suharinho Posted May 3, 2010 Report Share Posted May 3, 2010 (edited) Witam Używana przez co najmniej 2 właścicieli replika m16a3 ICS. Problem polega na tym, że przy .... hmmm..zwalnianiu antyreversala pierwszy ząb cofającego się tłoka, czyli ten naciągany jako pierwszy, zostaje urwany przez prawdopodobnie zębatką tłokową (krzywa, zbyt mocno ściśnięta sprężyna!?). Sprężyna m120 (chyba madonion), metalowa łożyskowana prowadnica sprężyny, głowica tłoka aluminiowa Systemy, reszta bebechów stockowa ICS. Łożyska są również na głowicy tłoka. Urwało mi już zęby w 3 tłokach:). Zarówno plastikowe w Systemie, JG jak i metalowy ząb w JBU. Zębatka cała i zdrowa szczerzy zęby na kolejne tłoki. Podkładkowałem zębatki, ale widocznie źle, albo może luz na body ma na to wpływ (!?). Za silna sprężyna? Zauważyłem, że zużycie plastikowych zębów tłoka też jest widoczne. Z tego co czytałem to nie jestem pierwszy i pewnie nie ostatni, ale przeważnie u różnych osób różne są przyczyny, dla tego proszę o pomoc. Mogę jeszcze nie używać zwalniacza antyreversala :uśmiech: p.s. W stockowej m4 ICS nie mam takich problemów. Pozdrawiam Przemek Edited May 3, 2010 by suharinho Quote Link to post Share on other sites
kobejn669 Posted May 4, 2010 Report Share Posted May 4, 2010 Wydaję mi się, że to przez sprężynę. Popycha ona tłok dość mocno i szybko, tłok zaczyna obracać zębatki, które nie nadążają ze wstecznym obrotem, następuje zacinka a w rezultacie, pod wpływem nacisku sprężyny wyłamanie zębów. To jest tylko teoria, zdarzyła mi się kiedyś podobna sytuacja, ale nie w ics, powód był taki, że przy składaniu gb wyskoczyła sprężynka od anti reversala i też straciłem zęby tłoka. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 4, 2010 Report Share Posted May 4, 2010 Eeeeetam. Tak sie zawsze działo jak częstos ie zwalniało antyrewersal i już. Zębatka z rozpędu uderza w tłok z tyłu z dość sporą siłą i z czasem męczy tłok. Quote Link to post Share on other sites
suharinho Posted May 5, 2010 Author Report Share Posted May 5, 2010 Eeeeetam. Tak sie zawsze działo jak częstos ie zwalniało antyrewersal i już. Zębatka z rozpędu uderza w tłok z tyłu z dość sporą siłą i z czasem męczy tłok. Niestety Poldeck, tym razem antyreversal został zwolniony może z 3 razy w ciągu miesiąca (na 99%, replikę pożyczyłem koledze, stąd niepewność). Ale dziękuję za odzew. Preston posiada (dał) m4 ICS z mocniejszymi sprężynami (140-150), wiec jego zapytam jak to u niego jest. Pozdrawiam serdecznie Przemek Quote Link to post Share on other sites
PRESTON Posted May 5, 2010 Report Share Posted May 5, 2010 (edited) Nikt nigdzie nie pisze że nie powinno się zwalniać antyrewelsala na mocych springach. Ja tez załatwiłem sobie w taki sposób tłoka. Tak jak pisali poprzednicy, żebatki dostają odwrotnego kopa i walą w pierwszego zęba. Zębatki wytrzymają bo sa pancerne ale tłok nie ma szansy. Jedynym rozwiązaniem jest po zakończeniu strzelania, złamanie repliki (tylko szybkie), Trzeba pamiętać że w komorze, nawet po wyciągnięciu maga znajduje się jedna kulka i może komuś zrobić krzywdę. Potem tylko ustawić zębatki aby listwa popychacza ładnie siadła. Operacja trwa kilkanaście sekund. Można tez dla pewności owinąć dźwignię antyrewelsala taśmą co pozwoli ugiknąć przypadkowych zwolnień springa. Producent na swojej stronie wyraźnie informuje, że zwolnienie antyrewersu następuje po strzelaniu na singlu. Repliki te jak wiadomo produkowane sa standardowo z boxami ok. 350 fps. I należy przyjąc że dotyczy to repliki w stanie takim w jakim wyszły z fabryki. Osobiście nie polecam prób zwalnania nawet po singlu na mocnych boxach. Poza tym jak wynika z opisu Twoja replika działa dobrze. Edited May 5, 2010 by PRESTON Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted May 5, 2010 Report Share Posted May 5, 2010 PRESTON wyjaśnił najbardziej sensownie całą sytuację - i fakt, że producent w instrukcji podaje by zwalniać AR dopiero po strzałach na singlu, wtedy unikniemy problemu tłuczenia zębaty tłokowej o tłok. A najlepiej tego nie używać w ogóle, dla bezpieczeństwa. Quote Link to post Share on other sites
