Evelish Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 Witam, MAm problem z moim M15 ( H&K33 , dzisiaj przestał strzelać bo coś tam z Gb ale rozebrałem i złożyłęm wszystko i nagle silniczek nie da rady uciągnąć sprężyny , rozebrałem znowu i dalej nie ciągnie a jeśli robię to pokręcając ręcznie zębatkę bez sprężyny to gładko chodzi a jeśli dam sprężynę to bardzo cieżko , dosłownie parę godzin temu bardzo szybko strzelał i nie zawodnie a jednak coś się stało. Macie jakieś pomysły na ten silniczek albo coś innego bo wogule sprężyny nie chce pociągnać. Quote Link to post Share on other sites
Wolfran Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 wogule A więc, słownik a wracając do tematu, źle spodkładkowany GB Quote Link to post Share on other sites
PiterTKD Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 Regulacja silnika. To bym sprawdził na początek. Na dole chwytu jest śruba, którą się kręci, regulując głębokość włożenia silnika do GB. Quote Link to post Share on other sites
Wolfran Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 Albo, to co PiterTKD, zapomniałem o tym napisać. Quote Link to post Share on other sites
virtael Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 (edited) Dołączam się do prośby o pomoc. Sytuacja u mnie wygląda tak, że tłok naciągnął się prawie do końca, zostało mu może z 0,5cm, a jak naciskam spust, to przeskakuje o 1mm do tylu i wraca do pozycji, w której był przed naciśnięciem. Dodam, że sprzęt m15a4 od ca. Też grzebałem w gb, ale wszystko w nim powinno być dobrze. Regulacja silnika nie skutkuje. Zapomniałem dodać, że do tego nagrzewa się mocno silnik i kable przy baterii. Może to problem okablowania? Edited March 18, 2010 by virtael Quote Link to post Share on other sites
Evelish Posted March 18, 2010 Author Report Share Posted March 18, 2010 No ale jak to możliwe jak wcześniej działał bez problemów. Quote Link to post Share on other sites
Wolfran Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 (edited) Po prostu może ci się śruba w stopce chwytu przekręciła jak miałeś wyciągnięty virtael A podkładki założyłeś jak były wcześniej? Edited March 18, 2010 by Wolfran Quote Link to post Share on other sites
Evelish Posted March 18, 2010 Author Report Share Posted March 18, 2010 Jak myślisz pomoże to i czy są jakieś inne wyjścia jeszcze ? Quote Link to post Share on other sites
virtael Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 Podkładkowałem od początku, bo nowe zębatki mam, ale kumpel bardziej obeznany ode mnie obejrzał dziś to, jak złożyłem i stwierdził, że wszystko powinno być okej. Dodatkowo, gdy po złożeniu bez sprężyny ręcznie przekręcaliśmy zębatki, to chodziły pięknie. I jeszcze jedno, przed tym jak się zablokowało to strzeliło ze 3 czy 4 razy. Myślisz, że mimo wszystko to może być problem z tym? Nie może to być problem z czymś innym? Quote Link to post Share on other sites
Evelish Posted March 18, 2010 Author Report Share Posted March 18, 2010 Dokręciłem i próbowałem regulować ale nic z tego nie rusza się tylko lekkie drgnięcia po nacisknięciu spustu Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 A jak masz ustawioną zębatkę tłokową? W jakiej pozycji ją wkładałeś? Sprawdź podkładki, daj jakieś cieńsze. Quote Link to post Share on other sites
Evelish Posted March 18, 2010 Author Report Share Posted March 18, 2010 (edited) Zębatkę tłokową mam tak aby pierwszy ząbek zahaczył o tłok. ( Że pierwszy ząbek zębatki pokrywał się z pierwszym ząbkiem tłoka , ząbek tłoka jest pierwszy potem zębatki i tak w kółko.) Podkładki są raczej dobre w tym nie będzie tkwił problem , szybciej z ustawieniem zębatek albo czegoś innego . Edited March 18, 2010 by Evelish Quote Link to post Share on other sites
