Cznadel Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 A jak dawno temu kupowałeś? Btw ,jako że nie mam teraz przy sobie repliki , powiedzcie proszę na czym się trzyma szyna montażowa (chyba tak się to nazywa) w cymkach 0.40. Kołki ,nity? Quote Link to post Share on other sites
0wn Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Jest zanitowana i zaciśnięta na prasie. A kolby po ok 100zł były jeszcze tydzień/dwa temu na alledrogo. A czy szmelc - nie powiedziałbym Widocznie mało widziałeś. Quote Link to post Share on other sites
Szpaku03 Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 (edited) Liniowość myślenia to właśnie główny problem w szukaniu. Ja kolbę do Beryla nabyłem za 104zł (z wliczoną wysyłką kurierem) tytuł aukcji o ile pamiętam to było chyba "podpórka kałach" czy coś w ten deseń XD Szukanie po kategoriach to też duży błąd bo repliki można podobno dorwać na dziale AGD.... Edited February 4, 2013 by Szpaku03 Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted February 5, 2013 Report Share Posted February 5, 2013 Do swojego mini beryla zrobiłem już podstawę muszki - wywaliłem ten cały szmelc podtrzymujący tłumik płomienia, spiłowałem zaczep pasa, zaszpachlowałem to i owo i przykleiłem blaskę po prawej stronie. W dniach zrobię muszkę, tłumik płomienia i łoże. No i z tym ostatnim mam problem. Panowie jak robiliście (jeśli robiliście) swoje łoża do miniaczków? Ja użyje szyn od ostrego łoża (dociętych), chwytu od 74, łoża od 74 i kawałka plastiku. Najpierw dobrze odcięty i wymodelowany kawałek plastiku zamierzam przewiercić w dwóch miejscach, w jednym miejscu dłuższa śruba trzymająca chwyt pistoletowy, w drugim krótsza "wzmacniająca". Potem przewiercę dwa takie same otwory na łożu, skręce oby dwa a powstałą przerwę (dzięki odpowiednio długim śrubom) wypełnię poxyliną, którą następnie odpowiednio wymodeluje. Jak uważacie? Dobry jest to pomysł? Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 (edited) Zastanawiam się nad dorobieniem podstawy pod szczerbinkę z risem do mojego mini beryla w systemie TM. Ma ktoś jakiś pomysł? Aha, i czy tylko ja budując mini beryla przerobiłem podstawę muszki? Z nie przerobioną podstawą muszki... nie ma efektu moim zdaniem ;) Edited February 10, 2013 by Maza94 Quote Link to post Share on other sites
AeroL Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Pokaż ten efekt bo moim zdaniem podstawa z ucietym uchem i wstawionym kwadratem to nadal jest część AKSU ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Moim zadniem podstawa z uciętym uchem i wstawionym kwadratem lepiej wygląda ;). Podobna jest różnica pomiędzy podstawą muszki AK-74 i przerobioną. Co do podstawy szczerbinki wymyśliłem jak zrobie. W niedzielę powinienem skończyć swojego mini, wrzucę fotki. Quote Link to post Share on other sites
AeroL Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Co ma do tego przerobiona podstawa od AK 74 ? mnie chodzi o to jak to jest zrobione a nie że w ogóle ;-) . W aksu rozstaw kołków jest mniejszy (długośc "rurki" od podstawy na lufie) i generalnie wychodzi jakaś chuda pokraka albo oklekrana gipsem szęść. Jak posiadasz dwie takie znalowe podstawy od AKSU, kawałek alu ok 5 i 2 mm grubości oraz klej epoksydowy i wolną niedzielę zrobisz to praktycznie identycznie jak w oryginale. Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 W tym problem, że mam tylko jedną podstawę... Zmierzam założyć kawałek aluminium (element w AK beta, o który się opiera szczerbinka), na to szynę z montażu na podstawę szczerbinki od długiego beryla, przykręcić dwiema śrubami potem resztę zaszpachlować. Oczywiście zostanie przycięta i przerobiona żeby założyć nakładkę rury gazowej. Nie wyjdzie super estetycznie, bo podstawa nie będzie miała długości orginału. Quote Link to post Share on other sites
