Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Sposób na startą gumke HU


Recommended Posts

Witam.

 

Nie wiem czy gdziekolwiek jest tutaj podobny temat, ale doszukiwanie się tego w 20-paru stronach, było by nie lada wyzwaniem. Zresztą "opcja" szukaj, dużo mi nie pomogła.

 

Więc, odkryłem sposób jak "naprawić" gumkę HOP-UP i być może nawet polepszyć osiągi dzięki pewnemu zabiegowi na gumce firmy Mad-bull (czerwona). Otóż po paru tysiącach kulek (na M120), odmówiła współpracy. Okazało się, ze się naturalnie starła. jako ze zbliżała się strzelanka, a nie miałem żadnej gumki, postanowiłem się podjąć pewnemu manewrowi. Otóż, wyciąłem startą cześć gumki, tak, że z jednego kołnierza, zostały dwa mniejsze.

 

Więc:

Rysunek Nr.1 Mamy standardową gumkę przed moim "apgrejdem".

Rysunek nr.2 przedstawia "starta" gumkę.

Rysunek nr.3 przedstawia gumkę po wycięciu.

 

Rysunki:

http://picasaweb.google.com/JacasgGROT/Gea...969235677113138

 

"Zabieg" był robiony w AK BOYi-a seri RK. Komora HU TM. Powiem wam, ze osiągi przed "zabiegiem" były zadowalające. Jednak po tym zabiegu, śmiało mogę stwierdzić że wzrósł zasięg i skupienie. przeleciało już spokojnie 20.000 kulek na M90 i nic.

Sorki ze czekałem tak długo i nie powiedziałem wcześniej :P

 

Teraz czeka to samo gumkę Guarder-a czarną. Zobaczymy co nam powie...

 

Nie wiem czy ktoś już kiedyś to robił i "ogłaszał". Jeśli tak, to przepraszam za naruszenie "praw autorskich" czy tam patentu :lol: xD

 

Edit: Po "apgrejdzie" otrzymujemy coś podobnego do:

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=6048

Edited by Jacek GROT
Link to post
Share on other sites

To świadczy o kiepskiej jakości tej gumy, dlaczego przestała podkręcać przy wytarciu? A zaczęła po ucięciu tej startej części?

 

Moim zdaniem kiepski "patent" bo mało kto utnie to prosto, a można zwyczajnie dać większy dystanser. Tak czy inaczej nowa guma to 25-30 złociszy. Taka Systemy nowa starczyłaby spokojnie na i nawet 100 tysięcy przebiegu.

Link to post
Share on other sites
To świadczy o kiepskiej jakości tej gumy, dlaczego przestała podkręcać przy wytarciu? A zaczęła po ucięciu tej startej części?

Widocznie ta stara część, była za mocno wytarta i nie działała tak jak powinna. Po jej usunięciu było OK.

 

 

Guarder-a mam nówkę. Wsadzę, przestrzelam "normlane", a później ją przetnę. I porównam.

Co do tych mad-bulli, starła się szybko bo jest za miękka na M120.

 

Równe Cięcie nie jest problemem. Wystarczy ją tylko odwrócić i czymś ostrym delikatnie potraktować. Zresztą u mnie idealnie prosto nie jest.

 

No i wiesz, chodzi właśnie o to, ze po co wydawać 25-30 złociszy, skoro można jakoś starą "naprawić".

 

Chciałbym żeby ktoś tez "zastosował" taki manewr, oczywiście jeśli będzie chciał. Było by do czego porównać. Bo czy ten "manewr" faktycznie jest dobry i się sprawdzi, to sam do końca nie wiem...

Edited by Jacek GROT
Link to post
Share on other sites

Takie same rozwiazanie stosuje TM w swoich gumkach do Mk23 lub do VRS, tylko, ze oni to robia fabrycznie i tolerancja wykonania jest baaaaaaaaardzo dobra.

 

Gumka lepiej podkreca , bo lepiej przylega do kulki ( ma zwiekszona powierzchnia przylegania ).

 

Rowek mozesz wyciac np rozgrzanym pilnikiem o przekroju kolowym lub rozgrzanym drutem o srednicy 5-6mm.

Link to post
Share on other sites

Ha!

 

Guarder czarny, po przycięciu, jest o wiele lepszy (wg. mnie oczywiście). Lepiej się reguluje, jest bardziej "czuły". Zauważyłem też minimalnie lepsze skupienie.

 

(W porównaniu do Guarder-a nie "ciętego").

 

(400-420 FPS, prec-lufa Mad-Bull)

Edited by Jacek GROT
Link to post
Share on other sites

Sorki za post postem, ale patrząc na gumę w gnacie z najnowszej serii kałaszków Cymy (0.50), mogę śmiało stwierdzić, że element podkręcający kulasy w tej gumie jest podzielony na dwie części. Mało tego gumka, jest bardziej miękka od modeli ze starej serii np. ostatnich metalowych mp5'tek czy troszkę starych M14'tek. Kołnierz wciąż pozostał gruby i przyjemny, podkręca na poziomie Systemy, tylko pytanie jak długo.

Link to post
Share on other sites
Takie same rozwiazanie stosuje TM w swoich gumkach do Mk23 lub do VRS, tylko, ze oni to robia fabrycznie i tolerancja wykonania jest baaaaaaaaardzo dobra.

 

 

Nieprawda. VSR miałem, socoma mam nadal. Nie ma tam czegoś takiego. Jedynie KM head i firefly w gumkach do ww modeli stosują taką metodę (przy czym FF nawet lekko inną). Istotnie sprawdza się to a gumki KMH sa rewela. Inna sprawa że ten sam efekt daje dystanser typu H w przypadku elektryka (w socomie i VSR ramię dociskowe spełnia tą rolę i dociska mocniej po bokach niż na środku a dystansera właściwego niema).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...