Jacek GROT Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 (edited) Witam. Nie wiem czy gdziekolwiek jest tutaj podobny temat, ale doszukiwanie się tego w 20-paru stronach, było by nie lada wyzwaniem. Zresztą "opcja" szukaj, dużo mi nie pomogła. Więc, odkryłem sposób jak "naprawić" gumkę HOP-UP i być może nawet polepszyć osiągi dzięki pewnemu zabiegowi na gumce firmy Mad-bull (czerwona). Otóż po paru tysiącach kulek (na M120), odmówiła współpracy. Okazało się, ze się naturalnie starła. jako ze zbliżała się strzelanka, a nie miałem żadnej gumki, postanowiłem się podjąć pewnemu manewrowi. Otóż, wyciąłem startą cześć gumki, tak, że z jednego kołnierza, zostały dwa mniejsze. Więc: Rysunek Nr.1 Mamy standardową gumkę przed moim "apgrejdem". Rysunek nr.2 przedstawia "starta" gumkę. Rysunek nr.3 przedstawia gumkę po wycięciu. Rysunki: http://picasaweb.google.com/JacasgGROT/Gea...969235677113138 "Zabieg" był robiony w AK BOYi-a seri RK. Komora HU TM. Powiem wam, ze osiągi przed "zabiegiem" były zadowalające. Jednak po tym zabiegu, śmiało mogę stwierdzić że wzrósł zasięg i skupienie. przeleciało już spokojnie 20.000 kulek na M90 i nic. Sorki ze czekałem tak długo i nie powiedziałem wcześniej :P Teraz czeka to samo gumkę Guarder-a czarną. Zobaczymy co nam powie... Nie wiem czy ktoś już kiedyś to robił i "ogłaszał". Jeśli tak, to przepraszam za naruszenie "praw autorskich" czy tam patentu :lol: xD Edit: Po "apgrejdzie" otrzymujemy coś podobnego do: http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=6048 Edited February 11, 2010 by Jacek GROT Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 To świadczy o kiepskiej jakości tej gumy, dlaczego przestała podkręcać przy wytarciu? A zaczęła po ucięciu tej startej części? Moim zdaniem kiepski "patent" bo mało kto utnie to prosto, a można zwyczajnie dać większy dystanser. Tak czy inaczej nowa guma to 25-30 złociszy. Taka Systemy nowa starczyłaby spokojnie na i nawet 100 tysięcy przebiegu. Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted February 11, 2010 Author Report Share Posted February 11, 2010 (edited) To świadczy o kiepskiej jakości tej gumy, dlaczego przestała podkręcać przy wytarciu? A zaczęła po ucięciu tej startej części? Widocznie ta stara część, była za mocno wytarta i nie działała tak jak powinna. Po jej usunięciu było OK. Guarder-a mam nówkę. Wsadzę, przestrzelam "normlane", a później ją przetnę. I porównam. Co do tych mad-bulli, starła się szybko bo jest za miękka na M120. Równe Cięcie nie jest problemem. Wystarczy ją tylko odwrócić i czymś ostrym delikatnie potraktować. Zresztą u mnie idealnie prosto nie jest. No i wiesz, chodzi właśnie o to, ze po co wydawać 25-30 złociszy, skoro można jakoś starą "naprawić". Chciałbym żeby ktoś tez "zastosował" taki manewr, oczywiście jeśli będzie chciał. Było by do czego porównać. Bo czy ten "manewr" faktycznie jest dobry i się sprawdzi, to sam do końca nie wiem... Edited February 11, 2010 by Jacek GROT Quote Link to post Share on other sites
Zelber Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 Patent jest już znany, zwie się to hop-up bax. Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 Takie same rozwiazanie stosuje TM w swoich gumkach do Mk23 lub do VRS, tylko, ze oni to robia fabrycznie i tolerancja wykonania jest baaaaaaaaardzo dobra. Gumka lepiej podkreca , bo lepiej przylega do kulki ( ma zwiekszona powierzchnia przylegania ). Rowek mozesz wyciac np rozgrzanym pilnikiem o przekroju kolowym lub rozgrzanym drutem o srednicy 5-6mm. Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted February 19, 2010 Author Report Share Posted February 19, 2010 (edited) Ha! Guarder czarny, po przycięciu, jest o wiele lepszy (wg. mnie oczywiście). Lepiej się reguluje, jest bardziej "czuły". Zauważyłem też minimalnie lepsze skupienie. (W porównaniu do Guarder-a nie "ciętego"). (400-420 FPS, prec-lufa Mad-Bull) Edited February 19, 2010 by Jacek GROT Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 19, 2010 Report Share Posted February 19, 2010 Ciekawe... Zrobię coś podobnego ze stockową gumą Cymy, bo jest dość twardawa - raczej pod większe szybkości wylotowe. Może przycięcie jej pomoże. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 22, 2010 Report Share Posted February 22, 2010 Sorki za post postem, ale patrząc na gumę w gnacie z najnowszej serii kałaszków Cymy (0.50), mogę śmiało stwierdzić, że element podkręcający kulasy w tej gumie jest podzielony na dwie części. Mało tego gumka, jest bardziej miękka od modeli ze starej serii np. ostatnich metalowych mp5'tek czy troszkę starych M14'tek. Kołnierz wciąż pozostał gruby i przyjemny, podkręca na poziomie Systemy, tylko pytanie jak długo. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 23, 2010 Report Share Posted February 23, 2010 Zachowują się dość dobrze i długo wytrzymują, nie odstają za bardzo od markowych hopek. Oczywiście trzeba uważać bo trafiają się źle odlane buble. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 23, 2010 Report Share Posted February 23, 2010 Takie same rozwiazanie stosuje TM w swoich gumkach do Mk23 lub do VRS, tylko, ze oni to robia fabrycznie i tolerancja wykonania jest baaaaaaaaardzo dobra. Nieprawda. VSR miałem, socoma mam nadal. Nie ma tam czegoś takiego. Jedynie KM head i firefly w gumkach do ww modeli stosują taką metodę (przy czym FF nawet lekko inną). Istotnie sprawdza się to a gumki KMH sa rewela. Inna sprawa że ten sam efekt daje dystanser typu H w przypadku elektryka (w socomie i VSR ramię dociskowe spełnia tą rolę i dociska mocniej po bokach niż na środku a dystansera właściwego niema). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.