Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam

 

Używana przez co najmniej 2 właścicieli replika m16a3 ICS. Problem polega na tym, że przy .... hmmm..zwalnianiu antyreversala pierwszy ząb cofającego się tłoka, czyli ten naciągany jako pierwszy, zostaje urwany przez prawdopodobnie zębatką tłokową (krzywa, zbyt mocno ściśnięta sprężyna!?).

Sprężyna m120 (chyba madonion), metalowa łożyskowana prowadnica sprężyny, głowica tłoka aluminiowa Systemy, reszta bebechów stockowa ICS. Łożyska są również na głowicy tłoka. Urwało mi już zęby w 3 tłokach:). Zarówno plastikowe w Systemie, JG jak i metalowy ząb w JBU. Zębatka cała i zdrowa szczerzy zęby na kolejne tłoki.

Podkładkowałem zębatki, ale widocznie źle, albo może luz na body ma na to wpływ (!?). Za silna sprężyna? Zauważyłem, że zużycie plastikowych zębów tłoka też jest widoczne.

Z tego co czytałem to nie jestem pierwszy i pewnie nie ostatni, ale przeważnie u różnych osób różne są przyczyny, dla tego proszę o pomoc.

Mogę jeszcze nie używać zwalniacza antyreversala :uśmiech:

 

p.s. W stockowej m4 ICS nie mam takich problemów.

Pozdrawiam

Przemek

Edited by suharinho
Link to post
Share on other sites

Wydaję mi się, że to przez sprężynę. Popycha ona tłok dość mocno i szybko, tłok zaczyna obracać zębatki, które nie nadążają ze wstecznym obrotem, następuje zacinka a w rezultacie, pod wpływem nacisku sprężyny wyłamanie zębów.

 

To jest tylko teoria, zdarzyła mi się kiedyś podobna sytuacja, ale nie w ics, powód był taki, że przy składaniu gb wyskoczyła sprężynka od anti reversala i też straciłem zęby tłoka.

Link to post
Share on other sites

Eeeeetam. Tak sie zawsze działo jak częstos ie zwalniało antyrewersal i już. Zębatka z rozpędu uderza w tłok z tyłu z dość sporą siłą i z czasem męczy tłok.

 

Niestety Poldeck, tym razem antyreversal został zwolniony może z 3 razy w ciągu miesiąca (na 99%, replikę pożyczyłem koledze, stąd niepewność). Ale dziękuję za odzew. Preston posiada (dał) m4 ICS z mocniejszymi sprężynami (140-150), wiec jego zapytam jak to u niego jest.

 

Pozdrawiam serdecznie

Przemek

Link to post
Share on other sites

Nikt nigdzie nie pisze że nie powinno się zwalniać antyrewelsala na mocych springach. Ja tez załatwiłem sobie w taki sposób tłoka.

 

Tak jak pisali poprzednicy, żebatki dostają odwrotnego kopa i walą w pierwszego zęba. Zębatki wytrzymają bo sa pancerne ale tłok nie ma szansy.

 

Jedynym rozwiązaniem jest po zakończeniu strzelania, złamanie repliki (tylko szybkie), Trzeba pamiętać że w komorze, nawet po wyciągnięciu maga znajduje się jedna kulka i może komuś zrobić krzywdę. Potem tylko ustawić zębatki aby listwa popychacza ładnie siadła. Operacja trwa kilkanaście sekund.

 

Można tez dla pewności owinąć dźwignię antyrewelsala taśmą co pozwoli ugiknąć przypadkowych zwolnień springa.

 

Producent na swojej stronie wyraźnie informuje, że zwolnienie antyrewersu następuje po strzelaniu na singlu. Repliki te jak wiadomo produkowane sa standardowo z boxami ok. 350 fps. I należy przyjąc że dotyczy to repliki w stanie takim w jakim wyszły z fabryki.

 

Osobiście nie polecam prób zwalnania nawet po singlu na mocnych boxach.

 

 

Poza tym jak wynika z opisu Twoja replika działa dobrze.

Edited by PRESTON
Link to post
Share on other sites

PRESTON wyjaśnił najbardziej sensownie całą sytuację - i fakt, że producent w instrukcji podaje by zwalniać AR dopiero po strzałach na singlu, wtedy unikniemy problemu tłuczenia zębaty tłokowej o tłok. A najlepiej tego nie używać w ogóle, dla bezpieczeństwa.

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedź.

Nie będę go po prostu używał, zawsze można spróbować delikatnie, na "sucho", kilka razy semi strzelić, aż się tłok ustawi w odpowiednim położeniu. Czasami się udaje, ale miałem nadzieję, że wykorzystam jedną z zalet ICS, aby oszczędzać sprężynę :). Po za tym replika działa ślicznie, nosi kule daleko, drażni jedynie świszczący dźwięk zębatek, ale to już inna bajka, inny temat.

 

Pozdrawiam

Przemek

Edited by suharinho
Link to post
Share on other sites

... no to teraz wiem czemu załatwiłem w ciągu miesiąca 2 tłoki w mojej M16... (wzmocniony ICS'a, i DF z tytanowymi zębami)...

