Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Problem rozwiązałem kupnem zestawu cylindra od guardera.Co mnie zdziwiło,że dysza guardera ma tylko trochę mniejsze nieszczelności od tej hurricane.Nie mam już sił na tą replikę.Dziś na strzelanie poszedł mi popychacz dyszy.Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć,który będzie lepszy?W asgshopie dostępne są popychacze od guardera,deepfire,oraz king armsa.Proszę tylko o wypowiadanie się osób,które miały styczność z popychaczami do v6.

Link to post
Share on other sites

Pytania ode mnie:

Jaka gumka jest najlepsza do tej P90 jeśli chcę zwiększyć zasięg?

Dysza Ultimate będzie dobra?

 

Co zrobić, jeśli trzymam replikę skierowaną lufą do góry a ona strzela nawet na safe? To samo się dzieje jak działają na nie jakieś wstrząsy.

Link to post
Share on other sites

Pytania ode mnie:

Jaka gumka jest najlepsza do tej P90 jeśli chcę zwiększyć zasięg?

Dysza Ultimate będzie dobra?

 

Co zrobić, jeśli trzymam replikę skierowaną lufą do góry a ona strzela nawet na safe? To samo się dzieje jak działają na nie jakieś wstrząsy.

 

 

Zielona g&g będzie dobra.U mnie siedzi systema,ale jestem średnio zadowolony z niej.Ja mam zestaw cylindra od guardera i rewelacji ze szczelnością na dyszy nie ma.Dała mi 7fps więcej w porównaniu do poprzednika,dlatego radziłbym też ultimate'a

Edited by nicknitro
Link to post
Share on other sites

Zabawa z preckami, gearbox z M100 Guardera, nowa gumka G&G:

 

Lufa miedziana stock - 375 fps

 

Prometheus 6,03 249 mm - 393-396 fps

 

KM Head 6,03 317 mm - 406-409 fps

 

KM Head 6,03 380 mm - 380-386 fps

 

Czyli do tej ostatniej przydałby się nowy cylinder.

 

Zasięgi niemierzone - święta i nie ma gdzie.

Edited by raubritter
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Postanowiłem zmienić cylinder na typ C - Promyka (300-400 mm), łożyska plastikowe nie wytrzymały już czasu i pojawiły się luzy, wstawiłem dedykowane systemy, dorzuciłem m110 Guardera, na krótszej lufie 317 mm - 430 fps, na lufie 380 mm - 445 fps, rof - 16/s, napęd lipo 7,4 v - 2200. Więcej nie trzeba.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • 1 year later...

Uuu... Niezły kotlet będzie ;-)

Do rzeczy. Widzę iż parę osób nabrało doświadczenia przy tuningu tej repliki. Byłbym więc rad za udzielenie mi wsparcia przy moich planach. Replika to pełny stock bez baterii, używany dosłownie 2-3 razy.

 

Założenia:

- replika ma być typową bronią szturmową (las i teren otwarty), do CQB mam MP7

- "moc" w granicach 420-440fps

- ...przy zachowaniu dobrej wytrzymałości i niezawodności GB, bez groźby pęknięcia samego szkieletu czy uszkodzenia zębatek

- dobre skupienie, a zasięg pewnie sam wyjdzie

- porządny lecz nie za duży ROF nie obciążający szkielet

- łączny koszt 500-600zł

 

Planowany wkład własny:

- kable silikonowe 16AWG + MOSFET PicoSSR ver.2 + wtyk T-Connector

- gumka zielona G&G

- lufa o oryginalnej długości, Systema a jak starczy to KM-Head

- prawdopodobnie neodymowy silnik Cyma/PJ (ale to na końcu)

 

Niewiadome:

- Podstawowe pytanie, to co należy wymienić w GB? Sprężyna zapewne w okolicy M120 ale co dalej? Co z pneumatyką i zębatkami?

