MikeOl Posted June 1, 2013 Report Share Posted June 1, 2013 cześć szukałem wczoraj ale nie znalazłem tego parametru.. w takim razie ciekawią mnie różnice pomiędzy komorami hu?? wychodzi że pj jest krótsza (?) od standardowych z innych replik/firm i jak miałbym kupować nową komorę hu to powinienem wybrać tą krótszą czerwoną dyszę shs (nawet lepiej bo jest tańsza, dysza) a jeśli miałbym zostać przy stockowej to trzeba brać tą dłuższą dyszę niebieską - choć to nadal nie gwarant i wszystko raczej w formie eksperymentu będzie :/ Komory G&P w normalnej cenie nigdzie nie widzę:/ Chyba na razie się wstrzymam z zakupem dyszy, poczekam na replikę aż przyjdzie - przestrzele ją w tym czasie; do miesiąca przyjdą części od chińczyka, znajdę serwisanta (oława/wrocław) i wymienię sprężynę, prowadnice, głowice z cylindrem (chyba kupię na allegro ta szarą), może kupie mosfet z kablami i Tconnect w przyszłości pod lipo.. Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted June 1, 2013 Report Share Posted June 1, 2013 Gdy jeszcze używałem komory P&J sposobem na uszczelnienie układu było kupienie jak najdłuższej dyszy do m4 i po zamontowaniu jej dopiłowanie do odpowiedniej długości. Jest z tym trochę zabawy ale da się to zrobić. Quote Link to post Share on other sites
MikeOl Posted June 1, 2013 Report Share Posted June 1, 2013 tak kiedyś robiliśmy z sr kupiliśmy od aug'a i piłowanie rozkładanie repliki, gb piłowanie, składanie wszystkiego i tak kilka razy :/ troche wkurza mnie to że v2 jest tak głupio rozwiązany i to połączenie z komorą hu - na prawdę lipa:/ Z plusów to znalazłem kontakt do mojego serwisanta - złota rączka, gościu godny zaufania :icon_smile: no i znalazłem taniej cylinder boyi za 8zł na komisie, chwyt spr tylko 30zł + przesyłka, komora hu G&P tylko nie wiem jak to stwierdzić (?) one chyba żadnego oznaczenia nie mają - 45zł tylko nie wiem czy abs czy metal nie widziałem jeszcze foto. Mój chińczyk ma jeszcze takie: http://www.ebay.pl/i...=item2c6c12c26c firmy e&c ?? http://www.ebay.pl/i...=item2ec2aa39d1 plasticzany element Nie zbaczaj z temu -konkrety proszę . Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted June 2, 2013 Report Share Posted June 2, 2013 Nie spotkałem się z komora od G&P z plastiku. Widziałem metalowe z czarnymi, niebieskimi i czerwonymi pokrętłami. Podeślij linka do tej komory, dam ci znac czy przypomina to to co ja mam/miałem. Co do komory elementa to ja nie polecam - nie miałem komory ale wszystkie inne części elementa jakie miąłem to zawsze były lipne. Quote Link to post Share on other sites
Montes93 Posted June 10, 2013 Report Share Posted June 10, 2013 Cześć. Mam zamiar w niedalekiej przyszłości poprawić celność mojej repliki (M4 CQB). I tutaj nasuwa mi sie kilka pytań: 1. Precka. Jaka firma byłaby w stosunku cena/jakoś dobra (nie chcę wypasionej, bo mnie nie stać, a z drugiej strony co tanie to drogie...). Jak ma się szerokość lufy do osiągów repliki i używanych kulek? 2. Gumka hopup. Kupując ja muszę mieć na uwadze jaka kupuję pracke tak? 3. Komora hopup. Jeśli starczy kasy to czy wymiana komory jest opłacalna/wymagana dla polepszenia celności? 4. Pytanie dotyczące długości lufy. M4 to CQB, więc czy warto przedłużać lufę zewnętrzną i potem kupić dłuższą preckę czy pozostawić tak jak jest i kupić krótszą precke? Jeśli wyraziłem się niejasno, coś pokręciłem albo to już było to przepraszam z góry ;) Quote Link to post Share on other sites
