Kpk_ Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Witam, moja replika właśnie wróciła z serwisu z pewnego dużego i polecanego sklepu. Miał to być ogólny przegląd, przesmarowanie, wymiana lufy. Jest to ICS, więc ma dwudzielny GB. Po "złamaniu repliki" i wyjęciu górnej części GB zobaczyłem, że wszystko jest bardzo suche. Smarów są śladowe ilości (tyle było przed serwisem). Zębatek w ogóle nie pokrywa smar. Nie wiem ile go powinno być po serwisie - czy w GB powinno być widoczne, że replika jest nasmarowana? Ponadto jedna ze śrub w GB była tak zajechana, że nie dało się jej odkręcić niczym. Śruba dalej znajduje się na swoim miejscu. Czy to możliwe żeby odkręcić i wkręcić z powrotem tak rozwaloną śrubę? Na potwierdzeniu odbioru jest napisane, że serwis trwał pół jednostki, czyli pół h. Niestety pod ręką mam tylko telefon, a na zdjęciach wykonanych nim nic nie będzie widać. Jak mogę upewnić się, że otwierano GB? Z góry dzięki i pozdrawiam Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Nie wiem jak długo się rozbiera ICSa, ale zwykłą emkę w pół godziny rozłożyć i złożyć to trzeba być dobrym:) najlepiej napisz do sklepu czemu nie wymienili śruby bo to są groszowe sprawy i powinni to zrobić, co do smaru, sam dużo go nie daje żeby całego GB nie mieć zapaćkanego, ale też sucho nie powinno być. aaa i masz fakturę i opis co dokładnie zrobili? Link to post Share on other sites
Matison Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Brak smaru? Znam taką sytuację z serwisu SpecShopu. Kolega zrobił to coś mu siadło, potem sprawdzając ją to cylinder suchy jak pieprz a zębatki też wyjątkowo suche były. Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Pół godziny na pełny serwis to trochę maławo. Trzeba wypodkładkować, chyba, ze na starcie dobrze chodzi, wyczyścić wszystko, nałożyć nowe smary, posprawdzać szczelność układu, sprawdzić stan HU, wymienić zadany element, wypolerować styki i jeszcze parę rzeczy... Chyba, ze się tej litanii wyrzuca kolejne elementy to wtedy się da. Link to post Share on other sites
Kpk_ Posted April 23, 2012 Author Report Share Posted April 23, 2012 Ok, tak też myślałem, dzięki za odpowiedzi. Napisałem e-maila do sklepu i teraz czekam. Link to post Share on other sites
MarekMac Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Widocznie niektóre serwisy działają na zasadzie "łowcy jeleni". Skoro "jeleń" (tylko niech nikt sie nie obrazi za takie nazewnictwo) sam nie umie zrobić takiej rzeczy jak przesmarowanie to pewnie sie nie pozna czy serwis cokolwiek zrobił. Dla serwisu/serwisanta efekty są dwa - zaoszczędzona na smarze, śrubkach itp kasa oraz zaoszczędzony przez serwisanta czas (a co się będzie chłopak męczył). A "jeleń" będzie myślal, że wszystko jest zrobione i zadziała efekt placebo. Replika dla niego nagle zacznie lepiej chodzić chociaż w rzeczywistości strzela i pracuje tak samo. Oczywiście to tylko moje podejrzenia i nikogo nie oskarżam. Link to post Share on other sites
Dread Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Da się sprawdzić w całkiem sprawny sposób, czy serwisowano GB - dać któremuś z polecanych serwismanów i po kłopocie. I nie ma co jojczeć, że gwarancji nie będzie - dobrzy serwisanci dadzą swoją gwarancję, a lepiej mieć zrobioną replikę dobrze poza niż źle na gwarancji. Link to post Share on other sites
Recommended Posts