PeQ Posted April 18, 2010 Report Share Posted April 18, 2010 Otóż, jestem szczęśliwym (dotąd) posiadaczem Mp5A2 Classic Army. Problem pojawił się już długi czas temu, ale od tamtego czasu replika długo stała nieużywana. Teraz postanowiłem sprawdzić jak działa, ale problem się nie rozwiązał ;) Do sedna: Gearbox stoi. Naciskam spust, słychać silnik próbujący przekręcić, ale stoi nadal. -Na mojej baterii, Intellect 8,4 1400mAh (wiem, że szajsowata bateria, ale niekoniecznie to jej wina). Czasem udaje się przekręcić, po kilkakrotnym naciśnięciu spustu. Może chwile postrzelać, ale znowu się tnie. Słuchać wyraźny spadek obrotów, czy tam jak to się mówi, znaczy, strzela coraz słabiej. -Na baterii pożyczonej, też Intellect, ale 9,6V 1400mAh (w podobnym wieku co i moja) działa niby lepiej. Na pełnym naładowaniu śmiga wszystko, ale potem dzieje się to samo, z tym, że dochodzi jeszcze grzanie się baterii i silnika. Chociaż teraz podłączyłem na pełnym naładowaniu i nie chciał przekręcić, dopiero po chwili ruszył. -w gb wszystko wygląda w porządku. Zębatki są całe, zęby na tłoku też w dobrym stanie, jest prawidłowo wypodkładkowany i ogólnie wszystko wygląda mniej-więcej jak trzeba. Najgorzej wygląda coś, co według niektórych sklepów nazywa się "listwa dosyłacza"- wydaje mi się, że się na to mówi po prostu popychacz. Był wyrobiony trochę w miejscy, gdzie bolec na zębatce od tłoka łapał ten popychacz, ale lekko go spiłowałem i chodzi normalnie. W sumie to niezwiązane z problemem, bardziej jako ciekawostkę napisałem. - Blokuje się w różnych momentach, najrzadziej na rozciągniętej sprężynie. Wygląda na to, że po prostu nie ma siły go ruszyć. - Jak jest zablokowany i naciskam spust, to napięcie spada z powiedzmy 9,6V do nawet 2,5V. jak już ruszył, to spadało do 5,7V - Na porządnej baterii Sanyo, 9,6V ruszył bez problemu. Tak jak mówię, podejrzewam że to bateria, jednak prosiłbym o wszelkie rady, czy instrukcje co jeszcze powinienem sprawdzić ewentualnie. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted April 18, 2010 Report Share Posted April 18, 2010 Kup sobie baterię, a nie intellect. Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted April 18, 2010 Report Share Posted April 18, 2010 No to logiczne, że jak na dobrej batce Ci ruszyło to winna leży po stronie intellecta. Zmień batkę i wsio. Quote Link to post Share on other sites
PeQ Posted April 18, 2010 Author Report Share Posted April 18, 2010 Tak się właśnie domyślam, ale chcę wyeliminować wszystkie inne możliwości. Po prostu nie wiem, czy nie potrzebne mi coś więcej niż nowa bateria. W tym momencie napięcie na w/w baterii 9,6 wynosi 6V, po naciśnięciu spustu z kolei spada do 0,8V Na baterii 8,4 wynosi 7,6V, po naciśnięciu spustu spada do 1,9V GB stoi w jednym i drugim przypadku. Quote Link to post Share on other sites
Mimrod Posted April 19, 2010 Report Share Posted April 19, 2010 Równie dobrze to może być wina osmolonych styków. Popatrz czy ze stykami na kostce wszystko gra. Quote Link to post Share on other sites
PeQ Posted April 20, 2010 Author Report Share Posted April 20, 2010 Styki są chyba w porządku. Próbowałem skorzystać z poradnika co do do czyszczenia, ale miernik pokazał 0,9 oma po naciśnięciu spustu bez baterii, więc chyba styki w porządku. Quote Link to post Share on other sites
Mimrod Posted April 21, 2010 Report Share Posted April 21, 2010 No to ja nie mam więcej pomysłów, a problem pewnie sprawiła bateria, ale może to i silnik, choć co do tych silników z CA to chyba nie ma co się rzucać.(Sam mam MP5-tke CA i wiem jak chodzą ;)) Quote Link to post Share on other sites
seger Posted April 21, 2010 Report Share Posted April 21, 2010 elektryka w Ca jest kiepska szczególnie styki, albo oczyscic albo zmienic chocby na chińskie któe sa spooooro lepsze, okablowanie to daj kable modelarskie i deansy Panie bez deansów nawet nie rób nic i dobra batka choćby nawet li-po 7,4v. :) Quote Link to post Share on other sites
PeQ Posted April 23, 2010 Author Report Share Posted April 23, 2010 Wszystko dobrze sprawdzone, pozostała bateria. Jakieś konkretne typy? Takie w miarę przystępnej cenie, w sumie nie replika nie będzie wykorzystywana w jakiś bardzo wyczynowych warunkach... Quote Link to post Share on other sites
Mimrod Posted April 24, 2010 Report Share Posted April 24, 2010 (edited) Polece baterie SANYO. :) Edited April 24, 2010 by Mimrod Quote Link to post Share on other sites
PeQ Posted April 24, 2010 Author Report Share Posted April 24, 2010 W sumie innej odpowiedzi się nie spodziewałem ;) Dzięki wszystkim za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted April 24, 2010 Report Share Posted April 24, 2010 Jak proponuje Seger, wrzuć tam jakiegokolwiek lipola 7,4v c20 za 40-50 zł i o sanyo zapomnisz... Fakt, że ładowarkę trza wtedy zmienić... Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 25, 2010 Report Share Posted April 25, 2010 elektryka w Ca jest kiepska Chyba widzieliśmy dwie różne firmy CA. Te CA, które miałem w rękach (stocki) z silikonowym okablowaniem nie ustępującym modelarskiemu. Styki w świetnym stanie i dobrej jakości. Jak dla mnie, to do elektryki nie ma się co czepiać. szczególnie styki, albo oczyscic albo zmienic chocby na chińskie któe sa spooooro lepsze, Szczerze w to wątpię. okablowanie to daj kable modelarskie i deansy Panie bez deansów nawet nie rób nic Tamiya w tysiącach replik daje radę, więc nie ma powodu, żeby akurat w tej wymieniać wtyczkę w celu cudownego uzdrowienia. Zanim będziesz kupował nową baterię, to pożycz najpierw od kogoś jakąś sensowną i sprawdź. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 naprawiałem kilka replik CA głównie emki i giet ze 4 sztuki, okablowanie fakt jest dobre ale styki sa tragiczne, przepalone, zwęglone, dziurawe wręcz i beznadziejne silniki... blacha w chińskich jest dośc dobra i jakos nie miałem nigdy ja z nimi problemu. tamiyę nie jedna widziałem rozerwaną ;) szczególnie jak konektor miał ok 4 lata to rozpadał sie i wiecej było tasmy i kleju niż przewodnika ;) Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted April 30, 2010 Report Share Posted April 30, 2010 Pierwsze serie CA rzeczywiscie mialy beznadziejne kable i styki.... Z powodow czysto ekonomicznych i wolnorynkowych ( zalanie rynku chinszczyzna ) CA podnioslo jakosc .. Quote Link to post Share on other sites
Galithar Posted May 16, 2010 Report Share Posted May 16, 2010 (edited) nie doczytałem posta do konca:) mozna usunąć:) Edited May 16, 2010 by Galithar Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.