Kocur666 Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 Witam, Mam aktualnie problem z doborem silnika do repliki. Potrzebuje silnika ktory bezproblemowo naciagnie (z dobra rekacja na spust) m125, a jednoczesnie da dobre obroty. Aktualnie mam (replika aug): silnik PJ krótki (JG) niebieski - ten z mocnym torque. zebatki SHS Super high speed (13:1) wymagajace mocnego torque Lozyska kulki 8 mm Mosfet Lipol 11.1 Replika na normal torque zebatkach miala rps 19 rps Po zmianie na zebatki SHS - 24.3 rps Po zmianie gearboxa z 6 mm na 8 mm kulki - 25 rps Po dodaniu mosfeta - 27 rps Teraz zastanawiam sie nad zmiana silnika. Cos co by mialo jednoczesnie torque zeby pociagnac spokojnie m140 na normalnych zebatkach (wiec da rade SHSom na m125) i mialo podwyzszona predkosc obrotowa. Nie typowy hi speed bo - wtedy rekacja na spust nie jest zbyt dobra. Czytalem ze Speedowe silniki elementa sa dosc mocne ... ale czy dostatecznie? Mam Guardera Revolution ale zasilanie go 11.1 V przy tym przelozeniu zebatek i sprezyna m125 pewnie go szybko zabije. Czytalem ze latwo sie pala i grzeja. Systema magnum jest troche ponad moim budzetem. Tak samo Turbo. Jak sprawa ma sie z silnikami GP m140 i m160 ? Ktos je testowal ? Xcyclonow i AMP w polsce nie dostane ... lub za koszmarnie wysokie pieniadze za przesylke. Silniki 5000 nie maja chyba wersji short. Jakies propozycje ? Quote Link to post Share on other sites
habib Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 Polecam TM EG1000, miałem go w snajpie (sp150) a teraz w cekubowej emce (reakcja natychmiastowa a rof taki... że aż go nie używam na auto :lol: ) Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 24, 2010 Author Report Share Posted March 24, 2010 Tylko ze to jest silnik sprzed paru lat bez neodymowych magnesow z duzym poborem pradu tak ? Predkosc obrotowa 28000 rps ... Guardera revolution tez daje obroty kosmiczne na m90 ... ale mi chodzi o m125 czyli granice dla hi speedowych silnikow. Quote Link to post Share on other sites
Zelber Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 Systema niedawno wprowadziła silniki energy, które mają być kompromisem między szybkością a mocą: http://www.wmasg.pl/aktualnosci/zza_granic...zmaitosci/1663/ Nie miałem, ale na papierze wygląda ciekawie. Quote Link to post Share on other sites
wiesiu Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 Też bym tylko taki silnik zamontował ; http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=3747 Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 24, 2010 Author Report Share Posted March 24, 2010 No cena nie jest zla ... tylko ze czytalem ze one sa ekwiwalentami energooszczednymi turbo. Wiec nie wiem czy z m125 beda mialy problemy ? Quote Link to post Share on other sites
wiesiu Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 Jeżeli są wątpliwości to trzeba się pytać a jak się pytać to tylko tu ; info@asgshop.pl napisz i będziesz wiedział a potem pochwal się na forum Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 http://www.youtube.com/user/osrac105#p/u/0/rfNHpTAd1e8 Hmm 490 FPS , idealna szczelność na M130 lub M140 bez BU . Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 24, 2010 Author Report Share Posted March 24, 2010 Widze ... hmm tylko caly czas mam na uwadze zebatki 13:1 ... to naprawde jest roznica w przelozeniu i wymaga wiecej troque. Same zeby daja 5 rps wiecej przy wolnym silniku. Nie wiesz jakie zeby uzywane sa na tym filmiku ? Dlatego pytalem o GP160, ma juz neodymowe magnesy wiec powinno byc mocne. Pytanie tylko czy jest szybkie ... Zastanawiaja mnie tez elementy - widzialem testy ze Elementa silnik mocowy dawal 3 rps wiecej niz E1000 TMa... Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 Nie wiem jak hi-speed ale hi-torque to porażka , chowa się przy stokowym silniku z SR25 P&J . Wolniejsza reakcja na spust , mniejszy ROF , przy stokowym silniku i mocno rozładowanej batce spokojnie mogłem strzelać , element nie chciał oddać nawet 1 strzału . Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 (edited) W hk416 na m140, zębatkach stockowych i silniku golden eagle na 12v 2200mah chorno guardera pokazywało mi 24 kulki na sekundę. Reakcja na spust jak w PTW - dotykasz spust i strzał :) Porównywałem z kolegą co posiada PTW Max 2008 ver. i był w szoku, że a AEGu można taką reakcję wykręcić. Jest o wiele mocniejszy od silnika neodymowego cymy - 3-4 kulki na sekundę średnio w gorę poszło po zamontowaniu silnika JG. Sprężyna m150 i stock zębatki cymy. Wada- nie ma silnika krótkiego, trzeba skrócić silnik długi. Silnik m140 miałem, dawał dobrą reakcję na spust przy FTK Max torque promyka i m160 guardera. ROF był bardzo dobry. Edited March 24, 2010 by zwierzu93 Quote Link to post Share on other sites
Wolfi Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 (edited) U mnie ten silnik przy dobrym podkładkowaniu, smarowaniu, kablach niskooporowych, zębatkach 3rd gen JG wtykach T lub mini ( używałem obydwu - nie widzę różnicy) i sprężynie M110 na baterii li-po 11,1 15c 1100 mAh lub 11,1 15c 2200 mAh daje 'tylko' ok 20 k/s. Co prawda przy M130 osiągi są podobne. Więc jest nieźle, ale nie tak różowo jak u Zwierza Edited March 24, 2010 by Wolfi Quote Link to post Share on other sites
overs Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 Hmm 490 FPS , idealna szczelność na M130 lub M140 bez BU . predzej chyba na m130. na m140 bez BU wyciaglem 160m/s , co daje 526fps. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 A ja na M110 miałem 460fps... Łał tylko że była to sprężyna MO. Podawajcie producentów sprężyn bo samo oznaczenie nic nie mówi. Kocur wg mnie trochę poczekaj i zainwestuj w magnuma. Sprowadź z HK albo coś. Sys energy proponowali poprzednicy ale nikt jej nie miał ;) Chyba że chcesz być pierwszy ;) Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 hk416 m140 guarder bez bu 500fps akm m150 guarder bez bu 560 Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 (edited) To mało na tej M140 ;) Dodam że na M150 guardera, DTU promyka, 7mm łożyskach kulkach, Magnumie, Mosie i LiPo 11,1V miałem samoczynnego 3 strzałowego bursta na semi za każdym strzałem ;) Edit: Dopiero dodanie AB do mosa przywróciło mi singla ;) Edited March 24, 2010 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
Wolfi Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 M110 G&P (stockowa -365 fps), M130 JG (stock - 430 fps) Quote Link to post Share on other sites
Zelber Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 m140 guardera - 540 fps, do tego lufa 6,08 i małe nieszczelności w komorze;) Myślę, że z precką i idealnym doszczelnieniem pod 560-580 dobije. Swoją drogą to jaki to ma związek z tematem?:D Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 24, 2010 Author Report Share Posted March 24, 2010 Wlasnie nie wiem ... ale spoko. Silnik JG 3 gen - to ja mam w tej chwili i na SHS 13:1 jak pisalem mam 27 rps... 24 to ja mialem przed mosfetem i kulkami na samych SHSach. Reakcja na spust blyskawiczna ... Wlasnie przetestowalem Guardera revolution pod springiem m120-m130 ... ciezko powiedziec ile on ma - ale na nieszczelnej dyszy bez uszczelnienia, bez borka, bez zadnego lozyskowania, na stockowej glowicy nieszczelnej ... daje 400 fps i 19,5 rps. Na springu m90 czy tam m80 ... nie pamietam - dajacym 300 fps - daje 22.5 rps Zebatki normal torque... lipol 11.1 Jakos nie wierze w te magiczne 48 000 rpm. 22.5 rps daje - 24300 rpm i tyle daje realnie. Udalo mi sie na kulkach 8 mm wyciagnac przy 300 fps - 25 rps ale to