Davido9020 Posted October 25, 2012 Report Share Posted October 25, 2012 Witam, Kupiłem LiPola 1500 Mah 7,4V i chciałbym go użyć w niedziele- problem w tym, że do tej pory nie dojdzie do mnie ładowarka. Sprawdziłem baterie na amperomierzu i bez obciążenia wskazuje 7.6 V. Teraz moje pytanie - bo to moja pierwsza bateria tego typu - czy przy takim wskazaniu mogę jej uzyć?(replika to Cm 045A - pelen stock) Mam baterie NiMh ale boję się, że temperatura może ją przerosnąć a wtedy szybko wrzuciłbym tą. I przy okazji chciałbym spytać jakie powinno być wskazanie jeśli bateria byłaby pełna? Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
VasiLiev Posted October 25, 2012 Report Share Posted October 25, 2012 Pełny Li-Pol ma 4,2 V na jedno ogniwo czyli w twoim przypadku 8,4 V oznacza pełną baterię. Możesz użyć ;) Quote Link to post Share on other sites
Davido9020 Posted October 25, 2012 Author Report Share Posted October 25, 2012 Super dzięki wielkie :) I w takim w drugą stronę - może zejść minimalnie do 6V tak? Quote Link to post Share on other sites
arend Posted October 25, 2012 Report Share Posted October 25, 2012 Bateria jest prawdopodobnie naładowana w tryb "storage" czyli przygotowana do dłuższego przechowywania. Użyć jej możesz ale nie zdziw się że szybko padnie. Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted October 25, 2012 Report Share Posted October 25, 2012 Arend dobrze prawi. Quote Link to post Share on other sites
VasiLiev Posted October 25, 2012 Report Share Posted October 25, 2012 Ja sie bezpiecznie trzymam granicy 3,5 - 3,6 V na ogniwo ;) może szybko paść ale nie musi w końcu to LiPol. Quote Link to post Share on other sites
Davido9020 Posted October 25, 2012 Author Report Share Posted October 25, 2012 (edited) Zrozumiałem, dzięki:) Mam nadzieję, że NiMH jeszcze da rade w każdym razie nie przewiduję wystrzelenia więcej niż 250- 300 kulek więc chyba wystarczy prawda? Tylko teraz tak - wiem, że tych akumulatorów nie można za bardzo rozładować- czy replika jest w stanie rozładować baterie poniżej tych 3,5V na cele czy raczej nie? Edited October 25, 2012 by Davido9020 Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted October 25, 2012 Report Share Posted October 25, 2012 Zależy od silnika i sprężyny. Mi na chińskiej M120 i Elemencie MaxSpeed nie udało się zejść poniżej 3.6V. Po prostu silnik już nie dawał rady kręcić zębatek. Quote Link to post Share on other sites
Davido9020 Posted October 25, 2012 Author Report Share Posted October 25, 2012 Elegancko - to mam nadzieję, że tutaj reakcja w razie co będzie podobna:) Dzięki! Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
arend Posted October 25, 2012 Report Share Posted October 25, 2012 Wyjdzie w praniu, ale lepiej zapnij piszczaka na baterię. Szkoda by było załatwić nową batkę. Quote Link to post Share on other sites
Davido9020 Posted October 25, 2012 Author Report Share Posted October 25, 2012 To znaczy ja mam nadzieję, że obejdzie się bez niej, tzn używając NiMh ale co masz na mysli przez "piszczaka" ?:D coś co daje znać że jest niski poziom bateri? jest takie coś? Quote Link to post Share on other sites
Shuad Posted October 25, 2012 Report Share Posted October 25, 2012 Tak, dokładnie, ale lepiej kupić licznik(przynajmniej według mnie), bo pokaże ci dokładne napięcie baterii. Quote Link to post Share on other sites
The-Naturat Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Wskaźnik zużycia baterii, ostrzega przed niskim rozładowaniem, kilkanaście pln na alledrogo, przydatna rzecz do li-poli. Quote Link to post Share on other sites
arend Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Wskażniki takie są w postaci prostego piszczka z trzydiodowym wskażnikiem stanu cel batki lub w postaci wyświetlacza napięcia (pokazuje stan napięcia na poszczególnych celach i sumaryczne napięcie baterii). Widziałem tez połączenie piszczka z wskażnikiem. Podpinasz to urządzenie pod złącze serwisowe pakietu. Jeżeli napięcia na poszczególnych celach spadną poniżej poziomu minimum zaczyna toto piszczeć a diody wskażnika zmnieniają kolor z zielonego na czerwony. Przydatny gadzecik, choć czasami gdy się włączy potrafi zdradzić twoją pozycję (czasami przy mocniejszych silnikach i sprężynach oraz słabszych bateriach piszczek zareaguje na chwilowy spadek napięcia). Quote Link to post Share on other sites
Davido9020 Posted October 26, 2012 Author Report Share Posted October 26, 2012 Problem rozwiązany- doszła do mnie ładowarka! :D Ale dzięki za wszelkie wskazówki i rozumiem, że jeśli chodzi o piszczek to allegro.pl/miernik-wskaznik-napiecia-z-dzwiekiem-lipo-i2712278596.html jest to coś takiego? Quote Link to post Share on other sites
Shuad Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Tak, to to, pomyśl jeszcze czy nie wolałbyś miernika. Zawsze można zobaczyć w jakim stopniu masz naładowany akumulator. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Najlepiej kupić 2w1 czyli "piszczyk" z miernikiem . Ustawiasz sobie wtedy przy jakim napięciu na cele ma Ci się włączyć alarm. Najlepiej tego używać jak masz mały pojemnościowo pakiet a używasz go na mocnej sprężynie. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.