Guest Mati13k Posted May 8, 2011 Report Share Posted May 8, 2011 Witam. Od niedawna w naszym kraju znajdują się najnowsze repliki gazowego systemu firmy VFC. Capri miało w posiadaniu bodajże 2 sztuki HK416 VFC (obie zeszły, w tym jedna przy moim koledze), więc zakładam, że ktoś z forum je kupił. :wink: Interesuje mnie dosłownie wszystko, pierwsze wrażenie, wykonanie (słyszałem, że HK z początku jest identyczne z ostrym odpowiednikiem, zarówno jeśli chodzi o części metalowe jak i kompozytowe), osiągi na GG. Jeśli szczęśliwy posiadacz eMek/HK VFC GBB przeczyta ten temat ... bardzo prosiłbym abyście się nie ograniczali. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Sanders Posted May 8, 2011 Report Share Posted May 8, 2011 (edited) Jesli mowimy o HK416 robionego przez VFC dla umarex to mam taki egzmplarz. Jesli chodzi o wykonanie lower i upper receivera , lufa, kolba itp. to napewno najlepsza replika Hk416 wliczajac wszystkie elektryki. Nawet taki szczegol jak klapka od komory jest wtkonana z tworzywa (jak w oryginale). Replika bardzo dobrze spasowana i naprawde fajnie strzelala i na singlu i na auto (mam porownannie z VFC GBB m4) i dzialala z pewnoscia lepiej od M4 VFC. Magazynki sa kompatybilne z VFC a wiec tanie, trzeba je tylko mocniej dopchnac w komorze. Co do osiagow na na mocnym guarderze ok. 450 FPS Niestety replika byla fajna dopiki nie rozlecial sie w niej bolt carrier a jest wykonany z jakiegos aluminium! Serio nigdy czegos takiego w gaziaku nie widzialem. I co? no i kicha, bolt carrier jest nie do kupienia, suwadla od VFC mimo ze to ten sam system to nie pasuja (inna budowa). Zatem zastepowalnosc czesci z VFC jest fajna ale coz z tego jesli bolt carrier nie pasuje. Majac na uwadze decyzja nalzey do ciebie :biggrin: Edited May 8, 2011 by Sanders Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted May 8, 2011 Report Share Posted May 8, 2011 A ja wiem troszkę więcej! :icon_razz2: ^^ Wiele części pasuje od systemu WA. Bolt carriery pasują w długości Prime/ bomber (czyli RS). Do HK 416 bolt'a prawdopodobnie dopasujesz od Iron Airsoft, robi on długości akurat w specyfikacji Prime/bomber. LINK: http://www.shootercbgear.com/userfiles/0911E_Iron_airsoft_SPIKES_TACTICAL_WA_GBB_Bolt_carrier.jpg http://www.shootercbgear.com/product_info.php?cPath=29_91&products_id=2732 http://www.shootercbgear.com/product_info.php?cPath=29_91&products_id=2731 Akurat HK mają inny ten element od rączki przeładowania, ze względu na budowę (tłok gazowy). Niestety replika byla fajna dopiki nie rozlecial sie w niej bolt carrier a jest wykonany z jakiegos aluminium! Serio nigdy czegos takiego w gaziaku nie widzialem. I co? no i kicha, bolt carrier jest nie do kupienia, suwadla od VFC mimo ze to ten sam system to nie pasuja (inna budowa). Zatem zastepowalnosc czesci z VFC jest fajna ale coz z tego jesli bolt carrier nie pasuje. No powiem Ci tylko że ZnAl'owy bolt carrier to standard, w G&P jest identyczny materiał... Poza tym i tak do wymiany na stal, albo porządny stop aluminium, jak w każdej replice (pomijam Inokatsu i viper'a z a ponad 700$-1000$ na start). Magazynki są spoko, nie ciękną, tanie części zamienne, jak coś się stanie w stałej ofercie na WGC, oraz jest możliwość bezpośredniego sprowadzenia z Tajwanu od VFC: MAIL do zamówień