Levvy Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 Rozłożyłem swój pierwszy GB i mam pytanko, czy to normalne, że anti reversal wraz z tą zębatką, którą trzyma, nie chce siedzieć w miejscu, tylko ciągle wyskakuje? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 tak Quote Link to post Share on other sites
Levvy Posted April 22, 2010 Author Report Share Posted April 22, 2010 Cholera, to będę zmuszony oddać gb do jakiegoś serwisu, bo sam nie dam rady go zamknąć. No nic, dzięki za szybką odpowiedź. Quote Link to post Share on other sites
Kulisz Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 Cierpliwości, prędzej czy później dojdziesz do tego jak to zrobić ;) Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 Po prostu przytrzymać. :> Quote Link to post Share on other sites
tomash21 Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 Jak włożysz zębatkę silnikową i przekręcisz tak ze anti reversal akurat wpadnie w zapadkę to powinien sie tylko odchylić do tyłu a nie wyskoczyć. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Tak jak tomash pisal - antireversal blokujesz zebatka. Najlepiej ja cofnac tak zeby antireversal zlapal zab na zebatce - wtedy bedzie pewniej sie trzymac. Ogolnie przy niektorych gearboxach musisz miec 3 rece - przyciskac antireversal, przyciskac wyskakujacy jezyk spustowy, oraz trzymac sprezyne przez dziure na cylinder - przy skladaniu. Kwestia wprawy ;) Quote Link to post Share on other sites
Levvy Posted April 23, 2010 Author Report Share Posted April 23, 2010 (edited) Właśnie przy moim potrzeba 3 rąk :) No ale i tak odeślę do serwisu, bo zgubiłem się przy podkładkowaniu, a z tego co czytałem to ciężkie do opanowania niedoświadczonych. A gdy puszczę anti reversal, albo zębatkę, to ta część sprężynki która opiera się o szkielet gb zsuwa się w tył, no ale spróbuję złożyć bez podkładek (oczywiscie nie będę wtedy strzelał) Edited April 23, 2010 by Karolo0 Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Panie, panie na youtube masz tyle filmików dotyczącego składania replik, że sam poskładasz. Szukaj, jak Ci nie wyjdzie to wtedy wysyłaj. Quote Link to post Share on other sites
Levvy Posted April 23, 2010 Author Report Share Posted April 23, 2010 (edited) Gorzej z podkładkowaniem, bo do tego nie ma jako takiego tutoriala, z tego co czytałem, to trzeba to zrobić "na oko", a u mnie na oko to wszystko dobrze wygląda, nawet jak nie ma podkładek :D Edited April 23, 2010 by Karolo0 Quote Link to post Share on other sites
Kulisz Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Wypodkładkuj zębatki zamknij GB tylko z zębatkami i rusz śrubokrętem jedną z nich, jak chodzi ładnie płynnie jest git, jak zębatki nie latają na boki jest git a inne aspekty podkładkowania wyjdą z czasem jak będziesz więcej grzebał w replikach ;) Quote Link to post Share on other sites
tomash21 Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Jak dobrze wypodkładkujesz to po zamknięciu gb (bez cylindra) zębatka tłokowa powinna zrobić z 3 obroty, gdy mocniej nią zakręcisz. Oprócz tego każda zębatka powinna mieć jak najmniejsze luzy (w płaszczyźnie pionowej). Luzy w płaszczyźnie poziomej poziomej zależą tylko od łożysk a nie od podkładkowania, ale też im mniejsze tym lepiej. Quote Link to post Share on other sites
Sebi_S Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 A ja powiem tak : Nie znasz sie to nie grzeb, daj zarobić innym :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
Levvy Posted April 23, 2010 Author Report Share Posted April 23, 2010 (edited) Pobawiłem się starymi podkładkami, skorzystałem z poradnika znalezionego na yt i już mniej więcej rozumiem co i jak. Jeszcze tylko nowe podkładki, jakiś smar (1-s może być? bo z opinii na forum dowiedziałem się, że nie jest zły) i zobaczymy czy dam radę. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. @Sebi_S Ci "inni" też musieli kiedyś złożyć swój 1 GB :) Edited April 23, 2010 by Karolo0 Quote Link to post Share on other sites