- Jaka bateria? Chciałbym Li-Po lecz czy 7,4V nie będzie za słaba? Z drugiej strony czy wysoki ROF na 11,1V nie rozwali mi GB?

- Czy jest sens ładować się w pełny zestaw tuningowy od Guardera (440zł)? Czy nie zawyży to niepotrzebnie kosztów?

 

A tak BTW. Kupiłem wersje z wbudowanym kolimatorem. Jakoś za dużo naoglądałem się "Stargate" i tylko ta wersja mi się podoba :-)

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Hmm... Jaki był tego koszt (tylko części GB) i czy nie lepiej by wyszedł ten Full TuneUP Kit z Guardera?

Tłoki z metalową szczęką mnie odstraszają (repliki ze średnim fps i strzelające na auto). To dodatkowa masa waląca o szkielet, tym bardziej że przy dużym ROF'ie.

Pociesza mnie, że stock silnik sobie radzi ze SP120.

W ogóle szkielet ogarnie taki tuning (SP120) na dłuższą metę?

Edited by soldat
Link to post
Share on other sites

Ostatecznie w końcu wybrałem zestaw tuningowy FTK Guarder na sprężynie SP120.

Części wyglądają na precyzyjne, niezła szczelność pneumatyki i solidne wykonanie reszty.

Jednak pojawił się problem podczas montowania zębatek i łożysk. Po pierwsze środkowe łożyska nie pasowały do GB.

Musiałem minimalnie przeszlifować drobnym papierem ściernym otwory na nie. Co gorsze między środkową zębatką a tłokową

są straszne opory, ledwo się kręcą. Podkładki nie mają tu znaczenia bo próbowałem wszelkich możliwości.

 

Nie wiem czy to wina łożysk z zestawu czy samych zębatek. Po wymianie łożysk na stockowe jest dużo lepiej. Zębatki pracują względnie dobrze, jednak po złożeniu GB okazuje się iż opory nadal są duże i nie mogę oddać strzału. Na LiPo 7,4 nie naciąga do końca sprężyny, zaś NiMh 9,6 jest w ogóle poza tematem. W moim AKSU z SP120 i pełnym łożyskowaniem głowica/prowadnica obie baterie śmigają, choć co prawda posiadam w nim silnik na neodymach.

 

Czyżby zębatki miały za dużą średnicę?

Nie wiem, mam zęby w nich spiłować? ;-)

 

Pomocy Bracia!

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

No cóż, sam sobie odpowiem. Może na przyszłość komuś to pomoże.

Problemem okazała się zębatka tłokowa z zestawu FTK Guardera. Po wymianie jej na zwykłą chińską XYT mechanizm działa płynnie i bez zarzutu. Generalnie to niezła kabała kupować taki zestaw a potem okazuje się że i tak części nie pasują do siebie :-/ Zębatka z zestawu ma standardowe wymiary, problem może jednak istnieć w szerokości, kształcie czy głębokości zębów. To dziwne bo zębatki powinny być standardowe. W każdym razie kopiąc w internecie i pytając ludzi posiadających taki zestaw jak do tej pory nie odnotowano podobnego problemu. Jednakże pojawiały się inne "jaja" z zestawami Guardera typu pomieszane części w niespójnym, nieodpowiednim standardzie jak V2 + V3, itp.

 

Ostatecznie replika śmiga już elegancko.

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Soldat, czy jesteś w stanie opisać, jakie konkretnie rezultaty osiągnąłeś na tym zestawie?

Jaką zestaw daje prędkość wylotową i przede wszystkim powtarzalność?

Jakbyś mógł podać rof na obecnie używanej baterii, też byłoby fajnie.

Jak zmienił się dźwięk wystrzału?

