Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam!

Chciałbym się spytać czy ten pakiet LiPo Turnigy 5200 mAh 7,4 V 30 C będzie dobrze działał w m4 CQB JG? Chodzi mi ot oto cy napięcie ie będzie za małe.

Specyfikacja pakietu:

 

Nowiutkie pakiety LiPo firmy Turnigy ( producent znanej ładowarki Accucell - 6 ) o pojemności 5200 mAh. Pakiety 7,4 V,

 

Trochę danych:

Wymiary: 140x46x26 ( mm )

Waga: 333 g - zdecydowanie mniej niż NiMH o podobnej pojemności

Prąd rozładowania - 30 C, czyli 156 A

Chwilowy prąd rozładowania - 40 C, czyli 208 A

 

Pakiety można ładować prądem nawet 10 A! Oznacza to, że w półgodziny możemy cieszyć się naładowanym pakietem. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by ładować niższym prądem. ;)

 

Wtyczka balansera to JST-HX, czyli pasuje do ładowarek jak Imax B6, Turnigy Accucell - 6 i innych

 

Kable akumulatora zakończone są goldami 5,5 mm. Dodam jeszcze, że wszystkie cele mają równe napięcie.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

goldy 5,5 zmień na denas bo i tak mało kto takie stosuje, poza tym wejsćie ładowarki jest na goldy 4mm ;p

To że można łądować prądem 2C jest mało :) są pakiety które można ładować 4 a nawet 5C :) 30/40C - słabe, 30/60C to jest coś. lub 45/90C. zaginać dalej :) ?

Link to post
Share on other sites

Podłącze się do pytania.

 

Cześć, właśnie tuninguje swoją replike. Pozostała mi tylko jedna rzecz - zasilanie.

 

Obecnie używam akumulatora 9,6v 1500mAh batimex, który jest jak wiadomo "niezbyt". Moja replika to AK-74 ics taki: http://madonion.eu/AK74M_Phantom_p18.html więc w gre wchodzą jedynie stick'i. Modyfikacja gearbox'a obejmuje praktycznie wszystko:

sprężyna - sp150 guarder

zębatki - Torque Up Systema

silnik - ICS T-3000

zespól cylindra - Bore Up Systema

tłok - JBU tłok POM z metalowymi zębami

prowadnica - Guarder metal z łożyskowaniem

kable - modelarskie + mosfet

 

Tu pytanie, czym to napędzić? Szukałem lipoli o pasującym mi kształcie, czytałem i doszedłem do wniosku, że li-po Firefox to kupa. Znalazłem jedynie ten akumulator: http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=3921 wymiarami pasuje, przed zakupem pozostaje tylko kwestia czy znajde coś lepszego wchodzącego do mojej repliki?

Link to post
Share on other sites

Ogólnie FF nie maja dobrej opinii ale jeśli chodzi o sticka to Ci powiem że TEN nie jest zly.Daje 20 rps na 130 guardera w TYM AK .Ilość wystrzelonej ammo na 1 lądowaniu nie zmierzona do końca bo max 3000 tys jak na razie wyszło i zapas pozostał.Jeżeli jesteś zmuszony kupić sticka a wymiary tego Ci pasują to poleciłbym Ci kupno tego.

Link to post
Share on other sites

http://wmasg.pl/pl/articles/show/5314 Pisze tu, że "W replikach AK systemu TM, posiadających plastikową wstawkę pod pokrywą komory zamkowej (trzymającą prowadnicę suwadła) akumulator, z powodu swojego prostokątnego przekroju i grubego okablowania - nie pasuje." Ja mam właśnie w standarzie TM, czyli chodzi o ten czarny plastik nad calym GB?

 

Jeśli tak to jaki akumulator mi się wogóle zmiesci, już nie mam głowy do tego.

Link to post
Share on other sites

Jak Cię interesuje lepszy pakiet, to mam KOKAM 4000mAh, dają 400A prądu chwilowego. Sam na nich latam modelem F5B, mam pakiety 7.4 i 11.1V (używane)

 

Maczo007:

Jak chcesz być maczo, to najpierw się ucz, a potem gadaj. Guzik wiesz, a zachowujesz się jakbyś skonsumował kilka tęgich rozumków.

Link to post
Share on other sites

Ja mam podobny kłopot, a informacje w necie są strasznie rozbieżne.