szczupe Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 1-S będzie się nadawał ;-) A jak go gdzieś znajdziesz to podziel się łaskawie tą wiedzą bo coś ostatnio nie mogę go nigdzie trafić... Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted April 24, 2010 Report Share Posted April 24, 2010 Podam ci krotki tutorial jak podkladkowac, na poczatek ci wystarczy. Po pierwsze nazewnictwo - masz 4 zebatki. silnka (na silniku), silnikowa, srodkowa i tlokowa. Podstawa to jest ustawic dobrze zebatke silnia z silnikowa. Chodzi o to zeby silnikowa nie byla ani za wysoko (bo wtedy zazebia sie tylko koncowkami zebow i szybko zuzywa oraz pracuje glosno) ani za nisko - bo wtedy bardzo mocno naciska na zebatke silnika - zwieksza tarcie, pracuje glosno i spada rof. Kladziesz ta polowke gearboxa ktora styka sie z szersza czescia zebatki silnikowej. Kladziesz na to zebatke i probojesz dospasowac silnik. Przy gearboax v3 z koszykiem jest latwo - bo wtykasz koszyk w polowke gearboxa i sprawdzasz jak wspolgraja ze soba zebatki. Zebatka silnika musi byc tak wyregulowana zeby stykala sie dokladnie na obrzezu zebatki silnikowej, oraz by zebatka silnikowa miala delikatny luz 0.1-0.2 mm w pionie. Krotko mowiac nie maja byc ustawione na styk. Nastepne co robisz to ustawiasz zebatke srodkowa. Musisz ja tak ustawic - zeby zeby duzej tarczy zebatki srodkowej - jak najwieksza powierzchnia pokrywaly sie z zebami zebatki silnikowej (ktora bedzie jak najbardziej przysunieta do gory. Pamietaj ze zebatka silnikowa - jest przyciskana przez silnik do gory - i tak naprawde nie potrzebuje podkladek na dolnej piascie. Wkladasz je tam tylko po to zeby latwiej podkladkowac. Kiedy zebatka silnikowa i srodkowa sa w miare dobrze ustawione (srodkowa powinna byc jak najnizej - najlepiej jedna malutka podkladka na dole, ale oczywiscie jak wtedy zazebia sie tylko polowa zebow - lepiej ja podniesc do gory bardziej). Jak juz ustawisz jak ma byc wysoko - od gory dajesz tyle podkladek zeby byl minimalny luz i dobrze sie krecila. Ostatnie co podkladkujesz to zebatke tlokowa - ustawiasz ja tak zeby nie szurala po zebatce srodkowej i byla delikatnie wyzej (jakies 0,1 - 0.2 mm). Potem standardowo od gory dajesz tyle podkladek zeby nie latala. Jak juz masz wszystkie trzy spodkladkowane - to sprawdzasz jak sie kreca na lewym boku, na prawym, oraz pionowo. Jezeli w jakiejs pozycji szura i gorzej sie kreci - gdzies dales za malo podkladek. Bardzo istotny jest pierwszy krok - ustawienie zebatki silnikowej wzgledem silnika. Jezeli ustawisz ja dobrze - to po skreceniu gearboxa potrzebujesz gora pol obrotu klucza imbusowego zeby wyregulowac silnik idealnie. Nie ma co liczyc ze samo sie wyreguluje imbusem - za mocno wchodzacy do gearboxa silnik bedzie trzec o zeby antireversala, za to za slabo wchodzacy - tez jest zly bo zeby nie wspolgraja ze soba dobrze. ps. to jest moj wlasny sposob - jak macie lepsze to dajecie znac ;) Quote Link to post Share on other sites
Levvy Posted April 24, 2010 Author Report Share Posted April 24, 2010 Mam jeszcze jedno pytanie, do czego może doprowadzić nasmarowanie repliki zbyt gęstym smarem? Bo znajomy mechanik dał mi troszkę drogiego smaru (do łożysk bodajże, lecz nie znam nazwy), ale jest on ciut gęstszy od tego stockowego. Quote Link to post Share on other sites
Loganziom Posted April 28, 2010 Report Share Posted April 28, 2010 A ja powiem tak : Nie znasz sie to nie grzeb, daj zarobić innym :mrgreen: CZEMU? :killer: Niech się chłopak uczy...po coś te forum jest! :-F :!: Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 28, 2010 Report Share Posted April 28, 2010 Za gęsty smar ukradnie parę(naście) fps. Quote Link to post Share on other sites
cziman Posted May 7, 2010 Report Share Posted May 7, 2010 Za gęsty smar ukradnie parę(naście) fps. FPS? Jesteś pewien? Quote Link to post Share on other sites
Ownage Posted May 7, 2010 Report Share Posted May 7, 2010 Jeśli cały czas jest mowa o smarze tylko na zębatkach i łożyskach i biorąc pod uwagę, że w cylindrze znajduje się odpowiedni smar do cylindrów to smar na zębatkach nie ma absolutnie żadnego wplywu na fps. Może mieć jednak wpływ na szybkostrzelność repliki bo będzie stawiał za duże opory. ŁT 43 jest takim dosyć gęstym smarem choć na biedę się też do zębów nadaje. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.