Darg Posted June 8, 2010 Report Share Posted June 8, 2010 Witam, Mam problem z Hi-Capą 5.1 WE, magazynki na green gaz. Magazynek i replika przesmarowana, na sucho wszystko chodzi. Ładuję magazynek gazem do pełna, daję kulki i zaczynam strzelać. Pierwszy strzał idzie normalnie (zamek idzie maksymalnie do tyłu i replika przeładowuje się) ale za drugim i kolejnym strzałem zamek odskakuje do tyłu tylko do połowy (tak samo kurek, przeskakuje tylko o połowę) i trzeba ręcznie dociągnąć zamek żeby do końca naciągnąć kurek i pistolet chwycił kolejną kulkę. Przy magazynku napełnionym gazem tak do połowy też to samo. Co może być tego przyczyną? Czy to może być wina starego/zwietrzałego gazu, kupowany w okolicach czerwca 2009. Przed zimą strzelał normalnie, ostatni raz w okolicach września 2009, przez zimę leżał sobie w szafce, nic nie było robione, problemy się zaczęły jakiś miesiąc temu jak go wyjąłem i chciałem postrzelać. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted June 8, 2010 Report Share Posted June 8, 2010 Rozmontuj pistolet na części pierwsze, dokładnie wyczyść, nasmaruj odpowiednio (odpowiednio czyli pistolet nie ma ociekać smarem jak już kilka razy widziałem...) i zmontuj z powrotem. Będzie działało. Quote Link to post Share on other sites
Darg Posted June 8, 2010 Author Report Share Posted June 8, 2010 Jakiego smaru użyć? Mam w domu jedynie miedziany (to na bank nie) i plastyczny do łańcuchów, podejdzie, czy coś innego? Mam jeszcze olej sylikonowy. Czy może jakiś inny smar? Jakaś wazelina techniczna czy coś? Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted June 8, 2010 Report Share Posted June 8, 2010 W zasadzie do gaziaka zupełnie dobry jest maszynowy olej, taki płynny. Na głosy które zaraz się podniosą- nie, nie uszkadza uszczelek. Jeśli nie masz kilku rodzajów- nasmaruj tym. Ale nasmaruj a nie zalej wszystko bez ładu i składu tonami oleju. Quote Link to post Share on other sites
Darg Posted June 9, 2010 Author Report Share Posted June 9, 2010 maszynowy? znaczy silnikowy? Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 Maszynowy czyli... maszynowy a nie silnikowy. "Olej do mechanizmów precyzyjnych" czy jakoś tak. Quote Link to post Share on other sites
Darg Posted June 9, 2010 Author Report Share Posted June 9, 2010 aha, ok, to wiem już czego szukać, dzięki Quote Link to post Share on other sites
garfik Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 aha, ok, to wiem już czego szukać, dzięki Do smarowania, polecić mogę smar TF. O takie coś: http://www.soltronik.pl/smar_tf_silikontef...5g/p-10853.html Silikon + teflon. Sprawdzone, doskonale się nadaje do wszelakich gaziaków. Quote Link to post Share on other sites
Darg Posted July 5, 2010 Author Report Share Posted July 5, 2010 (edited) Ok, to tak, spróbowałem z tym smarem TF i na razie lipa. Po przesmarowaniu nadal to samo, pierwszy strzał, zamek do połowy i nie może do końca naciągnąć kurka. Poszukam jeszcze tego oleju maszynowego, może na nim pociągnie. Edited July 5, 2010 by Darg Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted July 5, 2010 Report Share Posted July 5, 2010 Zobacz czy nie masz dyszy pękniętej, ostatnio miałem to samo w innym produkcie WE. Quote Link to post Share on other sites
dr_wisla Posted July 6, 2010 Report Share Posted July 6, 2010 (edited) Nie mam pojęcia jak zbudowana jest Hi-Capa 5.1 WE, ale jeśli podobnie co Hi-Capa 5.1 TM, to problemem jest na 99% uszczelka głowicy tłoka. Zamek blokuje się, bo cylinder blokuje się o uszczelkę. Wymiana głowicy na PDI załatwia sprawę i sporo daje replice. Jeśli budowa jest inna to przepraszam za zawracanie tyłka :P Edited July 6, 2010 by dr_wisla Quote Link to post Share on other sites
