Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Anti reversal


Recommended Posts

Tak jak tomash pisal - antireversal blokujesz zebatka. Najlepiej ja cofnac tak zeby antireversal zlapal zab na zebatce - wtedy bedzie pewniej sie trzymac.

Ogolnie przy niektorych gearboxach musisz miec 3 rece - przyciskac antireversal, przyciskac wyskakujacy jezyk spustowy, oraz trzymac sprezyne przez dziure na cylinder - przy skladaniu.

Kwestia wprawy ;)

Link to post
Share on other sites

Właśnie przy moim potrzeba 3 rąk :)

No ale i tak odeślę do serwisu, bo zgubiłem się przy podkładkowaniu, a z tego co czytałem to ciężkie do opanowania niedoświadczonych.

A gdy puszczę anti reversal, albo zębatkę, to ta część sprężynki która opiera się o szkielet gb zsuwa się w tył, no ale spróbuję złożyć bez podkładek (oczywiscie nie będę wtedy strzelał)

Edited by Karolo0
Link to post
Share on other sites

Gorzej z podkładkowaniem, bo do tego nie ma jako takiego tutoriala, z tego co czytałem, to trzeba to zrobić "na oko", a u mnie na oko to wszystko dobrze wygląda, nawet jak nie ma podkładek :D

Edited by Karolo0
Link to post
Share on other sites

Wypodkładkuj zębatki zamknij GB tylko z zębatkami i rusz śrubokrętem jedną z nich, jak chodzi ładnie płynnie jest git, jak zębatki nie latają na boki jest git a inne aspekty podkładkowania wyjdą z czasem jak będziesz więcej grzebał w replikach ;)

Link to post
Share on other sites

Jak dobrze wypodkładkujesz to po zamknięciu gb (bez cylindra) zębatka tłokowa powinna zrobić z 3 obroty, gdy mocniej nią zakręcisz. Oprócz tego każda zębatka powinna mieć jak najmniejsze luzy (w płaszczyźnie pionowej). Luzy w płaszczyźnie poziomej poziomej zależą tylko od łożysk a nie od podkładkowania, ale też im mniejsze tym lepiej.

Link to post
Share on other sites

Pobawiłem się starymi podkładkami, skorzystałem z poradnika znalezionego na yt i już mniej więcej rozumiem co i jak. Jeszcze tylko nowe podkładki, jakiś smar (1-s może być? bo z opinii na forum dowiedziałem się, że nie jest zły) i zobaczymy czy dam radę. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

 

@Sebi_S Ci "inni" też musieli kiedyś złożyć swój 1 GB :)

Edited by Karolo0
Link to post
Share on other sites

Podam ci krotki tutorial jak podkladkowac, na poczatek ci wystarczy.

 

Po pierwsze nazewnictwo - masz 4 zebatki. silnka (na silniku), silnikowa, srodkowa i tlokowa.

Podstawa to jest ustawic dobrze zebatke silnia z silnikowa. Chodzi o to zeby silnikowa nie byla ani za wysoko (bo wtedy zazebia sie tylko koncowkami zebow i szybko zuzywa oraz pracuje glosno) ani za nisko - bo wtedy bardzo mocno naciska na zebatke silnika - zwieksza tarcie, pracuje glosno i spada rof.

Kladziesz ta polowke gearboxa ktora styka sie z szersza czescia zebatki silnikowej. Kladziesz na to zebatke i probojesz dospasowac silnik. Przy gearboax v3 z koszykiem jest latwo - bo wtykasz koszyk w polowke gearboxa i sprawdzasz jak wspolgraja ze soba zebatki. Zebatka silnika musi byc tak wyregulowana zeby stykala sie dokladnie na obrzezu zebatki silnikowej, oraz by zebatka silnikowa miala delikatny luz 0.1-0.2 mm w pionie. Krotko mowiac nie maja byc ustawione na styk.

 

Nastepne co robisz to ustawiasz zebatke srodkowa. Musisz ja tak ustawic - zeby zeby duzej tarczy zebatki srodkowej - jak najwieksza powierzchnia pokrywaly sie z zebami zebatki silnikowej (ktora bedzie jak najbardziej przysunieta do gory.

 

Pamietaj ze zebatka silnikowa - jest przyciskana przez silnik do gory - i tak naprawde nie potrzebuje podkladek na dolnej piascie. Wkladasz je tam tylko po to zeby latwiej podkladkowac.

 

Kiedy zebatka silnikowa i srodkowa sa w miare dobrze ustawione (srodkowa powinna byc jak najnizej - najlepiej jedna malutka podkladka na dole, ale oczywiscie jak wtedy zazebia sie tylko polowa zebow - lepiej ja podniesc do gory bardziej).

Jak juz ustawisz jak ma byc wysoko - od gory dajesz tyle podkladek zeby byl minimalny luz i dobrze sie krecila.

 

 

Ostatnie co podkladkujesz to zebatke tlokowa - ustawiasz ja tak zeby nie szurala po zebatce srodkowej i byla delikatnie wyzej (jakies 0,1 - 0.2 mm). Potem standardowo od gory dajesz tyle podkladek zeby nie latala.

 

Jak juz masz wszystkie trzy spodkladkowane - to sprawdzasz jak sie kreca na lewym boku, na prawym, oraz pionowo. Jezeli w jakiejs pozycji szura i gorzej sie kreci - gdzies dales za malo podkladek.

 

Bardzo istotny jest pierwszy krok - ustawienie zebatki silnikowej wzgledem silnika. Jezeli ustawisz ja dobrze - to po skreceniu gearboxa potrzebujesz gora pol obrotu klucza imbusowego zeby wyregulowac silnik idealnie.

Nie ma co liczyc ze samo sie wyreguluje imbusem - za mocno wchodzacy do gearboxa silnik bedzie trzec o zeby antireversala, za to za slabo wchodzacy - tez jest zly bo zeby nie wspolgraja ze soba dobrze.

 

ps. to jest moj wlasny sposob - jak macie lepsze to dajecie znac ;)

Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze jedno pytanie, do czego może doprowadzić nasmarowanie repliki zbyt gęstym smarem? Bo znajomy mechanik dał mi troszkę drogiego smaru (do łożysk bodajże, lecz nie znam nazwy), ale jest on ciut gęstszy od tego stockowego.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jeśli cały czas jest mowa o smarze tylko na zębatkach i łożyskach i biorąc pod uwagę, że w cylindrze znajduje się odpowiedni smar do cylindrów to smar na zębatkach nie ma absolutnie żadnego wplywu na fps. Może mieć jednak wpływ na szybkostrzelność repliki bo będzie stawiał za duże opory. ŁT 43 jest takim dosyć gęstym smarem choć na biedę się też do zębów nadaje.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...