Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Hi-Capa 5.1 WE - Nie przeładowuje po strzale


Recommended Posts

Witam,

 

Mam problem z Hi-Capą 5.1 WE, magazynki na green gaz. Magazynek i replika przesmarowana, na sucho wszystko chodzi. Ładuję magazynek gazem do pełna, daję kulki i zaczynam strzelać. Pierwszy strzał idzie normalnie (zamek idzie maksymalnie do tyłu i replika przeładowuje się) ale za drugim i kolejnym strzałem zamek odskakuje do tyłu tylko do połowy (tak samo kurek, przeskakuje tylko o połowę) i trzeba ręcznie dociągnąć zamek żeby do końca naciągnąć kurek i pistolet chwycił kolejną kulkę. Przy magazynku napełnionym gazem tak do połowy też to samo.

 

Co może być tego przyczyną? Czy to może być wina starego/zwietrzałego gazu, kupowany w okolicach czerwca 2009. Przed zimą strzelał normalnie, ostatni raz w okolicach września 2009, przez zimę leżał sobie w szafce, nic nie było robione, problemy się zaczęły jakiś miesiąc temu jak go wyjąłem i chciałem postrzelać.

Link to post
Share on other sites

Jakiego smaru użyć? Mam w domu jedynie miedziany (to na bank nie) i plastyczny do łańcuchów, podejdzie, czy coś innego? Mam jeszcze olej sylikonowy.

 

Czy może jakiś inny smar? Jakaś wazelina techniczna czy coś?

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Ok, to tak, spróbowałem z tym smarem TF i na razie lipa. Po przesmarowaniu nadal to samo, pierwszy strzał, zamek do połowy i nie może do końca naciągnąć kurka.

 

Poszukam jeszcze tego oleju maszynowego, może na nim pociągnie.

Edited by Darg
Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia jak zbudowana jest Hi-Capa 5.1 WE, ale jeśli podobnie co Hi-Capa 5.1 TM, to problemem jest na 99% uszczelka głowicy tłoka. Zamek blokuje się, bo cylinder blokuje się o uszczelkę. Wymiana głowicy na PDI załatwia sprawę i sporo daje replice.

Jeśli budowa jest inna to przepraszam za zawracanie tyłka :P

Edited by dr_wisla
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Udało się! Kilka dni temu kupiłem olej maszynowy, 8zł w castoramie. Wczoraj rozłożyłem całą hi-capę na części (oprócz spustu bo potem nie potrafię się połapać jak te trzy metalowe polce ułożyć), wszystko powycierałem na sucho, wymyłem wodą z płynem do naczyć, osuszyłem. Potem złożyłem, w kilka miejsc dałem oleju maszynowego i dzisiaj rano hi-capa zaczęła strzelać jak nowa.

 

Dzięki za pomoc wszystkim aktywnym w temacie a szczególnie dexterkrakowi za podsunięcie tego oleju maszynowego.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Nie będę zakładał nowego tematu, bo problem dość błahy.

 

Postanowiłem wytoczyć armaty w moim niegasnącym od lat konflikcie z Hi Capą 5.1 WE i kupić mu nowe części (Replika strzela około 20 razy, zamek nie zatrzymuje się z tyłu i w ogóle żal, i ból).

Zaczynam od cylindra (jest strasznie obdrapany z góry, poza tym czasami nie wraca jak odciągam zamek. Chcę go jeszcze podpiłować i w ogóle, ale wolę mieć zamiennika)

Czy ta dysza TM będzie wystarczająca, czy się wykosztować na Guardera za 90 zł?

Ponadto, czy ten zawór da radę? Spotkałem się z opiniami, że kilka problemów powoduje uszczelka, więc dupka też chcę wymienić.

 

Po drugie, czy ten gaz rzeczywiście jest taki powerful? Używam Ultrair i jestem średnio zadowolony (na Toyjack cisnął lepiej, mimo że została sama resztka na dnie).

 

Ostatecznie, czy warto sobie dokupić kolejnego maga, bo na nie też padały moje podejrzenia (choć są szczelne), czy jest mała szansa że to ich wina?

I czy idzie gdzieś dostać ten widelec?

Edited by Mixon
Link to post
Share on other sites

Hicapa we z ciężkim zamkiem wymaga niestety mocnego gazu. trzeba popróbować jaki podejdzie najlepiej. Mojej pasuje ET1000 (taki w niby kamuflażowej puszce).

