sidor95 Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Witam !!! Mam pewien dylemat dotyczący prec lufek , komory i silnika . Prosze o pomoc w wybraniu odpowiedniego sprzętu. Posiadam HK416 od AGM Zacznijmy od lufy : 1) Systema 363mm 6,04 2)JBU 363mm 6,03 która lepsza ? Czy porównywalktos kiedys ? Teraz komora , wymieniam z dwuczesciowej na jednoczesciową , moge liczyc na przypływ fps na komorze od CA ? Czy komora Systemy bedzie lepsza od CA badz KA ? Silnik , nie znam sie zbyt ale chce aby poprawil w znacznym stopniu szybkostrzelnosc (do 150zł) moze byc uzywka Z gory dziekuje za odp. Quote Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 (edited) Ja proponuje ci lufę GUARDERA, używam przy dużym rofie (na moje oko minimalna różnica z najlepszymi lufami "PROMETEUSZA :P") Komara ULTIMATE Silnik GUARDER Hi speed revolution Niebieski -> jeśli masz batkę 9,6V. Duzy rof przy springu M120 Gumka GUARDER, SYSTEMA Edited March 6, 2011 by zajaszcze Quote Link to post Share on other sites
rafcio21 Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Jeśli chodzi o lufę, to polecam Ci Systemę. Według testów tak samo dobrze wykonana jak Promyk, lecz z większą średnicą. Co do komory - King Arms :) Każdy Ci to powie. Quote Link to post Share on other sites
Tomek_GGRS Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Preckę to weź Promyka :) Gumka jaką polecam to Systema Energy. Co do komory to bierz od King Arms'a. Używałem komór od CA i KA, stwierdzam, że KA wygrywa :D Quote Link to post Share on other sites
Rraptor Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 King Arms dobry ale jeśli nie ma wygórowanych potrzeb to POLECAM komorę czerwoną elementa. Choć nie wiem czy to tak można z dwuczęściowej zmieniać na jednoczęściową..... kumpel miał M4 AGMa i się nie dało. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
sidor95 Posted March 6, 2011 Author Report Share Posted March 6, 2011 Wystarczy przerobic body :) Quote Link to post Share on other sites
Tomek_GGRS Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 King Arms dobry ale jeśli nie ma wygórowanych potrzeb to POLECAM komorę czerwoną elementa. Chodzi Ci o tą z Duraconu? Wystarczy przerobic body :) Tzn, jak? :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Jest temat na forum o przerabianiu body AGM, żeby weszła jedno częściowa. Co do części: 1. Jeśli masz kase to promyk/KMH, jeśli wolisz bardziej ekonomiczne rozwiązanie to guarder/systema. 2. Najlepiej kup komorę KA, ewentualnie Elementa (ale warto wydać te 100zł na KA) 3. Jak chcesz zwiększyć rofa to pomyśl nad LiPO. Co do silników to Kocur ma o nich bardzo dużą wiedzę (o batkach i innych rzeczach też ;) ),więc napisz do niego na PW, może pomoże ;) Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Tylko przypadkiem nie Guardera revolution !!! to jest szit na maxa. Mialem i to byl najgorszy silnik jaki mialem w rekach. Nawet stockowe chinskie sa lepsze. Szczotki ktore wycieraja sie nawet na 9,6 v - potem pelno pylu w gearboxie. Osiagi kijowe, magnesy slabe - do niczego sie to nie nadaje. Zreszta speedowe silniki sa do 400 fps max, potem lepsze osiagi i w mocy i predkosci maja elementy i inne shasy torque. Zreszta na speeda najlepszy jest speedowy silnik elementa - ale on jest wrecz za szybki. Na lufie nie ma co