VFC: support@gb-tech.com.tw Wysłałem zdjęcia pękniętego Bolt'a i w przeciągu 2 tygodni otrzymałem nowego. Ogólnie w emkach także trzeba się liczyć że stockowy carrier pęknie po ok 1-2k kulek, mam nowy od VFC i 1 zapasowy i jak na razie się trzymają, będę tak czy inaczej wymieniał na wzmocniony stalowy od Ra-techa. Ogólnie mam jeszcze cały kompletny upper od SPR także zobaczymy jak będzie się sprawował, wtedy będę robił jakąś recenzję i więcej napiszę szczegółów o replice... Cała przeróbka Bolt'a (po angielsku) You have it here: MOD 1 - as on RA-TECHS youtube video. MOD 2 - grind down the edge of the bolt by about 1.5mm, aslo grind the base so the hammer isnt put under to much stress. mod 3 - round of the circled part so the hammer doesnt get damaged. also creates a much smoother action. mod 4 - grind down to match the VFC bolt and give the hammer enough room to fire. mod 5 - grind down the back of the bolt carrier to match the length of the VFC bolt carrier so it can sit in the receiver properly i also sanded the inside of the upper receiver with some wet and dry sandpaper to give the new bolt carrier enough room to move freely but it now sits in much better than the origional VFC bolt carrier with no rattles. as you can also see i have cut down the gas tube so the bolt carrier can sit inside properly. Quote Link to post Share on other sites
Sanders Posted May 9, 2011 Report Share Posted May 9, 2011 No to mnie pocieszyłeś, że jest nadzieja na bolt :biggrin: tylko szczerze nie chce mi sie bawić w przeróbki bolta. rozumiem, że z VFC dostałeś oryginalnego bolta do HK? Poza tym wszystko co napisałeś jest prawą. Magi nie ciekna to fakt, czasem może być tylko problem z odpadaniem górnej czesci maga ale mozna temu zaradzić dobijając go od góry młotkiem :biggrin: W zakresie użytkowania zauważyłem, ze w HK ale jak i ogołnie w VFC najszybciej pęką taka plastykowa mala płytka przytrzymująca zamek w bolt carrierze. Albo trzeba zamówić pare sztuk na wymiane (kosztuje chyba całe 2 USD) albo po prostu trzeba skleić kropelką i jest wtedy mocniejsze niż stockowe. W VFC jest zawsze problem z hopupem, w każdym razie w HK jest to lepiej jakoś rozwiążane (zaznaczam ze nie rozbieralem go jeszcze), bo w porownaniu do Mki z VFC naprawde strzela o niebo lepiej. Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted May 9, 2011 Report Share Posted May 9, 2011 Ja akurat mam emkę z VFC, dokupiłem sobie kompletny upper i wszystkie stalowe części zespołu spustu. Tak carriera wysłali jak tylko wysłałem zdjęcie oraz komentarz o przebiegu. Tak te górne części są dosyć upierdliwe, ale bardzo tanie 3$, to nie jest 10-15$ za takie tandetne szczęki od GHK... Płytka pęka owszem ale to jest pikuś, mimo złamania, nadal działa (2 części :icon_biggrin: ) U mnie rozwiązaniem problemu HU była wymiana gumki HU na Guardera przezroczystego... Stockowa gumka typu V (coś ala DF z 2 wypustkami) w gaziaku się po prostu nie sprawdza, kulki latają czasem na prawo i lewo... Zasięg teraz całkowity 60-65m (po zmianie gumki i uszczelnieniu/stabilizacji lufy taśmą teflonową), także daje radę jak na stocka, kulki 0,28 Guardera. A i stockowo replika ma preckę 6.04, także jest to duży plus. W Konwersji SPR będę miał komorę Elementa z aluminium (tylna regulacja i gumki AEG'owe), na razie na lufie 550mm Guarder'a. Quote Link to post Share on other sites
