiś fragment starej zębatki, przykładowo śrubka, która ją trzymała? Jeśli to gdzieś wlazło to masz problem "po byku". Trzeba rozebrać gb i zajrzeć. Nawet jeśli nie wiadomo czemu to i tak trzeba rozebrać gb i zajrzeć bo z wierzchu to sie już za wiele nie wymyśli. Kliknięcie sugeruje mechaniczne zaklinowanie układu. Quote Link to post Share on other sites
bubolec_911 Posted December 9, 2009 Author Report Share Posted December 9, 2009 (edited) problem w tym że nigdy GB nie rozbierałem, a boję się to sam robić... Edited December 9, 2009 by bubolec_911 Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 To daj komuś kto ma doświadczenie. Jest pełno takich ludzi na tym forum. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 Nawet nie na forum. Mieszkam od Bolca raptem 33km, Biolon czy Taps jeszcze bliżej. Quote Link to post Share on other sites
bubolec_911 Posted December 9, 2009 Author Report Share Posted December 9, 2009 (edited) Gogin, Ale ja mieszkam w innym Bolesławcu, tym w woj. Łódzkim... Edited December 9, 2009 by bubolec_911 Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 Gogin, Ale ja mieszkam w innym Bolesławcu, tym w woj. Łódzkim... O, no to fail. Tak czy inaczej faktycznie możesz wysłać gnata jakiemuś serwisantowi, albo serwisowi w sklepie. A najlepiej gdybyś znalazł kogoś na miejscu sobie, to wyżej jest po prostu dobrą alternatywą. Quote Link to post Share on other sites
rain777 Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 Bobulec -strona główna/społeczność/województwo/ekipy/xywy i pw-większość ludzi mających doświadczenie nie olewa ludzi którzy mają problem (piwo jako zapłata,czasami nawet nie bo chodzi o trzymanie się razem jako maniacy) Poldeck czy Gogin ..pomocni zawsze a Ty musisz znaleść takiego "Poldecka" w swojej okolicy.Ja mieszkam na śląsku i tam takich "cichociemnych" nieznanych na wmasg jest kupa i nie wątpie w to że są w okolicach Łodzi,Częstochowy czy stolicy są gorsi "chałupniczy serwisanci" a co do silnika-stawiam na to że masz jakiegoś babola w GB lub silnik w stanie agonii-mam taki z pejota ale long-silnik się kręci ale przeciąg go potrafi zatrzymać a szczotki w nim zmieniam od kiedy stracił "kopa" :-) Quote Link to post Share on other sites
bubolec_911 Posted December 9, 2009 Author Report Share Posted December 9, 2009 (edited) Przed chwilą spróbowałem raz jeszcze: Zdjąłem silnik aby dostać się do zębatki która jest napędzana przez tą silnikową i popchnąłem ją śrubokrętem i ów zębatka się rusza, ciężko ale się rusza więc niby nie jest całkiem zablokowana... W mojej okolicy ciężko o kogoś kto zna się na rozbieraniu GB, postaram się kogoś znaleźć, ew. poproszę o pomoc jakiegoś doświadczonego maniaka, z wmasg.pl bądź poproszę krakmana o przegląd... Edited December 9, 2009 by bubolec_911 Quote Link to post Share on other sites
rain777 Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 jak juz obeznales sie z wyjmowaniem silnika to mocno go zlap za zebatke przed odpaleniem-jesli zatrzyma ci sie w palcach to szczoty/nowy silnik jak nie to Poldeck ma racje (babol w gb) Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 (edited) Jeśli już OWA (to się odmienia :-P ) zębatka się rusza to też nie świadczy, że jest ok bo moze się kręcić za ciężko. Aczkolwiek nawet w tej sytuacji uważam, ze silnik troche powinien pociągnąć. Jeśli tylko "klika" to przypadkiem nie podpiąłeś kabli na odwrót? Ps: Rain, ja siedzę cały czas w Częstochowie tak gwoli ścisłości ;-) . Edited December 9, 2009 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
rain777 Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 (edited) Poldeck chodziło mi bardziej o to że...miałem w emce boyi/pj tak zjechany silnik że stawał pod naciskiem 2 palców :-) (ośka silnika stała wrazz resztą wydając smrodek) Edited December 9, 2009 by rain777 Quote Link to post Share on other sites
