Skejter Posted February 18, 2010 Report Share Posted February 18, 2010 Witam. Mam w planach zrobienie lekkiego upgradu swojej repliki,mam zamiar wstawić precke systemy 455 mm (6.04) i nową gumkę systemy energy,narazie pracuje mi stara systema i tu pierwsze pytanie.Czym się różni stara Systema od tej Energy? Chcę też wymienić łóżyska na takie i czy bedą pasować? powinno daćto że gearbox bedzie mial lepszą kulture,szybszy nieznacznie rof oraz wydluży życie gearboxa? http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1387 Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 18, 2010 Report Share Posted February 18, 2010 Jaki to model cymy? Jak gumka działa i nie rozwalisz jej przy wyciąganiu to nie kupuj nowej.Co do różnic energy jest jakby trochę bardziej miękka - ale to tylko moje wrażenie.... Quote Link to post Share on other sites
Skejter Posted February 19, 2010 Author Report Share Posted February 19, 2010 Jest to cyma 0.31,ta nowsza wersja z kompatybilna komora hop-upa i mosiężną lufą. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 19, 2010 Report Share Posted February 19, 2010 Witam. Mam w planach zrobienie lekkiego upgradu swojej repliki,mam zamiar wstawić precke systemy 455 mm (6.04) i nową gumkę systemy energy,narazie pracuje mi stara systema i tu pierwsze pytanie.Czym się różni stara Systema od tej Energy? Chcę też wymienić łóżyska na takie i czy bedą pasować? powinno daćto że gearbox bedzie mial lepszą kulture,szybszy nieznacznie rof oraz wydluży życie gearboxa? http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1387 Pozdrawiam. Systema Energy od "zwykłej" różni się tym, że en Energy ma aluminiowy pierścień do usztywnienia komory na lufie, tyle różnic :-F. Ogólnie rozsądny tuning, tylko łożyska jeśli dobrze pamiętam to 7mm muszą być - ślizgi najlepiej, a i tak, żeby to chodziło tak samo albo lepiej trzeba zrobić podkładkowanie na nowych łożyskach. Inaczej może być płacz i zgrzytanie gearbox'a. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 19, 2010 Report Share Posted February 19, 2010 Ja też za bardzo nie pamiętam ale obstawiałbym raczej łożyska 6mm czyli takie jak podałeś w linku, w końcu to stary model... Quote Link to post Share on other sites
Skejter Posted February 19, 2010 Author Report Share Posted February 19, 2010 Aha,a slyszalem że gumki systemy się ostatnio pogorszyły,gadalem też z kolegą i chyba niema większego sensu kupować łożysk do stockowego gearboxa,ponieważ niejest tuningowany mocowo,za to prowadnica sprężyny jest chyba lepszym pomyslem.Co o tym sądzicie? Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 19, 2010 Report Share Posted February 19, 2010 Jak już otwierasz to wymień łożyska i prowadnice, zmniejszy się ryzyko wystąpienia usterki. Stalowe ślizgi jak dobrze poszukasz znajdziesz za 25zł to chyba nie dużo? Ja wymieniłbym jeszcze sprężynę na jakąś o niejednakowym skoku. Quote Link to post Share on other sites
rogalov Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Tylko pamiętaj żebyś nie kupował łożysk kulowych 6mm. Bardzo lubią psuć humor właściciela. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted March 3, 2010 Report Share Posted March 3, 2010 Witam.Koledzy podepnę się pod temat. A mianowicie posiadam replikę AK 74 CM 40 C i po ostatnim upgrade straciła znacznie na mocy.Opisze to tak.Przed spadkiem mocy w gearboxie zmieniałem tylko łożyska na nowe ślizgi 7mm oraz oring na głowicy tłoka i wszytko ładnie hulało. Po zmianie sprężyny na 130 Guardera oraz tego zestawu głowic replika dosłownie pluje kulkami. Zmieniłem również oring na głowicy tłoka na trochę grubszy bo ten z zestawu trochę przepuszczał, sprawdzałem wszystkie możliwe opcje i jak pluło tak pluje. Czy to wina zestawu głowic P&J? nie nadają się do sp130 bo już nic innego nie przychodzi mi do głowy. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted March 3, 2010 Report Share Posted March 3, 2010 Hmm ciekawa zagadka, może dysza jest za szeroka do tej głowicy cylindra i powoduje takie straty. Choć żeby zaraz pluło to musiałbyś takie luzy zauważyć przy zakładaniu, sprawdź czy oring nie jest za gruby, ma luźno chodzić na głowicy tłoka, sprawdź też sprężynę i tłok czy są dobrze spasowane ... Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Zakupiłem zestaw borka Guardera do AK jeżeli po zmianie będzie dalej pluło strzelało na 10-15 metrów to problem powinien być gumka -komora hop-siup ; opisze po wymianie. Quote Link to post Share on other sites