Amadem Posted May 9, 2011 Report Share Posted May 9, 2011 (edited) Dla leniwych i opornych - nieradzących sobie z używaniem wyszukiwarki wklejam i rozszerzam: VFC W skrócie: I. Receiver ma wymiary RS, II. BCG ma wymiary RS ale pasuje od Magny po Standardowych Przeróbkach("SP" do wglądu w poście pidzejfata): * Suwadła(Bolt Carrier): 1) Prime / Bomber - ta sama długość, czyli tylko SP, 2) WA/WOC i dedykowane do tej platformy - krótszy o kilka mm więc należy dorobić adapter + "SP", 2) Inokatsu - delikatnie dłuższy ale po spiłowaniu długości i dokonaniu "SP" pasuje, * Zamki (Bolt/Nozzle): 1) Zamek VFC można wstawić bez przeróbek do Suwadła od Magny, 2) Zamki od Magny pasują po "SP", III. Bez przeróbek można wstawić "front": "konwersję"(Lufa zewn, Delta Ring, Barrel Extension etc.) oraz komorę HU od WA/WOC, IV. Lufy oraz gumki HU pasują od AEG, V. Dobrze kopie. Buffer Spring oraz Buffer Assembly pasują WA/WOC oraz RS więc można to w pełni wyregulować. VI. Magazynki są tanie($34) i nie ciekną. Mimo, iż konstrukcyjnie są podobne do magazynków WE. VII. Charging Handle(rączki przeładownia) mają wymiar RS (czyli jak WE, Prime/Bomber, Inokatsu). VIII. Inne części wewnętrzne(Lower Receiver'a) teoretycznie można by dopasowywać od WA/WOC ale nie ma to najmniejszego sensu gdyż stockowe są łatwo dostępne i tanie, a VFC dodatkowo oferuje tanie, stalowe odpowiedniki. IX. Mają inaczej zbudowany mechanizmy Bolt Stop oraz Firing Pin, który w stocku jest w pełni stalowy i absolutnie nie ma mowy o niezablokowaniu suwadła "po ostatniej kulce". Szczegóły odnośnie dostosowani części od Magny: http://www.arms-cool.net/forum/thread-61765-1-1.html No to mnie pocieszyłeś, że jest nadzieja na bolt :biggrin: tylko szczerze nie chce mi sie bawić w przeróbki bolta. rozumiem, że z VFC dostałeś oryginalnego bolta do HK? Na chwilę obecną w GBB od VFC nie ma innej sensownej opcji. Zwłaszcza, że to, że suwadło będzie do wymiany było wiadome(na podstawie doświadczeń z Magną) od samego początku gdy tylko pojawiły się zdjęcia i informacje o replice. Stock suwadło pada po 1-2k kulek, a nie ma dostępnych suwadeł innych producentów. Możesz kupować po $13 suwadło co wyżej wspomnianą ilość wystrzeleń albo kupić jakiekolwiek lepiej wykonane suwadło do Magny. Jeśli wybierzesz opcję drugą to ceny za pancerne stal CNC zaczynają się już od $50, np. Element - udany klon odchudzonego suwadła Prime Oczywiście przy suwadłach WA/WOC należy pamiętać o dodaniu adaptera-przedłużki. W VFC jest zawsze problem z hopupem, w każdym razie w HK jest to lepiej jakoś rozwiążane (zaznaczam ze nie rozbieralem go jeszcze), bo w porownaniu do Mki z VFC naprawde strzela o niebo lepiej. Nie uogólniajmy. Problemem jest nie komora lecz gumka HU. Edited May 9, 2011 by Amadem Quote Link to post Share on other sites
SoP-PeL Posted May 29, 2011 Report Share Posted May 29, 2011 Pytanie z inne beczki - czy do VFC M4 GBB można zamotować inny reciver np od WA/WOC? Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted May 29, 2011 Report Share Posted May 29, 2011 Jedynie Bomber / Prime / może Inokatsu... Quote Link to post Share on other sites