suharinho Posted May 5, 2010 Author Report Share Posted May 5, 2010 (edited) Dziękuję za odpowiedź. Nie będę go po prostu używał, zawsze można spróbować delikatnie, na "sucho", kilka razy semi strzelić, aż się tłok ustawi w odpowiednim położeniu. Czasami się udaje, ale miałem nadzieję, że wykorzystam jedną z zalet ICS, aby oszczędzać sprężynę :). Po za tym replika działa ślicznie, nosi kule daleko, drażni jedynie świszczący dźwięk zębatek, ale to już inna bajka, inny temat. Pozdrawiam Przemek Edited May 5, 2010 by suharinho Quote Link to post Share on other sites
Padaka Posted May 5, 2010 Report Share Posted May 5, 2010 ... no to teraz wiem czemu załatwiłem w ciągu miesiąca 2 tłoki w mojej M16... (wzmocniony ICS'a, i DF z tytanowymi zębami)... ICS'owego zmieliło zęby a DF oderwało zęby od tłoka i latają sobie luźno :) (spring 140, LiPol 11,1) Quote Link to post Share on other sites
suharinho Posted May 5, 2010 Author Report Share Posted May 5, 2010 @Padaka Witam Też używałem li-po 11,1 i myślałem, że to przez akumulator (mam mosfet), ale po wsadzeniu aku nimh 9,6V rozwiałem wątpliwości, że to wina li-po. Szkoda tylko, że ta lekcja była kosztowna :) Prawdopodobnie, przez nieuwagę, założyłem sprężynę złą stroną na prowadnicę i mogło to przyczynić się do lekkiego jej skrzywienia, ale czy miało to wpływ na ew. kłopoty z antyreversalem? Nie wiem :) Pozdrawiam Przemek Quote Link to post Share on other sites
zulu Posted May 5, 2010 Report Share Posted May 5, 2010 MOSFET z hamulcem załatwia sprawę antyrewersala. Po singlu nawet na M150 sprężyna prawie zawsze pozostaje rozprężona, a jeżeli nawet nie do końca to można bez obaw zwolnić bo jest naciągnięta minimalnie. W takim układzie zwalniacz to tylko kontrolka dla spokoju ducha, że sprężyna się nie męczy kiedy m-ka leżakuje w wersalce ;-) Quote Link to post Share on other sites
Padaka Posted May 5, 2010 Report Share Posted May 5, 2010 no i teraz do M16 pójdzie AEG Control System i nie będzie bólu... tylko musze znaleźć tłok którego nie zarznę ... Quote Link to post Share on other sites
PRESTON Posted May 5, 2010 Report Share Posted May 5, 2010 oto rozwiązanie: http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2575 Quote Link to post Share on other sites
suharinho Posted May 5, 2010 Author Report Share Posted May 5, 2010 oto rozwiązanie: http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2575 Mi metalowy ząb w tłoku JBU urwało, a niby taki solidny. Mam więc wątpliwości czy wymieniony przez Ciebie tłok G&P da radę. Często na nim używasz zwalniacza antyreversala Prestonie? Pozdrawiam Przemek Quote Link to post Share on other sites
PRESTON Posted May 6, 2010 Report Share Posted May 6, 2010 Jak napisełem powyżej nie polecam. Żaden tłok nie wytrzyma uderzenia zębatek po zwolnieniu AR. Tłok ten polecam, gdyż w mojej opinii jest znacznie lepszy od wszelkiej maści aluminiowych, tytanowanych i podobnych. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 6, 2010 Report Share Posted May 6, 2010 A według mnie to jeden ze słabszych i o wiele za drogich tłoków na rynku. Quote Link to post Share on other sites
Padaka Posted May 6, 2010 Report Share Posted May 6, 2010 hehe i bądź tu mądry który tłok wybrac skoro opinie są diametralnie rozbieżne Poldek więc co sugerujesz zainstalować do M16 przy springu 140-150 ? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 6, 2010 Report Share Posted May 6, 2010 Ot Hard Pistona i mieć świat głęboko w poważaniu. Żadnych zmartwień o tłok do końca życia. Quote Link to post Share on other sites