oszczedzac. I owszem mozesz posluchac kogos kto nie kupil promyka albo kmheada. Moze twierdzic ze lufa Gunnera/Guardera/Systema/CA/GG/JBU itp jest prawie tak dobra. Ale nie jest. Mialem lufe JBU, SYsteme, Deep fire, MAdbulla, widzialem jak strzela GG. Chowaja sie do kmheada. Promyka jeszcze nie przerabialem ale pewnie jest podobnie. Prawda jest taka ze jak kupisz tansza lufe - to po roku dwoch i tak wymienisz na promyka. I nie sugeruj sie jakims durnym 6.01 - to wcale nie dziala (mam nowke nie smigana JBU 509 mm i zaluje ze ja kupilem. Myslalem ze doda fpsy ale nie dodaje, do tego alu to tylko alu ... za latwo sie rysuje). Komora KA tez jest przereklamowana. Niby oringi ktore sluza tylko ... do tego zeby ci piasek tamtedy nie wpadal. Bo ze szczelnoscia ukladu nie maja nic wspolnego. Przereklamowane i drogie. Zreszta sens wymiany komory jest tylko wtedy kiedy stara jest slaba. W emce kupisz nowa - i moze sie okazac ze osiagi znacznie ci spadna. Bo standardow dysz jest pare, dlugosci komor tez. Nie dopasujesz dyszy do komory i masz nieszczelnosc. Dochodzi do tego wybor pasujacej gumki ... i masz loterie co ci wyjdzie. Quote Link to post Share on other sites
Rraptor Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Chodzi Ci o tą z Duraconu? Chodzi mi dokładnie o tą - http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_197&products_id=5010&name=Element_-_Komora_HopUp_-_M4/M16 To kopia komory KA. Ale i tak chyba kocur wyczerpał temat. ;p Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 (edited) Chodzi mi dokładnie o tą - http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_197&products_id=5010&name=Element_-_Komora_HopUp_-_M4/M16 To kopia komory KA. Ale i tak chyba kocur wyczerpał temat. ;p Z tą kopią to bym nie przesadzał, ale podobno bardzo szczelne są te komory elmenta. Lufa-systema,madbull(testowałem) Komora-Element,KA(jak chcesz przyszpanować) Silnik-Element ultra torque up,ICS turbo 300, Edited March 6, 2011 by Ryba1993 Quote Link to post Share on other sites
sidor95 Posted March 7, 2011 Author Report Share Posted March 7, 2011 (edited) Tylko przypadkiem nie Guardera revolution !!! to jest szit na maxa. Mialem i to byl najgorszy silnik jaki mialem w rekach. Nawet stockowe chinskie sa lepsze. Szczotki ktore wycieraja sie nawet na 9,6 v - potem pelno pylu w gearboxie. Osiagi kijowe, magnesy slabe - do niczego sie to nie nadaje. Zreszta speedowe silniki sa do 400 fps max, potem lepsze osiagi i w mocy i predkosci maja elementy i inne shasy torque. Zreszta na speeda najlepszy jest speedowy silnik elementa - ale on jest wrecz za szybki. Na lufie nie ma co oszczedzac. I owszem mozesz posluchac kogos kto nie kupil promyka albo kmheada. Moze twierdzic ze lufa Gunnera/Guardera/Systema/CA/GG/JBU itp jest prawie tak dobra. Ale nie jest. Mialem lufe JBU, SYsteme, Deep fire, MAdbulla, widzialem jak strzela GG. Chowaja sie do kmheada. Promyka jeszcze nie przerabialem ale pewnie jest podobnie. Prawda jest taka ze jak kupisz tansza lufe - to po roku dwoch i tak wymienisz na promyka. I nie sugeruj sie jakims durnym 6.01 - to wcale nie dziala (mam nowke nie smigana JBU 509 mm i zaluje ze ja kupilem. Myslalem ze doda fpsy ale nie dodaje, do tego alu to tylko alu ... za latwo sie rysuje). Komora KA tez jest przereklamowana. Niby oringi ktore