Jodaxx Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Witam Kolegów. Potrzebuję porady. Problem wygląda tak: GB v.3 TM, spring M120 Guarder, zębatki Guarder standardowe przełożenie, silnik EG700, MOSFET z hamulcem (myślę, że reszta bebechów nie ma znaczenia). Układ zasilany akumulatorem Li-Po 11,1V 35C. Grzeje się silnik. Po oddaniu kilku serii po 10-15 kulek w kilkusekundowych odstępach o motorek można się poparzyć. Uprzedzając pytania: - bez MOSFETa jest tak samo, - zębatki wypodkładkowane dobrze, (łącznie z dobrym zestawieniem wysokości zębatki silnikowej w stosunku do zębatki osi silnika), - silnik dociśnięty odpowiednio. Gdzie tkwi problem? Quote Link to post Share on other sites
Azur Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Bardzo duży prąd płynie przez silnik i to dlatego. Quote Link to post Share on other sites
Jodaxx Posted January 1, 2010 Author Report Share Posted January 1, 2010 Zgoda, Azur, ale wielu jeździ na takich batkach i nic się takiego im nie dzieje. :( Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Co się grzeje konkretnie, uzwojenie, komutator czy może wał? Dobry znak że się grzeje, mały opór instalacji i duży prąd płynie :) (jeżeli wszystko jest w porządku) Sprawdź łożyska, może są zatarte albo jakiś syf się dostał. Quote Link to post Share on other sites
Jodaxx Posted January 1, 2010 Author Report Share Posted January 1, 2010 Myślę, że najszybciej nagrzewają się szczotki, ale nie iskrzą za bardzo na komutatorze. Wał raczej nie, gdyby przyjąć, że to wskutek oporu łożysk. Gorące uzwojenie i obudowa to raczej efekt wtórny, od grzejących się szczotek i komutatora. Quote Link to post Share on other sites
Azur Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Ja również używam Lipo 11,1, tyle że silnik EG1100 i się grzeje. Ale takie uroki LiPo :) Quote Link to post Share on other sites
Jodaxx Posted January 1, 2010 Author Report Share Posted January 1, 2010 (edited) A, może to istotne - nim się zorientowałem, że mam piekarnik w GB, spuchły mi dwie batki (różnych producentów), jedna po drugiej. W obu pierwsza cela dostała popalić. Zwarcie na silniku? Edited January 1, 2010 by Jodaxx Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Właśnie dlatego nie popieram LiPo w airsoftcie. Jeżeli balansowałeś, to ni ma zbója we wsi, żeby jedna spuchła z twojej winy. To jest wada fabryczna ot co. Sprawdź łożyska w GB Quote Link to post Share on other sites
Jodaxx Posted January 1, 2010 Author Report Share Posted January 1, 2010 (edited) Ładowarka z balanserem, każda cela sprawdzona osobno przed użyciem, brak odchyleń. Łożyska w GB nowe, Guarder, śmigają... Producent uwzględniał wymiany batek bez problemów, ale to nie to, moim zdaniem. Nowa, naładowana batka podpięta pod GB "na sucho", po kilku seriach - silnik gorący, zdecydowany spadek napięcia na pierwszej celi. :( Edited January 1, 2010 by Jodaxx Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 (edited) Od czego ma się wał grzać? Promieniowania słonecznego? To nie wina Li-Po tylko tego że macie albo źle podkładkowane zębatki, albo łożyska ślizgowe. Aku. Li-Po Nie puchną bo ciągnie się od nich prąd, a puchną bo są przeładowane, stare, poniżej 3V na ogniwo itd. Przy M120 i li-po oraz EG700 nie będzie takiego efektu że silnik się grzeje jeśli nie jest sfatygowany a to najczęstsza przyczyna. Jak na moje, to zainwestujcie w łożyska kulkowe i solidne podkładkowanie. Jodaxxx na bank masz stary silnik, możliwe że pomoże wymiana szczotek, jednak uzwojenie może być nadpalone a co za tym idzie: izolacja nie trzyma i masz tam takie opory jak we wepchnięciu do trabanta krowy. Lektura do poczytania: http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=68458 Agata, spec od baterii? Nic to na tym forum nie pomoże bo większość, znakomita większość używa akumulatorów. Edited January 1, 2010 by Marcinek83 Quote Link to post Share on other sites
Jodaxx Posted January 1, 2010 Author Report Share Posted January 1, 2010 (edited) Marcinek, pomijając radykalizm wypowiedzi :wink:, cos w tym jest. GB TM nabyłem kompletny, używany. Mógł mieć trochę przebiegu. I dopiero po zapodaniu tematu pomyślałem o przebiciu/zwarciu w uzwojeniu motorka, tym bardziej, że robił każdej batce takie samo kuku. Jutro wymienię silnik i mam nadzieję, że będę mógł tym samym zamknąć temat. Zobaczymy... A jeśli chadza o temat związany z akumulatorami - dobrze z nim się wcześniej zapoznałem. Pozostaję zobowiązany... :) Edited January 1, 2010 by Jodaxx Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.