 

Żeby nie było, że nic od siebie nie wnoszę do tematu, podaję co siedzi w moim pierwszym p90(dużo zmian w nim nie było)

-sp100 guardera,

-silikon zielony g&g

-lipo zippy 11,1 1300mah 20c,

-wymieniony jest też popychacz na Guardera (stockowy kiedyś zdarzyło mi się połamać przez głupotę :teeth:) -

 

I co ciekawe: ok 5 lat temu chronowałem giwerę i było dość stabilnie, bo 346-350fps. Wówczas siedziała jeszcze stockowa guma HU. Od tego czasu ze 2 razy na pewno była rozkładana(raz w celu określenia zużycia i konserwacjia, drugi raz w celu wymiany popychacza).

Wczoraj natomiast chronowanie dało ogromny rozstrzał, mianowicie najniższy wynik 343fps, najwyższy 374.

Generalnie jak się strzelało to przykładowo kolejnych 5 strzałów miało rozstrzał +/- 4fps, potem np. padał wynik -20fps i czasem utrzymywał się przez kilka strzałów, czasem natomiast znowu wyraźnie odbiegł.

Obecny rof to 21,1 k/s.

 

Ktoś ma pomysł co może być przyczyną tak dużego rozstrzału?

Jeśli chodzi o lot kulek, to nie zwróciłem ostatnio uwagi, żeby część leciała wolniej i bliżej a część dalej i szybciej. Celność\skupienie chyba też było jak zawsze.

 

Faktem jest, że to chrono było niedawno przez kolegę serwisowane(dziwne wyniki pokazywało), więc rzecz może jakimś cudem to chrono ma duży błąd pomiarowy, ale wątpię, żeby tak było. Obecnie nie mam pod reką innej giwery, żeby sprawdzić jak ją chrono odczyta.

Edited by Bociano
Link to post
Share on other sites

Witaj.

Wstyd się przyznać ale od czasu (3 tygodnie?) jak montowałem ten zestaw nie miałem jeszcze okazji przestrzelać repliki. Postaram się w najbliższym czasie zabrać ja w teren. Szybkostrzelność na LiPo 11,1V jest duża, nie podam Ci liczby gdyż na co dzień nie mam dostępu do chrono. To samo tyczy się wartości FPS. Przy okazji najbliższego strzelania na pewno to sprawdzę.

 

Co do rozrzutu w kolejnych strzałach. Takie rzeczy to zwykle efekt nieszczelności w jakimś konkretnym miejscu całej pneumatyki. Sprawdź:

- szczelność na gumce hop-up

- szczelność dyszy między "prowadnicą" głowicy cylindra - najlepiej wymień na uszczelnioną, stockowa nie jest idealna

- zakładam że masz nadal stockową głowicę tłoka więc wymień ją na kierunkową ale zostaw oryginalną uszczelkę

Tak po swojej replice na oryginalnych częściach widziałem problemy w tych miejscach.

 

Co do zestawu Guardera. Ogólnie jest z nimi problem jeśli chodzi o spójność części. Dwa, nie wiem czy jest on jeszcze gdzieś dostępny. Ja sam wykupiłem ostatni jaki mieli na specshopie. Generalnie lepiej chyba samemu złożyć jakiś zestaw. Tym bardziej że np. stockowy cylinder i głowica nie są złe. Zębatki to przy SP110-M120 chyba tylko tłokowa do wymiany, pozostałe są ze stali.

 

PS: Masz również wersję z wbudowanym kolimatorem? U mnie jest dziwny efekt, obok punktu widać drugi, przesunięty na prawo i lekko w dół. Jest bardzo blady ale w ciemniejszym otoczeniu widoczny. Co to może być? Wzrok mam OK :)

Link to post
Share on other sites

P90 - stockowa lufa 247 mm oraz nowa SP100 Guardera daje około 375 fps (średnio), z precką już powinno być około 395 fps. Co do rozrzutu to sprawdź osadzenie gearboksa w korpusie - sprawdź czy nie pękł któryś z uchwytów mocujących osłonę gearboksa (ten plastyk poniżej miejsca na baterię).

Link to post
Share on other sites

Czołem!

