SlayerASG Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 (edited) Witam, mam CM040C i zabrałem się za tuning. Po wymianie okablowania, instalacji mosfetu, wymianie sprężyny na SP130 [GUARDER] i wymianie baterii na Li-Po 11.1V 20C [FIREFOX] z własnej winy spaliłem silnik, po czym kupiłem silnik Ultra Torque [ELEMENT]. Już na pierwszej strzelance zjadło mi stokowy tłok, tak więc zakupiłem poliwęglanowy tłok z pełną metalową szczęką [Niebieski CA], na którym zamontowałem łożyskowaną głowice tłoka [uLTIMATE]. Rzecz jasna 2 ząb na tłoku został spiłowany tak jak powinno się to robić. Zanim złożyłem GB sprawdziłem jeszcze na stokowej głowicy tłoka sprężynę i okazało się że sprężyna nie mieści się w tłoku z uwagi na zbyt gęsto upchane zwoje i to za pewne był gwóźdź do trumny stokowego tłoka. Gdy to odkryłem postanowiłem z powrotem włożyć stokową sprężynę M125 [CYMA] i wszystko pięknie działało gdy wystrzeliłem 2 mid-capy przez balkon. Wczoraj poszliśmy ze znajomymi do lasu i nie wiedzieć czemu od pierwszego strzału już były problemy, kulki się zacinały musiałem co chwile wyciągać magazynek po kilku strzałach przestał w ogóle strzelać tylko wydawał dźwięk jak by sam silnik kręcił. Dziś rozebrałem cały GB i okazało się że środkowa zębatka straciła zęba, a zębatka silnikowa ma poobcierane zęby w miejscu gdzie zakleszcza się z zębatką środkową. Jak widać czeka mnie niestety kolejny wydatek i tu kieruje do Was pytanie, jakie zębatki do replik tuningowych powinienem kupić? Znalazłem zębatki Super Torque Up [CA], które w obecnej chwili są niedostępne i też kosztują niemało bo 230zł, dlatego osoby ogarnięte w temacie niech się wypowiedzą czy da się kupić coś dobrego co mi wytrzyma taniej, a jeśli nie to czy w/w zębatki będą dobre? Dziękuje za wszelką pomoc! Edit: Znalazłem jeszcze takie zębatki Helical Ultra Torque [uLTIMATE], jako że nie znam się na zębatkach, nie wiem czy te Helikalne podejdą mi? Edited March 28, 2011 by SlayerASG Quote Link to post Share on other sites
Spond Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 Ze swojej strony (i nie tylko) polecam SHS. http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich_czesci_kola_zebate/zestaw_stalowych_zebatek_32_1-high_torque_up_shs-2340.html Tyle, że też są niedostępne. Te Helikalne podejdą, ale trudniej je wypodkładkować. Jest jeszcze jedna opcja... Mam na sprzedaż stockowe zęby CA, o przebiegu +/- 500. Jeśli jesteś zainteresowany to zapraszam na PW. Quote Link to post Share on other sites
zaki123 Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 (edited) oj wielce obeznany jesteś Spond, oj wielce. Heliki łatwiej się podkładkuje niż zwykłe, bo na nich lepiej widać wszystkie błędy podkładkowania. Wiem bo sam takie mam. Do autora. nie kupuj tych zębatek co ni Spond pokazuje linkiem, bo one są do tłoków ze zwężonymi zębami. najtaniej to poszukać SHS 18:1 albo od Spond'a albo poszukaj samej środkowej o przełożeniu 18:1 Edited March 28, 2011 by zaki123 Quote Link to post Share on other sites
Spond Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 Zaki123 racja te z mojego linka są do tłoków o zwężonych zębach, mój błąd. Ale co do podkładkowania helikalnych to się nie zgodzę, ponieważ widziałem na TYM forum wypowiedzi osób dużo bardziej doświadczonych. I wszyscy oni pisali, że helikalne jest trudniej wypodkładkować. Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted March 28, 2011 Author Report Share Posted March 28, 2011 Powiem tak, nie chce stokowych z CA bo jeśli już mam coś kupować to tak żeby to naprawdę trzymało i było w 100% pewne. Co do tych SHS'ów to nigdzie nie znalazłem innych oprócz tych które podał Spond, i które byłyby dedykowane pod mocniejsze sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 Oj Slayer, Slayer :bialaflaga: Ty więcej wydasz na ten własny tuning niż, w renomowanym sklepie :icon_cry: Kup sobie JG IIIg. zwykłe TU, albo dokup środkową cymy w komisie, a silnikową wyszlifuj. Lub wybierz coś z tąd http://azteko.pl/zebatki-c-28_41.html?page=2 SHS, JG, CYMY Przekombinowałeś z tym shimming'iem ?? Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted March 28, 2011 Author Report Share Posted March 28, 2011 Stawiam, że tłok i zębatka środkowa padły ofiarą niemieszczącej się w tłoku sprężyny, w tłoku zmieliło zęby a zębatkę osłabiło co zaowocowało ułamaniem zęba. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 Pierdzielisz. Sprezyna miesci sie z obustronnym podkladkowaniem i jeszcze podkladkowa 0.5 cm... Wiem bo mialem tak w augu... Chyba ze zalozyles sprezyne do przedluzonego gearboxa. Po prostu zebatki masz bardzo kiepskie i padly. Pewnie podkladkowanie i lipo 11.1 na to mialy duzy wplyw. Zacinka przy duzym rofie i szczelnym ukladzie = pad zebatek. Po prostu w takim wypadku wiecej nie strzelasz ... Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 No ja w moim M16 mam/miałem SP130 na obustronnym i wszystko chodziło. U kumpla wsadzałem do tłoka DF z łoż. gł. tłooka SP140 i też jeszcze był luz na łożyskowanie na prowadnicy :P Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted March 28, 2011 Author Report Share Posted March 28, 2011 (edited) Sniper też miał problem ze sprężyną Guardera, gdyby nie jego rady to bym nawet nie wiedział że trzeba to sprawdzić.. Postawiłem prowadnice na biurku na nią włożyłem sprężynę razem z tłokiem i okazało się, że łożyskowanie na prowadnicy w ogóle nie chowa się do tłoka przy całkowitym ściśnięciu sprężyny, później dla pewności to samo zrobiłem na stokowej sprężynie i tłok doszedł do samego końca. A co do SP140 Guardera to ma mniej zwojów niż SP130. Edited March 28, 2011 by SlayerASG Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 (edited) SP130 Guardera, tłok Madbulla, podwójne łożyskowanie w tym na prowadnicy łożysko ślizgowe (prowadnica V7 G&P) które jest grubsze (i to sporo) niż kulowe. Wszystko lata już ładne parę K kulek. Edited March 28, 2011 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 No ja mam zmontowanego auga - m165, prowadnica vertexowa z lozyskowaniem (wiec dodatkowe 4 mm grubsza) lozyskowanie glowicy tloka od bore up guardera i tez wszystko pieknie smiga. Jedyne co musialem zrobic to zeszlifowac troche prowadnice vertexowa bo sa za szerokie i jest problem z chowaniem sie tloka - zachacza i fpsy sa nierowne. Ale mimo wszystko - zadna zebatka nie padla mimo m165. Stawialbym raczej na to ze prowadnica jest krzywa lub za szeroka, ze gearbox jest zwichrowany i wtedy tlok zle chodzi. Czasem krzywo przykrecona glowica tloka powoduje ze tlok sie blokuje. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 Panowie nie zbadałem problemu do końca (bo nie miałem możliwości) ale występuje on tylko z 130 guardera.Długość sprężyny ta sam ale nie porównałem ilości zwoi w tych 130 które latają na podwójnym łożyskowaniu bez problemów a na tych co trzeba 2/3 łożyska wywalić na prowadnicy. I tak w mojej replice 130 latała na podwójnym łożyskowaniu bez problemów kupiona max rok a max 5 miesiecy temu montowałem dwie 130 zakupione w tym samym sklepie i trzeba było wywalać łożysko. Dzwoniłem również do jednego z servisów i również się z tym spotkali jeśli chodzi o podwójne łożyskowanie i tylko na 130 z guardera. Możliwe ze wyszła seria z większa ilością zwoi . Slayer kupuj SHS 18;1 lub nawet 16:1 spokojnie dają rade na 130 przy rofie 21 rps i nowe łożyska. Przelicz swoja droga ilość zwoi na swojej 130 a ja przeliczę swoja bo zmieniłem sprężynę na większą. Kocur666 możliwe ze to tez wina szkieletu ale to koleiny przykład ze coś jest nie tak z tymi 130 . Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 Sp130 Guardera też tak ostatnio miałem, wiecie? Pomogło usunięcie łożyska. Ta Sp130 była trochę grubsza i dłuższa niż normalne. Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted March 29, 2011 Author Report Share Posted March 29, 2011 Policzyłem zwoje na mojej SP130 i naliczyłem się ich 33. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 Ta Sp130 była trochę grubsza i dłuższa niż normalne. I chyba tu jest problem a dokładnie ;mogla wyjść seria z grubszego drutu.Moja sp ma również 33-33,5 zwoja zależy jak zaczniemy liczyć i po miesiącu leżakowania na półce ma 17 cm gdzie nówka ma 17,2 cm. Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted March 30, 2011 Author Report Share Posted March 30, 2011 Wszystkich zainteresowanych częściami SHS'a informuje, że powinny pojawić się w najbliższym czasie na TaiwanGunie. Mam jeszcze dzwonić w poniedziałek i dowiadywać się konkretów. Quote Link to post Share on other sites
olektbg Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Witam, postanowiłem podpiąć się pod temat. Także posiadam CM040C. Czy po wymianie sprężyny z m125(stock) na m130(Madbull) jest ryzyko problemów z zębatkami, czy te 5m/s nie robi różnicy? Batka 9.6V firefox ;) Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Witam, postanowiłem podpiąć się pod temat. Także posiadam CM040C. Czy po wymianie sprężyny z m125(stock) na m130(Madbull) jest ryzyko problemów z zębatkami, czy te 5m/s nie robi różnicy? Batka 9.6V firefox ;) Nie powinieneś mieć problemów .W mojej 040C przemieliły juz ze 80-90 tys BBs większość na 130 Guardera i obecnie latają na 140 Guardera przy rofie 17 rps.Ale rożnie to bywa zależy od szkieletu w jakim stanie są łożyska, czasami zmęczenie materiały może doprowadzić do wyrwania zęba. Tak mi się ostatnio stało tzn. wyrwało ząbek w środkowej stokowej zębatce w 045 na zmęczonej m130 no name z przebiegiem około 30 tys BBs. Jak masz stokowe łożyska to lepiej je wymień . Quote Link to post Share on other sites
olektbg Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Ok dzięki ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.