chrislacorunna Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 Witam, Chciałbym stunningować Replikę TM FAMAS SV ( gdyż w stocku ma ona zaledwie 290 fps), gdzieś do 380 - 420 fps. I pytanie brzmi: co bym musiał w gearboxie wymienić by uzyskać taki efekt. Mam nadzieję że w odpowiednim dziale o tym napisałem, gdyż jestem "zielony". Tu jest link do replik; http://www.specshop.pl/product_info.php?products_id=2574 Quote Link to post Share on other sites
Olek96 Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 Pewny jesteś, że chcesz to zrobić? Fa Mas ma GB V1, a nie ma do tego części żadnych, więc nawet jakby Ci się udało coś zrobić, to jak się sypnie, to zostaniesz z ładnym, lecz nie strzelającą repliką. Quote Link to post Share on other sites
painball Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 Pewny jesteś, że chcesz to zrobić? Fa Mas ma GB V1, a nie ma do tego części żadnych, więc nawet jakby Ci się udało coś zrobić, to jak się sypnie, to zostaniesz z ładnym, lecz nie strzelającą repliką. Jak masz Panie głupoty opowiadać i/lub się nie znasz to milcz. chrislacorunna - 400 fps to troszkę dużo na Famas'a od TM ;) Silnik szybko Ci padnie bo tam jest EG560 i nie ciągnie on takich sprężyn, a gdy już padnie to trzeba trochę kombinować (nie jest on standardowy). Generalnie GB V1 to kawał ciężkiego kloca więc łatwo nie padnie. Co musisz wymienić: Sprężyna M100-M110 (MAX) Głowica tłoka (najlepiej jakiś POM lub inne ciche, lekkie coś. Systema Area 1000 świetnie dawała radę w Famasach) Dysza (Stock ma ~20,5mm. Można wrzucić uszczelnioną ;) Dedykowanej nie ma, ale celować powinieneś w serie MP5A4 / A5 / FAMAS / M16A1 / XM177E2) Łożyska 6MM (tutaj jako opcjonalne! M110 wymaga wymiany! M100 jeszcze da radę na kompozytowych stockach. Problem polega na tym, że stockowe nie są 6mm... ~5,7-5,8mm. Szkielet gb trzeba rozgrzać, metalowe łożyska zmrozić a i tak bez młota ich nie wsadzisz :P ) Zębatka silnikowa (o takie coś: LINK. Dlaczego? Bo stokowa ma 2 zęby przeciwpowrotne i w stocku czasem potrafi nabroić, a z wyższą sprężyną to stanie się masakra ;) Na M100 bez wymienionej dyszy i łożysk wyciśniesz 350fps. Nie pamiętam jak to było z tłokami... Dużo o tunningowaniu Famasa TM znajdziesz na ArniesAirsoft. O skrajne upy famasa można męczyć usera "X Lupin". Fascynat tego modelu ;) I musisz znaleźć człowieka, który zrobi Ci upgrade tej repliki bo wiem, że Panowie ze SpecShop w tej replice up'a nie zrobią :happy: Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 (edited) Zębatki w ogóle do wymiany na coś powyżej m100 - m110 tam są znalowe zębatki o przełożeniu około hi-speed - dlatego ma duży rof ta replika. Po za tym nie jestem pewien ale trzeba z nimi coś kombinować bo są chyba nieco niestadardowe. Co do łożysk średnica 5,5mm więc bez piłowania, powiększania otworów może być kupa. Co do silnika jest słaby i lubi się smażyć, a dostać taki drugi to jak szukanie igły w stogu siana. Łożyska mogą od biedy wytrzymać - paru ludzi wzmocniło repliki TM na m120 i chodzi to dobrze, natomiast famas TM potrzebuje zębatek typu torque na m120 inaczej silnik nie wytrzyma. Edited December 5, 2010 by kermit Quote Link to post Share on other sites
chrislacorunna Posted December 5, 2010 Author Report Share Posted December 5, 2010 Dziękuje za ( w końcu) pełne odpowiedzi. Pomęczę tego Xlupina, może coś się uda więcej dowiedzieć. Generalnie M110 może dawać tam z 360 fps, ale jak coś się tam powymienia to i podobno 380 da radę. Ah, i takie pytanko na koniec, w czym jest tak TM FAMAS dobry że kosztował te 1000 zł, gb v.1 ( czy ja się mylę czy to już przeżytek ?) i te jego możliwości, I jeśli z niego da się wyciągnąć te 360 fps to czy (UWAGA) ten famas nie nadaje się bardziej do CQB? I tak zauważyłem co do "dzieł" TM, to że każda ich replika ma tak 280- 320 fps, czyli raczej ta dolna granica. I tak właściwie dlaczego to jest, kiedyś sądziłem że to przez to że są przeznaczone do tunningu, ale jak się dowiedziałem o gb v.1 to raczej się z tym za dużo nie zrobi. Quote Link to post Share on other sites
