Biker Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 (edited) Witam wszystkich, zabieram się za budowę pojazdu używanego przez Navy Seal's. Mianowicie chodzi o to cacko: zwane FAV(Fast Attack Vehicle)/DPV(Desert Patrol Vehicle)/Chenowth czy jak kto woli :wink: Jeśli ktokolwiek ma jakiekolwiek dane techniczne tego pojazdu prosiłbym o kontakt(chodzi mi głównie o wymiary klatki). Zależy mi na jak najlepszym odwzorowaniu oryginału więc to dość istotne. Mam również kilka pytań, może ktoś ma doświadczenie w tej materii: 1. Jaki silnik oprócz Garbusowskiego do tego polecacie? Nie chciałbym tam wsadzać z 126p ze względu na to iż po załadowaniu się trzech osób i 150kg szpeju może nie podołać(chyba, że jest mocniejszy niż myślę:wink:) 2.Z jakiego materiału robić klatkę? Stal(najwyklejsza, konstrukcyjna?), aluminium? 3.Jaką średnicę rurek wybrać? I jaką grubość ścianki? Jeżeli w złym dziale to prosiłbym o przeniesienie w odpowiedni. Pozdrawiam Biker :wink: Edited June 23, 2010 by Biker Quote Link to post Share on other sites
Karmazyt Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Co do silnika od 126p - zbudowaliśmy kiedyś baggy, z klatką itp. Z tyłu były kapcie od Audi 80...rwał kapcia z miejsca, i to jeszcze na 2ce. Oczywiście, dwie osoby siedziały w nim :) Jednak widzę, że to co chcesz zrobić, jest trochę bardziej masywniejsze. Silnik oczywiście z tyłu musi być, tak? Poczytaj o silnikach od 126p, może jednak się nada. Quote Link to post Share on other sites
Biker Posted June 23, 2010 Author Report Share Posted June 23, 2010 Może rzeczywiście wsadzę pierwsze z fiacika ze względu na ograniczony budżet ;-) Jak dojdzie trochę kasy to będzie się można zastanowić nad czymś lepszym. Tak,silnik musi być z tyłu inaczej konstrukcja zupełnie się zmieni. Quote Link to post Share on other sites
Yahalom Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Rozejrzyj się za silnikiem 900 (39KM) - powinien być wystarczająco dobry. Montowany był na pewno w Seicento, i w zdaje się jakiejś części Cieńkolów. Quote Link to post Share on other sites
Biker Posted June 23, 2010 Author Report Share Posted June 23, 2010 Tyle, że wtedy skrzynię będę miał za silnikiem co nie bardzo mi pasuje. Quote Link to post Share on other sites
Yahalom Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Coś za coś ;) Quote Link to post Share on other sites
sisi Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Jedynie w czym mogę pomóc to tylko zdjęcia modelu. Można tam podejrzeć jak jest zrobiona klatka itp. Silnik to: Volkswagen 2000cc 4 Cylinder Gasoline Engine Wiem że to nie jest pełno wymiarowy obiekt ale... http://www.armorama.com/modules.php?op=mod...e&artid=681 http://www.flickr.com/photos/jpl3k/2182620523/ http://www.onesixthwarriors.com/forum/sixt...p-chenowth.html A tu jak ktoś też chciał sobie zrobić FAVa: Zdjęcia: http://www.warwheels.net/FAVindex.html http://www.warwheels.net/FAVkeenan.html http://www.militaryjeep.com/image/3kings/3kings.html http://www.flickr.com/photos/jpl3k/sets/72157603681349018/ http://www.survivalistboards.com/showthread.php?p=146440 http://www.expeditionportal.com/forum/showthread.php?t=24041 Quote Link to post Share on other sites
Punisher Posted June 24, 2010 Report Share Posted June 24, 2010 Ja Ci proponuję znaleźć dobry warsztat specjalizujący się w budowie samochodów do off-roadu. Sam silnik to akurat niewielki problem, schody zaczynają się przy budowie i zestrojeniu zawieszenia, konstrukcji klatki (o ile mnie pamięć nie myli robione są z rur bezszwowych, odpowiednie specyfikacje znajdziesz na stronach rajdowych), okładzie hamulcowym itp. Jeśli ten FAV ma być jak najwierniejszą kopią to warto, aby miał homologację i mógł poruszać się po drogach publicznych i w lekkim terenie też dawał radę. Quote Link to post Share on other sites
Biker Posted June 24, 2010 Author Report Share Posted June 24, 2010 (edited) Sisi, dzięki za zdjęcia ale mam je już wszystkie przerobione ;-) Punisher-gdybym miał zbędnych 20klocków to bym tak zrobił...Poza tym co to za przyjemność rzucić kasą i czekać aż mi to gotowe z pełnym bakiem pod dom postawią(uprzedzę, dla mnie żadna). o ile mnie pamięć nie myli robione są z rur bezszwowych, odpowiednie specyfikacje znajdziesz na stronach rajdowych), okładzie hamulcowym itp. To jest podstawa i z takimi rzeczami jestem już zaznajomiony ;-) Edited June 24, 2010 by Biker Quote Link to post Share on other sites
Punisher Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 20 klocków mogłoby być za mało ;) Nie sugeruję, żebyś tam auto budował, tylko wykorzystał wiedzę i doświadczenie jakiegoś dobrego mechanika :) Quote Link to post Share on other sites
spet Posted July 12, 2010 Report Share Posted July 12, 2010 Jak postępy prac ;)? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.