Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Engine Tune Up


Recommended Posts

Z nudów i czystej ciekawości rozebrałem stockowy silnik od L85 ARMY. Odwinąłem fabryczne uzwojenie, i nawinąłem co innego. Nie kombinowałem nic z łożyskami, z komutatorem, szczotkami czy magnesami.

 

 

Pierwotnie były 22zwoje drutu 0.8mm^2

 

Teraz jest 3x0.4mm^2 i 15zwoi.

 

Pomiar prędkości obrotowej na baterii Liion 3sp1:

 

Przed: 22k RPM

 

Po: 27 300 RPM (Silnik CA ma 28k RPM)

 

Zapieprza jak mały samochodzik. Niewiele brakuje mu do silnika CA, ale niedługo go prześcignę ;)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dasz jakieś instrukcje jak dobrać się do takiego silnika? Chętnie bym to zrobil ze swoim Pidżejem. Przy okacji mały ot może ty pomozesz mi z moim lipolem? Mam kokama 7.4v 1500 mAh 30C i karabin strzela przy nim jak przy 8.4v sanyo. Co najciekawsze nie wzrosł ROF, tylko reakcja na spust. Tyle.

Link to post
Share on other sites

Narazie na samym silniku. Nie włożyłem do repliki, bo aktualnie ma zdemontowaną zębatkę.

Może jutro coś pomyślę, ale zapowiada się obiecująco.

 

Ciąg powinien być podobny, bo jest przewinięte grubszym drutem, a większe obroty, bo mniej zwoi.

 

Jak będę na giełdzie elektronicznej, to spróbuję dorwać magnesy neodymowe w odpowiednim rozmiarze. Jeden biegun będzie za 6-8sztabek, mam nadzieję, że uda mi się zrobić jak najmniejszą szczelinę.

 

Jak czas pozwoli, to dodatkowo wirnik wyważę, co by płynniej i ciszej pracował.

 

do Decinger12:

ROF Ci nie podskoczy. Gdy obciążasz baterię spada jej napięcie. W litowych ten efekt jest zdecydowanie mniejszy niż w niklowych.

Masz różnicę 0.8V w napięciach znamionowych. Przy tak małym prądzie jaki się pojawia w ASG na niklowej napięcie nie spada do takiego stopnia, abyś zobaczył różnicę. Jeżeli zmierzył byś napięcia podczas pracy, to coś napewno by się ujawniło, ale nie jest to taka różnica, żebyś ją ujrzał gołym okiem. Reasumując, nic dziwnego w tym, że nie zmienił Ci się rof.

Link to post
Share on other sites

Przewijanie silników to sprawa mało znana bo posiadając systemę magnum jesteśmy w stanie wykonać silnik jeszcze szybszy i mocniejszy przez zrobienie do niego odpowiedniego rotora ;) Zasadę jak przewijać (teorię) napiszę jak wróce do domu.

Link to post
Share on other sites

Loctite. Duża firma, robią kleje. Kup sobie najmniejszą tubeczkę kleju do śrób, albo do wałów. Potrzebujesz dosłownie pół kropli i się trzyma.

Drugi sposób montowania zębatki, to oszlifowanie końcówki wału i założenie zębatki przykręcanej.

 

Coś czuję, że teraz ten motor będzie działać jak marzenie ;]

Link to post
Share on other sites

Lecimy dalej z testami.

Replika testowa: MP5-J JG, full stock

Silniki: Stockowy, Classic Army, Mój

Baterie: Stock od MP5 (Schuang Ba 8.4V) i LiIon 3sp1

 

 

Na początku sprawdziłem różnicę między stockowym silnikiem a dwiema bateriami. Na LiIonie odzyskał reakcje na spust ( po uprzednim ucięciu wtyczki TAMYIA, bo to syf). Z rofem nie było jakiś rewelacji. Strzelał jak, hmm, jak niekręcona emka na dobrym 9.6 NiMH.

 

Następnie pod ogień poszedł mój. Podłączyłem stockową batkę, i nic nowego - nie ruszył. Udało mu się naciągnąć sprężynkę do połowy.

Podłaczyłem LiIon i strzelam serią: Reakcja na spust jest tak opóźniona, że chce się płakać. Jak już się silnik rozkręci (1-2 strzały) to strzela z tempem naprawdę przyzwoitym.