Amadem Posted May 30, 2011 Report Share Posted May 30, 2011 Czy da sie wymienić body w gbbr vfc na WA/WOC? I która z prowadnic kolby będzie pasować do body VFC gbbr? Wymienić się da, ale wtedy wymienić musisz praktycznie całe flaki gdyż: - VFC ma całkowicie inne systemy Bolt Stop oraz Firing Pin, - Selektor jest blokowany jak w RS, tj od dołu - w WA/WOC jest od tyłu, - suwadło VFC jest wymiaru RS (dłuższe od WA/WOC), Przez wymianę Body otrzymamy właściwie replikę w systemie WA/WOC, czyli tracimy tanie zasilanie (niecieknące magazynki za $34!). Z prowadnicą na chwilę obecną nie określę dokładnie bo jeszcze nie wymieniałem swojej. W najgorszym wypadku można to po prostu prze gwintować u ślusarza - podobnie robiliśmy z Lowerem w KJW/TK gdzie jest mniejsza średnica niż w RS (koszt 15pln). Quote Link to post Share on other sites
=Vincent= Posted July 8, 2011 Report Share Posted July 8, 2011 Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie pękniętego bolta vfc? Ciekawi mnie miejsce powstawania owego pęknięcia. Będę miał na sprzedaż kilka stalowych adapterów do bolta WA/WOC - pm me :) Quote Link to post Share on other sites
Amadem Posted July 11, 2011 Report Share Posted July 11, 2011 Pęka w tym samym miejscu co w WOC: Quote Link to post Share on other sites
=Vincent= Posted July 12, 2011 Report Share Posted July 12, 2011 Posiadam MK18 Mod I Bolt właśnie się posypał po jednej akcji :teethh: Pękła również ta plastikowa płytka na zdjęciu powyżej, dobrze, że toczy się adapter do stalowego bolta i posiadam jedną płytkę w zapasie. Środek stalowego bolta, który mam, ma dość nieciekawą fakturę. Trzeba tam nieco po polerować (papier + woda) aby nie niszczył uszczelki przy pracy. Z 6 magów cieknie jeden na dolnym zaworze. (sukces) Na standardowej gumce hu lata jak chce, zainstalowałem doraźnie stockową gumkę od CA - nieco lepiej ale bardzo szybko twardnieje od zimna, kilka szybkich strzałów i dopiero strzela w miarę normalnie Obecnie na .30 extreme zasięg oceniam na jakieś 55m? Bardzo pozytywnie oceniam regulację hu, raz ustawiony nie rozregulowuje się samoistnie. Dystansera w komorze brak, mamy plastikowy "dociskacz" nieco przypominający kształtem dystanser Shark od Madbulla. Quote Link to post Share on other sites
Amadem Posted July 17, 2011 Report Share Posted July 17, 2011 Z 6 magów cieknie jeden na dolnym zaworze. (sukces) Bywa tak niestety. U mnie w jednym z 6 dolny zawór się rozszczelnił od Redgazu, i rozpadł gdy za mocno dokręciłem. Polecam wymianę na stalowe do granatów np Madbulla, Pro-Armsa etc - groszowe sprawy: http://www.specshop.pl/product_info.php?manufacturers_id=74&products_id=3905&name=MadBull_-_Stalowy_Zawor_-_1_sztuka&language=en http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/product_detail1.php?search_From=searchItem&item=PAS-PT-M203FIVS&search=searchItem&rs=grenade%20valve&catid=&cat= Quote Link to post Share on other sites
