Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Magpul PTS masada ACR


Recommended Posts

Witam

Mam taki problem,zakupiłem ostatnie przez neta replikę karabinu "Magpul PTS ,masada ACR + tuning (wymiana: zebatki helical ultra torque up "ultimate"

zestaw cylindra i głowicy tloka ENERGY "systema" ,poliweglanowy tłok ENERGY "systema"

Oczywiście po otrzymaniu paczki zabrałem się do sprawdzenia mojego nowego nabytku, no i emocje opadły kiedy usłyszałem gearboxa,to znaczy, tlucze się jak stare blaszane wiadro :( ,dobra to jeszcze bym wytrzymał ,ale po każdym strzale na "semi" jak i "auto" (zwłaszcza na "auto") kiedy puszczę spust ,wydobywają się dziwne dźwięki ,jakby sprezyna wracała po niedociągnięciu czy coś takiego,szczerze to nie wiem jak to opisac,napewno nie jest to normalne.

Nie chce osądzać serwisu który wykonywał mi tą usługę o niedbalstwo,bo być może są to tylko moje wymysły spowodowane zbyd dużymi wymaganiami do tej repliki,ale moja stara emka z " SRC " ma dużo większą kulturę pracy gearboxa.

 

Oczywiście replika jest na gwarancji,tylko ją nie jestem pewien czy mam rację że z tą repliką jest coś nie tak.

 

Więc jak macie jakieś pomysły co do tego ,to prosze o pomoc

Link to post
Share on other sites

Z Twojego opisu wynika, że w GB nie została zamontowana blokada przeciwpowrotna, która nie pozwala cofać się zębatkom. Jeśli chodzi o dosyć metaliczną pracę mechanizmu to sugerowałbym pobawić się w regulację silnika, być może ten jest zbyt mocno dokręcony.

Edited by SK8
Link to post
Share on other sites

Dokręć silnik, u mnie też waliło z całej siły i słychać było trzaśnięcie. Z dołu, tam gdzie jest chwyt pistoletowy masz taką śrubkę, proponuję dokręcić ją na maxa, po czym odkręcić 2-3 razy i robić tak, dopóki dźwięk nie będzie podobny do tego SRC. Ewentualnie możesz podpatrzeć na youtube jak brzmi dobrze wyregulowany silnik.

 

Uważaj, jeśli za bardzo dokręcisz to pół biedy, może się grzać. Jeśli za mało tu już gorzej, zębatka silnikowa będzie ocierała o zębatkę silnika i może zmielić.

Link to post
Share on other sites

Skoro wychodzący dźwięk jest metaliczny to logiczne jest, że silnik trzeba odkręcić, a nie dodatkowo dokręcać. Zębatka silnika prędzej ulegnie zniszczeniu, gdy silnik będzie zbyt mocno dokręcony niż odkręcony :sciana:.

 

Chyba coś pokręciłeś. Jak zbyt mocno dokręcisz silnik to tylko się będzie grzał lub w ogóle nie ruszy, natomiast gdy jest duży luz między zębatkami to może zetrzeć końcówki zębów lub je pourywać.

Link to post
Share on other sites

Witam

Dzięki za porady ,najpierw pobawię się z regulacją silniczka by wyeliminować ten ''metaliczny dźwięk'' bo rzeczywiście po chwili chwyt pistoletu robi się cieplutki :) , dam znać co z tego wyszło.

Co do drugiego, mianowicie do ''anti-rewersa'' ,sprawdzę w sobotę bo jadę do serwisu, ale nie wydaje mi się żeby przy składaniu GEARBOXa mogli by o nim zapomnieć,lecz to się okaże

Sprawa jest na tyle utrudniona ,ze ja mieszkam za granicą a replikę sprowadziłem z polski i nie chce mi się bawić w wysyłki, a do tego ten czas oczekiwania, więc popróbuje coś z tym zrobić na miejscu

 

A tak przy okazji , jak już uporam się z tymi problemami, mam zamiar wymienić sprężynę z M100 na M130

 

zębatki helical ultra torque up "ultimate"

zestaw cylindra i głowicy tloka ENERGY "systema" ,poliweglanowy tłok ENERGY "systema"

 

czy możne lepiej M120 ?

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Skoro wychodzący dźwięk jest metaliczny to logiczne jest, że silnik trzeba odkręcić, a nie dodatkowo dokręcać. Zębatka silnika prędzej ulegnie zniszczeniu, gdy silnik będzie zbyt mocno dokręcony niż odkręcony :sciana:.

 

False.

 

Zębatki będą ledwo za siebie łapać i może zjeść. Weź do ręki dwa drewniane patyczki po lodzie, przyłóż do siebie i sprawdź kiedy szybciej pęknie, gdy patyczek będzie ledwo dotykał tego drugiego, czy gdy będzie po środku.

 

U mnie mocno waliło gdy właśnie silnik był za słabo dokręcony.

 

Który cylinder Ci nie powiem, natomiast z tłoków wytrzymalszy będzie na pewno niebieski SHS z metalowymi ząbkami kosztujący parę razy mniej niż Systema. Wstawiłbym nie więcej niż m120, bo szkielet może pęknąć. Chyba, że w masadzie jest miejsce na włożenie czegoś co będzie przejmowało część z obciążeń ze szkieletu.

Edited by MarinesPL
Link to post
Share on other sites

Ja i tak zostanę przy swoim postulacie, przy zbyt mocnym dokręceniu silnika tarcie jest zdecydowanie większe, co wpływa na szybsze zużycie materiałów.

I tu się właśnie mylisz dziubasku. Im mocniej dokręcone tym wygodniej zębatkom. Toteż proponuję to zrobić autorowi.

Link to post
Share on other sites

I tu się właśnie mylisz dziubasku. Im mocniej dokręcone tym wygodniej zębatkom. Toteż proponuję to zrobić autorowi.

 

Jak bd ciasno to wcale nie dobrze, bo wszystko ma nieprzyjemny dźwięk i chodzi "wolno", silnik, przewody i batka dostają dużego oporu i się grzeją.... Wszystko trzeba z umiarem :))

Pzdr.

Link to post
Share on other sites

Witam

Więc tak , silniczek wyregulowany(poluźniony) ,jest trochę lepiej ,lecz szału nie ma.

Anti-revers jest zamontowany więc wnioskuje że to nie to powoduje te dziwne dźwięki sprężyny,będę się jeszcze tym bawił,narazie nie jest źle ,więc nie będę szukał "dziury w całym"

 

Dzięki za pomoc

Link to post
Share on other sites

Czasami jest taki dźwięk sprężyny....

Kiedyś miał tak w M4 JG założyłem mu łożyskowaną prowadnice i przestało.

U innego kumpla sprężyna Madbull'a brzęczała mimo podwójnego łożyskowania....

U jeszcze innego kumpla w Boyi'u też tak było (stock)....

 

Spróbuj wsadzić inną sprężyne, i zobaczysz ;)

 

W stocku nie ma łożyskowanej prowadnicy, jak i głowicy tłoka ;)...

 

Pzdr.

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...