 

No i śmietanka na koniec, CA. Na stockowej batce, miał najmniejsze problemy z ruszeniem, lecz nadal miał. Reakcja-pożalsięboże. Rof miał całkiem znośny, nie rzęził tak jak stockowy silnik.

I teraz pora na LiIona. Strzały za dotknięciem spustu. Rof był naprawdę przyzwoity, ale mojemu silniczkowi niewiele brakuje ;]

 

Niestety nie mam czym pomierzyć rof'a, także musiałem się dobrze wsłuchać.

 

 

Projekt "chiński magnumuberturbosupermega motor" idzie do przodu :D bez wielkich udziwnień podskoczył rof w stosunku do stockowego chińćzyka. Będę musiał coś pokręcić z uzwojeniem, zmienić grubość drutu i poeksperymentować, może stworzę swój własny silnik CA.

Link to post
Share on other sites

Widzisz Grzechotniczku, już nie jeden silnik przerobiłem, lub zbudowałem od podstaw, także nie bierz mnie za osobę Twojego pokroju, która nie potrafi, jak mówi przysłowie, "z g**** drutu ukręcić". (jeżeli dobrze zinterpretowałem przytoczone przez Ciebie przysłowie...)

 

 

Jak się naprawi tokarka, to zrobię nową tuleję na łożyskach kulkowych, żeby tarcie zredukować. Może uda mi się znaleźć gdzieś w mojej graciarni jakieś troche lepsze łożyska to też podmienię. No i oczywiście wyważe wirnik, a potem pokombinuję coś z innymi kombinacjami uzwojenia.

 

Jak coś zacznę kombinować przy tym, to napiszę jakie są efekty.

Edited by Agata
Link to post
Share on other sites

Piszę od początku, że przeróbka to TEST. NIE DA SIĘ PRZELICZYĆ jakie uzwojenie będzie miało jakie osiągi. Takie rzeczy dobiera się metodą prób i błędów. Można oszacować, przy jakim uzwojeniu jak się zachowa silnik. Akurat tak się złożyło, że DOBRZE oszacowałem mówiąc duże obroty i PRAWDOPODOBNIE podoby moment.

 

Cieszę się, że temat przynosi efekty, już dwie osoby chcą coś działać w tym kierunku:)

 

Za tydzień w niedzielę pojadę na giełdę elektroniczną i spróbuję dorwać neodymy na przeszczep.

 

Szatańska teoria:

Magnum jest mocny, ale mimo tego ma jakieś ograniczenie. Przecież nie może pracować na wyższym prądzie niż może płynąć przez bezpiecznik. Z tego można wnioskować, że jest zrobiony tak, aby nie przekraczał tego prądu.

Jako że ja sam uzwajam sobie motor, mogę pominąć aspekt ograniczenia i może w końcowej fazie projektu uda się wyciągnąć naprawdę przyzwoite osiągi :)

 

 

Hehe, moja tokarka jest magiczna i sama się naprawia :D

Edited by Agata
Link to post
Share on other sites

Tak i serwisy przewijające silniki przemysłowe kupują drut w sklepach modelarskich... Silniki elektryczne są stosowane niemalże wszędzie i raczej oczywistym jest że akcesoria, części zamienne i całą resztę kupuje się miejscach które zajmują się elektryką przemysłową i elektroniką przemysłową.

Link to post
Share on other sites

Nie skomentuje tego ze sklepem modelarskim. OCZYWIŚCIE, wszędzie można dostać uzwojenie, nawet u księdza.

 

Teraz na poważnie, z drutem jest problem. Nigdzie nie idzie za bardzo kupić mniejszej ilości. Na giełdzie sprzedawali na szpule po 5kg i to jest całkiem duży wydatek.

Trzeba się przejść z flaszką, do jakiegoś małego zakładziku gdzie przezwajają silniki lub alternatory i ładnie poprosić:)

Link to post
Share on other sites

Agata ja mam dostęp do szpuli 0,25kg ;) Jakie średnice Cię interesują? 0,15; 0,2; 0,3; 0,4; 0,5; 0,6; 0,7; 0,8; 0,9; 1,0; 1,1; 1,2; 1,3; 1,4; 1,5; 1,6; 1,7; 1,8; 1,9; 2,0.

 

Cena za szpulę 0,15mm 0,25kg to 33,90zł netto. Im grubszy drut tym tańsza szpula, szpula 2,0mm 0,25kp kosztuje 21,90zł netto.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...