TheVoytekBear Posted December 13, 2013 Report Share Posted December 13, 2013 Buniek, tego jeszcze nie wiem. Zakładam, że jak ma wytrzymać 12 V to wytrzyma 7,4 z mocniejszą sprężyną. Co do mocniejszej sprężyny, to poszedłem tylko o 1 stopień do góry względem stocku (120->130). Zakładam, że wymiana tłoka i doszczelnienie wystarczą przy takiej przesiadce, zwłaszcza, że RoF będzie mniejszy bo zostaje stara bateria. Quote Link to post Share on other sites
rafik1213 Posted December 13, 2013 Report Share Posted December 13, 2013 Bardzo dobrze to opisałeś. Nie wiem czy łożyska kulkowe i m130 to dobry pomysł. Jak by to były 6-7mm to pewnie by się od razu posypały ;) Przy 8mm i 9mm spokojnie można używać ;) Quote Link to post Share on other sites
grzesio93 Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Jak by to były 6-7mm to pewnie by się od razu posypały :icon_wink: Przy 8mm i 9mm spokojnie można używać :icon_wink: Hmm mam kulkowe (7mm) w SWD na m155 i jakoś się jeszcze nie sypły :D Zobaczymy ile wytrzymają :) Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Widać przy okazji jak panowie w Capri się znają. Miejsce na baterie w TM i w KA jest dokładnie takie samo. Co do tłoka, to mój stockowy na 7.4V po 5k kulek też jest w bardzo dobrym stanie. To jedynie kwestia napięcia akumulatora. Ja o podkładkowaniu wiele w recenzji nie pisałem, ale u mnie też były i tak jak u ciebie oraz zębatka środkowa tarła o łożysko zębatki silnikowej. Wystarczyła jednak tylko pod nią wrzucić jedną podkładkę. Reszty kół nie musiałem podkładkować, gdyż było już wstępnie dobrze ustawione. Teraz pytanie jak gerbox zniesie mocniejszą sprężynę i cięższy tłok. Choć M130 powinien wytrzymać. Quote Link to post Share on other sites
TheVoytekBear Posted December 16, 2013 Report Share Posted December 16, 2013 Czas na małe podsumowanie po niedzielnym teście bojowym w Borowcu. Ogólnie replika działa :icon_smile: Spust jest w miarę responsywny, rof jest OK. Nie miałem żadnych zacięć kulek aż do prawie samego końca... No właśnie. O ile LiPo 7,4 jest Ok w użytkowaniu, o tyle jest słabawe, kiedy się trochę wyczerpie (po pierwsze wyczerpuje się dużo szybciej niż na M120). Gra się skończyła dla mnie tym, że tłok utknął w "99% cyklu", tzn.doszedł prawie do końca, ale bateria nie była w stanie zakończyć cyklu i tak utknął. Co ciekawe, nawet świeżo naładowana nie dała rady pociągnąć dalej. GB musiałem odblokować i podważyć antireversal (nie chciałem ryzykować otwierania GB z napiętą na maxa sprężyną). Generalnie kolejną rzeczą w planach jest zakup przedłużonej stopki kolby oraz jakiegoś płaskiego, ale długiego LiPo 11.1 (standardowe nie wchodzą na grubość). Co do samego zużycia baterii to mnie zaskoczyło, bo na M120 byłem w stanie wystrzelić ok 1000 kulek i jeszcze nie dojść do granicy rozładowania. Tutaj osłabienie przyszło po ok 500 kulek, przy czym, po podłączeniu do ładowarki okazało się, że też nie osiągnęła jeszcze 3V na ogniwo. Szybki update. Udało mi się wczoraj kupić (a dzisiaj przymierzyć) chyba jedyne LiPo 11,1, które pasuje do tej repliki bez przedłużania stopki, a przy tym nadaje się do zasilania czegoś więcej niż latarka. A szukałem sporo i to nie tylko w sklepach ASG ale i modelarskich... Link. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted December 19, 2013 Report Share Posted December 19, 2013 Nie zgodzę się. Do P90 wejdą akumulatory o wymiarach 120x38x20mm fakt jest to bardzo niewiele i przy 11.1V max pojemność oscyluje w okolicach 1500mah. Można więc wsadzić np. to: Tornado Power 11,1V 1000mAh 40C NANO lub na styk: ZIPPY Flightmax 1500mAh 11,1V 3S 20C albo wersję 1600mAh Koszt w/w akumulatorów to ok 60-70zł czyli coś pomiędzy 1/3 a 1/2 ceny tego co zapodałeś. Ja po weekendzie będę jeszcze musiał opisać usterkę, która mi się przytrafiła w tym tyg. Quote Link to post Share on other sites