bubolec_911 Posted December 9, 2009 Author Report Share Posted December 9, 2009 silnik jest ok, bo przytrzymanie zębatki palcami nic nie dało, kręci aż miło, co świadczy o tym że silnik "ma siłę" do naciągnięcia zębatki lecz jest to wszystko zablokowane i klika, bo zębatka silnikowa próbuje kręcić tą drugą zębatką ale że jest zbyt mocno zablokowana to nie daje rady... Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 (edited) silnik jest ok, bo przytrzymanie zębatki palcami nic nie dało, kręci aż miło, co świadczy o tym że silnik "ma siłę" do naciągnięcia zębatki lecz jest to wszystko zablokowane i klika, bo zębatka silnikowa próbuje kręcić tą drugą zębatką ale że jest zbyt mocno zablokowana to nie daje rady... To, że nie dajesz rady trzymać zębaty w paluchach mówi tylko tyle, że silnik jako tako daje radę, ale może faktycznie żyć jeszcze sobie. GB trza przejrzeć i tyle, nie ma co więcej spamować w tym temacie... Edited December 9, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 Kliknięcie moze też oznaczać minimalny skok zębatek, zanim antyrewersal złapie kolejną zapadkę. Ja twierdzę, ze gb jest mechanicznie zaklinowany i tyle. Gdyby silnik nie miał pałeru to by pociagnął choć troszkę i stanął. Quote Link to post Share on other sites
bubolec_911 Posted December 26, 2009 Author Report Share Posted December 26, 2009 Wraz z kolegą z oddziału rozebraliśmy GB, i nic nie wyglądało żeby coś blokowało zębatki więc go z powrotem złożyliśmy ale nie wiemy czy replika działa gdyż przy rozbieraniu rozerwał się słabej jakości kabel, jak wymienię to sprawdzę czy karabin działa.... Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 26, 2009 Report Share Posted December 26, 2009 Cudujecie towarzyszu Bubolec ;-) . Replika z miesiąc temu powinna być odpalona. Niemniej czekam na dalsze informacje. Quote Link to post Share on other sites
bubolec_911 Posted January 2, 2010 Author Report Share Posted January 2, 2010 A więc po zlutowaniu kabli podłączyłem baterię do karabinu i dalej "klik". Potem spróbowałem z akumulatorem samochodowym i było słychać dość mocne "buczenie" a nie klikanie... Buczał wg. mnie dlatego że silnik chciał ciągnąć ale nie mógł bo coś go blokuje więc albo nie dostrzegliśmy z kolegą usterki albo źle złożyliśmy GB. Podejrzewam też że mogła paść bateria... Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 2, 2010 Report Share Posted January 2, 2010 Źle złożyliście. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 2, 2010 Report Share Posted January 2, 2010 I to bardzo źle. Samochodowe baterie też testowałem i ciągnęły naprawdę porażające układy. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted January 2, 2010 Report Share Posted January 2, 2010 Tak dla testu zmień polaryzację silnika , zn. podłącz kable na odwrót, plus do minusa a minus do plusa i zobacz czy będzie hulać. Miałem kiedyś podobną zagadkę ;) Quote Link to post Share on other sites
bubolec_911 Posted January 3, 2010 Author Report Share Posted January 3, 2010 Tak dla testu zmień polaryzację silnika , zn. podłącz kable na odwrót, plus do minusa a minus do plusa i zobacz czy będzie hulać. Miałem kiedyś podobną zagadkę icon_wink.gif też nie pomogło... Więc co, muszę znowu rozebrać GB i ponownie złożyć, dostanę gdzieś dokładną instrukcję co i jak robić żeby znowu nie sp...... ? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Nie dostaniesz, bo nikt nie jest wstanie Ci takowej napisać. Musisz wysłać na serwis. Quote Link to post Share on other sites
bubolec_911 Posted January 3, 2010 Author Report Share Posted January 3, 2010 Musisz wysłać na serwis. Więc musiałbym do jakiegoś serwisanta z forum wysłać GB bo nie mam już gwarancji na replikę, skończyła się w marcu... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.