Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Li-pol - niszczyciel replik?


Recommended Posts

Mam mały problem z replikami. Wydaje masę kasy na części a one dalej się sypią :angry:

 

W m249 była następująca konfiguracja:

 

-silnik ultra torque element

 

-zębatka silnikowa A&K, środkowa CA, tłokowa JG 3gen

 

-tłok JBU alu

 

-sprężyna SP140 na łożyskowanej prowadnicy

 

-zestaw cichych głowic elementa

 

 

 

 

Co padło:

 

-zębatki tłokowa i środkowa

 

-tłok

 

 

 

 

Znowu w M4 miałem kompletny gearbox systemy m170 ze zmienioną sprężyną na m155. Padł szkielet który nie był używany w ujemnych temperaturach.

 

Co łączy obie repliki? Wysoki ROF na li-polu 11.1V. Z m249 jak to z KM-u szło trochę serii a w M4 praktycznie tylko semi i kilka seryjek po 2-3 kulki w ramach zabawy.

 

 

 

 

No i teraz pytanie końcowe. Czy wysoki ROF mógł być przyczyną zniszczenia obu replik?

 

 

Link to post
Share on other sites

A mierzyłeś jaki miałeś rof w replikach? Zębatki padają na sp120 i to nie dużym rofie 14-15 rps często z winy wyrobionych łożysk i złego podkładkowania.

Na sp 130 w V3 przy rofie 12 rps strzelałem serie po 300 BBs a raz nawet 500.I wszystko banglało . Tłok czarny guardera padł dopiero przy -8 po przebiegu 55 tyś kulek po któreś z rzędu serii gdzieś koło 200 szt BBs ale wyrwało mu tylko 1 ząb od strony prowadnicy.

 

Obecnie lata sp140 na rofie 17 rps tłok POM Hard Piston KA w V3 na 3s 2,2Ah 20C i nic się nie dzieje po przebiegu 6 tys kulek ale przedostatni ząbek wyciołem .

Czy w M249 usunąłeś na tłoku przedostatni ząb? bo jeżeli nie to mogła być jedna z przyczyn że się "popsióło" .

W M4 miałeś wyciszone głowice czy płaskie? V2 mógł mieć jakaś wadę .

Seger no co Ty za słaby lipo?

 

 

A na koniec zacytuje tu jednego obywatela z forum "trzeba brać pod uwagę czynnik ludzki". :icon_razz2:

Link to post
Share on other sites

Który odpada, bo obie repliki składałem ja. :P Stawiam na po prostu duży przebieg części i ich zmęczenie, bo przecież wszystko było kupione jako używane. GB Systemy mają tendencję do pękania, bez podania przyczyny, ale mega rzadko, ale się zdarza.

Edited by AnR
Link to post
Share on other sites

Szybkostrzelność m249:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ntC6W4vfwKU

 

ROF w M4 był podobny.

 

Czy w M249 usunąłeś na tłoku przedostatni ząb?

 

Nie, tłok był bez modyfikacji.

 

W M4 miałeś wyciszone głowice czy płaskie?

 

Kompletny GB systemy, czyli bore-up na cichych głowicach systemy, zębatki helikalne. Wszystkie pozostałe części również systemy.

 

A na koniec zacytuje tu jednego obywatela z forum "trzeba brać pod uwagę czynnik ludzki".

 

Repliki serwisował ANR więc czynnik ludzki w 99% można wykluczyć. Każdy może popełnić błąd, ale wątpię żeby ANR 2 razy źle zmontował mi repliki

 

 

Link to post
Share on other sites
-zębatka silnikowa A&K, środkowa CA, tłokowa JG 3gen

 

Stawiałbym w takiej konfiguracji na źle dobrane zębatki, wg mnie już lepiej brać komplet od jednego producenta.

 

Systema to gówno, przereklamowany szajs... Już lepiej kupić kilka chińskich zestawów niż jeden systemy.