=Vincent= Posted July 18, 2011 Report Share Posted July 18, 2011 (edited) Dzięki, spróbuję jeszcze domowym sposobem go naprawić. Puki co pierdziele się za pomocą pilnika i suwmiarki ze stalowym boltem, co się dało to dałem do frezowania. Resztę jadę manualem. Do komory wrzuciłem gumkę sylikonową systemy - pasuje ale nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia jak śmiga. http://www.gb-tech.com.tw/newsite/pdoduct_img/32-M4%20and%20416%20Parts/VF9-FPN-M4G-ST01.jpg Ten zasrany cycek na który nakłada się sprężynę rozwalił mi lower'a. Modlę się aby materiał był alu, to jeszcze się uda to naprawić. (wywalił ściankę i cały zestaw wypada przez gniazdo maga) Docelowo zamierzam go spiłować by ponownie nie miało to miejsca - kara musi być :icon_exclaim: Adapter wszedł mnie 40zł. Jeśli ktoś sobie życzy takowy to zapraszam na pw. Z racji tego, że całkowita długość zależy od zastosowanej dyszy trzeba mi przesłać żądany wymiar. Zastanawiam się, czy nie wyfrezować sobie bolta, na wzór tego z vfc by nie męczyć się pilnikiem nad tym co mam. No, wszystko zależy jakie wyjdą koszta. Edited July 18, 2011 by =Vincent= Quote Link to post Share on other sites
Amadem Posted July 20, 2011 Report Share Posted July 20, 2011 Puki co pierdziele się za pomocą pilnika i suwmiarki ze stalowym boltem, co się dało to dałem do frezowania. Resztę jadę manualem. (..) Zastanawiam się, czy nie wyfrezować sobie bolta, na wzór tego z vfc by nie męczyć się pilnikiem nad tym co mam. No, wszystko zależy jakie wyjdą koszta. Boltem czy BCG? Jakiej produkcji? Ja aktualnie używam wspomniany wcześniej klon BCG Prime'a wyprodukowany przez Element'a + stockowy Bolt VFC. Przeróbka była banalna, metodą chałupniczą (pilnik + papier). Jak wrócę do domu to zrobię fotki co konkretnie było szlifowane. Quote Link to post Share on other sites
Amadem Posted July 30, 2011 Report Share Posted July 30, 2011 I. Problemy występujące w VFC M4 GBBR: 1. Pękające suwadło. Stockowe suwadło jako, że podobnie jak w WOC wykonane jest ze znalu, pęka w podobny sposób po średnio 1,5-2,0k wystrzelonych kulek. Dlatego wymiana suwadła na lepiej wykonane to podstawa. Aktualnie nie można kupić dedykowanych suwadeł do VFC, po za znalowym stockiem. Najłatwiej więc jest wykonać przeróbkę używając suwadła przeznaczonego dla Magny (WA/WOC, Bomber/Prime etc.). W przypadku suwadeł WA/WOC trzeba dodać adapter. Bolt/Nozzle pasuje od VFC. Suwadło po około 3k kulek: Hammer po okołu 4k kulek: 2. Zacinający się Bolt Catch. Dziwne bo na żadnym forum nie widziałem tego problemu. Natomiast u mnie problem wystąpił zaraz gdy suwadło starło się w miejscu styku z Bolt Catch Plate. Przez co Bolt Catch Plate, mając luz jest unoszony za wysoko i zacina się w miejscu styku z suwadłem. Wpływ na to ma m.in zbyt mocna(jak na znalowe suwadło) sprężyna powrotna oraz stalowe podkładkowanie. W momencie "zacinki" stalowa podkładka sprawia, że nie możemy cofnąć suwadła o cenny milimetr do tyłu co pozwoliło by na zwolnienie Bolt Catcha. Rozwiązaniem jest zastąpienie jednej stalowej podkładki na gumową. Dodatkowo można wykonać gumowy dystanser, który wkładamy pod ramię Bolt Catch'a który uniemożliwia mu zbyt wysokie unoszenie Bolt Catch Plate'a. Przy wykonywaniu dystansera należy dobrać odpowiednią grubość - za cienki nie zniweluje "zacinki", za gruby uniemożliwi blokowanie suwadła po ostatnim strzale. Warto też wstawić zimową sprężynę powrotną aby suwadło mniej się ścierało w miejscu styku z Bolt Catch Plate. 3. Pękający zawór dolny zawór magazynka. Najlepiej wymienić na stalowy zawór do granatów Madbulla, Pro-Armsa etc. 4. Wymiana gumki Hop Up. Stockowa średnio działa. Doskonale sprawdza się silikonowa gumka Guardera. II. Przy okazji dorzucę trochę fotek. 1. VFC M4A1 GBBR w/ Colt Marking: 2. WGC Custom (VFC M4A1 GBBR w/ VFC Marking x Z-Rail / Magpul ): 3. Moje custom L119A2: Quote Link to post Share on other sites