Hatch Posted June 10, 2013 Report Share Posted June 10, 2013 1. W niższej klasie cenowej to Systema 6.04 albo Guarder 6.02. Jeśli przez szerokość lufy miałeś na myśli jej średnice, to na nią nie patrz w przypadku obu wymienionych, te "6,04" i "6,02" to chłyt marketingowy, tak więc rzeczywista ich średnica ma się tak z prawdą jak ryba z ręcznikiem. Ale skupienie i powtarzalność w stosunku do stockowej poprawiają, 2. Czarna Systema Energy albo przeźroczysta Guardera. Na forum możesz też znaleźć zwolenników fioletowej Promyka, a także rzeszę fanów zielonej G&G. Ja osobiście wypieprzyłem ją na starcie do kosza, bo szczelność w komorze poszła się rozmnażać. Co do pytania, to nie trzeba patrzeć na kompatybilność gumek i luf tych samych firm. 3.Jeśli starczy kasy to jak najbardziej. Od siebie polecam czeską komorę od AirsoftPro. Szczelność jest po prostu zabójcza, a kolejnym plusem jest pełna kompatybilność z mblockiem. Komora do celności nie daje w zasadzie nic, natomiast większa szczelność zwiększa nieco fps(~15) i żywotność układu. 4. Zacznijmy od tego, że m4 nie jest giwerką cqb, tylko jej pochodne:D(wynalazki typu stubby killer itp.). Jeśli nastawiasz się na bardziej leśne rozgrywki, to jak najbardziej możesz przedłużyć lufę zewnętrzną, chociaż nie musisz. Najłatwiej jest po prostu kupić dłuższą preckę i po prostu ukryć ją pod tłumikiem, niż kupować całą konwersję. Jednakże przy potencjalnej sprzedaży, dłuższa precka ukryta pod tłumikiem trochę niszczy walory repliki (w moim odczuciu). Quote Link to post Share on other sites
Montes93 Posted June 10, 2013 Report Share Posted June 10, 2013 Dzięki za odpowiedź. Zestaw precka Guardera 6.02 i gumka przeźroczysta (też Guardera) to dobry i działający przyzwoicie wybór? Jeszcze jedno pytanie, już troche poza tematem. Do tego najlepsze by były kulki G&G 0,25 tak? (ok, 450 fps) Co do 4 mam przedłużenie lufy pasujące do mojej repliki. Stąd właśnie to pytanie, która precka będzie lepsza - dłuższa czy krótsza? Jeśli w dłuższej poprawia się skupienie czy osiągi to taka byłaby lepsza. Nie ukrywam też że w przyszlości prawodpodobnie zakupie granatnik m203, a do tego przedłużenie jest potrzebne. Quote Link to post Share on other sites
Hatch Posted June 10, 2013 Report Share Posted June 10, 2013 Tak, zestaw lufy i gumki guardera spisuje się przyzwoicie. Kulki też jak najbardziej, Dłuższa precka z zasady jest lepszym rozwiązaniem- to oczywiste. Na polepszenie osiągów raczej nie licz(max 3-5 m). Zadaniem lufy nie jest polepszenie osiągów, tylko skupienia i powtarzalności strzałów. A co do granatnika- kup, ale uwierz mi, że po pewnym czasie Ci się on po prostu znudzi. Też kiedyś sobie marzyłem o m203 na emce, kupiłem i suma sumarum użyłem go w ciągu 3 lat jakieś 3-4 razy. Dużo lepszą inwestycją było by kupno właśnie dobrej komory albo jakiejś optyki, albo wymiana silnika, sprężyny, zębatek, tłoka i 200 innych rzeczy, które przydadzą Ci się bardziej, niż granatnik. Quote Link to post Share on other sites
Montes93 Posted June 10, 2013 Report Share Posted June 10, 2013 Optyka jest, na razie zabieram się za tuning nie inwazyjny. Jak minie gwarancja to wtedy wymienie poszczególne części. Jeszcze raz dzięki za pomoc :) Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 (edited) Dzięki za odpowiedź. Zestaw precka Guardera 6.02 i gumka przeźroczysta (też Guardera) to dobry i działający przyzwoicie wybór? Jeszcze jedno pytanie, już troche poza tematem. Do tego najlepsze by były kulki G&G 0,25 tak? (ok, 450 fps) Co do 4 mam przedłużenie lufy pasujące do mojej repliki. Stąd właśnie to pytanie, która precka będzie lepsza - dłuższa czy krótsza? Jeśli w dłuższej poprawia się skupienie czy osiągi to taka byłaby lepsza. Nie ukrywam też że w przyszlości prawodpodobnie zakupie granatnik m203, a do tego przedłużenie jest potrzebne. Precke możesz brać dluga jesli ci to nie przeszkadza bo masz cylinder typ0. Zamiast wydawać kasę na 1,5kg ''złomu'' (m203) doinwestuj wnętrze repliki. M203 wygląda świetnie ale wazy, jego przydatność zwłaszcza w lesie jest znikoma. Zainwestuj lepiej w lepsza komorę hopup, m-block lub bore-up i wywal łożyskowanie głowicy bo gearboxy P&J(A&K) do najwytrzymalszych nie należą, można jeszcze odchudzić nieco tłok. Edited June 12, 2013 by chomik_pl Quote Link to post Share on other sites
