gewer12 Posted April 9, 2012 Report Share Posted April 9, 2012 Witam, mam problem z moim RK01W. Posiadam w nim silnik GFC tornado, MOSFET,kable niskooporowe . Na ostatniej strzelance batki strasznie szybko mi padają tzn. firefox 8,4 1500mah trzymał przez 2h, stokowa batka 8,4 1400mah od cm.042 30min a batka stokowa od boja 9,6 v 1200mah tylko 15 min. Batki ładuję batimexem i na wcześniejszych silnikach tak szybko nie padają. Po za tym batki dziwnie się rozładowywują ,ponieważ nie słychać żeby batka była słaba tylko od razu replika nie strzela (tak jak by coś się przegrzało). Możliwe ,że sinik potrzebuję więcej prądu? Pozdrawiam gewer Quote Link to post Share on other sites
Kazik94 Posted April 9, 2012 Report Share Posted April 9, 2012 Nie strasz mnie bo niedługo chce kupic taki sam model ;P Miałem podobny problem w M16 po wymianie kabli i silnika, że batki padały szybko i kable się grzały. Pierwsze to podczas wymiany okablowania po zdjęciu zębatek wypadły mi podkładki i nieprecyzyjnie współpracowały co kosztowało większe zużycie energii. Drugi przypadek to kable były cienkie i nie wytrzymywały zbyt dużego poboru prądu przez silnik (grzały się tak ze guma schodziła) Trzecie to przesuszony gearbox, nasmarowałęm i trochę lepiej chodziło. Podsumuwując coś w Twojej replice powoduje większy pobór prądu z baterii i nagrzewanie się elektryki. Proponuje sprawdzić prawidłowe podkładkowanie i czy coś o coś niepotrzebnie nie ociera i czy silnik napewno jest dobrze wyregulowany. Pozdrawiam ;) Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted April 9, 2012 Author Report Share Posted April 9, 2012 Przed chwilą przełożyłem batki do cm.028 i w cymie batki śmigają jak by je odłączono od ładowarki a w bojcu jakby padały. Quote Link to post Share on other sites
Kazik94 Posted April 9, 2012 Report Share Posted April 9, 2012 To samo było u mnie, w emce bojcowskiej raz dwa padały batki, a w innych replikach to działały jak świeżo naładowane, problem ustąpił po wyregulowaniu silnika i wypodkładkowaniu. Pozdrawiam ;) Quote Link to post Share on other sites
LogaN Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Wiadomość automatyczna Wątek został przeniesiony z "Repliki airsoftowe i sprawy techniczne -> Sprężynowe -> Problemy i serwis" do "Repliki airsoftowe i sprawy techniczne -> AEG/EAG -> II klasa -> Problemy i serwis". Quote Link to post Share on other sites
zuczek Posted April 12, 2012 Report Share Posted April 12, 2012 Spraw sobie porządnego LiPo i po sprawie. Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted April 12, 2012 Report Share Posted April 12, 2012 Spraw sobie porządnego LiPo i po sprawie. "Jak nie pasuje to walnij młotkiem" :icon_biggrin: Jak jest problem to trzeba go rozwiązać, a nie "brutalną siłą" zignorować. Jaką masz sprężynę w tej replice? Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted April 12, 2012 Author Report Share Posted April 12, 2012 Stokową z cymy 042s czyli m125. Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted April 12, 2012 Report Share Posted April 12, 2012 Problem jest w kablach albo w sposobie lutowania. Jak kable się grzeją wzrasta opór więc nie może płynąć przez nie prąd o dużym natężeniu i silnik nie działa. Tak samo jeśli dajesz za dużo cyny podczas lutowania do mosfetu lub styków silnika. Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted April 12, 2012 Author Report Share Posted April 12, 2012 Nie możliwe ,że problem leży w kablach ,ponieważ na innych silnikach batki tak szybko nie padają i się nic nie grzeje . Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted April 12, 2012 Report Share Posted April 12, 2012 A kable się grzeją? Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted April 12, 2012 Author Report Share Posted April 12, 2012 Nie. Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted April 12, 2012 Report Share Posted April 12, 2012 A jaki masz wtyk baterii? Tamiya? Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted April 12, 2012 Author Report Share Posted April 12, 2012 Tak, tamyia ,ale moim zdaniem coś musi być z tym silnikiem. Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted April 12, 2012 Report Share Posted April 12, 2012 (edited) Sprawdź stan komutatora, szczotek. Wypodkładkuj zębatki, wyreguluj silnik. Zmień kable na nisko oporowe, wtyczki na deansy. Wyczyść styki i jak Cię stać kup mosfet. Edited April 12, 2012 by szymx1 Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted April 12, 2012 Report Share Posted April 12, 2012 On już to wszystko ma, wystarczy poczytać. Odnośnie komutatora nic nie powinno być, myślę że jest nowy jak pojawił się teraz problem po wymianie na niego. Wtyczki Tamiya mają strzsznie duży opór i mały przekrój, grzeją się więc opór jeszcze wzrasta. Ja polecam wymienić wtyczki na deansy i powinno być git. Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted April 12, 2012 Author Report Share Posted April 12, 2012 Ok,dzięki za pomoc. Pozdrawiam gewer Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted April 14, 2012 Author Report Share Posted April 14, 2012 Mam jeszcze pytanie ,jeżeli próbowałem regulować silnik a potem wyjąłem go z sanek/koszyka to on mi się odreguluję? Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted April 14, 2012 Report Share Posted April 14, 2012 Jeżeli nie kręciłeś śrubą od regulacji to się nie rozreguluje. Quote Link to post Share on other sites
gewer12 Posted April 14, 2012 Author Report Share Posted April 14, 2012 Tzn. jak go kupiłem to go nie regulowałem ,ciągle strzelałem na takim jaki był od nowości ,jakieś 5 dni temu kręciłem śrubą ,ale wyjąłem go z sanek. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.