Amadem Posted August 3, 2011 Report Share Posted August 3, 2011 Krótki filmik ukazujący działanie na suwadle Elementa: Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 Amadem możesz napisać jak replika VFC wypada na tle emki KJW/TK? Quote Link to post Share on other sites
Amadem Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 Amadem możesz napisać jak replika VFC wypada na tle emki KJW/TK? Mógłbyś doprecyzować pytanie? Sporo faktów nt. VFC ujęliśmy w tym temacie. A uważam za zbędne przepisywanie tego co już zostało ustalone. Zwłaszcza, że są to całkowicie odmienne systemy, oferujące różne zalety. Jak widać KJW/TK wciąż jest repliką za $300 w pełni "używalną" i niezawodną prosto z pudełka. VFC natomiast jest alternatywą dla ludzi którzy szukają repliki 1:1, lepiej odwzorowanej niż KJW/TK, KSC, WA/WOC oraz WE, ale tańszej niż Prime czy MTW. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted August 11, 2011 Report Share Posted August 11, 2011 Interesuje mnie głównie różnica w gazożerności (o tym chyba nikt jeszcze w tym temacie nie napisał) oraz kopnięciu (koba jednak trochę słabo bije). Pomijając tego felernego bolta to czy niezawodność jest na poziomie TK czy większa/mniejsza? Nie chcę tutaj pytać "który lepszy"-z jednej strony kuszą mnie oznaczenia, z drugiej strony TK/KJW przyzwyczaił mnie już, że wystarczy smarować i można bez stresu strzelać i niechciałbym zmienić dobrej repliki na kiepską, ale taką, która ma bicia. Quote Link to post Share on other sites
Ikegami Posted August 11, 2011 Report Share Posted August 11, 2011 Nath, zastanów się dobrze czy jest sens zmieniać system który już dobrze znasz, wiesz że jest niezawodny i masz do niego zaufanie, na system który jest wariacją systemu WA i posiada część z jego wad. Pamiętaj że zakup nowej repliki to tylko część kosztów jakie będziesz musiał ponieść, dochodzą przecież magazynki (do TK już pewnie masz) co jakiś czas nowy Bolt, Bolt Catch Plate, Buffer Stop. Co do TK, to oznaczenia Colta można wykonać u grawera w Warszawie już za 150-180zł, a zwiększenie siły odrzutu też jest jak najbardziej wykonalne(tu koszty są wprost proporcjonalne do efektu). Quote Link to post Share on other sites
Amadem Posted August 12, 2011 Report Share Posted August 12, 2011 (edited) Interesuje mnie głównie różnica w gazożerności (o tym chyba nikt jeszcze w tym temacie nie napisał) oraz kopnięciu (koba jednak trochę słabo bije). Pomijając tego felernego bolta to czy niezawodność jest na poziomie TK czy większa/mniejsza? Nie chcę tutaj pytać "który lepszy"-z jednej strony kuszą mnie oznaczenia, z drugiej strony TK/KJW przyzwyczaił mnie już, że wystarczy smarować i można bez stresu strzelać i niechciałbym zmienić dobrej repliki na kiepską, ale taką, która ma bicia. Średnio wystrzelisz 2 magazynki na jednym nabiciu. Nad kwestią "bicia" się nie będę rozwodził bo wychodzę z założenia, że są to tylko zabawki i naprawdę te różnice mierzone piłeczkami czy kubkami z wodą to :bialaflaga:. Odnośnie reszty, udzielił już odpowiedzi kolega Ikegami Nath, zastanów się dobrze czy jest sens zmieniać system (..) na system który jest wariacją systemu WA i posiada część z jego