sluza tylko ... do tego zeby ci piasek tamtedy nie wpadal. Bo ze szczelnoscia ukladu nie maja nic wspolnego. Przereklamowane i drogie. Zreszta sens wymiany komory jest tylko wtedy kiedy stara jest slaba. W emce kupisz nowa - i moze sie okazac ze osiagi znacznie ci spadna. Bo standardow dysz jest pare, dlugosci komor tez. Nie dopasujesz dyszy do komory i masz nieszczelnosc. Dochodzi do tego wybor pasujacej gumki ... i masz loterie co ci wyjdzie. Wrecz za szybki tzn :> ? cos moze sie zepsuc w replice ? (Element MAX SPEED) Czy nie wytrzyma napiecia 9,6 ? , a moze jest za slaby na m120 i lepiej wziasc ULTRA TORQUE ? po 2 latach wymiene na promyka , byc moze , leczczy systema ma wiele gorsze osiagi ? Edited March 7, 2011 by sidor95 Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Systema jest ok - mialem 2 lata i byla fajna. Max speed - na batce 11.1 zebatkach 13:1 i mosfecie daje 42 rps. Malo ktory mag oprocz hi capow ci to poda ... do tego problem na auto z szczelnoscia. Dla porownania stockowe repliki maja cos kolo 12-16 rps. Szybkie 25 Mega szybkie 35 Zreszta ten silnik na zebatkach 26:1 dal mi dwadziescia pare rps przy m120... Tylko ze grzeje sie okrutnie, mosfeta mi prawie spalil... Lepiej wziasc torque - wolniejszy, mocniejszy, bezpieczniejszy. A i tak na standardowych zebatkach przy lipo 11.1 wyciaga sie 28 rps przy 450 fps. Zeby zrobic replike z silnikiem max speed elementa trzeba wymienic praktycznie wszystko. Quote Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 (edited) [quote name='Kocur666' timestamp='1299524189' post='1487114'] Systema jest ok - mialem 2 lata i byla fajna. Max speed - na batce 11.1 zebatkach 13:1 i mosfecie daje 42 rps. Malo ktory mag oprocz hi capow ci to poda ... do tego problem na auto z szczelnoscia. Dla porownania stockowe repliki maja cos kolo 12-16 rps. Szybkie 25 Mega szybkie 35 Zreszta ten silnik na zebatkach 26:1 dal mi dwadziescia pare rps przy m120... Tylko ze grzeje sie okrutnie, mosfeta mi prawie spalil... Lepiej wziasc torque - wolniejszy, mocniejszy, bezpieczniejszy. A i tak na standardowych zebatkach przy lipo 11.1 wyciaga sie 28 rps przy 450 fps. Zeby zrobic replike z silnikiem max speed elementa trzeba wymienic praktycznie wszystko. [/quote] Byłem specjalnie w SPEC SHOPie i wydałem 5zł aby zbadać swoją szybkostrzelność, żeby mieć poparcie jakieś, a nie rzucać słowa na wiatr. Bo mnie "zbeształeś" za to, ze proponuje silnik GUARDERA. Tak więc: przy 432 (najniższy pomiar) - 446 (najwyższy pomiar) [fps] *spring CA m120 *bateria 9,6V FF 4ooo mAh *zębatki standardowe przełożenie *silnik GUARDER ----------------------------- lufa GUARDER 6,02 5oo mm Szybkostrzelność = 29 rps. Edited March 7, 2011 by zajaszcze Quote Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Niestety edycji już wykonać nie mogłem. Więc napisze jeszcze jeden post. No i odniosę się jeszcze do tego, że trzeba w GB zmienić wszystko. Nieprawda, że wszystko bo blokada przeciw powrotna może zostać:P A tak naprawdę to rzeczywiście ja mam tylko stock zębatki, blokadę i dzwignie popychacza, która za niedługo idzie do wymiany na KA. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Zajaszcze poczekajmy jak replika bedzie miala przebieg ponad 30 tys kulek. Jak wtedy bedzie krecic silnik. Moze trafiles na jakis genialny egzemplarz ale: 1. Guardera silniki maja bardzo slabe magnesy - znaczy maja slabe torque. 