Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

RatSlayer

Użytkownik
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Scenariusz, w którym główną rolę odgrywa Zespół Taktyczny. Rozgrywka dla co najmniej 30 osób. Teren 1 km kw. Aczkolwiek róbta co chceta. Trenujcie, testujcie zmieniajcie. http://asg.mikado.home.pl/asg/panoramaczarnaskrzynka.pdf
  2. uzbrojeni gówniarze... bawcie się dobrze z kablami wysokiego napięcia
  3. Pomijam rzeczy oczywiste: replika, gogle, prowiant.
  4. Teren, liczba i nastawienie zawodników, ich przygotowanie oraz zadania determinują przebieg gry. Aby podnieść poziom rozgrywek trzeba wziąć pod uwagę, że w czasie gry-symulacji ćwiczymy lub zdobywamy umiejętności przydatne w ASG . Przytoczę tu kilka: krótkofalarstwo, terenoznawstwo, komunikacja wewnątrz zespołu, podział funkcji w zespole. Co zabrać - oprócz gogli, repliki i humoru- na pole gry? 1. Radio dwuzakresowe 2. Mapa terenu gry, kompas płytkowy i guzikowy 3. Apteczka (wyposażenie zgodne z zasadami gry oraz przewidywanymi kontuzjami) 4. Opcjonalnie: tablet lub smartfon z aplikacją lokalizującą jednostki np. Air Soft Tracker, Locus Map. 5. Gwizdek (przywoływanie) 6. Mocna latarka 7. Lightstick Co byś dodał a co niepotrzebne i dlaczego?
  5. Wybieracie teren- raczej mały- ale z krzaczorami, dołami. 5 graczy chowa się w wybranych przez siebie miejscu, którego nie może opuścić. Jeden gracz przedziera się. Każdy z piątki jedno życie, a ten jeden ma dwa życiorysy. Czas na dotarcie z punktu A do B 30 min. Opcje: -Każdy trafiony z tej piątki przechodzi na stronę jednego gracza. -Piątka używa tylko pistoletów
  6. Fajnie jakbyś wykorzystał do tego scenariusza jakiś szpital psychitaryczny. Może być czynny. Lepszy realizm.
  7. Jaka broń ? To jest sport na plastikowe kulki.
  8. Krótko: ASG to nie armia. Gracze są ważniejsi niż replika. Oddupcie się od realizacji pola walki ( na twojadupa.pl obejrzyjcie sobie roztrzeliwanie przez uSS army chorych talibów czy jak ich tam zwom w TV). ASG jako sport przygotowuje nas do pewnych działań wstępnych! Jak są fajni goście-instruktorzy to nawet i patriotycznych elementów nie zabraknie. Jaki pancerz? W ASG musisz dopasować osłonę do tego żeby odczuć trafienie !
  9. Idź się lecz. ASG jest sportem na plastikowe kulki. Twoje pytanie kieruj do lekarza. Rodzinnego najlepiej może on cię przytuli.
  10. Jest i nawet tu się reklamuje na Forum. Znam też jedną knige amerykańskiego autora. Poza tym chodzi mi o to że są dostępne materiały szkoleniowe m.in. jakieś wydawnictwa (PDF). Zasada postępowania czyli czynność jest układana wg schematu warunkowego Jeśli ... to .... Przykład: Jeśli otrzymałeś trafienie to schodzisz na respa.