Link to post
Share on other sites

Z tego co pamietam zebatki z 3 gen to torque up.

Wiec polaczenie srodkowej orginal torque i tlokowej torque up moze wlasnie spowodowac padniecie srodkowej.

Rozumiem ze tlok alu ci padl ? Ale co dokladnie ...

Ciezkie tloki tez nie sa polecane do szybkich tuningow.

Link to post
Share on other sites

GB Systemy padają dość często. Trochę osób to kupuje właśnie z M170 ale Systema robi tylko kilka naprawdę dobrych części i GB nie można do nich zaliczyć.

 

W m249 była następująca konfiguracja:

 

-silnik ultra torque element

 

-zębatka silnikowa A&K, środkowa CA, tłokowa JG 3gen

 

-tłok JBU alu

 

-sprężyna SP140 na łożyskowanej prowadnicy

 

-zestaw cichych głowic elementa

Takiego dziadostwa się razem nie składa. Dlaczego? Z dwóch powodów:

1. Środkowa CA to słabe ogniwo w tym zestawie kół zębatych (w ogóle każde z innej parafii :bialaflaga: ).

2. Mocny silnik na lipolu z ciężkim tłokiem i na M140 szybko zniszczy te głowice.

 

Możliwe przyczyny:

- niezatrzymanie tłoka w pozycji wyjściowej i rozpoczęcie kolejnego cyklu koła tłokowego (do sprawdzenia: czy nie doszło do uszkodzenia głowicy tłoka lub odpadnięcia dystansera amortyzującego głowicy cylindra albo czy gumka była właściwie dobrana i dobrze założona aby kulki się nie blokowały),

- uszkodzenie lub ubytki na jednym z łożysk koła tłokowego,

- poluzowane połączenie gwintowe głowicy tłoka,

- użycie kulek średniej lub słabej jakości, zabrudzonych lub użytych ponownie,

- ciała obce w GB, magazynku, komorze HU, przewodzie lufy,

- luźne wypodkładkowanie kół zębatych.

 

Ale skoro możemy skreślić uszkodzone głowice i łożyska (czaja ich nie wymienił) to zostaje reszta. Czyli czynnik ludzki w postaci użytkownika albo serwisanta.

Link to post
Share on other sites

Mi również raz zdechł tłok JBU w ten sam sposób co Tobie. Rof gigant, G&P, zęby, silnik i spring standardowy, bateria LiFe 9.9V.

Zębatki przetrwały o dziwo, a przyczyną śmierci tłoka było ziarenko piasku, które trafiło na listwę zębatą.

 

A co do zębatek w prosiaku:

Według mnie, składanie zębatek z różnych kompletów to bardzo słaby pomysł. A używanych to już w ogóle tragedia. Każda zębatka się wyrabia w różnym tempie i jest wykonana przez inną firmę przy użyciu innych maszyn, innych materiałów.

 

I Lucek ma rację, środkowa CA to syf i aids.

Edited by Agata
Link to post
Share on other sites

Nie zgadzam się z Wami. Brak tutaj pewnych faktów. Prawdopodobnie łożyska w tym Minimie są krzywe. Na 3 zębatki środkowe, które miałem jak to składałem do dyspozycji tylko CA udało się na tyle dobrze wypodkładkować, aby nie było tarcia. Informowałem o tym Czaje, wiedział, że tak jest. Pewnie to było przyczyną. Wymianę poszczególnych zębatek nie uważam za nic nagannego, robię tak od lat, choć staram się trzymać w obrębie producenta jednego. Zębatki CA są dobre. Nie rozumiem Waszych zarzutów do nich.

Link to post
Share on other sites

Składanie repliki z rożnych części nie koniecznie współpracujących ze sobą i katowaniu ich bo "wszak wydałem kupę kasy i ma działać" służy nabijaniu postów na tym forum i niczemu więcej.

 

 

Mam M210 w replice, tłok JBU i aku. 11,1V 30C 2650mAh dodam że tłok JBU ma zwężone zęby. Dzisiaj przy teście lufy, postrzelałem sobie na auto ;) To jak wy je zabijacie, nie mam pojęcia.