painball Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 X Lupin napisz Tobie to samo co Ja ;) Miałem podobny problem jak Ty i człowiek bardzo mi pomógł ;) Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego, to zapytaj go jak tam tłoki wyglądają i zamelduj tutaj bo jestem ciekaw. Czy FAMAS to przeżytek? Hmm... Coraz więcej replik ma niestandardowe bebechy i nikt tego powodu nie płacze (już na pewno w kwestii szkieletu GB). Famas ma więcej niestandardowych części... Po prostu kupując go, licz się z tym, że nie jest to replika do upgradeowania i wywalania ton kompozytu na strzelankę ;) Jak kolega wyżej napisał... Spali się silnik to trzeba kombinować. Można tam dać standardowy silnik gb v3... Ale to piłowania, wycinania, nitowania, wyginania... :happy: Martwię się o zębatkę tłokową i tłok. Tutaj chyba było jakoś inaczej... Pół biedy jak dłuższy... Krótszy nie będzie miał zamiennika;P Quote Link to post Share on other sites
Zelber Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 Z tego co kojarzę to famas tm powstał koło 1990 roku i był pierwszym aegiem, stąd obecnie konstrukcja jest lekko przestarzała. Quote Link to post Share on other sites
chrislacorunna Posted December 5, 2010 Author Report Share Posted December 5, 2010 Jak ten gość się nazywa? Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 Tłok jest akurat standardowy i w modelach TM są dosyć wytrzymałe. Jedyna bolączka to gł. cylindra, dysza, prowadnica sprężyny, łożyska, zębatki i popychacz. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 Może najpierw zrób doszczelnienie a potem kombinuj dalej, jeżeli wyniki Cię nie zadowolą? Bo może się okazać, że po wymianie lufy, gumy HU, gł tłoka, dyszy osiągi będą już zadowalające. Quote Link to post Share on other sites
chrislacorunna Posted December 5, 2010 Author Report Share Posted December 5, 2010 Czyli: -preclufka - nowa gumka ( hmm, chociaż podobno hopup wychodzi TM bardzo dobrze) - głowica tłoka - nowa dysza i powinno być ok? mówię że jestem zielony, więc póki co wieże na słowo. A propos, pytałem już o to, jak nazywał się ten gość od FAMASów... Xlupin czy jakoś tak... Czyli: -preclufka - nowa gumka ( hmm, chociaż podobno hopup wychodzi TM bardzo dobrze) - głowica tłoka - nowa dysza i powinno być ok? mówię że jestem zielony, więc póki co wieże na słowo. A propos, pytałem już o to, jak nazywał się ten gość od FAMASów... Xlupin czy jakoś tak... Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 Zacznij od czegoś bez ingerencji w GB. Czyli wymień gumę HU na systemę. TM robi doskonałe komory HU, gumki są OK ale żadna rewelacja. Więc nie rusz komory a wymien gumę. Quote Link to post Share on other sites
painball Posted December 5, 2010 Report Share Posted December 5, 2010 Tłok jest akurat standardowy i w modelach TM są dosyć wytrzymałe. Jedyna bolączka to gł. cylindra, dysza, prowadnica sprężyny, łożyska, zębatki i popychacz. Jak któraś zębatka jest niestandardowa, to właśnie tłokowa (ilość zębów), a co za tym idzie tłok. Środkowa i silnikowa są standardowe na 100%. Czyli: - preclufka - nowa gumka ( hmm, chociaż podobno hopup wychodzi TM bardzo dobrze) - głowica tłoka - nowa dysza i powinno być ok? mówię że jestem zielony, więc póki co wieże na słowo. Pierwsze co będziesz wymieniał JEŻELI chcesz modyfikować GB to zębatka silnikowa! Inaczej narobisz sobie kaszany. Jak ten gość się nazywa? X Lupin Link do profilu na ArniesAirsoft Quote Link to post Share on other sites
chrislacorunna Posted December 6, 2010 Author Report Share Posted December 6, 2010 no to trzeba było mówić... to anglik? Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted December 9, 2010 Report Share Posted December 9, 2010 Jest z USA, więc po angielsku się dogadasz :icon_razz2: Quote Link to post Share on other sites