Jacob22 Posted August 20, 2013 Report Share Posted August 20, 2013 Witam! Stanowczo polecam komorę HU Elementa (czerwona, plastikowa). Po jej zamontowaniu prędkość wylotowa wzrosła o ok. 50 - 60 FPS. A co z tym się wiąże zasięg stanowczo wzrósł. Podobno świetne są jeszcze komory G&G GR16, aczkolwiek nie wypowiem się, bo nie miałem z nimi styczności. Quote Link to post Share on other sites
Seth66 Posted August 24, 2013 Report Share Posted August 24, 2013 (edited) Witam. Zastanawiam się nad małymi zmianami, posiadam juz prec lufke 6.01 Mad bull'a i chciałbym jeszcze dodać: 1. http://www.specshop.pl/product_info.php?products_id=3356&name=Guarder_-_Zestaw_BoreUp_do_M4 2. http://www.specshop.pl/product_info.php?products_id=3374&name=Guarder_-_Sprezyna_SP120 GB i silnik nie zmieniany, czy jest sens takiej przeróbki ? I czy GB i inne części wytrzymają m120 Edited August 24, 2013 by Seth66 Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted August 27, 2013 Report Share Posted August 27, 2013 A na jakiej bazie masz tego PJ'ta boyi, JG czy A&K? Quote Link to post Share on other sites
Sapcio Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 Odesłano mnie tutaj więc i tutaj napisze. Posiadam replikę PJ4 RIS którą powoli sobie modyfikuje od wewnątrz. Wymieniłem już lufę na precyzyjną, komorę hop up oraz gumkę hop up. Ze stockowych 430fpsow powinienem miec okolo 460. Piszę bo nie wiem co powinienem wymienić aby zwiększyć żywotność. Taka ilość fpsów mi odpowiada i teraz chciałbym się bardziej skupić na wymianie części na mocniejsze aby nic się nie posypało. Praktykuje Semi fire więc zebatek jakoś nie katuje. Wrzucam listę części stockowych sprężyna (120 m/s) chromowany cylinder o zwiększonej średnicy wzmocniona metalowa głowica cylindra (o zwiększonej średnicy przeznaczona do zestawu cichego) wzmocniona stożkowa kierunkowa głowica tłoka z łożyskowaniem (przeznaczona do zestawu cichego, łożyskowanie powoduje łatwiejszą pracę sprężyny) silnik o zwiększonym momencie obrotowym wszystkie zębatki są stalowe osadzone na stalowych łożyskach ślizgowych 6mm prowadnica sprężyny jest w standardzie wzmocniona(metalowa) wraz z łożyskowaniem, które powoduje łatwiejszą pracę sprężyny) zastosowano niskooporowe okablowanie gearboxa Najbardziej mnie zastanawiają kable niskooporowe. Jeżeli owe są w gearboxie to powinienem wymienić całe okablowanie od gearboxa do styku w kolbie? Wtyki Deans zamierzam wymienić w weekend. Z góry dziękuje za pomoc i mam nadzieje że wszystko opisałem zrozumiale :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted January 23, 2014 Report Share Posted January 23, 2014 Wymień wtyczki i kable do tego koniecznie załóż mosfeta, będzie kolejny krok do przodu. Następnie zainwestuj w przyzwoite lipo. Quote Link to post Share on other sites
Sapcio Posted January 23, 2014 Report Share Posted January 23, 2014 Wtyczki będe wymieniał w weekend, co do kabli to będe musiał rozbierać gearboxa żeby lutować nowe kable? Bo podobno są niskooporowe w gearboxie ale już do wtyczki pociągnięte są zwykłe a ja mam nadal gwarancję :) Li-Po mam 11V 2000mah firmy 8 Fields. Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted January 24, 2014 Report Share Posted January 24, 2014 Pomyśl o wzmocnieniu skorupy gearboxa. P&J -towskie gearboxy do najwytrzymalszych na pewno nie należą. Ja wywaliłbym łożyskowanie głowicy tłoka i odchudził tłok. Przy tym M120 twoje V2 prędzej czy później pęknie. Pamiętaj tez iz P&J (A&K) maja niestandardowy cylinder dysze i głowicę tłoka. Quote Link to post Share on other sites
