Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[ARCH] Rosyjskie samoloty w USA [zdjecia]


Recommended Posts

i to nie udolnie zrobiony... wielkość liter (proporcje wzgledem powieszchni statecznika) na stateczniku pionowym sie nie zgadza no i brak tego czerwnego loga na tym dalszym samolocie

 

dalszym samolocie krawędzie spływu na stateczniku pionowym polamlowane sa na czarno z jakąś lekką poswiatą niebieskiego

Link to post
Share on other sites

Pozatym skąd USNAVY miała by mieć SU-27 i po co?? Sami amerykanie mają wystarczajaco srodków by budować własne samoloty a pozatym SU-27 jest zupelnie nieprzydatny dla USNAVY bo nie jest przystosowany od operowania z pokładu lotniskowca (nie mówiac już o totalnym braku systemów NATOwskich na pokładzie). pozatym kamuflaz wygląda na rosyjski.

Link to post
Share on other sites

może i fotomontaż...

ale co do celowości: może OPFOR?

 

 

[OT mode]

tylko, że dużo wody w Potomacu :) by upłynęło, żeby Rosjanie sprzedali jeden ze swoich (w sumie) nowszych samolotów.

ewentualnei wchodzą w grę inne źródła pozyskiwania, jak było w przypadku większości sprżetu OPFOR w latach 80-tych

 

[/OT mode]

Link to post
Share on other sites

zgadzam sie ze to nieudolny fotomontaz ale...

 

dalszym samolocie krawędzie spływu na stateczniku pionowym polamlowane sa na czarno z jakąś lekką poswiatą niebieskiego

a mi to wyglada na takie malowanie statecznikow :)

 

Pozatym skąd USNAVY miała by mieć SU-27 i po co?? Sami amerykanie mają wystarczajaco srodków by budować własne samoloty a pozatym SU-27 jest zupelnie nieprzydatny dla USNAVY

halo?! a OPFOR? Red Flag?

przydac sie moga, ale nadal twierdze ze to montaz

Link to post
Share on other sites

Nie chce się wypowiadać bardzo autorytatywnie, ale to troche moje klimaty, wiec:

 

Nie jestem takim specem żeby stwierdzić czy to fotomontaż czy nie, ale amerykanie raczej nie maja

SU- 27. Poza tym te wszystkie oznaczenia na samolotach sa troche jakby w innych płaszczyznach.

Wiec raczej fotomontaż. gdyby to były np. Migi 29 to nie byłbym wcale taki pewny, gdyż kilka lat temu

rząd amerykański zakupił około 10 Migów 29 zdaje sie ze z Mołdawii. Z tego co pamietam, miały byc

wyremontowane i miały mieć zamontowaną amerykańską awionikę. Następnie miały zostać przekazane do bazy Miramar,

tej słynnej "Top Gun", gdzie miały słyżyc w eskadrze Adwersarzy.

Eskadra ta uzywa głównie samolotów produkcji USA, pomalowanych w kamuflaże rosyjskie, Irackie itp.

Odtwarzają one samoloty przeciwników, piloci latają zgodnie z taktyką państw byłego bloku wschodniego i panstw arabskich

Chodzi o to by stworzyć własnym pilotom warunki jak najbliższe bojowym.

Jako samoloty "rosyjskie", najczęsciej spotyka się A-4, F- 16, F- 18 i F 14 ( to one własnie udają Su- 27).

Kiedyś używano jeszcze F-5 Tiger oraz pewnej partii samolotów F-21, czyli Izraelskich Kfirów ( kupione od Izraela,

samoloty oparte na konstrukcji fancuskich Mirage 5, plany tych samolotów wykradł Mossad, z ambasady chyba w Szwajcarii).

 

Co do samych SU-27 ze zdjęcia:

CAG to nie podpis autora zdjęcia, to oznaczenie Carrier Air Group ( Lotnicza grupa lotniskowcowa),

lub Commander Air Group ( Dowódca grupu lotniczej, lub bojowej)

Bardzo czesto spotykane na statecznikach i nosach samolotów.

Napis VFA-22 to numer eskadry (FA oznacza Fighter Attack- mysliwsko szturmowa)

Samoloty z jednej Eskadry niekoniecznie wszystkie muszą miec loga eskadry, tak ze to ze na drugim nie ma loga,

nie jest argumentem przeciw autentyczności zdjęcia.

Natomiast sprawa tych czarnych pasów na stateczniku, jest dość ciekawa.

To nie jest krawędz spływy tylko natarcia.

W ten sposób malowano własnie stateczniki maszych czysto amerykańskich, aby optycznie upodobnic je do

maszyn rosyjskich ( Właśnie na F- 14 i F 18 mauje się stateczniki abny nabrały kształtu statecznikówMiga 29 lub Su 27)

Po co wiec malować statecznik oryginalnego Su 27? Zeby go jeszcze bardziej upodobnić do Su 27?