Na ultrair gaz też chodziła ale jakby słabiej.

 

ten "widelec" nazywa się sprężyna trójpalczasta i chyba żaden z polskich sklepów jej nie oferuje z sprzedaży

 

ps Krzysiek

ballistol jest raczej płynem konserwującym broń palną. Ma za zadanie bardziej rozpuszczać osady ołowiu , miedzi i nagar prochowy niz smarować.sensowniej stosować olej silikonowy lub jak pisze Dexterkrak olej do mechanizmów precyzyjnych.

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

No i pupa. Części zamienne niewiele pomogły, podobnie jak rozłożenie tego ścierwojada na części pierwsze i dokładne wypolerowanie wraz z nasmarowaniem z głową.

Na gazie Guardera nie ma widocznej różnicy (poza tym, że ostatnie parę strzałów jest bez kulek).

 

Jedyne pomysły jakie mi zostały to rozłożenie rączki i pobawienie się tą sprężyną trójpalczasta (choć nie wiem czy to coś da) lub magi na CO2.

Ale i jedno, i drugie wymaga cierpliwości bądź pieniędzy, a mi już ręce opadają jak widzę tą replikę.

No cóż, może Opatrzność mi w ten sposób ocaliła oczy od jakiegoś wypadku, heh.

Edited by Mixon
Link to post
Share on other sites

Sprawdź jak cylinder BB przesuwa się. Czy lekko. Jeśli nie- dobierz się do głowicy tłoka BB i jeśli masz wersję a oringiem weź wymień uszczelkę na minimalnie mniejszą. Tak żeby dalej było szczelne ale chodziło lżej. Nadmiar smaru bardzo utrudnia działanie tego mechanizmu- wytrzyj i daj ODROBINĘ. Prawdopdoobnie głowica tłoka BB jest też "luźno" przykręcona do mechanizmu BB- daj pod nią małego o-ringa (malutkiego) jako podkładkę. Wymień spr powrotną na słabszą a płaskim pilnikiem zeszlifuj na lekko bardziej płaski ale bez przesady ten "garb" od tłu od spodu zamka o który napina się kurek podczas ruchu zamka do tyłu.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

(...) ten "garb" od tłu od spodu zamka o który napina się kurek podczas ruchu zamka do tyłu.

 

Czyli? :D Też mam Hi-capę od WE i borykam się z tym samym kłopotem...

Może jestem ciemny, ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić tego co należy spiłować :(

U mnie to odda ze 3-5 strzałów i się zaczynają 'zacinki'...

j/w czyszczenie i smarowanie nic u mnie nie daje. Obecnie używam Power Gas'u Guardera (taka ciemna butla)

Odnośnie głowicy: mówisz, żeby dać małego o-ringa na podkładkę... Czyli ogólnie głowica ma mieć MINIMALNY luz, ale żeby był? tak?

I ostatnie pytanko (bo jakoś nie znalazłem niczego podobnego w wątku) co dają te sprężyny "150%"??

Link to post
Share on other sites

Gł tłoczka BB nie powinna mieć żadnego luzu oraz podkłądka z małego o-ringa przesuwa lekko gł tłoka do przodu. Zmniejsza więc przestrzeń wewnątrz cylindra przez co gaz ma mniej miejsca- generuje większe ciśnienie w cylindrze. Co spiłować: już tłumaczę. Kiedy przeładowujesz gnata kurek zasłania taką śrubę z tyłu zamka. Kiedy przeładowujesz zamek napina kurek miejscem pod tą śrubą. Tam jest taki "garbek". Jest on o wiele za wysoki. Zmniejszenie jego wysokości ułatwia przeładowanie. Byle nie przesadzić bo wtedy kurek sie nie napnie.

 

 

Sprężyny 150% oznaczają mocniejsze sprężyny. Zazwyczaj kurkowa i powrotna. Ale to jest 150% w stosunku do stockowej sprężyny TM. WE ma już mocniejsze sprężyny, mniej więcej właśnie odpowiednik 150%. Nie są konieczne. Czasami pomaga wymiana sprężyny powrotnej na SŁABSZĄ np stock od TM. Oczywiście po zastosowaniu tych przeróbek o których mówiłem.

Edited by dexterkrak
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...