TheVoytekBear Posted December 19, 2013 Report Share Posted December 19, 2013 ten ostatni wymiar to moze u Ciebie. U mnie wysokosc 15mm wchodzi na styk. Dlatego musialem odeslac LiPo z Capri... Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted December 20, 2013 Report Share Posted December 20, 2013 Jak 15mm wysokości? Moje obecne li-po 7,4 ma 17mm i lata w komorze. Quote Link to post Share on other sites
TheVoytekBear Posted December 20, 2013 Report Share Posted December 20, 2013 Moze to jest kolejna roznica. Jak sie spotkamy na jakiejs strzelance to porownamy. LiPo z Capri mialo 18mm i nie weszlo Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted December 21, 2013 Report Share Posted December 21, 2013 Te repliki mnie coraz bardziej zaskakują. Faktycznie trzeba będzie kiedyś je porównać dokładniej. Quote Link to post Share on other sites
TheVoytekBear Posted December 29, 2013 Report Share Posted December 29, 2013 (edited) Dzisiaj znowu zszedłem ze strzelanki przedwcześnie - powód ten sam, co za pierwszym razem - tłok w 99%, a w domu okazało się, że głowica znowu odkręciła się od cylindra. Przy okazji cylinder został nieco zmasakrowany od strony głowicy (przez uderzanie o nią zanim replika się zacięła), ale oceniam, że nadaje się jeszcze do użytku. Tym razem przy skręcaniu cylindra z głowicą dołożyłem kleju do gwintów (w castoramie zwanego anareobowym). Oczywiście na kolejne kilka strzelanek zabieram boczniaka w zapasie. Oczywiście ten problem nie wynika z jakości wykonania samej repliki, a raczej z jakości wykonania bore up. PS. Poza skrawkami cylindra powstałymi w w/w awarii, w gearboxie nie było żadnych innych skrawków (wynikających np. z tarcia cylindra o zgrzew powstały w wyniku dostosowania odlewu do szybkiej wymiany sprężyny). Edited December 29, 2013 by TheVoytekBear Quote Link to post Share on other sites
TheVoytekBear Posted January 5, 2014 Report Share Posted January 5, 2014 Króciutkie podsumowanie po dzisiejszej strzelance: Wygląda na to, że klej był strzałem w dziesiątkę. Na i po strzelance wystrzeliłem łącznie ok 1100 kulek. Nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów (zmiana dźwięku repliki, zmiana skupienia kulek, inne). Mocniejsza sprężyna pozwoliła wreszcie nawiązać równorzędny kontakt ogniowy, więc tuning osiągnął swój cel. Mam w planach jeszcze jeden mod, ale paczki z HK długo idą :) Pozytywnie zaskoczyła mnie bateria 11.1V KA. Bałem się, że przy pojemności 1600 mAh dosyć szybko padnie. Po powrocie do domu ładowarka pokazała 11,4V, więc do granicznego 3V na ogniwo było jeszcze sporo zapasu. PS. Porównaliśmy z relativy ilość miejsca na baterię w naszych wersjach karabinka. Na pierwszy rzut oka komory baterii są takie same, ale przymiarka baterii pokazała, że w wersji z szybką wymianą sprężyny jest rzeczywiście mniej miejsca. Różnica jest minimalna, ale to wystarczy, żeby większość standardowych LiPo 11.1 (składających się z okrągłych ogniw) się nie mieściła (na wysokość). Quote Link to post Share on other sites
TheVoytekBear Posted January 11, 2014 Report Share Posted January 11, 2014 (edited) Weekendowy mod na szybko Bohaterami dzisiejszego moda są: Kilka uwag Lufa pasowała bez problemu. Kłopot miałem z odkręceniem seryjnego tłumika ognia. Po odkręceniu małego imbusa zacząłem odkręcać końcówkę w złą stronę (tak jak odkręca się np. butelkę). Najgorsze jest to, że stawiła (znaczny) opór dopiero po pełnym obrocie. Gównolitowy gwint musiał się trochę uszkodzić, bo tłumik po dokręceniu ma tendencję do siedzenia krzywo. Jako, że jest o jakieś 1-2cm dłuższy od lufy, może wchodzić w drogę kulkom. Póki co zastosowałem swoje najnowsze odkrycie, czyli klej do gwintów. Jak to nie pomoże, będę kombinował. Efekt końcowy Przetestowałem nową konfigurację