wad. Pamiętaj że zakup nowej repliki to tylko część kosztów jakie będziesz musiał ponieść, dochodzą przecież magazynki (do TK już pewnie masz) co jakiś czas nowy Bolt, Bolt Catch Plate, Buffer Stop. Co do TK, to oznaczenia Colta można wykonać u grawera w Warszawie już za 150-180zł, a zwiększenie siły odrzutu też jest jak najbardziej wykonalne(tu koszty są wprost proporcjonalne do efektu). Z zastrzeżeniem, że magazynki są w podobnej cenie(~$40), a dobrze skonfigurowany stalowy BCG, nie musi mniej wytrzymywać od BCG KJW/TK. Natomiast Bolt Catch Plate oraz Buffer Stop to kwestia $2 więc nawet wymiany co parę, paręnaście K strzałów, są do przyjęcia i porównywalne do pękającej gumki w KJW/TK. Faktem jest też, że w KJW/TK jakość body jest po prostu kiepska. Mam tu na myśli stop, łatwo np. urwać ucho Receivera. Także sam musisz się zastanowić nad tym czego oczekujesz od repliki, bo faktycznie jeśli chodzi tylko o "bicie" i "bicia" to nie ma sensu zmieniać KJW/TK bo bez problemu jest to do zrobienia. Edited August 12, 2011 by Amadem Quote Link to post Share on other sites
=Vincent= Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Po wielkich bataliach udało mi się uruchomić ponownie moje MK18. Kila rzeczy na które wpadłem: W VFC pojawił się problem (nie tylko u mnie, gdzieś na gasguns ktoś o tym pisał) firing pin wybija sobie ściankę. Udało mi się to naprawić wiercąc dziurę i wstawiając metalowy kołek, który zalałem klejem. Problem jest o tyle poważny, że uniemożliwia strzelanie z repliki, gdyż firing pin wraz ze sprężynką wypada z body. Powodem tego jest metalowy kołek od FP na którym osadzona jest sprężynka powrotna, podczas gdy hammer uderza w FP, zniekształca się ścianka i koniec końców odpada. Rozwiązaniem tego jest (moim zdaniem) spiłowanie tego cycka. Bawiąc się z repliką zdecydowałem się na wywalenie z mechanizmu firing pin lockera, w moim przypadku okazał się zbędny, gnat strzela na single i full auto bez problemu. Kolejna modyfikacja to wymodelowanie brzegów loading nozzle - przy pracy bolta uszkadzają uszczelkę od magazynka i czasem uniemożliwiają pełne zamknięcie bolta Bawiąc się z magami zauważyłem, że zawory są wkręcane do magazynka tak, że mają 50% przepustowości :teeth: 5/6 moich magów. Należy zdjąć plastikową część z maga i dokręcić zawór tak aby uzyskać pełną przepustowość. Co do maga dobrze jest też poodkręcać śruby od wspomnianej plastikowej części maga - w wielu przypadkach wystają ponad plastikową obudowę. Skrobnę coś jeszcze jak przyjdzie do mnie nowy gaz. Quote Link to post Share on other sites
=Vincent= Posted October 17, 2011 Report Share Posted October 17, 2011 Otrzymałem odpowiedź reklamacyjną od VFC, napisali, iż bardzo przykro im z powodu recievera oraz bolta i mogę sobie dokupić nowe ich wersje: Reciever wraz z BC i FP - 100$ bolt - 35$ Zdjęcia nowych części, które mi dodatkowo wysłali wydają się być od HK. Poprosiłem ich aby mi potwierdzili, czy są w pełni kopatybilne z ichniejszym m4. A oto zdjęcia: Quote Link to post Share on other sites
Amadem Posted October 17, 2011 Report Share Posted October 17, 2011 No nareszcie poprawili cały mechanizm Bolt Stop i Firing Pin. Nie będzie problemów z zacięciem suwadła i wybijaniem dziury w lower receiverze. ^^ Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.