JaWojteq Posted June 3, 2011 Report Share Posted June 3, 2011 Witam, Na wstępie, proszę aby zainteresowaniu zobaczyli wykaz części w mojej mp5, czy przypadkiem nie są źle dobrane? Od razy powiem, że na poprzednim zestawieniu, oprócz metalicznego ,,strzału,, wszystko było ok. Dzisiaj zmieniłem prowadnicę z mosiężnej CA na taką : http://www.bron.pl/shopbron/product/AIR-SOFT-GUN/Czesci-wewnetrzne/Wzmocniona-lozyskowana-prowadnica-sprezyny-v2-Systema/2404 Po wyjęciu z pudełka okazało się że ten plastik (część z absu prowadnicy) ma lekko pękniętą właśnie tą prowadnicę, szerokość pęknięcia to max 0,5mm, a długość może z 0,4 cm? W każdym bądź razie sprężyna chodziła ładnie, o nic nie haczyła, a pęknięcie wydawało się stabilne- że tak powiem, nic się nie rozłaziło, i wątpię aby to było przyczyną czegoś, właśnie czego? Myślałem że po wymianie prowadnicy, na łożyskowaną (poprzednia bez łożysk), kulturka, a może bardziej dźwięk wystrzału będzie przyjemniejszy dla ucha, trochę się myliłem, ponieważ nie dość że rof spadł- tu wiadomo dlaczego, to jeszcze jak strzelam to brzdęk po każdym wystrzale zostaje, co bardzo mnie zirytowało, dźwięk jest słyszalny tylko z pozycji strzelającego... bardzo, ale to bardzo jest nie przyjemny. Po zmianie prowadnicy na poprzednią, dźwięk wkurzającego sprężynowania zmalał. Czy to kwestia źle dobranej prowadnicy? A może nie potrzebnie ją wkładałem (głowica tłoka jest łożyskowana). Prowadnicę kupiłem z zamiarem wsadzenia jej do mp5, więc czy da radę ten odgłos jakoś wyeliminować? Druga sprawa, mam założonego bore upa, od CA, myślałem że jak zmienię go z DF, to metaliczny strzał również się zmieni, również się w tej sprawie myliłem, tylko czemu? DF ma płaską głowicę (no i metalową) tłoka, a CA ma ,,grzybka,,, w dodatku z jakiegoś tworzywa. A trzecia sprawa, być może oczywista, ale w replikach kolegów takie coś nie występuje. Zawsze na początku strzelania kilkanaście kulek lata jak chce, później nie tyle jak chcą, ale jest już bardzo dobrze, a tu naraz jedna kulka potrafi odbić ostro w prawko. Komora jest stok, bo innych nie ma, lufa km head, gumka systema, a dystanser h od elementa. Może być to kwestia gumki? Tym bardziej że jak pisałem nawet na ,,rozgrzanej,, po kilkunastu bardzo dobrych lotach (kulek) jedna postanawia skręcić sobie inną drogą :) Problemu głupie, ale jakże niepowołane w replice. Jako że ostatnio bardzo do tego przywiązuję uwagę, liczę na waszą pomoc w rozwiązaniu ich. Repliki sobie rozbieram już z roczek, więc myślę, że poskładane jest wszystko dobrze (prowadnicy, ani gumki nie włożyłem na odwrót ;) ). Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
forgiel Posted June 4, 2011 Report Share Posted June 4, 2011 Z jakich kulek strzelasz? Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 5, 2011 Author Report Share Posted June 5, 2011 No właśnie dobrze że ten temat poruszasz. Te strzały występują tylko z kulkami, na sucho jest normalnie :) A strzelam devil blasterami 0.25. Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 5, 2011 Author Report Share Posted June 5, 2011 Ok, mając chwilę czasu mp5 rozebrałem, złożyłem. Odgłos sprężynowania ustał, więc tu jest wszystko ok. Ale nadal nie wiem od czego to było. Teraz pytanie o tego BU, dlaczego jest metaliczny dźwięk po strzale? Próbowałem znaleźć odpowiedź na forum, ale za bardzo nic o tym nie ma. No i z tym hopem, czym to może być spowodowane? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 5, 2011 Report Share Posted June 5, 2011 jeżeli jest to cymka 0.41 to gb tam jest dziwny, prowadnica idzie od gb v3 :) co do dziwnego latania, sprawdź czy układ cylindra nie ma za duzo smaru, jeżeli jest za duzo, uszczelka na głowicy tłoka sie zakleja i ma problem z rozprężeniem, wytrzyj to do sucha, kilka kropel daj do cylindra smaru silikonowego i rozprowadź ładnie palcem po ściance cylindra. (mp5 z m120 guardera, precka madbull'a 363mm, przeźroczysty guarder - 54m na 0.28g guarderach :P ) Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 5, 2011 Author Report Share Posted June 5, 2011 Cyma 041, ale nic nie jest ze stoku :) Czyli przyczynę dziwnego latania już znam :). Ja smarowałem cylinder smarem do łożysk, i nie szczędziłem go.. :) Czy zmiana tego na olej silikonowy może zciszyć pracę gb? Ogólnie za bardzo nie wiem jakie smary powinno się stosować w gb. A co do osiągów bardzo ładnie- tylko w jakich warunkach ?:) Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted June 5, 2011 Report Share Posted June 5, 2011 Popełniłeś pierwszy błąd przy smarowaniu nigdy nie smaruje się układu cylindra smarem typu ŁT34, tylko tak jak seger pisał silikonowym który powoduje lepsze uszczelnienie głoicy tłoka w cylindrze. Quote Link to post Share on other sites
MarcinekNu2 Posted June 5, 2011 Report Share Posted June 5, 2011 (edited) co do dziwnego latania, sprawdź czy układ cylindra nie ma za duzo smaru, jeżeli jest za duzo, uszczelka na głowicy tłoka sie zakleja i ma problem z rozprężeniem, wytrzyj to do sucha, kilka kropel daj do cylindra smaru silikonowego i rozprowadź ładnie palcem po ściance cylindra. Może to jest problem jaki i u mnie występuje po złożeniu AK74 z GBv3, czyli dałem za dużo smaru na głowicę tłoka i kulki latają jak chcą? Fakt, co prawda jest taki, że ja smarowałem smarem silikonowym stałym nie w spraju. Edited June 5, 2011 by MarcinekNu2 Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 5, 2011 Report Share Posted June 5, 2011 ja smaruje stałym, tzn jest on płynny lecz gesty a nie jak woda lub olej :) i kilka kropelek a nie walenie 2 litry w cylinder dla "super szczelności" kwestia jest taka ze smar lub olej pozapychały otwory wentylacyjne w głowicy, powietrze nie ma jak rozprezyć uszczelki i jest klapa. Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 5, 2011 Author Report Share Posted June 5, 2011 (edited) Czyli co? Wyczyścić cylinder, głowicę tłoka, i pewnie cylindra, kupić olej sylikonowy- może być stały jak i nie stały (?), i trcohę go nalać? Zrobię to w piątek lub sobotę, i dam znać czy problem będzie nadal występował. Bo przy takim zestawieniu, nie powinno być opcji że kulki latają jak chcą... A fakt faktem że lufy km heada są zachwalane :P Ps, Marcinek, jak i inni zrobiłem to samo, dałem smar na uszczelkę od głowicy tłoka, teraz to przebiłem wszystko :). Dobrze że kolegom którym robię repliki nie pozapycham tych otworów, bo mają zwykłe głowice. I tu człowiek myśli że jest pro serwisantem, a tu klapa, wykłada się na najprostszych rzeczach. Dzięki wszystkim, szczególnie Segerowi który poruszył tą kwestię Jeszcze wtrącę- co do tych ,,odlotów kulek'' to czasami jest tak (szczególnie na słabej baterii), że trzy strzały normalne, a następny tak jakby tłok nie do końca został naciągnięty/spuszczony, i tu już nie chodzi, o to, że kulki skręcają, ale po prostu lecą prosto, a nagle jakby spadek mocy kulka w dół, a później następne normalnie. Może wiem, że to nie jest kwestia naciągnięcia tłoka, bo to odbywa się poprawnie, ale to może być kwestia tego mojego ,,uszczelnienia'' cylindra? W replikę poszło tyle kasy, a że nie jestem za bogaty, to muszę zrobić ją na cacy. Tym bardziej że części są raczej dobre, i nie powinno być problemów :(. Akurat tutaj moja wina, ale za wszelką cenę dążę do poprawy :). edit, literówka. Edited June 5, 2011 by JaWojteq Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted June 5, 2011 Report Share Posted June 5, 2011 No i jeśli faktycznie nie żałowałeś tego smaru do cylindra i nie czyściłeś potem lufy ani komory to ja się nie dziwie, że strzela jak chce. Po smarowaniu cylindra zawsze dysza będzie pluła tym, czym go smarowałeś przez kilkaset, lub nawet więcej cykli. I z tego co widzę sporo ludzi nie wie o tym i potem się dziwią, że lufa promyka, a strzela gorzej niż chiński stock :hahaha: . Ja mam prostą zasade: w lufie nie ma być nic poza kulkami. Żadne smary, olejki, czy inne błoto, które tylko pogarsza celność. asg to nie prawdziwa broń i tu lufa powinna być sucha. Zawsze jak czyszcze lufe i zbieram ze środka takie czarne 'błoto', to potem widać poprawe w celności, nie ważne w jakiej lufie. Quote Link to post Share on other sites
MarcinekNu2 Posted June 5, 2011 Report Share Posted June 5, 2011 Jeszcze wtrącę- co do tych ,,odlotów kulek'' to czasami jest tak (szczególnie na słabej baterii), że trzy strzały normalne, a następny tak jakby tłok nie do końca został naciągnięty/spuszczony, i tu już nie chodzi, o to, że kulki skręcają, ale po prostu lecą prosto, a nagle jakby spadek mocy kulka w dół, a później następne normalnie. Może wiem, że to nie jest kwestia naciągnięcia tłoka, bo to odbywa się poprawnie, ale to może być kwestia tego mojego ,,uszczelnienia'' cylindra? No i właśnie mam podobnie, czyli kilka leci dobrze, nagle parę jakby HU nie podkręcał lub nie było jednakowego sprężu w cylindrze. Głowica jest kierunkowa w tym AK. Muszę się chyba do kolegi segera do Lublina wybrać na serwis :blush: Quote Link to post Share on other sites
infektius Posted June 5, 2011 Report Share Posted June 5, 2011 (edited) Bardzo polecam. O ile dobrze przeczytałem, to jako przykład podał osiągi mojej mp5, którą robił. Jestem baaaaaaardzo zadowolony. Dzisiaj miałem okazje przetestować replikę na wypadzie, po ostatnim serwisie i nie wierzyłem, że można wyciągnąć z niej powyżej 50m zasięgu. Edited June 5, 2011 by infektius Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 6, 2011 Author Report Share Posted June 6, 2011 Roni, co do tego chińskego stoku z mp5 od cymy- niby precki w sumie, to właśnie tak jest. Miałem okazję nie raz porównać :). Dzieki za rady, a bojałem się o to zapytać, aby nie zostać wyśmianym :P Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 6, 2011 Report Share Posted June 6, 2011 Tak, podałem przykłądowo Twoja replikę :) jak sie chce to sie da :D Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted June 8, 2011 Report Share Posted June 8, 2011 Panowie walicie za duzo i często nieodpowiedniego smaru a co za tym idzie GB zaczyna pluć smarem na gumke .I potym kulki lataja gdzie chca. Gumka ma byc zawsze sucha .Osobiscie uzywam tego smaru do cylindra KLIK Wystarczy tylko niewielka ilość nanieść na scianki cylindra.Smar dobrze przylega do scianek cylindra nie zlewa sie bo i temperature pracy ma wysoka. Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 8, 2011 Author Report Share Posted June 8, 2011 Oczywicie nigdy nie smarowalem gumki, aby latwiej wchodzila, czy jakos ja probowalem uszczelnic nie odpowiednimi srodkami. Teraz zrozumialem swoj blad :). Nie pomyslalem, ze przez dysze to wszystko moze leciec. A co do czyszczenia lufy, to tez takie czarne ,,bloto'' mam. Ale ten zabieg robie regularnie. Ogolnie dzieki za pomoc, mam nadzieje ze wszystko juz bedzie ok. Bede zdawal relacje. Ps, sory za polskie znaki, wcielo mi je :) Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 10, 2011 Author Report Share Posted June 10, 2011 Pytanie następne, silikonowy smar w spreju będzie się nadawał? Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted June 10, 2011 Report Share Posted June 10, 2011 jak nie chcesz zeby plulo smarem to do cylindra nic nie lej, tylko troche na oring glowicy tloka zeby byl sliski i glowicy cylindra dla szczelnosci. Ja wiem ze zaraz wszyscy napisza ze co ja bzdury pisze, ze trzeba smarowac cylinder, ale tak naprawde wystarczy sam oring, inaczej zawsze bedzie plulo smarem. Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 10, 2011 Author Report Share Posted June 10, 2011 Wielkie dzięki jeszcze raz, po ,,lekkim'' przeczyszczeniu jest (bardzo) dużo lepiej :P Hopa idealnie nadal nie mogę wyregulować, ale to już kwestia za lekkich kulek 0.25- tak mi się przynajmniej zdaje. Smaru użyłem w spraju, nie wiem czy nie źle, ale tylko taki udało mi się zdobyć :) Chyba będę musiał lepiej wypodkładkować, ponieważ po otwarciu repliki zauważyłem opiłki startej (bo czego innego) zębatki. Silnikowa za bardzo dochodzi do tej pierwszej, czyli za dużo podkładek u dołu? Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 23, 2011 Author Report Share Posted June 23, 2011 Witam, Już głupio mi pisać, ale znów ,,coś'' się stało. Co się stało, wiem, poszły znów trzy zęby w środkowej (to już druga) środkowa zębatka w przeciągu 2 miesięcy. A przebiegu ta piątka raczej nie zrobiła. (1k max). Wszystko śmigało po ostatniej rozbiórce. Dzisiaj na szczęście znalazłem pasującą zębatkę, i już włożyłem. Chciałbym się tylko zapytać: - Czy przyczyną takiej usterki mogły być zapychające się kulki w lufie, lub na odwrót, czy wyłamanie zębów mogło być przyczyną zapychania się kulek. - Zębatka silnikowa była źle spodkładkowana, tzn z dołu za dużo podkładek. Czy to również mogło mieć jakiś wpływ na to (ale kręciła się luźno). Teraz już zrobiłem to dobrze- mam nadzieję. - Jeżeli źle spodkładkowana była silnikowa, to dlaczego ząbki straciła środkowa- gdzie tu sprawiedliwość. Aha, niby wszystko jest ok, strzela ładnie, na spust reaguje bez problemu, auto/semi. Tylko zauważyłem prawie zerową reakcję na kręcenie śrubą silnikową, czy dokręcę na maxa, czy na minimum, to i tak strzela- bez piszczenia/ścisków/blokowania się zębatki. Wiem, mam się ja z tą mp5. Myślę czy nie oddać jej komuś, kto zna się na tym lepiej- oczywiście do złożenia :). Ps, mowa o zębatkach xyt, a springa mam systemę 110. Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted June 23, 2011 Report Share Posted June 23, 2011 W sumie sam odpowiedziałeś sobie na pytania, a co do regulcji włozyłeś tą blaszkę dociskającą górę silnika do śtubki regulacyjnej? Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 23, 2011 Author Report Share Posted June 23, 2011 Właśnie nie odpowiedziałem, wiem, że to może być od tego, ale od której konkretnie rzeczy- już nie :) Być może, wszystko to się przełożyło na wyłamanie zębów. W cymie tej blaszki nie ma, jest bardziej jakby śruba, na stałe włożona. Ale nawet jakby jej nie było- to przecież replika by zgrzytała, a nie strzelała :). Silnik raczej dobrze ułożony, wątpię aby pod złym kątem wszedł, ale jutro jeszcze sprawdzę. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 23, 2011 Report Share Posted June 23, 2011 systema nie ma sprezyn m110. Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 23, 2011 Author Report Share Posted June 23, 2011 Hmm, fakt na sklepach są 100, 120- ale 110 brak. Coś w tym jest ;). W takim razie zastanawiam się jaką mam sprężynę. Jak odkupywałem tą mp5, to gratisową cymowską 120 przysłał mi w opakowaniu od ultimate 110. A jeżeli to by był ten spring- wiadomo Wam coś o nim? I jeszcze jedno, to sprężyny guardera mają zaniżoną wartość, czy systemy? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.