AeroL Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Nie szkoda Ci tej całej roboty skoro bazą ma być beta ? Nie lepiej zrobić z boya? Wiem, wiem taka klamkę akurat masz więc z niej robisz etc itd ale po co pisać o wielkim przerabianiu podstawy muszki skoro już następna część to jakis półśrodek. Domyślam się że kolbę zrobisz samemu albo zamontujesz od emki ;-) Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 (edited) Bullseye ;D kolba będzie emkowa. Mój miniacz to baardzo bardzo tani custom, samą bazę kupiłem za 165zł. Ogólnie ma to być "placeholder" dla mini Aresa więc fajerwerków nie będzie :icon_wink:. Mimo tego, uważam że podstawa muszki w mini berylu powinna mieć wywalony ten dzyndzel trzymający rumcajsa i ucho od pasa. Betę wybrałem z powodu frontu, który jest podobny do miniberylowego - widać przerwę między okuciami a podstawą muszki. Body będzie zmienione na body AK-74 King Arms (system TM), tłumik będzie hybrydą emkowego i sukowego, przyrządy firefly'ja: https://lh4.googleus...4%99cie0006.jpg Z resztą nie ma co rzucać słów na wiatr (z mojej strony), jak wreszcie poskładam miniacza do kupy wrzucę fotki jak mi wyszło (albo i nie wyszło ;) ). Edited February 10, 2013 by Maza94 Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted February 11, 2013 Report Share Posted February 11, 2013 Nie tylko Ty przerabiałeś podstawy muszki :) Na wszystkie moje miniacze (chyba z 9) chyba tylko dwa nie miały przerobionej muchy. Podstawę szczerbiny robisz z plastiku, czy metalu? W obu przypadkach przerabia się to bardzo wdzięcznie, powiem nawet, że łatwiej, niż w systemie VFC. Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted February 11, 2013 Report Share Posted February 11, 2013 (edited) Z alu - zespół body king arms :icon_wink:. O WIELKI DREAD'dzie zdradzisz mi technikę przerobienia podstawy? ;D Edited February 11, 2013 by Maza94 Quote Link to post Share on other sites
AeroL Posted February 11, 2013 Report Share Posted February 11, 2013 (edited) Mimo tego, uważam że podstawa muszki w mini berylu powinna mieć wywalony ten dzyndzel trzymający rumcajsa i ucho od pasa. I nadal bardziej to przypomina podstawę AKSU niż Mini ;-) Akurat ten "dzyndzel" w mini jest, tylko podstawa w tym miejscu jest grubsza i płaska, a sama "prowadnica" "dzyndzla" jest krótsza powiedzmy o połowę tego co wystaje. Jak obetniesz to na równo z dołem i wyrównasz na płasko to wychodzi muszka na cherlawej stopie...przyznam że jest to też forma ucharakteryzowania podstawy na miniberylową. ...Z resztą nie ma co rzucać słów na wiatr (z mojej strony), jak wreszcie poskładam miniacza do kupy wrzucę fotki jak mi wyszło (albo i nie wyszło :icon_wink: ) Wyszło, czy nie wyszło koniecznie wstaw zdjęcie, a jak chcesz zdjęcie porównawcze obu podstaw to napisz na PW Edited February 11, 2013 by AeroL Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted February 11, 2013 Report Share Posted February 11, 2013 (edited) Dzięki, ale pomyszkowałem i pooglądałem zdjęcia mini i długich beryli, podstawa mini jest krótsza. Nie daje mi spokoju ta podstawa, zawsze próbuje jak najlepiej odwzorować replikę w moim AK-74M brakowało jednego elementu żeby był odwzorowany 1:1. Jak macie jakieś rady jak przerobić TMową podstawę od AK na mini