Jaszcząb Posted September 29, 2011 Report Share Posted September 29, 2011 Mam niemały problem z kałaszkami CM 0.28. Model pierwszy to mój, wersja S, a drugi Tactical. 1. Mój Cymiacz ze składaną kolbą. Ten: https://www.taiwangun.com/karabiny_szturmowe_aeg/cm_028_s-173.html Przebieg to jakieś ~18 000 kulek. Rozkręcałem go 2 razy w celu wymiany gumki hop up (kilka dni temu). Chyba od tego czasu kałach zachowuje się, jakby mu padała bateria, tzn. dopiero po ~5 naciśnięciach spustu następuje strzał na SEMI, na AUTO strzela lepiej, ale i tak przerywa. Odgłosy wydaje takie, jakby nie mógł naciągnąć sprężyny czy coś w tym stylu. Sprawdzałem na baterii kolegi, nie pomogło. Potem na jego AK sprawdziłem tamtą baterię, oraz swoją - obie w pełni sprawne. Macie pomysł co może być przyczyną? Myślę że coś z kablami może być, ale wolę poczekać na wypowiedzi doświadczonych osób. 2. Drugi to w/w kałach kolegi, wersja Tactical ze stałą kolbą. Kupiony kilka dni temu, przebieg w okolicach 2000 kulek, na gwarancji. Po oddaniu około 500 strzałów (po ładowaniu baterii) nagle przestał strzelać. Nie pomogło przekładanie mojego akumulatora do repliki (oba sprawne, ten kolegi też). Zero reakcji na naciśnięcie spustu, nie słychać nic a nic. 1. Tu proszę o radę, czy w/w objawy mogą być spowodowane np. złym ułożeniem kabli przy składaniu/przycięciem? Czy to coś z GB? 2. Tu też proszę o radę co się mogło stać, prawdopodobnie ten zostanie odesłany na gwarancję. 3. Inne pytanie, czy gwarancja staje się nieważna po rozkręceniu GB, czy w ogóle repliki. Proszę o odpowiedzi, bo sprawa jest dość pilna. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Didi Posted September 29, 2011 Report Share Posted September 29, 2011 Drugi ślij od razu na gwarancję. Jak zerwiesz plomby, które znajdują się na GB, to stracisz gwarancję. Czyli tak. Rozkręcając Gb tracisz gwarancję. Quote Link to post Share on other sites
chrislacorunna Posted September 29, 2011 Report Share Posted September 29, 2011 Sprawdź kable. GB nie rozkręcaj, bo to nie jego wina. Jak masz możliwość to na gwarancje. Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted September 29, 2011 Report Share Posted September 29, 2011 Pierwsza rzecz może być związana z niewyregulowanym silnikiem, albo ze złym podkładkowaniem. Druga rzecz, to problem, który najlepiej załatwiać gwarancją. Quote Link to post Share on other sites
Jaszcząb Posted September 30, 2011 Author Report Share Posted September 30, 2011 Ale jak kałacha rozkręcę i wymienię mu lufę, nie ingerując w GB, to nie stracę gwarancji? Pytam tak na przyszłość, bo ten chyba zostanie odesłany do serwisu. Chrislacorunna, o którym kałachu piszesz? Pierwszy nie jest już na gwarancji, drugi owszem, jest. Dread, ja GB nie rozkręcałem. Możliwe by to niewyregulowany silnik/złe podkładkowanie było przyczyną po blisko 20 000 kulkach? Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted September 30, 2011 Report Share Posted September 30, 2011 Ale jak kałacha rozkręcę i wymienię mu lufę, nie ingerując w GB, to nie stracę gwarancji? Nie stracisz. Quote Link to post Share on other sites