nadal tylko 27 000 rpm silnika. Po tych experymentach nie sadze zeby silnik hi speedowy dal rade. 19 na guarderze to identycznie tyle samo co na torque JG i normalnych zebatkach. Wlasnie mam okrutna rozkmine w tej chwili ... GP160 vs Systema Magnum vs Systema Energy. Z tego co czytalem ... a nie jest tego duzo na necie - Energy to taki turbo ale o obnizonej o 20 zuzyciu pradu. Wiec ... zadna rewelacja jezeli chodzi o torque. Tylko cena bardziej konkurencyjna. Z drugiej strony nawet na m130 ludziska uzywali systemy turbo. Niby opis jest do m100 max ... Ale ciezko znalesc dobre reviev. Gdyby nie koszty transportu skusilbym sie na silnik AMP. Podobno jest masakrycznie mocny i bardzo szybki. Xcyclony tez maja bardzo dobre wyniki ... ale nie ma szans ich nawet sprowadzic. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 25, 2010 Author Report Share Posted March 25, 2010 Znalazlem fajny artykul o motorach systemy. http://www.popularairsoft.com/now-get-more...-systema-energy Dokladne testy (ale tylko dla 2,3 i 4 V) charakterystych silników. Widac ze Energy to taki wolniejszy i odrobine mocniejszy turbo... Prędkość ma jak Magnum, a torque jak Turbo ... Dodatkowo znalazlem takie piekne zestawinie trque/rps... Motor----------------------------------RPM @ 9.6V Comparison Torgue G.cm Comparison TM EG700 Motor----------------------23,154-------100%---------1,251----------100% TM EG1000 Motor--------------------27,552--------118.99%-----1,407----------112.47% CA High Torque Motor---------------27,515--------100.42%-----1,845----------147.48% CA High Speed Motor----------------30,154--------130.23%-----1,485----------118.71 ICS Turbo 2000 Motor---------------29,714--------128.33%-----1,490----------119.10% ICS Turbo 3000 Motor----------------26,628--------115.00%-----2,708----------216.47% Systema "Genuine" Motor-----------29,825---------128.81%-----1,699---------135.81% Systema "Hi-Speed" Motor----------37,400---------161.53%-----1,915---------153.08% Systema "Hi-Torque" Motor---------32,302---------139.51%-----1,932---------154.44% Systema "Super Hi-Torque" Motor--34,787---------150.24%-----1,998---------159.71% Systema Magnum Motor-------------34,845---------150.49%------3,254--------260.11% Widac ze ICS3000 jest mocny prawie jak magnum ... ale ma zdecydowanie mniejsza predkosc. Zastanawiam sie czy Systemowy hi speed to Turbo czy jakas jeszcze inna wersja. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 25, 2010 Report Share Posted March 25, 2010 (edited) To ma wspólnego że wszyscy piszą same oznaczenia sprężyn i rof na nich uzyskany a zapominają podać producenta który jest bardzo ważny. Sprężyny np M110 różnych producentów mają różną twardość i inny jest czas naciągnięcia i rozprężenia takich sprężyn co wpływa na rofa. Edited March 25, 2010 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
Zelber Posted March 25, 2010 Report Share Posted March 25, 2010 (edited) Kocur: zobacz, z kiedy jest to porównanie silników: kwiecień 2004. Systema energy weszła max pół roku temu. Edited March 25, 2010 by Zelber Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 25, 2010 Author Report Share Posted March 25, 2010 Nie wchodziles na linka z porownaniem Systemy energy ktory zamiescilem ? Tam dokladnie widac ze Energy to taka ekonomiczna tania Systema. Niekoniecznie duze torque i niekoniecznie duze obroty. Ale skoro obrotami dorownuje Magnum - to znaczy ze 34 000 rpm ma. A jezeli torque przerasta turbo to musi miec z 2650 momentu obrotowego.(licze to z tego ze ma jakies 80 % torque magnuma). Wynika z tego ze ma moc ICSa 3000 i 30 % wieksze obroty. Szkoda ze w tym zestawieniu nie ma GP160... ciekawi mnie ten silnik ale nic o nim znalesc nie moge. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.