berylowską taką "1:1", przyjmę każdą radę. Czekam głównie na odpowiedź Dreada, bo on przerabiał TMowską (z tego co przeczytałem w ostatnim Jego poście). W niedzielę będzie składany, korpus King Armsa od 74 dotarł - piękne wykonanie, zostało mi tylko poskładanie i dopasowanie wszystkiego do kupy. Edited February 11, 2013 by Maza94 Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted February 12, 2013 Report Share Posted February 12, 2013 (edited) Robione z pamięci w pracy, na szybko, więc żaden profesjolanly poradnik to nie jest :icon_smile: 1. weź podstawę 2. wywal rygiel 3. zaznacz linie cięcia 4. tnij. Może się zdarzyć, że utniesz blokadę lufy, nie martw się, tylko nawierć sobie trochę dalej mocowanie lufy i wkręć tam śrubkę. 5. przy pomocy dremela wytnij nieco w miejscu zaznazonym na czerwono wewnątrz podstawy, by pasowała nakładka. Wpasuj rurę, w którą potem wpasujesz rurę gazową 6. wytnij z alu 1mm dwie blaszki, które będą stanowić boki podstawy. Pilnuj, by nie było dużych szczelin i żeby linia blaszki była mniej więcej taka sama, jak linia "uszu" szczerbinki. 7. z tyłu i przodu ogranicz to czymś płaskim i wciśnij do środka płynny metal, ten: http://motobajery.pl...IT_METALOWY.png 8. masz teraz sporo kitu :icon_smile: 9. w podstawę wkręcasz śrubę, która ma niedopuścić do wypadania kitu po latach eksploatacji. Można ją wkręcić zanim wciśniesz kit, wtedy dodatkowo przyklei się do śrubki. 10. wiertłem poprawiasz kształt dziury, w któr włazi nakładka. Możesz to zrobić również poprzez nasmarowanie nnakładki kremem nivea, wtedy wciskasz nakładkę w kit zanim zastygnie. Będzie trochę więcej kosmetycznego szlifowania, ale nakładka trzyma się pewniej 11. nacinasz rowki pod szynę. Jak masz szynę krótką, to tylko kosmetyka, jak długą, to musisz dopasować szynę. Nacinasz dremelem, ostrożnie, by nie rozwalić tego, co zrobiłeś 12. Montujesz szynę. Ja czasami robiłem tak, że w kit wcześniej zatapiałem dwie nakrętki, żeby mieć pewniejsze mocowanie, wtedy szyna wytrzyma więcej. Cieszysz się nową podstawą. Jest jeszcze drugi sposób, wersja bardziej hardkorowa - po 5 obrazku nie docinasz blaszek na wymiar, tylko robisz z nich "szalunki" dookoła podstawy, wcześniej wkręcasz śrubę z obrazka 9 i zalewasz całość od góry stopioną cyną. Potem jest sporo szlifowania i metaloplastyki, by np. nakładka się trzymała, ale wygląd ma bardziej "fabryczny" :icon_smile: W całości przeróbek ważne jest, by mieć najpierw nakładkę do mini, a potem dopiero docinać na wymiar. Nakładkę można zrobić poprzez docięcie długiej berylowej. Trochę to chaotyczne, ale mam nadzieję, ze pomogłem. Edited February 12, 2013 by Dread Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted February 12, 2013 Report Share Posted February 12, 2013 (edited) Dread... gdybym nie był hetero to bym Cie ucałował ;D Wielkie dzięki! Teraz wiem jak się do tego szajsu zabrać. Czy zamiast tego kitu mogę wykorzystać poxylinę? Edited February 12, 2013 by Maza94 Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted February 12, 2013 Report Share Posted February 12, 2013 Tak, tylko poxilina będzie biała z przodu i z tyłu pod szyną i jak się farba przetrze, to nie będzie metalowego efektu :) Ale zawsze możesz dodać do poxiliny opiłki znalu, które powstaną przy docinaniu podstawy :) Do tego klei się trochę słabiej, niż ten technicoll, więc koniecznie pamiętaj o przetarciu blaszek bardzo grubym papierem ściernym od wewnątrz, żeby zwiększyć przyczepność. Problemem może też być jej kruchość, więc śrubki mocujące szynę wkręcaj jak