Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

ak-74 cyma,lekki upgrade


Recommended Posts

Witam.

Mam w planach zrobienie lekkiego upgradu swojej repliki,mam zamiar wstawić precke systemy 455 mm (6.04) i nową gumkę systemy energy,narazie pracuje mi stara systema i tu pierwsze pytanie.Czym się różni stara Systema od tej Energy?

Chcę też wymienić łóżyska na takie i czy bedą pasować? powinno daćto że gearbox bedzie mial lepszą kulture,szybszy nieznacznie rof oraz wydluży życie gearboxa?

http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1387

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Witam.

Mam w planach zrobienie lekkiego upgradu swojej repliki,mam zamiar wstawić precke systemy 455 mm (6.04) i nową gumkę systemy energy,narazie pracuje mi stara systema i tu pierwsze pytanie.Czym się różni stara Systema od tej Energy?

Chcę też wymienić łóżyska na takie i czy bedą pasować? powinno daćto że gearbox bedzie mial lepszą kulture,szybszy nieznacznie rof oraz wydluży życie gearboxa?

http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1387

Pozdrawiam.

 

Systema Energy od "zwykłej" różni się tym, że en Energy ma aluminiowy pierścień do usztywnienia komory na lufie, tyle różnic :-F.

 

Ogólnie rozsądny tuning, tylko łożyska jeśli dobrze pamiętam to 7mm muszą być - ślizgi najlepiej, a i tak, żeby to chodziło tak samo albo lepiej trzeba zrobić podkładkowanie na nowych łożyskach. Inaczej może być płacz i zgrzytanie gearbox'a.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam.Koledzy podepnę się pod temat. A mianowicie posiadam replikę AK 74 CM 40 C i po ostatnim upgrade straciła znacznie na mocy.Opisze to tak.Przed spadkiem mocy w gearboxie zmieniałem tylko łożyska na nowe ślizgi 7mm oraz oring na głowicy tłoka i wszytko ładnie hulało.

 

Po zmianie sprężyny na 130 Guardera oraz tego zestawu głowic replika dosłownie pluje kulkami.

Zmieniłem również oring na głowicy tłoka na trochę grubszy bo ten z zestawu trochę przepuszczał, sprawdzałem wszystkie możliwe opcje i jak pluło tak pluje.

 

Czy to wina zestawu głowic P&J? nie nadają się do sp130 bo już nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Link to post
Share on other sites

Hmm ciekawa zagadka, może dysza jest za szeroka do tej głowicy cylindra i powoduje takie straty. Choć żeby zaraz pluło to musiałbyś takie luzy zauważyć przy zakładaniu, sprawdź czy oring nie jest za gruby, ma luźno chodzić na głowicy tłoka, sprawdź też sprężynę i tłok czy są dobrze spasowane ...

Link to post
Share on other sites

Jeżeli ta dysza DF'a współpracuje z głowicami P&J o których pisałeś/dawałeś linka, to zapewne ciężko musi chodzić na dzióbku głowicy cylindra sama dysza. Dysze DF są dość ciasne (mosiężne głównie) i zbyt "ospale" ruszają się po dzióbkach niektórych głowic. Problem znika przy plasticzanych bo tarcie plastiku o metal jest mniejsze niż mosiądzu o mosiądz/alu/stal. Czasami nawet smar nie pomaga i trzeba poszerzać dyszę o te dziesiąte części milimetra.

 

Tak samo faza na dyszach DF'a do AK jest dziwnie duża - np. fabryczna dysza czy Guardera albo CA, nie ma takiej fazy dużej. Moim zdaniem trzeba by modyfikować popychacz by dysza dochodziła głębiej w przypadku dysz DF'a.

Edited by Gogin
Link to post
Share on other sites

Mnie się wydaje że chodziło o dyszę która będzie zamontowana z zestawem BU Guardera ale może źle zrozumiałem, przynajmniej na początku nie było mowy o dyszy DF. Jeśli jednak używasz takowej to może się przyczyniać do opisanych strat mocy. Wina to ta fazka o której pisał przedmówca nie ze wszystkimi komorami/gumkami to się dobrze uszczelnia. Listwę jak jest ok zostaw w spokoju.

Link to post
Share on other sites

Gogin problem moim zdaniem polega na tym że albo trafiłem na ciulową serie tych głowic z P&j albo po prostu robią je nie trzymając żadnych standardów wymiarowych tj. wymiary są zaniżone o co najmniej 0.10 mm co się przykłada na nieszczelności a dysza DF ma 5.5mma głowica cylindra P&J dyndzel mniej niz 5.3 dokładnie nie zmierzę bo mam suwmiarkę z dokładnością do dziesiętnych.A uszczelka w dyszy DF o nominalnym rozmiarze moim zdaniem jest od dyszy od borka bo jest całkowicie schowana w kołnierzu i b. cienka, wogóle nie uszczelnia tak jak ma to miejsce w zestawie z Guardera dysza i głowica cylindra tam sie czuje ze to razem współpracuje.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

A więc tak jak pisałem wcześniej problem polegał na różnicy średnic na dyszy a głowicy cylindra oraz głowicy tłoka z P&J .Głowica tłoka ma jakiś feler mimo zmian paru oringów test strzykawki w rekach wychodzi idealnie natomiast podczas pracy w gearboxie wychodzi na to że nie spręża powietrza tak jak powinna i replika "pluje" a nie strzela kulkami . Po zamontowaniu BU z Guardera w zestawieniu z sp 130 guardera oraz precka systemy 534 mm na baterii 9.6V FF uzyskałem stabilne 500 fps.

 

 

I tak odradzam zakup wyciszonej głowicy tłoka z P&J a do wyciszonej głowicy cylindra P&J polecam tylko i wyłącznie uszczelnioną dysze P&J.Daje idealna szczelność potwierdza to test papierka.

Link to post
Share on other sites

Snipernr1, wyślij mi wszystkie link do tego Bore Upa z Guardera i ogólnie to co masz zamontowane w replice, ale nie dawaj mi tych części które obniżały moc AK. Wyślij mi to na PW, ponieważ mam zamiar tuningować trochę swojego AK CM.040. Z góry wielkie dzięki!

 

Pozdrawiam

 

Edit. Z tym, że jeśli chcę osiągnąć 450FPS, to już chyba wymianę paru rzeczy sobie odmówię.

Edited by skejtowy
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...