 

Soldat, w moim koli raczej czegoś takiego nie zaobserwowałem. Wrzuciłem zdjęcia poglądowe jak wygląda plamka u mnie.

 

Koli przy dużej jasności otoczenia: http://zapodaj.net/4daca8298006a.jpg.html

Koli w nieco ciemniejszym otoczeniu: http://zapodaj.net/bc022a80552fc.jpg.html

 

Coś mi się kojarzy, że dawno temu miałem problem taki, że plamka była znacznie bardziej rozmazana i też jakby coś uciekało na boki. O ile dobrze pamiętam, to po prostu go rozebrałem i wyczyściłem ze wszelkich paprochów na szybkach i delikatnie wewnątrz. Może też tak spróbuj.

Co do głowicy i dyszy, to masz rację. Nadal są stockowe. W środku wymieniona jest tylko sprężyna i popychacz dyszy.

 

Raubritter, koncepcja w sumie ciekawa, tym bardziej, że stosunkowo często zdarzało mi się gb wyciągać. Przerywacz nie działa więc jak wiedziałem, że replika będzie długo leżeć to często wyciągałem gb, żeby odstrzelić sprężynę i upewnić się, że nie będzie leżeć napięta.

Zerknąłem na body po wyjęciu gb i wygląda to tak:

http://zapodaj.net/ea1483f522f84.jpg.html

http://zapodaj.net/8976b9059fcbe.jpg.html

http://zapodaj.net/7fb8647ac8f59.jpg.html

http://zapodaj.net/18d3d7e67aa87.jpg.html

 

Zdaje się, że mimo wszystko dość dobrze. Jedyne czego można się czepić, to te cienkie, długie zęby w tylnej części obudowy(bardziej oddalone od komory HU. Mianowicie prawy ząb jest jakby lekko przetarty, więc teoretycznie może być węższy o jakąś dziesiątą milimetra.

 

Trudno określić, czy to jest przyczyną. Żeby było troszkę prościej, właśnie jedzie do mnie drugie p90(tym razem tr-ka), więc jak już przyjedzie posprawdzam warianty z wymianą zespołu lufy z komorą HU oraz wymianę gb w obudowach. To powinno przynajmniej na dzień dobry zdiagnozować, czy problem tkwi w zepole lufa+HU, w gb, czy w body.

 

Btw. Raubritter, czy w konfiguracji, na której osiagnąłeś 445 fps przy sp110 wymeiniałeś coś jeszcze oprócz cylindra lufy i łożysk?

Bo jak nie wymieniałeś dyszy i żadnej z głowic, no to wynik jest naprawdę imponujący.

 

Jeszcze jedna istotna kwestia: czy ktokolwiek może się wypowiedzieć na temat przerywaczy V.6 prometheusa? Czy też padają tak jak stockowe po kilkunatsu\kilkudziesięciu k kulek? Jesli są ok, to od razu brałbym dwie sztuki, bo w nowej p90-tce, na pewno też niedługo padnie.

Chodzi o ten przerywacz dokładnie: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/product_detail1.php?search_From=searchItem&item=PM-PT-HCO90&search=special&rs=p90&catid=&cat=&view_choice=c

 

A może ktoś miał okazję testować przerywacze chińskie? Jakby pasowały bez problemu do TM'ki to nawet gdyby miały padać po 20k kulek, to nie byłoby tragedii przy tej cenie.

Taki konkretnie: http://www.evike.com/products/30703/

Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o mocowanie śrub ze zdjęcia nr 4. Tam gdzie są plastykowe uchwyty (sprawdź czy ci nie pękło) na metalowe elementy do wkręcenia 2 śrub mocowania klapki osłaniającej gearboks. Zobacz też czy masz luźnego uppereceivera, czy nie lata na boki gdy jest złożona całość.