 

Co do sensowności Su 27 w US NAVY, no cóż może sam Su 27 nie startuje z lotniskowców, jednak jego wersja Su - 35 (33), jest już przystosowana

do operowania z lotniskowca Admirał Kuzniecow ( wersja ze wzmocnionym podwoziem, składanymi skrzydłami, przystosowana do startu z katapult)

Ale zeby byc precyzyjnym, to własnie standardowy Su 27, we wczesnych fazach prób tego lotniskowca, przeprowadził kilka startów i lądowań

na Kuzniecowie> Starty odbywały sie bez katapult, startował przy pomocy specjalnej rampy, tzw. Ski Jump.

Podobne rozwiązanie mają anglicy, na lotniskowcach klasy Invincible.

 

Dobra, mam nadzieję ze nikogo nie uraziłem swoimi sprostowaniami.

Nie to było moim celem. Ale tak samo bym postapił gdyby pojawił się np temat ze

Spitfire z niemieckimi krzyżami " Fotomontaż czy prawda..."

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
a juz myslalem .........
Bez urazy, ale raczej nie myślałeś. Ktokolwiek chwilkę by się nad tym z logicznego punktu widzenia zastanowił, chociaż kilka sekund wiedziałby, że to kompletna i totalna bzdura od początku do końca. A owe plotki o rzekomym zakupie Su-27 to po prostu wewnętrzna amerykańska walka (lobbing) o pieniądze na własne maszyny. Ot, działająca na wyobraźnię tym, którzy specjalnie "nie myślą", to wszystko.
Link to post
Share on other sites
Yunior napisał:  

a juz myslalem .........  

Bez urazy, ale raczej nie myślałeś. Ktokolwiek chwilkę by się nad tym z logicznego punktu widzenia zastanowił, chociaż kilka sekund wiedziałby, że to kompletna i totalna bzdura od początku do końca. A owe plotki o rzekomym zakupie Su-27 to po prostu wewnętrzna amerykańska walka (lobbing) o pieniądze na własne maszyny. Ot, działająca na wyobraźnię tym, którzy specjalnie "nie myślą", to wszystko.

 

nie skomentuje.....

 

gdyż kilka lat temu  

rząd amerykański zakupił około 10 Migów 29 zdaje sie ze z Mołdawii. Z tego co pamietam, miały byc  

wyremontowane i miały mieć zamontowaną amerykańską awionikę. Następnie miały zostać przekazane do bazy Miramar,  

tej słynnej "Top Gun", gdzie miały słyżyc w eskadrze Adwersarzy.  

 

a masz moze jakies zdjecia bo bylby ciekawy motyw na model :twisted:

Link to post
Share on other sites

z tym ze wydaje mi sie ze jakby byl uzywany do testow to nie mial by oznaczen rosyjskich, i posiadalby cywilne oznaczenia. Takowych nie posiada, takze nie ma (niewidac) oznaczen przynaleznosci panstwowej, a Rosyjski L39 z godlem teksasu na stateczniku? bardzo zastanawiajace :|

Link to post
Share on other sites

Tak wiem L39 jest produkcji czeskiej natomiast gdzies w latach 60 byl rozpisany konkurs w Rosji na samolot treningowy i bral w nim udzial m.in. L39 i polska Iskra. konkurs wygral L39

 

a pozatym zle zrozumiales moja poprzednia wypowiedz

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Widziałem zdjęcia MiGa-15 (lub -17) z maleńką amerykańską, cywilną rejestracją. Może ten Albatros to podobna sprawa?

Przy okazji, Albatrosy w jednym z odcinków przygód agenta Bonda też chyba były prywatne.

 

Wolny rynek daje wiele możliwości... Pamiętacie CH-53 udające w "Rambo III" Mi-24A?

 

P.S. "Konkurs" wygrał Aero L-29 Delfin, a nie L-39. Wybór L-39 jako następcy Delfina był niejako naturalny, w chwili wyboru L-39 nasza Iryda chyba nie była zbyt zaawansowana.

Link to post
Share on other sites
Widziałem zdjęcia MiGa-15 (lub -17) z maleńką amerykańską, cywilną rejestracją. Może ten Albatros to podobna sprawa?  

amerykanie testowali jednego MiG'a 15 który wyladował w Koreii pd po wojnie międzi poludnierm i pólnocą. nosił oznaczenia amerykańskie a rejestracje literową (początek numeru nie pamiętam) TC-

Link to post
Share on other sites

PICT0113%20MiG-15%20UTI%20N41125%2001%20left%20rear%20l.jpg

 

Russian MiG-15 UTI Midget trainer, N41125 #01 has been owned by Thomas Smith since 1996. It was built in 1954.

 

O ile się nie mylę, to cywilna rejestracja jest umieszczona na hamulcu aero.

 

Tamże:

PICT0104%20L39%2062%20left%20side%20l.jpg

Czech Aerovodochody L39 Abatross #62.

 

Mała flaga USA pod statecznikiem poziomym.

 

PICT0112%20L29%20left%20front%20l.jpg

 

Aerovodochody L29 Delfin

 

Kolor gwiazdy na kadłubie nie budzi wątpliwości, kto wygrał Zimną Wojnę :P

PICT0114%20MiG-21%20N315RF%20right%20rear%20l.jpg

Russian MiG-21U Mongol B trainer, N315RF belongs to San Diego Flight Museum
Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...