na razie tylko w warunkach domowych na sprężynie SP90 (jutro quasi CQB :icon_smile: ). Efekt był całkiem pozytywny. Udało mi się oddalić od tarczy niecałe 10m i z tej odległości skupienie było przyzwoite, zważywszy na fakt, że kolimator jest wyzerowany pod inną lufę, sprężynę i kulki (tak, wiem, że skupienie to nie to samo co celność, ale trudno celować precyzyjnie, kiedy bierze się poprawkę). Zmienił się też dźwięk strzałów. Wg mnie na plus. Oczywiście to tak na prawdę zasługa dłuższej lufy, a nie tłumika. Prawdziwym testem będzie strzelanka leśna, gdzie będzie widać zasięg i celność na większych dystansach. Edited January 11, 2014 by TheVoytekBear Quote Link to post Share on other sites
TheVoytekBear Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 (edited) Dzisiaj, dzięki kolegom z chrono, poznałem wreszcie rezultaty wymienionych wyżej zmagań. Chronowane na kulkach 0.2g (nie przeliczane z innej wagi). SP90 (guarder) - 330-340FPS (idealnie do CQB) M120 - 390-400 FPS (stockowo było 385) M130 - 440-450 FPS; Rof 17 bb/s przy 11,1V Z mojej perspektywy tuning udany i zakończony :icon_smile: Edited January 12, 2014 by TheVoytekBear Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted January 13, 2014 Report Share Posted January 13, 2014 Czy tłumik coś tłumi czy tylko pełni rolę atrapy? Quote Link to post Share on other sites
soldat Posted January 14, 2014 Report Share Posted January 14, 2014 Kilka kwestii mnie interesuje: Jak wygląda kultura pracy gearboxa? Nie wyje przy uchu za bardzo? Nie ma jakiś większych problemów z wymianą prowadnicy sprężyny na inną? W którym miejscu objawia się nieszczelność głowicy cylindra - na połączeniu z cylindrem czy dyszą? Jeśli uszkodzenie mocowań tych gwintów (śruby i zaślepka trzymająca GB) nie jest istotne to w jaki sposób GB jest "zakotwiczony" czy stabilizowany w body? Quote Link to post Share on other sites
TheVoytekBear Posted January 14, 2014 Report Share Posted January 14, 2014 Czy tłumik coś tłumi czy tylko pełni rolę atrapy? Tłumik teoretycznie ma gąbczaste wypełnienie i nie jest zwykła plastykową rurką więc teoretycznie może by i coś tłumił. W moim przypadku lufa wewnętrzna kończy się mniej więcej tam, gdzie to wypełnienie (na końcu jest jeszcze drugi gwint), więc raczej u mnie ni czego nie tłumi. @soldat 1. Wg mnie nie wyje. Bardziej słychać sprężynę i uderzenie, jak wsadzę M130. Przy SP90 jest na prawdę cichy. 2. W wersji z wymianą sprężyny będziesz miał z tym chyba problem (ja się nad tym nie pochylałem, bo nie miałem takiej potrzeby). 3. Nie wiem. Świeżak jestem 4. Nie wierzę, że te śruby są nieistotne. GB wchodzi do body na wcisk (po bokach są plastykowe "prowadnice") i prawidłowo włożony siedzi stabilnie. Śruby i zaślepka zapobiegają jego cofaniu się podczas naciskania spustu. Jak go wyjmuję, to właśnie naciśnięciem spustu go sobie czasami podważam (po odkręceniu śrub). Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted January 14, 2014 Report Share Posted January 14, 2014 W wersji z szybką wymianą springa, masz zupełnie niestandardową prowadnicę. Nie da się tego zastąpić niczym normalnym. Oczywiście można wziąć V3 i podciąć jej skrzydełka tak by pasowała, ale to raczej nieprzyjemna sprawa. Co do cylindra, połączenie z dyszą jest nieszczelne (sama dysza też nie jest niczym uszczelniona), natomiast przy samym cylindrze to nie sprawdzałem. śruby do GB są zupełnie nieistotne, gdyż blokadę GB dociska stopka kolby i nie ma opcji by GB się jakkolwiek przemieszczał bez tych śrub a z założoną stopką kolby. Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted February 28, 2014 Report Share Posted February 28, 2014 (edited) Czołem! Panowie, czy po kilkumiesięcznym użytkowaniu repliki ktoś może rzetelnie wypowiedzieć się na temat hi-capów king armsa? Przede wszystkim interesuje mnie kwestia jak często zdarzają się zacięcia maga? No i jak już się zdarzą, to czy wystarczy lekkie puknięcie/wstrząśnięcie i mag podaje dalej, czy może jak jak już się zatnie to trzeba się z tym nagimnastykować? Edited February 28, 2014 by Bociano Quote Link to post Share on other sites