sypa Posted September 30, 2011 Report Share Posted September 30, 2011 W drugiej sprawdź kable, miałem podobny problem właśnie przez nie. Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted September 30, 2011 Report Share Posted September 30, 2011 Dread, ja GB nie rozkręcałem. Możliwe by to niewyregulowany silnik/złe podkładkowanie było przyczyną po blisko 20 000 kulkach? To olej podkładki, zobacz silnik. Czasem można go przestawić poprzez samo wyjmowanie GB z korpusu. Albo inaczej, odkręć kosz silnika, podepnij baterię i zobacz czy kręci. Jak nie kręci, to elektryka, jak kręci, to mechanika. Jak mechanika, to zobacz czy da się wyregulować, a jak się nie da, to bez rozebrania się nie obejdzie. Quote Link to post Share on other sites
Jaszcząb Posted September 30, 2011 Author Report Share Posted September 30, 2011 Ok, jutro rozkręcę kałaszka i pokombinuję. GB nie wyjmowałem, po prostu rozłączyłem tylną część (GB, spust, kolba) od przedniej (hop - up, lufa itp.) i przy tej drugiej "pracowałem". Więc nie wiem czy się mógł przestawić, czy nie. A czy w/w objawy (nr. 1.) mogą być spowodowane tym, że np. jeden z kabli się gdzieś źle ułożył/został przyciśnięty/przycięty? Bo kłopot wystąpił po skręceniu. GearBoxa, jak wspominałem, nie tykałem. Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted September 30, 2011 Report Share Posted September 30, 2011 Tak, może to być przyciśnięty kabel, może to być naderwanie kabla od styku. Quote Link to post Share on other sites
Jaszcząb Posted October 1, 2011 Author Report Share Posted October 1, 2011 (edited) Kałach. Teraz już nie strzela w ogóle, no raz strzelił na wiele naciśnięć spustu, ale potem zamilknął. Częściowo go rozkręcałem, kable nie są przycięte/przyduszone. Silnik reguluje się takim pokrętłem na 6 kątny imbus na spodzie chwytu? Bo zdemontowałem chwyt, kręciłem w obie strony, bez reakcji ze strony repliki. Nie wiem, może być inna przyczyna takiego stanu rzeczy, której naprawa nie wymaga rozkręcanie GB? Bo nie czuję się w tym mocny. Znacie może stronkę, na której jest opisane rozkładanie GB tego modelu kałacha? Jest jakiś dobry serwisant z okolic warszawy? Nie spodziewałem się, że będzie się psuł po tak niedużym przebiegu. No cóż, pozostaje mi na razie shotgun. Edited October 1, 2011 by Karabin Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted October 1, 2011 Report Share Posted October 1, 2011 A odkręciłeś cały silnik? Dwie śrubki wykręć, odłącz koszyk silnika od gejboxa i zobacz wtedy. Quote Link to post Share on other sites
Jaszcząb Posted October 1, 2011 Author Report Share Posted October 1, 2011 Tak, odkręciłem te dwie śrubki, tak, że koszyk silnika trzyma się tylko na dwóch kabelkach. Ta regulacja żadnych wizualnych zmian nie dawała (praktycznych też nie), ale nie wiem czy tak powinno być, czy nie. Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted October 1, 2011 Report Share Posted October 1, 2011 Jak odkręciłeś i nie kręci, to albo kable, albo styki, albo spalony silnik, albo bateria. Stawiam na styki. Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted October 2, 2011 Report Share Posted October 2, 2011 Albo bezpiecznik. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted October 13, 2011 Report Share Posted October 13, 2011 Ta....przy takim przebiegu obstawiał bym raczej kostke stykową... Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
chris15939 Posted October 14, 2011 Report Share Posted October 14, 2011 Możliwe że jakimś cudem rozgięły się blaszki stykowe lub jest przepalony cały styk. Quote Link to post Share on other sites