Darg Posted July 6, 2010 Author Report Share Posted July 6, 2010 Masz gdzieś link do tej głowicy PDI? Zobaczył bym jak to wygląda. A dysza to będzie ten element? http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2826 Quote Link to post Share on other sites
krzysiek2222 Posted July 11, 2010 Report Share Posted July 11, 2010 A co do smarowania, to zapytałbym, czy Balistol, czyli olej do broni będzie wystarczający? Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted July 11, 2010 Report Share Posted July 11, 2010 To nie broń więc znajdziesz lepsze specyfiki. Nie musisz zabezpieczać repliki przed agresywnymi chemicznie gazami prochpwymi, temperaturą itp więc olej do mechanizmów precyzyjnych i jazda. Parokrotnie tańszy :D Quote Link to post Share on other sites
krzysiek2222 Posted July 11, 2010 Report Share Posted July 11, 2010 Chodzi o to, że mam akurat balistol, a nie mam zbytnio innych smarów. Więc nada się i nic nie zrobi z repliką? Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted July 11, 2010 Report Share Posted July 11, 2010 Nie mam pojęcia, nie stosowałem nigdy oleju do broni do zabawki. Na prawdę, zainwestuj 3zł w 50ml sprawdzonego oleju maszynowego. Wystarczy Ci na rok. Quote Link to post Share on other sites
Darg Posted August 18, 2010 Author Report Share Posted August 18, 2010 Udało się! Kilka dni temu kupiłem olej maszynowy, 8zł w castoramie. Wczoraj rozłożyłem całą hi-capę na części (oprócz spustu bo potem nie potrafię się połapać jak te trzy metalowe polce ułożyć), wszystko powycierałem na sucho, wymyłem wodą z płynem do naczyć, osuszyłem. Potem złożyłem, w kilka miejsc dałem oleju maszynowego i dzisiaj rano hi-capa zaczęła strzelać jak nowa. Dzięki za pomoc wszystkim aktywnym w temacie a szczególnie dexterkrakowi za podsunięcie tego oleju maszynowego. Quote Link to post Share on other sites
Mixon Posted September 5, 2010 Report Share Posted September 5, 2010 (edited) Nie będę zakładał nowego tematu, bo problem dość błahy. Postanowiłem wytoczyć armaty w moim niegasnącym od lat konflikcie z Hi Capą 5.1 WE i kupić mu nowe części (Replika strzela około 20 razy, zamek nie zatrzymuje się z tyłu i w ogóle żal, i ból). Zaczynam od cylindra (jest strasznie obdrapany z góry, poza tym czasami nie wraca jak odciągam zamek. Chcę go jeszcze podpiłować i w ogóle, ale wolę mieć zamiennika) Czy ta dysza TM będzie wystarczająca, czy się wykosztować na Guardera za 90 zł? Ponadto, czy ten zawór da radę? Spotkałem się z opiniami, że kilka problemów powoduje uszczelka, więc dupka też chcę wymienić. Po drugie, czy ten gaz rzeczywiście jest taki powerful? Używam Ultrair i jestem średnio zadowolony (na Toyjack cisnął lepiej, mimo że została sama resztka na dnie). Ostatecznie, czy warto sobie dokupić kolejnego maga, bo na nie też padały moje podejrzenia (choć są szczelne), czy jest mała szansa że to ich wina? I czy idzie gdzieś dostać ten widelec? Edited September 5, 2010 by Mixon Quote Link to post Share on other sites
Mixon Posted September 5, 2010 Report Share Posted September 5, 2010 Ponadto, czy ten zawór da radę? Spotkałem się z opiniami, że kilka problemów powoduje uszczelka, więc dupka też chcę wymienić Wybaczcie dubla, ale pomyliłem link, chodziło mi o to. Zaworu na razie nie wymieniam, uszczelka na zdjęciu mnie zdezorientowała. Quote Link to post Share on other sites
arend Posted September 5, 2010 Report Share Posted September 5, 2010 (edited) Hicapa we z ciężkim zamkiem wymaga niestety mocnego gazu. trzeba popróbować jaki podejdzie najlepiej. Mojej pasuje ET1000 (taki w niby kamuflażowej puszce). Na ultrair gaz też chodziła ale jakby słabiej. ten "widelec" nazywa się sprężyna trójpalczasta i chyba żaden z polskich sklepów jej nie oferuje z sprzedaży ps Krzysiek ballistol jest raczej płynem konserwującym broń palną. Ma za zadanie bardziej rozpuszczać osady ołowiu , miedzi i nagar prochowy niz smarować.sensowniej stosować olej silikonowy lub jak pisze Dexterkrak olej do mechanizmów precyzyjnych. Edited September 5, 2010 by arend Quote Link to post Share on other sites