2. Maja slabe szczotki i niestandardowe - nie da sie ich latwo wymienic. 3. Szczotki dzialaja dobrze ale wycieraja sie bardzo szybko, po 15 k kulek zostala ich polowa w silniku. Dla mnie silnik ma pracowac nie pol roku ale pare lat i nadal dzialac. Quote Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 (edited) Ten silnik ma już prawie pół roku, kupiony 27.07.2010... Specjalnie dla ciebie sprawdziłem i zalogowałem się do speca:P W swoim silniku zużycia szczotek nie zauważyłem po zlocie SARAJEWO III czyścilem, smarowałem i robiłem przegląd. Jedyne co bym zmienił w tym silniku to zębatka. Bo po pierwszej strzelance trochę się zniszczyła. I od tamtego czasu jest taka sama. 0 zużycia dodatkowego. Przebieg silnika to około 10ooo BB,s, co tydzień się bawię. No ale nie chcę się kłucić, jestem człowiekiem bezkonfliktowym. Każdy ma swoją rację. Inwestując w części GUARDERA czułem, że są dobre a nawet lepsze niż się spodziewałem. I jak by się czasem silnik spalił, to na 100% kupił bym taki sam... tym bardziej że na tajwanie jest o 30zł tańszy niż w tamtym czasie w specu. Edited March 7, 2011 by zajaszcze Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted March 8, 2011 Report Share Posted March 8, 2011 Przebieg silnika to około 10ooo BB,s, co tydzień się bawię. Jak będzie miał tak koło 60k to wtedy pogadamy ;-). A i jeszcze fajnie jest porównać na tej samej replice i bacie takie dwa silniki, wtedy wiadomo o czym się pisze. A wybacz, Ty nie wiesz :). Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 8, 2011 Report Share Posted March 8, 2011 Dlatego pisze ze mozliwe ze trafiles naprawde porzadny egzemplarz - moj byl koszmarny. Dlatego wywalilem ze srodka wirnik, wymienilem caly tyl - wstawilem wirnik ze stocka marui, tak samo szczotki z obudowami. Powstal silnik ktory ma predkosc jak stock, ale troche mocniejszy magnes wiec pociagnie tak do m140. 29 rps na stock zebach to nie jest jakos specjalnie duzo. Elementa silnik tylko ze na lipo 11.1 daje 28. Tylko ze silnik torque. Wlasnie zapomnialem napisac ze zebatka silnikowa w guarderach tez nie jest zbyt solidna ;) I naprawde wiem co pisze - mialem do czyneinia z wieloma silnikami, nie tylko z tym jednym. Dla porownania - silnik PJ ktory kupilem pare lat temu nadal ma sie dobrze i ciagnie nawet m165. Zero zuzycia szczotek mimo przebiegu cos kolo 150 k kulek. Lub nawet wiecej - licze jakies srednio 1 k kulek co tydzien przez 2 lata. Guarder jest bardzo delikatnym silnikiem. Troche zle go zalozysz, zle spodkladkujesz - i szybko sie popsuje. Elementy sa topornie wrecz wytrzymale. PJ - bardzo oszczedny jezeli chodzi o batke, 500 fps przy batce 6 V - spokojnie naciagnie. Pozostaje jeszcze jedna kwestia - wstawianie silnika speedowego do repliki bez tuningu tak zeby wytrzymaly to wewnetrzne czesci gearboxa - moze skonczyc sie zmieleniem tloka lub zebatek. Quote Link to post Share on other sites
sidor95 Posted March 12, 2011 Author Report Share Posted March 12, 2011 Aha , jeszcze ostatnie pytanie mam . Posiadam zestaw bore up od CA do m4 , czyli cylinderek typ 2 BU. Czy stracilbym na fps , gdybym wymienil z lufy 363mm na 407mm ? , a moze moge smiało wsadzać ? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.