Jaszcząb Posted October 14, 2011 Author Report Share Posted October 14, 2011 Sorrki za milczenie, ale dopiero dziś wziąłem się porządnie za kałacha. Sprawa przedstawia się tak: 2. Kałach Tactical naprawiony domowym sposobem - odkręcenie silniczka i "przedmuchanie" GB pomogło. 1. Rozkręciłem GB, winne były styki. Oczyściłem je i naprostowałem, pomogło. Ale kałach nie strzelał. Podejrzewam że źle go złożyłem, i tak z resztą było. Rozkręciłem, skręciłem dobrze tym razem, nie działa. Silnik działał, ale jakby nie miał siły naciągnąć sprężyny, bo się aku i kable grzały. Ponownie rozkręciłem, nic nie zmieniłem... i działa. Jedynie doładowałem baterię (ale był naładowany). Jest jeden problem. Gdy wkładam baterię, karabin sam strzela. Serią, nawet na blokadzie spustu. Jak się aku włoży przestaje strzelać. Jak się strzela na semi idzie seria z 15 strzałów, strzela jeszcze ponad sekundę po puszczeniu spustu. Czy możecie mi powiedzieć, która część GB odpowiada za tryb ognia? Bo chcę wiedzieć, co mogłem źle złożyć, a zanim ja ogarnę, co źle zrobiłem... Teraz siedziałem z 7 godzin. Quote Link to post Share on other sites
chris15939 Posted October 15, 2011 Report Share Posted October 15, 2011 (edited) Sprawdź okablowanie. Gdzieś masz przetartą izolację i żyła kabla styka się z metalowymi częściami co daje zamknięty obieg przez jakiś czas. Miałem podobny problem. Strzelała sama i ciągle paliło mi bezpieczniki. Edited October 15, 2011 by chris15939 Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted October 15, 2011 Report Share Posted October 15, 2011 Za mocno "naprostowałeś" styki. Jeśli kable byłyby przetarte i było by zwarcie - to raczej by "strzelała" bateria ,a nie replika. No chyba ,że udało się przetrzeć jeden kabel przed i za kostką. :icon_biggrin: Poczytaj też o podkładkowaniu. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
chris15939 Posted October 15, 2011 Report Share Posted October 15, 2011 Za mocno "naprostowałeś" styki. Jeśli kable byłyby przetarte i było by zwarcie - to raczej by "strzelała" bateria ,a nie replika. No chyba ,że udało się przetrzeć jeden kabel przed i za kostką. :icon_biggrin: Poczytaj też o podkładkowaniu. Pozdrawiam. Bateria mi poszła z dymem jak założyłem bezpiecznik o większym amperażu. Bezpiecznik wytrzymał ale batka nie. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted October 15, 2011 Report Share Posted October 15, 2011 Przykro :( Nigdy nie zakładamy większych bezpieczników niż przewidział producent... Kable Ci się przetarły ? Quote Link to post Share on other sites
chris15939 Posted October 15, 2011 Report Share Posted October 15, 2011 Przykro :( Nigdy nie zakładamy większych bezpieczników niż przewidział producent... Kable Ci się przetarły ? Wada była niemalże niewidoczna, więc nie wiedziałem co się dzieje. Okazało się że w M4 w GB gdzie wchodzi sworzeń przy kostce stykowej który łączy GB z dolną częścią body przebił izolację. Trzeba uważać na to miejsce. Więc dla tego mi się skojarzyło z odartą izolacją. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted October 15, 2011 Report Share Posted October 15, 2011 Ale to 1 miejsce - do zwarcia potrzebne są 2...więc musiał być styk gdzieś jeszcze. Jaką miałeś izolację ? Quote Link to post Share on other sites
chris15939 Posted October 17, 2011 Report Share Posted October 17, 2011 Ale to 1 miejsce - do zwarcia potrzebne są 2...więc musiał być styk gdzieś jeszcze. Jaką miałeś izolację ? Możliwe. To były kable głośnikowe UltraLink 1,8mm (22zł za metr). A izolacja była jak już kiedyś pisałem dość marna. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.