Padaka Posted May 7, 2010 Report Share Posted May 7, 2010 OK - ale tłoków z "Hard Piston" w nazwie znajduje mi też kilka różnych - czy ma to znaczenie czy jest to typ tłoka po prostu, i nie ważny jest producent ? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 7, 2010 Report Share Posted May 7, 2010 Hard Piston jest tylko jeden - Prometheus. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 7, 2010 Report Share Posted May 7, 2010 Używam zwalniania sprężyny od wielu lat w moim starze i ani razu nie zdarzyło się uszkodzenie tłoka z tego powodu. Sprężyny to nawet M170 guardera sprawdzałem. Co do Hardpistona to się zgodzę, król wśród tłoków ;) Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted May 15, 2010 Report Share Posted May 15, 2010 (edited) Jezeli ci zrywa ostatni zab na tloczysku to spraw jest dosc banalna - nie masz wyregulowanej dlugisc tloczyska. Zrob podkladkowanie miedzy tloczyskiem a tlokiem i wszystko powinno byc ok. Drugi problem jest takim, iz zeby kola zebatego oraz tloczyska maja zle katy przylozenia, co jest spowodowane, wlasciwie brakiem opodkladkowania. * klik - zle * * klik - dobrze * Mialem kiedys podobny przypadek. Roznica miedzy stock'ie a nowym byla -0,5. Nowy przegral ze stockiem. Druga sprawa Panowie - AR nie uderza w zaden zab, tlok etc, a jedynie zwalnia zabezpieczenie miedzy silnikiem a mechanizmem GB. Po prostu, po odblokowaniu AR ,sprezyna sie zwalnia i tym samym kola zebate zaczynaja " sie krecic" w kierunku przeciwnym niz normalnie. Jest to spowodowne ruchem tloka do gornego martwego polozenia (GMP) AR dziala nawet gdy nie ma bateri wiec nie jest powiazane z zadnym zasilaniem. Edited May 15, 2010 by johny13 Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 18, 2010 Report Share Posted May 18, 2010 Prawie Ci sie udało. Ostatni ząb przy zwalnianiu AR jest rwany dokładnie dlatego, zę zębatka z rozpędu uderza w tył tegoż zęba. Problem jaki opisujesz powoduje nieco inne awarie z reguły. Poza tym jesteśmy na forum ASG. Tu sie mówi tłok i głowica tłoka. Uzywaj właściwego nazewnictwa w danej branży. Quote Link to post Share on other sites
ziku Posted May 22, 2010 Report Share Posted May 22, 2010 czyli, dla przedłużenia żywotności tłoka: 1. nie używać zwalniacza sprężyny/nie wciskać forward assista - rotacja wsteczna zębatek wywołana zwolnieniem sprężyny wyłamuje ostatnie zęby tłoka, inaczej mówiąc zębatka tłokowa cofająca się hamuje sobie na ostatnim zębie 2. kupić mosfeta z AB od GATE, żeby przy semi-auto lub po serii tłok zostawał zawsze w pozycji z przodu cylindra? 3. prawidłowo zamontować głowice tłoka, tak by nie wchodził on za głęboko w cylinder? 4. wyciąć przedostatni ząb i jeszcze jeden na tłoku, żeby zębatki prawidłowo wchodziły na ostatni ząb? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 23, 2010 Report Share Posted May 23, 2010 Jak wycinać to tylko przedostatni ząb. Więcej nie trzeba. Quote Link to post Share on other sites
ziku Posted May 23, 2010 Report Share Posted May 23, 2010 Roger that. Jeszcze mam problem z hop-upem. Stary się połamał, więc na razie zaadaptowałem hop-up od BOYI. Zeszlifowałem to co trzeba pod lufą i plastikowy element dociskający dystanser od góry. Teraz jest problem z podawaniem kulek, czego się spodziewałem. Nie chce kupować stocka ICS gdyż nie spełnia moich wymagań odnośnie swojej trwałości, czytaj - jest z plastiku. Ma ktoś jakiś patent na to? Zastanawiam się nad a) przyklejeniem tam blaszki jakiejś, która jakby przedłuży "rurkę" podawania kulek i będzie ona wchodził prawidłowo w magayznek b) zrobieniem z jakiegoś lepszego kleju takiego przedłużającego kołnierzyka na końcówce rurki - to się jednak może nie sprawdzić, bo i tak po 100 zmianach maga klej w końcu się ukruszy Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.