  11. ASG nie ma okrzepłej formy organizacyjnej i statusu sportu jak np. Polski Związek Strzelectwa Sportowego. Baza już jest (wielotysięczna grupa amatorów, sklepy ASG, podręczniki taktyki, no i Prawo ASG), wydaje mi się że naturalnym krokiem jest założenie właśnie takiego Związku. Ale to już rozmowa w odrębnym temacie. Mechanika. Wklejam poprzedniego posta: Czynności lub ich ciąg jakie wykonuje gracz lub zespół. Można to ująć w kilku punktach: a/ wykonywanie misji -szukanie, obserwacja, zastrzelenie, zwiad, obrona, atak, nawiązanie łączności, przechwycenie, eskorta, transport itd. b/ utrata "życia" lub odniesienie ran c/ powrót do gry. Uzyskujemy schemat gry. Innymi słowy akcję. Dynamika gry czyli wolno/szybko to najtrudniejszy element. Wymieniłeś tu samych graczy. Weteran chce pogłówkować, żółtodziób wyleci jak szaleniec z RSP. Jeśli przeskoczymy ten problem to pozostaje użycie elementów przyspieszających/spowalniających grę. I to jest miejsce dla rekwizytów, artefaktów itp. Innym jest topografia terenu gry. Ogólnie na grę/scenariusz składają się: czas, miejsce, akcja, postacie, przedmioty i reguły określające zależności pomiędzy tymi elementami. Znalazłem taką definicję (grywalizacja24.pl): Mechanika gry to zbiór zasad postępowania gracza, umożliwiający mu stanie się integralnym elementem mechanizmu i podążanie wraz z postępem gry do przodu, czyli poruszanie się w czasoprzestrzeni gry. Czyli Jeśli gracz A wykonał czynność nr 2 to : i tu możliwości 1-2-3. Napisałem że mechanika to nie statyka, ponieważ uznałem że to graczom należy się uwaga w pierwszej kolejności (dla przykładu trzeba uwzględnić ich poziom wyszkolenia i wyposażenia przed podziałem na grupy). Reszta to statyka...
  12. A gdzie ta definicja ? ASG to gra specyficzna, wielozadaniowa i wymagająca wielu umiejętności od graczy. W ogóle ASG to dopiero się tworzy i każdy kto ma jakiś pomysł na uporządkowanie czyli wprowadzenie reguł jest mile widziany. Ja tworzę gry dla lokalne społeczności. Nie zgadzam się z twierdzeniem że mechanika to statyka. Wyraźnie słowo to pokazuje na czynności jakie musi wykonać gracz. Mechanika czyli coś co działa i ma wpływ na pozostałe elementy. Dlatego mechanika to zespół czynności wykonywanych przez GRACZY w trakcie gry które mają wpływ na pozostałych graczy. A więc mechanika dotyczy uczestników. W końcu dla nich tworzy się scenariusz. To są aktorzy w tym filmie ]=) Piszesz role pierwszoplanowe, drugoplanowe itd.
  13. =Mobilna Strefa Respa= Wyznaczana w dowolnym miejscu mapy przez Medyka, który w niej przebywa. Osoby na respie nie mogą strzelać, naprawiać replik, przeładować kulek. Strefa zakładana raz / h. Zwija się po limicie uleczonych. =QR Code= Dla urozmaicenia gry możemy wykorzystać kody QR. Po ich wydrukowaniu naklejamy na plastikowe karty i rozmieszczamy w punktach na mapie. Należy odnaleźć karty, zeskanować kod i odczytać. Cel takiej operacji może być różny. Nawiązując do "walizki bąbelkowej" taki kod podawałby kolejne cyfry zatrzymujące zegar. Inne zastosowanie: podawanie lokacji kolejnej karty (warto wtedy używać map) Podaję link do strony gdzie taki kod zostanie wygenerowany. http://www.qr-online.pl/ Warto przed grą sprawdzić czy telefon dekoduje prawidłowo. Dobrej zabawy! =Strefa śmierci= Założeniem tej strefy jest zawężenie możliwości trafienia postaci fabularnej na terenie całej mapy do wybranego lub kilku wybranych fragmentów mapy. W tych strefach - regułą jest tu wejście do niej tej postaci - postać fabularna może być schwytana lub trafiona definitywnie czyli kończy jej rolę lub rozgrwykę. Poza strefami każde trafienie tej postaci zmusza ją do odwiedzenia Respawn'a (czyli jak pozostali gracze). =DYWERSANT= Eliminuje graczy przez "silent kill". (trochę utrudniłem zadanie, bo musi odłożyć replikę i wtedy można go unieszkodliwić - trafić z pistoletu czy repliki; osoba taka wraca do drużyny jako zwykły replikant albo przechodzi na stronę drużyny przeciwnej;) Przed grą w drużynie przeciwnej losujemy kartę Dywersanta. Na podobnej zasadzie działa Sabotażysta: Podchodzi do gracza i oznajmia mu, że replika jest dezaktywowana. Unieszkodliwienie Sabotażysty przez strzałkę z repliki. =Karta życia= Medyk podchodzi do rannego i podaje do losowania dwie karty: biała i czerwona. Pierwsza oznacza zgon a druga że jesteś ranny. Najważniejszy jest tu element losowania a jakie rekwizyty użyjemy ...
×
×
  • Create New...