overs Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 niewiem jak jest w ak itp, ale moze zapomniales wlozyc sprezynki do popychacza lub podobne :) ja samemu kiedys tak poskladalem moją emę bez sprezynki :) Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Wszystkie sprężynki są na miejscu jedyne co to listwa dosyłacza jest stockowa może i ją wymienić na wzmocniona jak ma pracować z mosiężną dyszą DF. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 (edited) Jeżeli ta dysza DF'a współpracuje z głowicami P&J o których pisałeś/dawałeś linka, to zapewne ciężko musi chodzić na dzióbku głowicy cylindra sama dysza. Dysze DF są dość ciasne (mosiężne głównie) i zbyt "ospale" ruszają się po dzióbkach niektórych głowic. Problem znika przy plasticzanych bo tarcie plastiku o metal jest mniejsze niż mosiądzu o mosiądz/alu/stal. Czasami nawet smar nie pomaga i trzeba poszerzać dyszę o te dziesiąte części milimetra. Tak samo faza na dyszach DF'a do AK jest dziwnie duża - np. fabryczna dysza czy Guardera albo CA, nie ma takiej fazy dużej. Moim zdaniem trzeba by modyfikować popychacz by dysza dochodziła głębiej w przypadku dysz DF'a. Edited March 5, 2010 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Mnie się wydaje że chodziło o dyszę która będzie zamontowana z zestawem BU Guardera ale może źle zrozumiałem, przynajmniej na początku nie było mowy o dyszy DF. Jeśli jednak używasz takowej to może się przyczyniać do opisanych strat mocy. Wina to ta fazka o której pisał przedmówca nie ze wszystkimi komorami/gumkami to się dobrze uszczelnia. Listwę jak jest ok zostaw w spokoju. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted March 6, 2010 Report Share Posted March 6, 2010 Gogin problem moim zdaniem polega na tym że albo trafiłem na ciulową serie tych głowic z P&j albo po prostu robią je nie trzymając żadnych standardów wymiarowych tj. wymiary są zaniżone o co najmniej 0.10 mm co się przykłada na nieszczelności a dysza DF ma 5.5mma głowica cylindra P&J dyndzel mniej niz 5.3 dokładnie nie zmierzę bo mam suwmiarkę z dokładnością do dziesiętnych.A uszczelka w dyszy DF o nominalnym rozmiarze moim zdaniem jest od dyszy od borka bo jest całkowicie schowana w kołnierzu i b. cienka, wogóle nie uszczelnia tak jak ma to miejsce w zestawie z Guardera dysza i głowica cylindra tam sie czuje ze to razem współpracuje. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted April 13, 2010 Report Share Posted April 13, 2010 A więc tak jak pisałem wcześniej problem polegał na różnicy średnic na dyszy a głowicy cylindra oraz głowicy tłoka z P&J .Głowica tłoka ma jakiś feler mimo zmian paru oringów test strzykawki w rekach wychodzi idealnie natomiast podczas pracy w gearboxie wychodzi na to że nie spręża powietrza tak jak powinna i replika "pluje" a nie strzela kulkami . Po zamontowaniu BU z Guardera w zestawieniu z sp 130 guardera oraz precka systemy 534 mm na baterii 9.6V FF uzyskałem stabilne 500 fps. I tak odradzam zakup wyciszonej głowicy tłoka z P&J a do wyciszonej głowicy cylindra P&J polecam tylko i wyłącznie uszczelnioną dysze P&J.Daje idealna szczelność potwierdza to test papierka. Quote Link to post Share on other sites
skejtowy Posted April 15, 2010 Report Share Posted April 15, 2010 (edited) Snipernr1, wyślij mi wszystkie link do tego Bore Upa z Guardera i ogólnie to co masz zamontowane w replice, ale nie dawaj mi tych części które obniżały moc AK. Wyślij mi to na PW, ponieważ mam zamiar tuningować trochę swojego AK CM.040. Z góry wielkie dzięki! Pozdrawiam Edit. Z tym, że jeśli chcę osiągnąć 450FPS, to już chyba wymianę paru rzeczy sobie odmówię. Edited April 15, 2010 by skejtowy Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.