Sapcio Posted January 24, 2014 Report Share Posted January 24, 2014 Pomyśl o wzmocnieniu skorupy gearboxa. P&J -towskie gearboxy do najwytrzymalszych na pewno nie należą. Ja wywaliłbym łożyskowanie głowicy tłoka i odchudził tłok. Przy tym M120 twoje V2 prędzej czy później pęknie. Pamiętaj tez iz P&J (A&K) maja niestandardowy cylinder dysze i głowicę tłoka. Nie jestem super doświadczony w tunningowaniu replik stąd moje pytanie. Mam rozebrać głowice i wywalić łożyska i na jakiej zasadzie mam "odchudzić tłok" ? Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted January 24, 2014 Report Share Posted January 24, 2014 Tak dobre zrozumiałeś. Generalnie tłok z głowicą działają na skorupę gearboxa jak młot na ścianę. Im wieksza masa tłoka i głowicy tym łatwiej uszkodzić szkielet gearboxa. Co do odchudzania tłoka to: Ja polecam metodę z pierwszego filmu, można to zrobić wiertarka. Quote Link to post Share on other sites
Sapcio Posted January 24, 2014 Report Share Posted January 24, 2014 A jaką pełnią role łożyska skoro można je tak o usunąć ? Co do odchudzania to wezmę się za to w weekend :) Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted January 24, 2014 Report Share Posted January 24, 2014 Łożysko tłoka pełni taka sama role jak łożysko prowadnicy. Pozwala sprężynie kręcić się swobodnie wewnątrz tłoka. Ale twoja replika posiada już łożyskowaną prowadnice wiec łożyskowanie głowicy nie jest konieczne. Łożyskowanie również daje sprerzynie mniej miejsca na prace wiec czasami daje 5-10 fps więcej, ale odchudzając tłok i usuwając łożyskowanie osiągniesz to samo. Ta sama sprężyna będzie popychać lżejszy tłok wiec efekt będzie podobny. Tu masz efekt: Łożyskowania nie musisz wywalać ale im lżejszy tłok i głowica tym gearbox dłużej wytrzyma. Quote Link to post Share on other sites
Sapcio Posted January 25, 2014 Report Share Posted January 25, 2014 Rozebrałem broń ale musiałbym zrywać plombe z gb a szkoda mi tracić gwarancję. Narazie wymienie tamiye na t-deans. Quote Link to post Share on other sites
Sapcio Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Jednak postanowilem pokombinowac z gearboxem mimo gwarancji. Mieszkam za granica wiec wysylka na gwarancje wyniesie tyle co kupno nowego gb :P Rozebralem bron, wyciagnalem gb i czytalem ze przed rozebraniem trzeba wcisnac srubokret od tylu zeby sprezyna nie wyleciala ? I czy zamiast odchudzać może kupno lepszego tłoka. Posiadam budżet 500zł na wzmocnienie i lekkie podrasowanie bo nie chce więcej niż 500fps gdyż mi tak dużo nie trzeba więc bardziej chce się skupić na żywotności repliki. Do tego pytanie z innej półki. Szukam PEQ Box na baterie bo chciałbym przenieść kable na przód. Link do batki : http://gunfire.pl/product-pol-1152198901-Akumulator-LiPo-11-1V-2000mAh-15C-3-modulowy.html Jakich rozmiarów PEQ-a mam szukać aby batka się zmieściła bez problemu ? Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted January 30, 2014 Report Share Posted January 30, 2014 I czy zamiast odchudzać może kupno lepszego tłoka. Posiadam budżet 500zł na wzmocnienie i lekkie podrasowanie bo nie chce więcej niż 500fps gdyż mi tak dużo nie trzeba więc bardziej chce się skupić na żywotności repliki. Pytałeś jak przedłużyć żywotność twojego gearboxa. Wymiana tłoka ma się ni jak do tego ze szkielet gearboxa w twojej M4 nie jest najwyższych lotów i po jakimś czasie na M120 pęknie. Jeśli coś to możesz zainwestować w M-Block Tu masz co i jak z gearboxem Quote Link to post Share on other sites
SaintPierre Posted January 30, 2014 Report Share Posted January 30, 2014 (edited) Mam inne pytanie. Czy ktoś włożył może ten gb http://gunfire.pl/pr...zyska-8-mm.html do P&J i czy wchodzi bez konieczności podpiłowywania lub krócej czy taki jak jest pasuje w body? edit: literówka Edited January 30, 2014 by SaintPierre Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.