najgłębiej, najlepiej, żeby śrubki wlazły we wtopione w poxi nakrętki, a potem jak najgłębiej i żeby zakręciły się w rurze trzymającej rurę gazową (pomocny będzie gwintownik). Chodzi o to, by z grubsza całość blokowała się w podstawie, a nie w poxilinie, poxi ma być wypełniaczem :) Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted February 12, 2013 Report Share Posted February 12, 2013 Ok, więc jednak zdecyduję się na ten kit metalowy, żałuje trochę, że wcześniej się nie zdecydowałem bo zaszpachlowałem niepotrzebne otwory w podstawie muszki, oznaczenia i środkową pozycję selektora w body za pomocą poxyliny. Ale po położeniu dwóch/ trzech warstw lakieru + farby kamuflażowej nie powinno się tak szybko zetrzeć. Pozostaje mi teraz wyłudzić trochę aluminium od kumpla i nakładkę od beryla aresa ;) BTW: Ma ktoś może fotki jak przerobić ten selektor? (Jak już robić to na eleganckości ;D ) Dzięki jeszcze raz za pomoc Panowie! Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted February 12, 2013 Report Share Posted February 12, 2013 Znowu na szybko, selektor: Czerwone to blaszki na zawiasach, zielone to oś obrotu selektora, który trzeba przymocować, żeby obracał cały układ. Tyle, że w systemie TM to nie wejdzie, wchodzi do VFC, jak się wyrzuci kawałek blaszki wewnątrz body. Mało tam miejsca w środku. Z drugiej strony wywalamy zębatkę obracającą selektor, zostawiamy samą blokadę spustu i mamy rozdzielony bezpiecznik i selektor. Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted February 12, 2013 Report Share Posted February 12, 2013 To w sumie, odpuszczę sobie selektor, zrobię sobie samą atrapę. Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted February 13, 2013 Report Share Posted February 13, 2013 Sorry za post pod postem. A jak Dread rozwiązujesz łoże? Ja zamierzam coś takiego zrobić, kompotenty to risy od ostrego, chwyt AK-74, łoże AK-74, trochę plastikowych płytek. 1. Przyciąć łoże na odpowiednią długosć. 2. Wywiercić po dwa otwory po bokach łoża na odpowiednio przycięte szyny, i trzy otwory na dole łoża na "podstawkę" i chwyt. 3. Przykręcić podstawkę (wiem że jest ona pod kątem), risy i chwyt. 4. Powstałą przerwę zalepić poxyliną, którą po wyschnięciu przejadę ładnie paipierem ściernym, i na koniec wszystko ładnie pomalować. 3.a ewentualnie myślałem jeszcze o dwóch dodatkowych kawałkach plastiku jako boki. Co myślisz o takim rozwiązaniu? Quote Link to post Share on other sites
mg schutze Posted February 17, 2013 Report Share Posted February 17, 2013 Selektor łopatologicznie: Wywalamy tę blokadkę w szkielecie GB: Uploaded with ImageShack.us Dorabiamy z plastyku takie prowadzenie : Uploaded with ImageShack.us Coś tak jak to zaznaczone w GB V2: Uploaded with ImageShack.us I teraz najlepsze. Okrągła blaszka z pinem z wydrążonym wejściem na selektor. Miejsce pinu i wycięcie w blaszce poglądowe. Uploaded with ImageShack.us Jak ktoś tego nie zakuma to ja nie wyjaśnie bo Beryl w PL :P Quote Link to post Share on other sites
Winiacz Posted February 17, 2013 Report Share Posted February 17, 2013 to nie v2, a v3 bez silnika. Swoja droga nie szlo by uzyc plytki selektora od g36, jak na zdjeciu? Brak polskich znakow, z telefonu pisze. Quote Link to post Share on other sites
mg schutze Posted February 18, 2013 Report Share Posted February 18, 2013 W sumie nie paczałem nawet co kopiuję oczywista, jasna racja, ze to V3 ino od gieni. Nie da się zamontować takiej płytki ponieważ selektor wypadnie Ci pod pokrywą prawie. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.