O ile dobrze pamiętam to w środku jest taki setup:

- zębatki JG;

- głowica cylindra Promyk;

- głowica tłoka POM Promyk;

- dysza Promyk;

- cylinder typ C (300-400mm) Promyk;

- lufa 380 mm KM Head 6,03 mm;

- przedłużka + tłumik ognia od FNC - do schowania lufy;

- łożyska Systema lub Guarder;

- tłok Guarder (wycięty przedostani ząb)

- popychacz King Arms - trzeba szlifować, zresztą Deep Fire też szlifowałem;

- przerywacz v.6 Promyka (nadal chodzi po około 1,5 roku), trzeba było zamontować nowe kable do Mos-fetu, bo styki szybko znikają;

- silnik stock;

- Mos-fet Nano AB.

ROF - 16 kulek na lipo 7,4 V 2200 mAh - zasięg mierzony dalmierzem 65 m.

Najlepszy tuning (stosunek koszt/efekt) to moim zdaniem:

- SP100 Guardera;

- preclufa 300-320 mm;

- tłumik z zestawu.

Całość daje około 390-400 fps.

W ramach testów zrobiłem raz krótszą replikę do CQB.

Do stocka włożyłem SP90 Guardera oraz lufę Tanio Koby 300 mm,uzyskałem zasięg zmierzony 55 m oraz 335 fps.

Nie miałem do czynienia z chińskimi przerywaczami

Link to post
Share on other sites

Widzę że w kolimatorze masz dokładnie taki sam efekt. Widać to na fotkach, które zamieściłeś, zwłaszcza drugiej.

Na prawo od kropki jest dodatkowy bardzo słaby punkcik. W takim razie też sprzęt pewnie tak ma choć nie powiem by mnie to pocieszało.

 

Hmmm. Ostatecznie widzę, że ten zestaw Guardera to przerost formy nad treścią. Kosztem 30fps mniej lecz i też taniej można dobry tuning założyć. Puki co pozostaje mi jeszcze tylko założyć preckę.

Link to post
Share on other sites

Mocowanie śrub jest ok, wszystko dobrze siedzi.

Dzisiaj przyszło do mnie drugie P90 więc tak jak wspominałem porobiłem testy z wymianą zespołu luf. Efekt jest dość zabawny, bo dziś praktycznie na każdej konfiguracji powtarzalność była dużo większa.

Generalnie to HU jest u mnie tak włożony, że na pozycji 0 odpowiednio podkręca kulki 0,25. I w tej pozycji wyniki oscylowały dzisiaj w zakresie 340-350 fps (na 0.2g). Strzałów oddałem bardzo dużo, nie liczyłem ile. Co zabawne, jak wymieniam moduł lufy na totalnie stockowy, wynik był praktycznie ten sam, tyle, że tutaj HU był tylko minimalnie odkręcony, tak żeby kulki nie wytaczały się samoistnie z lufy. Wniosek taki, że gumka zielona G&G daje mniejszy opór kulce a jednocześnie dobrze ją podkręca.

 

Może ten rozrzut o którym ostatnio wspominałem był po prostu kwestią tego, że np. minimalnie za słabo dokręciłem te śrubki w uchwytach o których pisał Raubritter i był minimalny luz, bo po ostatnim złożeniu jest dużo lepiej. Albo to po prostu magia, że nagle rozrzut jest znacznie mniejszy.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

No i znowu trochę pogrzebałem przy mojej zabawce. Lista wymienionych przeze mnie części:

-głowica cylindra ultimate

-głowica tłoka POM ultimate

-prowadnica łożyskowana (v.2) ultimate

-dysza podwójnie uszczelniona airsoftpro.

-sp110 guarder

-tłok shs niebieski z metalową szczęką - 14 zębów(czyli nic już nie trzeba piłować)

-łożyska dedykowane systemy

-lufa km-head 6,03/317mm

 

Zęby zostawiłem póki co stockowe - w rezerwie mam stockowy gb v.3 jg, więc jakby miały paść to mam zapas.