Link to post
Share on other sites
Prawdopodobnie łożyska w tym Minimie są krzywe

 

No coś jest nie tak, ale czy to łożyska to nie wiem. Przecież próbowaliśmy zamieniać je miejscami a tylko na zębatce środkowej był kłopot, na dowolnych łożyskach których przywiozłem kiedyś do ciebie 2 komplety . Tak samo działo się na drugim szkielecie.

 

Czyli mam nauczkę żeby nie próbować oszczędzać na zębatkach.

 

 

 

 

Najśmieszniejsze jest to że najlepiej mi się sprawuje MP5 cymy cm049 które jest najwięcej używane przezemnie, czasami pożyczam je komuś a nigdy nie był w niej otwierany gearbox. Jedynie gumkę zmieniłem.

 

Po ardenach będę musiał znowu się ogołocić z kasy :/

 

 

Edited by czaja18
Link to post
Share on other sites

Ino nie koniecznie lozyska sa krzywe. Kilka razy spotkalem chinskie szkielety w ktorych otwory na lozyska byly wzgledem siebie zle ustawione przez co zebatka byla krzywo osadzona w szkielecie.

 

Sory za brak polskich fontow. Pisze z telefonu :)

Link to post
Share on other sites

Ino nie koniecznie lozyska sa krzywe. Kilka razy spotkalem chinskie szkielety w ktorych otwory na lozyska byly wzgledem siebie zle ustawione przez co zebatka byla krzywo osadzona w szkielecie.

 

Sory za brak polskich fontow. Pisze z telefonu :)

 

Raz taki GB widziałem w Minimie P&J przesunięcie otworów w połówkach względem siebie było 1mm na zębatce środkowej,wyglądała jak z ukosa.

 

Miałem Mechaboxa systemy m170 i padł mi szkielet wymieniłem na DF GB i tłok i pobawiłem się trochę borkiem i wykręciłem z niego 585fps w M4,2 lata temu sprzedałem kumplowi, i do tej pory u niego śmiga.

 

Mam też minima z CA który lata na:

 

silnik ultra torque z elementa

Borek to mieszanina Guardera,DF i Systemy

tłok DF

zębatki to super torque up systemy

sprężynka M160

Bateria to Li-pol Max Force 2200mAh 25C/30C

Zębatki silnikowa i środkowa jak zostały wsadzone 4 lata temu tak nadal tam są,wymieniłem jak na razie tylko tłokową bo po około 2 latach i 50k kulek starł się ostatni ząb,replika nie przestała strzelać ,tylko straciła trochę na mocy z 515fpsna 0.28g na 360fps na 0.28g.

 

Miałem do czynienia z kilkoma mechaboxami systemy i w żadnym nie było awarii jakiejkolwiek zębatki,poskładałem też trzy minimy na zębatkach systemy i też nie ma z nimi problemów.

Link to post
Share on other sites

Mam komplet zębatek z M-ki AGM to postaram się dzisiaj jeszcze raz to sprawdzić. W tym GB od m-ki zębatki śmigają w porządku więc krzywe ośki mogę wykluczyć.

 

Raz taki GB widziałem w Minimie P&J przesunięcie otworów w połówkach względem siebie było 1mm na zębatce środkowej,wyglądała jak z ukosa.

 

Gdyby otwory były przesunięte to zębatka była by ukośnie a tamte po prostu falowały.

 

 

 

 

Oj, na świecie dzieją się takie rzeczy co się nawet fizjologom nie śniły...

 

 

Link to post
Share on other sites

Nie mniej ciągle jednak czekamy na ostateczną informację: co było przyczyną masakry ("prawie" niezniszczalnego) tłoka i aż dwóch kół zębatych. Bo koszt samych części to koło 100zł, nie mówiąc o robociźnie i rozczarowaniu całą sytuacją...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...