 

replika AKM cm.036

sprężyna m110

420FPS

zasilanie 8,4V oryginalne wolny rof

zasilanie odpowiednie 9,6V odpowiedni rof

 

po zmianie baterii będzie:

Li-Po 7,4V 20-30C 1300 lub 2200 lub 5000 bo 11.1 rozwali mi replikę więc wchodzi tylko w grę taka 7,4V

Jaki rof?

co jeszcze zamontować żeby nie rozwalić baterii?

czy napięcie w baterii nie spadnie za wcześnie?

 

a może inny pakiet ktoś zaproponuje?

satysfakcjonującą mnie odpowiedzią na to pytanie będzie podanie konkretnej konfiguracji.

z góry dzięki.

Link to post
Share on other sites

Jezeli musisz uzywac sticka - to masz problem z lipo bo sa tylko badziewne stricte do asg - wiec trzeba przeplacic razy 2 i do tego parametry sa jak sprzed 2 lat w modelarskich pakietach...

 

Jezeli nie musisz uzywac sticka - a masz miejsce na mini - to mozesz uzyc tanich pakietow Turnigy czy inszych chinskich wynalazkow (mam trzy i sobie chwale - nawet jak ktorys sie spali to 70 zl na nowa 2.2 A 11.1 v mi nie szkoda). Sa odrobine wieksze niz pakiety drozsze i mocniejsze.

Ale do asg 25 C spokojnie daje rade o ile wezmiesz pojemnosc 2.2 A (taki jeszcze ... ciezko ... ale daje rade zmiescic sie w miejsce mini. 7.4 wejdzie, 11.1 jest troche grubszy).

 

Mozesz tez wydac wiecej i kupic pakiety bardziej pro - ktore wytrzymaja dluzej, beda lepiej trzymac parametry i beda mniejsze.

Pojemnosc wplywa na rof tylko wtedy, kiedy porownoje sie pakiety o niskim C i niskiej pojemnosci, z pakietami o duzej pojemnosci.

To mniej wiedzej wyglada tak:

Pakiet nimh stockowy - kiepski jak wiadomo - powiedzmy ma C na poziomie 6.

Wiec 1.1 Ah * 6 = 6.6 A pradu... malo (wartosci przykladowe).

Jezeli twoj silnik bierze 30 A - wtedy pakiet jest obciazony na maxa, szybko sie przepali a i tak daje pare razy za malo pradu. Krecic bedzie - ale wolno.

 

Teraz bierzesz pakiet ktory ma 5 Ah tez nimh i tez 6 C - i wtedy sie okazuje ze on wydoli 5*6= 30 A - poprawa rofa jest znaczna, mimo ze napiecie sie nie zmienilo.

Pakiet tez pracuje pod duzym obciazeniem wiec szybko padnie.

 

No i na koniec - pakiet sredniej pojemnosci lipo - 7,4 V - 25 C - 2.2 Ah = i tu okazuje sie ze pakiecik da ci 55 A. Silnik wezmie 30 - wiec pakiet nie bedzie mocno obciazony. Mimo nizszego napiecia - powinien dac lepszy rof niz pierwszy nimh (ale niekoniecznie lepszy niz drugi nimh).

ps. Pakiety lipo z 15 C to prehistoria. FF tak maja - i dlatego buzzery im piszcza. Napiecie mocno spada pod obciazeniem - bo pracuja na max wydajnosci. Pakiet FF 1.5 Ah 15 C daje tylko 22 A stalego. Wiec replika po odpowiednio mocnym tuningu moze wymagac wiecej.

Link to post
Share on other sites

@Kocur

Czepnę się się tylko tego, że trochę za mały ten przykład do stocka daleś.

 

Teraz od siebie.

Podłączyłem amperomierz do mojego AKM. Wyniki jakie uzyskałem na auto to wahanie się wskazówki w polu 15-20A. Potem podłączyłem go do stokowego mp5 (cm.041). Wynik to wachanie sie pomiędzy 10-15A. Wynik jest prosty. Nawet stok potrzebuje więcej niż trochę prądu. Test przeprowadzony na FF 4000mAh Large

Edited by zaki123
Link to post
Share on other sites

Kocur, producenci zwykle podają dane dla spadków napięcia przy odpowiednich obciążeniach. W moich Kokamach przy obciążeniu 350A z 15.8V do 12.5V. Spadek naprawdę niewielki, bo dla porównania najdroższe NiMH kiedyś z 16 ogniw ( czyli 19,2V) miały spadki do 10V, przy prądach 250A.

 

 

Ja się maczo czepiam tego co na początku mówiłeś, ale kogo to już obchodzi:P

 

@Wróbel, pisz na priv.

Edited by Agata
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...