 

Wynik chyba dość zadowalający, średnio 420 fps. skrajne strzały miały 410 i 431fps, z tym, że strzały następujące po sobie miały wahania+/-2fps. Przykładowo pierwszy oddany strzał miał 410, a potem było: 418, 419, 420, 421, 422, 420.

Rofa nie zmierzyłem, ale na ucho nie spadł wyraźnie względem sp100.

 

Dodam, że na stockowych częściach praktycznie nie było do tej pory śladów zużycia, a przemieliły około 10-15k kulek na stocku i 40-60k na sp100 (trudno oszacować dokładnie, bo giwera jest już u mnie 6lat) .

Styki są już dość mocno zjedzone, ale działają bez problemu. Chyba czas pomyśleć w końcu o mosfecie (nienawidzę grzebać przy kablach :maniak_strach: ) .

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

BTW Miałeś może doświadczenia z magazynkami hi-cap Tokyo Marui czy w ogóle takimi? Mam dwa takie i trochę problemów z podawaniem kulek. Stosowałem pewne porady jakie znalazłem na forum czy ogólnie w internecie i nie rozwiązuje to problemu do końca. Używam kulek G&G 0,25g i w trakcie strzelania są puste strzały oraz dochodzi czasem do "rozkręcania" się sprężyny w magazynku (częściowo lub całkowicie).

Link to post
Share on other sites

Tak się składa, że niedawno przerabiałem temat hi-capów do P90. Wklejam tutaj post, który napisałem w temacie o P90 KA. Patent, który opisałem, zastosowałem w dwóch hi-capach TM i jednym hi-capie KA. Według mnie wszędzie dał bardzo zadowalające rezultaty.

 

"Hi-capa KA kupiłem i miałem już sporo czasu, żeby go przetestować(testowałem w P90 TM).

 

Jeśli chodzi działanie maga wyjętego z pudełka - masakra, nigdy nie poszedłbym z czymś takim na strzelankę.

Nie zamierzam w żadnym wypadku negować wartości smarowania maga, jednak według mnie jest to co najwyżej półśrodek, bo przyczyny zacinek w ten sposób nie usuniemy.

 

Ja zrobiłem w magu dwa usprawnienia, które praktycznie stuprocentowo eliminują zacinki.

Pierwsza rzecz to wymiana/osłabienie sprężyny "windowej". Miałem akurat luzem spreżynę od hi-capa TM.

Druga rzecz, jest nieco bardziej skomplikowana, ale nadal prosta. zastosowałem patent bardzo podobny do tego w filmiku na YT(filmik niżej). Różnica jest taka, że zamiast wklejać ten plastikowy element na stałe, zastosowałem odpowiednio docięty plastik (osobiście wykorzystałem starą kartę payback z BP), do którego przykleiłem samoprzylepną piankę. Element spokojnie wchodzi w wycięcie, które jest pokazane na filmie, pianka eliminuje możliwość jego ruchu do przodu, a zagięcie do tyłu. skręcenie górnej połówki maga natomiast eliminuje możliwość ruchu góra/dół.

Filmik:

 

 

 

Patent zastosowałem w sumie w 3 magazynkach(1 KA i 2 TM). Wszystkie magi działają wyśmienicie, w weekend osobiście biegałem z jednym magiem TM i jednym KA, a kumplowi dałem drugie P90 z magiem TM i w żadnym magu nie było problemów z zacinkami.

 

Temat dotyczy co prawda P90 KA, jednak konstrukcja magów KA i TM jest identyczna, celowo więc opisałem wszystkie 3 magi, żeby zobrazować skuteczność zastosowanego patentu. Jeśli ktoś chciałby decydować się na podobny patent u siebie, proszę o PW. Jeśli zajdzie taka potrzeba, zrobię zdjęcia i bardziej szczegółowy opis. "

 

Jak już wyżej wspomniałem, jeśli ktoś potrzebuje szczegółów, proszę o info, a postaram się wykonać dokładny opis.

Edited by Bociano
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...