TheVoytekBear Posted March 1, 2014 Report Share Posted March 1, 2014 (edited) <p>smarujesz i sie nie tna. uzywam kilka razy w miesiacu. Edited March 1, 2014 by TheVoytekBear Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted March 1, 2014 Report Share Posted March 1, 2014 Ja mam odmienne zdanie na temat Hi-capa, dlatego mam tylko jeden egzemplarz, który był w stocku. Może trafiłem na jakąś trefną sztukę. Na pewno są dużo lepsze niż hi-capy w replikach typu M4 czy AK, ale dla mnie nawet jedna zacinka na całego maga jest nieakceptowalna. To ma być niezawodne. Dlatego zdecydowanie lepiej zakupić midy. Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 (edited) Hi-capa KA kupiłem i miałem już sporo czasu, żeby go przetestować(testowałem w P90 TM). Jeśli chodzi działanie maga wyjętego z pudełka - masakra, nigdy nie poszedłbym z czymś takim na strzelankę. Nie zamierzam w żadnym wypadku negować wartości smarowania maga, jednak według mnie jest to co najwyżej półśrodek, bo przyczyny zacinek w ten sposób nie usuniemy. Ja zrobiłem w magu dwa usprawnienia, które praktycznie stuprocentowo eliminują zacinki. Pierwsza rzecz to wymiana/osłabienie sprężyny "windowej". Miałem akurat luzem spreżynę od hi-capa TM. Druga rzecz, jest nieco bardziej skomplikowana, ale nadal prosta. zastosowałem patent bardzo podobny do tego w filmiku na YT(filmik niżej). Różnica jest taka, że zamiast wklejać ten plastikowy element na stałe, zastosowałem odpowiednio docięty plastik (osobiście wykorzystałem starą kartę payback z BP), do którego przykleiłem samoprzylepną piankę. Element spokojnie wchodzi w wycięcie, które jest pokazane na filmie, pianka eliminuje możliwość jego ruchu do przodu, a zagięcie do tyłu. skręcenie górnej połówki maga natomiast eliminuje możliwość ruchu góra/dół. Filmik: http://www.youtube.com/watch?v=_FZWqcONvYk Patent zastosowałem w sumie w 3 magazynkach(1 KA i 2 TM). Wszystkie magi działają wyśmienicie, w weekend osobiście biegałem z jednym magiem TM i jednym KA, a kumplowi dałem drugie P90 z magiem TM i w żadnym magu nie było problemów z zacinkami. Temat dotyczy co prawda P90 KA, jednak konstrukcja magów KA i TM jest identyczna, celowo więc opisałem wszystkie 3 magi, żeby zobrazować skuteczność zastosowanego patentu. Jeśli ktoś chciałby decydować się na podobny patent u siebie, proszę o PW. Jeśli zajdzie taka potrzeba, zrobię zdjęcia i bardziej szczegółowy opis. Edited March 25, 2014 by Bociano Quote Link to post Share on other sites
TheVoytekBear Posted April 8, 2014 Report Share Posted April 8, 2014 Ja tylko mega szybki update z pola walki z tuningiem: Okazało się, że dysza ProTechu była do dupy. Pomijając prędkość wylotową poniżej oczekiwań, strzały na sprężynie 130 były bardzo nieregularne. Czasami kulka potrafiła spaść po 10 metrach. Obecnie wsadziłem dyszę Deep Fire. Nie znam jeszcze FPS ale na treningu strzały były bardzo powtarzalne a zasięg wyraźnie większy. FPS będę znał po tym weekendzie. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted April 8, 2014 Report Share Posted April 8, 2014 Ja natomiast w tym tyg. szykuję większy upgrade mojej repliki i przy okazji jakiś przegląd. Na pewno opiszę wyniki mojego rzeźbienia tej repliczki. Też się bawię dyszą protecha i w sumie poza tym, że FPS wzrosły o 15, to sporo problemów jest. I wojtku, wciąż uważam, że twój borek nie jest dość szczelny. Na stock sprężynie mam obecnie 396FPS a nic w niej nie zmieniałem od dawna... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.