Wolfran Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 A obydwoje kopnijcie je mocniejszymi bateriami. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 Podkładkowałem od początku, bo nowe zębatki mam, ale kumpel bardziej obeznany ode mnie obejrzał dziś to, jak złożyłem i stwierdził, że wszystko powinno być okej. Dodatkowo, gdy po złożeniu bez sprężyny ręcznie przekręcaliśmy zębatki, to chodziły pięknie. I jeszcze jedno, przed tym jak się zablokowało to strzeliło ze 3 czy 4 razy. Myślisz, że mimo wszystko to może być problem z tym? Nie może to być problem z czymś innym? To kumpel się... zna tyle co nic. Jakoś zawsze gdy sam robię podkładkowanie to takich problemów nie ma - NIGDY, ale to pewnie przypadek :-F. Mocniejsze aku pomoże, jeśli uciągnie mechanizm na krótko będzie jakby "padać" szybko to byle jakie podkładkowanie jest na 100%... Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 (edited) Po tej Waszej operacji zwanej podkładkowaniem przesunęła się trochę zębatka silnikowa, a co za tym idzie regulacja silnika, jaka była wyjściowo już nie jest poprawna. Proponuję odkręcić kilka obrotów śrubę regulującą w chwycie i powinno banglać. Ewentualnie jeżeli nie skutkuje, to jeszcze raz wypodkładkować- tym razem poprawnie (uwzględniając położenie silnika i ograniczony zakres jego regulacji) czytaj podczas podkładkowania podnieść o 0,1-0,2mm zębatkę silnikową i wtedy musi już grać. No jest jeszcze możliwość, że bateria jest rozładowana, ale o tym już nie będę wspominał... :wink: Gogin byłeś szybszy wrrr ;-) Edited March 18, 2010 by rodnath Quote Link to post Share on other sites
Evelish Posted March 19, 2010 Author Report Share Posted March 19, 2010 (edited) Po tej Waszej operacji zwanej podkładkowaniem przesunęła się trochę zębatka silnikowa, a co za tym idzie regulacja silnika, jaka była wyjściowo już nie jest poprawna. Proponuję odkręcić kilka obrotów śrubę regulującą w chwycie i powinno banglać. Ewentualnie jeżeli nie skutkuje, to jeszcze raz wypodkładkować- tym razem poprawnie (uwzględniając położenie silnika i ograniczony zakres jego regulacji) czytaj podczas podkładkowania podnieść o 0,1-0,2mm zębatkę silnikową i wtedy musi już grać. No jest jeszcze możliwość, że bateria jest rozładowana, ale o tym już nie będę wspominał... :wink: Gogin byłeś szybszy wrrr ;-) Chciałbym dodać że rozebrałem GB v2 z powodu problemów z strzelaniem ( tkz. nie ciągło sprężyny tak jak i po mojej "naprawie") Ja nie podkładkowałem więc to chyba tyczy się tamtego kolegi. Edited March 19, 2010 by Evelish Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 19, 2010 Report Share Posted March 19, 2010 Jakie masz aku i czym je ładujesz? Sprawdzałeś na innym aku swoją replikę? Quote Link to post Share on other sites
szczupe Posted March 19, 2010 Report Share Posted March 19, 2010 A ja od siebie polecam sprawdzać "czy zębatki chodzą gładko" na GB skręconym śrubami ( przynajmniej tymi dwoma najbliżej zębatek). Czasem jak się ściśnie GB w paluchach wszystko śmiga ładnie a po skręceniu jest kiszka... Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 19, 2010 Report Share Posted March 19, 2010 A ja od siebie polecam sprawdzać "czy zębatki chodzą gładko" na GB skręconym śrubami ( przynajmniej tymi dwoma najbliżej zębatek). Czasem jak się ściśnie GB w paluchach wszystko śmiga ładnie a po skręceniu jest kiszka... Po wymianie kilku PW z właścicielem owego HK33 doszliśmy do takiego wniosku właśnie. Jak zwykle skopane pokładkowanie, tylko czemu mnie to nie dziwi... Quote Link to post Share on other sites
Evelish Posted March 20, 2010 Author Report Share Posted March 20, 2010 Dokładnie , dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
virtael Posted March 20, 2010 Report Share Posted March 20, 2010 Mój problem ustąpił po włożeniu silnika i baterii z repliki kumpla. Działa pięknie. Czyli podkładkowanie było dobre, a problem leżał poza gearboxem i regulacją silnika. Tak czy siak dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted March 20, 2010 Report Share Posted March 20, 2010 mogłeś mieć słaby silnik lub baterie leciwą już. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted March 23, 2010 Report Share Posted March 23, 2010 Albo po prostu zbyt ciasne podkładkowanie i wtedy słabszy silnik lub bateria nie dawały rady. Tak naprawdę nie rozwiązałeś problemu, bo wysilony silnik będzie teraz pobierał więcej energii, czego wynikiem będzie szybsze zużycie baterii. Quote Link to post Share on other sites
Evelish Posted March 23, 2010 Author Report Share Posted March 23, 2010 Ja dałem do serwisanta ją , on zrobi porządnie to wszystko. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.