chrislacorunna Posted December 12, 2010 Author Report Share Posted December 12, 2010 Dobra dodałem nowy wątek na arniesairsoft.co.uk i przekaże odpowiedzi, w miarę możliwości przetłumaczonę ( pewnie nie każdy umie tu angielski, a na pewno dużo osób nie zrozumiałoby tej USA-angielszczyzny). A propos to pogodziłem się ( ehhh...) z faktem że mój FAMAS raczej nie osiągnie z GB v.1 jakiejś super mocy, ale te 350 -370 fps by się przydało. Jak ktoś ma możę tą replikę i umiałby dokładnie powiedzieć co wymienić, to proszę o odpowiedź. Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted December 12, 2010 Report Share Posted December 12, 2010 (edited) Jeszcze nie tuningowałem, ale zebrałem trochę przydatnych linków (na końcu posta) Oraz mogę Ci poddać pomysł: Jak jesteś zapalonym majsterkowiczem i masz jako-taki warsztat, możesz się zabrać za włożenie tam modelarskiego silnika bezszczotkowego. Były takie próby zarówno w gb v.3 jak i w v.1, z tego, co pamiętam, niektóre udane. Do tego regulator z czujnikiem położenia rotora (tzn czujnik jest w silniku, regulator odbiera chyba, ale już nie pamiętam, w którymś linku poniżej jest to opisane) i układ sterujący. Jak jesteś dobry z elektroniki lub znasz takową osobę, to możesz uzyskać spokojnie regulację szybkostrzelności, bursta, wielką moc i w zasadzie co tam zechcesz. Barierę wtedy stanowią koszta dobrych silników bezszczotkowych oraz wytrzymałość pozostałych bebechów. Z tego, co czytałem wynika, że zarówno zębatki jak i tłok są takie jak v.2/v.3. Silnik - wiadomo, niestandardowy. Szkielet gb wydaje się być mocny, ponadto masz fajne mocowanie prowadnicy sprężyny, które łatwo jest bardzo wzmocnić. Prowadnica sprężyny pasuje v.2 lub v.3 (nie pamiętam, która ma otwór, chodzi o tą z otworem) po wkręceniu w nią śruby. Nie pamiętam, czy cylinder jest standardowej długości, wydaje mi się, że tak. Z dyszą jak Koledzy pisali, trzeba kombinować. Gdybym miał fundusze, to postawiłbym na: -dobry silnik bezszczotkowy i zaawansowany układ sterujący pozwalający osiągnąć bursta itp (czujnik pozycji rotora w silniku zastępuje czujniki optyczne lub napięcia na silniku, które są w obecnych układach sterujących do replik np. firmy Gate) -dobre zębatki -zestaw BU (może być b. dużo kombinowania z dyszą, ale nie wierze, że czegoś się nie znajdzie) -teflon wszędzie, gdzie się da -sprężynka jakaś m120-m130 -wszelki lanserski szpej coby trochę famasika dociążyć -wykonanie wszystkich kroków z podanego poniżej "creek proof guide" A teraz obiecane linki (zarówno do tematów o famasie jak i o silnikach bezszczotkowych w AEG oraz inne ciekawe, nawet pojedyncze zdjęcia, które coś pokazują): http://i199.photobucket.com/albums/aa247/BaneDraconus/IMG_5613.jpg?1284850546 http://www.airsoftforum.com/board/lofiversion/index.php/t128610.html http://veronikaforce.free.fr/Technique/Famas_GB1_dem.php http://www.freewebs.com/unsckingcodez/stanagconversion.html http://www.freewebs.com/unsckingcodez/creakproofyourfamas.html http://www.arniesairsoft.co.uk/forums/index.php?act=ST&f=69&t=17348 http://www.arniesairsoft.co.uk/forums/index.php?showtopic=53464&hl= http://www.arniesairsoft.co.uk/forums/index.php?showtopic=53567&hl=Famas+hop+up http://forums.airsoftmechanics.com/index.php?topic=1067.15 http://www.airsoftforum.com/board/lofiversion/index.php/t180323.html Niektóre linki są łatwe do znalezienia, inne stanowią owoc moich wielogodzinnych poszukiwań. Z projektu stworzenia famasa z burstem, dużą prędkością wylotową i dobrą szybkostrzelnością powstrzymały mnie brak funduszy i przygotowania do olimpiad, które pochłaniają mnóstwo czasu. Może ktoś się tego podejmie. Pozdrawiam, Laokoon EDIT: mała poprawka Edited December 12, 2010 by Laokoon Quote Link to post Share on other sites