Mixon Posted September 9, 2010 Report Share Posted September 9, 2010 (edited) No i pupa. Części zamienne niewiele pomogły, podobnie jak rozłożenie tego ścierwojada na części pierwsze i dokładne wypolerowanie wraz z nasmarowaniem z głową. Na gazie Guardera nie ma widocznej różnicy (poza tym, że ostatnie parę strzałów jest bez kulek). Jedyne pomysły jakie mi zostały to rozłożenie rączki i pobawienie się tą sprężyną trójpalczasta (choć nie wiem czy to coś da) lub magi na CO2. Ale i jedno, i drugie wymaga cierpliwości bądź pieniędzy, a mi już ręce opadają jak widzę tą replikę. No cóż, może Opatrzność mi w ten sposób ocaliła oczy od jakiegoś wypadku, heh. Edited September 9, 2010 by Mixon Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 Sprawdź jak cylinder BB przesuwa się. Czy lekko. Jeśli nie- dobierz się do głowicy tłoka BB i jeśli masz wersję a oringiem weź wymień uszczelkę na minimalnie mniejszą. Tak żeby dalej było szczelne ale chodziło lżej. Nadmiar smaru bardzo utrudnia działanie tego mechanizmu- wytrzyj i daj ODROBINĘ. Prawdopdoobnie głowica tłoka BB jest też "luźno" przykręcona do mechanizmu BB- daj pod nią małego o-ringa (malutkiego) jako podkładkę. Wymień spr powrotną na słabszą a płaskim pilnikiem zeszlifuj na lekko bardziej płaski ale bez przesady ten "garb" od tłu od spodu zamka o który napina się kurek podczas ruchu zamka do tyłu. Quote Link to post Share on other sites
Ligerius Posted September 23, 2010 Report Share Posted September 23, 2010 (...) ten "garb" od tłu od spodu zamka o który napina się kurek podczas ruchu zamka do tyłu. Czyli? :D Też mam Hi-capę od WE i borykam się z tym samym kłopotem... Może jestem ciemny, ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić tego co należy spiłować :( U mnie to odda ze 3-5 strzałów i się zaczynają 'zacinki'... j/w czyszczenie i smarowanie nic u mnie nie daje. Obecnie używam Power Gas'u Guardera (taka ciemna butla) Odnośnie głowicy: mówisz, żeby dać małego o-ringa na podkładkę... Czyli ogólnie głowica ma mieć MINIMALNY luz, ale żeby był? tak? I ostatnie pytanko (bo jakoś nie znalazłem niczego podobnego w wątku) co dają te sprężyny "150%"?? Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted September 23, 2010 Report Share Posted September 23, 2010 (edited) Gł tłoczka BB nie powinna mieć żadnego luzu oraz podkłądka z małego o-ringa przesuwa lekko gł tłoka do przodu. Zmniejsza więc przestrzeń wewnątrz cylindra przez co gaz ma mniej miejsca- generuje większe ciśnienie w cylindrze. Co spiłować: już tłumaczę. Kiedy przeładowujesz gnata kurek zasłania taką śrubę z tyłu zamka. Kiedy przeładowujesz zamek napina kurek miejscem pod tą śrubą. Tam jest taki "garbek". Jest on o wiele za wysoki. Zmniejszenie jego wysokości ułatwia przeładowanie. Byle nie przesadzić bo wtedy kurek sie nie napnie. Sprężyny 150% oznaczają mocniejsze sprężyny. Zazwyczaj kurkowa i powrotna. Ale to jest 150% w stosunku do stockowej sprężyny TM. WE ma już mocniejsze sprężyny, mniej więcej właśnie odpowiednik 150%. Nie są konieczne. Czasami pomaga wymiana sprężyny powrotnej na SŁABSZĄ np stock od TM. Oczywiście po zastosowaniu tych przeróbek o których mówiłem. Edited September 23, 2010 by dexterkrak Quote Link to post Share on other sites
Ligerius Posted September 23, 2010 Report Share Posted September 23, 2010 Jak zerknąłem to już zrozumiałem o co chodzi :wink: rzeczywiście ten garbek jest wyczuwalny podczas ruszania zamkiem. Wcześniej nawet tego nie zauważyłem. Po spiłowaniu na pewno będzie lżej śmigać. Dzięki dexter za wyjaśnienie :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.