 

ICS'owego zmieliło zęby a DF oderwało zęby od tłoka i latają sobie luźno :)

 

(spring 140, LiPol 11,1)

Link to post
Share on other sites

@Padaka

Witam

Też używałem li-po 11,1 i myślałem, że to przez akumulator (mam mosfet), ale po wsadzeniu aku nimh 9,6V rozwiałem wątpliwości, że to wina li-po. Szkoda tylko, że ta lekcja była kosztowna :) Prawdopodobnie, przez nieuwagę, założyłem sprężynę złą stroną na prowadnicę i mogło to przyczynić się do lekkiego jej skrzywienia, ale czy miało to wpływ na ew. kłopoty z antyreversalem? Nie wiem :)

 

Pozdrawiam

Przemek

Link to post
Share on other sites

MOSFET z hamulcem załatwia sprawę antyrewersala. Po singlu nawet na M150 sprężyna prawie zawsze pozostaje rozprężona, a jeżeli nawet nie do końca to można bez obaw zwolnić bo jest naciągnięta minimalnie. W takim układzie zwalniacz to tylko kontrolka dla spokoju ducha, że sprężyna się nie męczy kiedy m-ka leżakuje w wersalce ;-)

Link to post
Share on other sites

Używam zwalniania sprężyny od wielu lat w moim starze i ani razu nie zdarzyło się uszkodzenie tłoka z tego powodu. Sprężyny to nawet M170 guardera sprawdzałem.

 

Co do Hardpistona to się zgodzę, król wśród tłoków ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jezeli ci zrywa ostatni zab na tloczysku to spraw jest dosc banalna

- nie masz wyregulowanej dlugisc tloczyska. Zrob podkladkowanie miedzy tloczyskiem a tlokiem i wszystko powinno byc ok.

Drugi problem jest takim, iz zeby kola zebatego oraz tloczyska maja zle katy przylozenia, co jest spowodowane, wlasciwie brakiem opodkladkowania.

 

* klik - zle *

* klik - dobrze *

Mialem kiedys podobny przypadek. Roznica miedzy stock'ie a nowym byla -0,5. Nowy przegral ze stockiem.

 

Druga sprawa Panowie - AR nie uderza w zaden zab, tlok etc, a jedynie zwalnia zabezpieczenie miedzy silnikiem a mechanizmem GB.

Po prostu, po odblokowaniu AR ,sprezyna sie zwalnia i tym samym kola zebate zaczynaja " sie krecic" w kierunku przeciwnym niz normalnie. Jest to spowodowne ruchem tloka do gornego martwego polozenia (GMP)

 

AR dziala nawet gdy nie ma bateri wiec nie jest powiazane z zadnym zasilaniem.

Edited by johny13
Link to post
Share on other sites

Prawie Ci sie udało. Ostatni ząb przy zwalnianiu AR jest rwany dokładnie dlatego, zę zębatka z rozpędu uderza w tył tegoż zęba. Problem jaki opisujesz powoduje nieco inne awarie z reguły. Poza tym jesteśmy na forum ASG. Tu sie mówi tłok i głowica tłoka. Uzywaj właściwego nazewnictwa w danej branży.

Link to post
Share on other sites

czyli, dla przedłużenia żywotności tłoka:

1. nie używać zwalniacza sprężyny/nie wciskać forward assista - rotacja wsteczna zębatek wywołana zwolnieniem sprężyny wyłamuje ostatnie zęby tłoka, inaczej mówiąc zębatka tłokowa cofająca się hamuje sobie na ostatnim zębie

2. kupić mosfeta z AB od GATE, żeby przy semi-auto lub po serii tłok zostawał zawsze w pozycji z przodu cylindra?

3. prawidłowo zamontować głowice tłoka, tak by nie wchodził on za głęboko w cylinder?

4. wyciąć przedostatni ząb i jeszcze jeden na tłoku, żeby zębatki prawidłowo wchodziły na ostatni ząb?

Link to post
Share on other sites

Roger that.

 

Jeszcze mam problem z hop-upem. Stary się połamał, więc na razie zaadaptowałem hop-up od BOYI. Zeszlifowałem to co trzeba pod lufą i plastikowy element dociskający dystanser od góry. Teraz jest problem z podawaniem kulek, czego się spodziewałem. Nie chce kupować stocka ICS gdyż nie spełnia moich wymagań odnośnie swojej trwałości, czytaj - jest z plastiku.

 

Ma ktoś jakiś patent na to?

Zastanawiam się nad

a) przyklejeniem tam blaszki jakiejś, która jakby przedłuży "rurkę" podawania kulek i będzie ona wchodził prawidłowo w magayznek

b) zrobieniem z jakiegoś lepszego kleju takiego przedłużającego kołnierzyka na końcówce rurki - to się jednak może nie sprawdzić, bo i tak po 100 zmianach maga klej w końcu się ukruszy

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...