painball Posted December 12, 2010 Report Share Posted December 12, 2010 Po co tyle kombinowania z tym silnikiem? Ludzie przerabiali GB pod standardowe silniki z powodzeniem: Było tego kilka sztuk. Nie wiem, czy zauważyłeś, że w pierwszym linku masz właśnie standardowy silnik ;) I antireversal padnie przy wyższych sprężynach, a też niestandardowy. Quote Link to post Share on other sites
chrislacorunna Posted December 12, 2010 Author Report Share Posted December 12, 2010 Piszę do X lupina, fajny gośc, na wszystkim się zna, sam (podobno) przerabiał takie FAMAS'iki do 450 fps :) Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted December 12, 2010 Report Share Posted December 12, 2010 Nie martw się, zauważyłem. Akurat temat tuningu famasa przerobiłem sumiennie. Antireversal przy silniku bezszczotkowym jest niepotrzebny, więc nie siej paniki (fakt, o tym zapomniałem napisać w poprzednim poście). Więc, po co kombinować: a) burst jaki sobie kto zażyczy. b) antireversal niepotrzebny (bo silnik pracuje pełnymi cyklami nawet na auto) c) regulacja szybkostrzelności nie zmieniająca prądu w zwojach silnika d) możliwość wsadzania mocnych sprężyn ograniczona praktycznie tylko szkieletem gb, który wygląda na pancerny (w którymś linku jest coś o m150) e) większa sprawność całego układu (dobry szczotkowy silnik tej wielkości to 70%, dobry bezszczotkowy - 85%, oczywiście są lepsze i gorsze, żeby nikt się nie czepiał) f) nie trzeba przerabiać szkieletu gb (choć oczywiście można pod większy silnik) Pozdrawiam, Laokoon Quote Link to post Share on other sites
chrislacorunna Posted December 12, 2010 Author Report Share Posted December 12, 2010 sorry, jestm początkującym zajmuję się asg od miesiąca, więc nie chciałbym tak ingerować w mój gb, wolałbym coś tam wymienić i uzyskac chociażby te 370 fps Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted December 12, 2010 Report Share Posted December 12, 2010 Spoko. Może jakiemuś pasjonatowi się przyda. Pozdrawiam, Laokoon Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Laokoon silnikami szcotkowymi też możesz regulować rofa bez zmiany prądu, nazywa się to PWM ;) Wg mnie najlepszą opcją jest dorwać szkielet z CG który jest bardziej standardowy ;) Quote Link to post Share on other sites
chrislacorunna Posted December 13, 2010 Author Report Share Posted December 13, 2010 (edited) Chyba mu wyśle całe GB i dam kase na części. Można mu ufać? O to jego post: I have been doing work here for over 5 years. I wouldn't be able to get away with stealing anything without putting my entire operation at jeopardy, because if you were to report it to the community, I would no longer be able to do business here. I have many of these gearboxes, I don't need any more so you shouldn't worry about me stealing anything. Shipping the gearbox to me will be easy, only about $15-20US to ship it. You will also need to either purchase the upgrade parts, or get them from me. The parts I recommend for this job are as follows: 6mm metal bushing, any brand Spring (Your choice, I Recommend M100-110) New gear set for V2 gearbox. (I have available steel gears $25US) Polycarbonate piston/piston head (I will modify to seal) GUARDER Clear hop bucking 6.04mm Tightbore barrel (M16 length) 7.2V Lipoly battery is a nice choice for this application. I have available for the FAMAS silencer adapters and scope rails if you wish. I teraz pytanko: co to jest te bushing ( zdaje mi się że zębatki), gear set i tightbore? Edited December 13, 2010 by chrislacorunna Quote Link to post Share on other sites
painball Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Czy zaufany to Ci chyba nikt nie powie :P Bushing - łożysko w tym wypadku Gear Set - komplet zębatek tightbore - precka Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.