NooBSaiboT Posted January 4, 2013 Report Share Posted January 4, 2013 Wiec tak. Mam ciągły problem z tą repliką a mianowicie zacząłem ją lekko tuningować począwszy od wymiany lufy na precyzyjną Km Head 534mm. Do tego wymieniłem gumkę hopup na g&g zieloną, komorę HOPUP na czerwoną elementa, spreżynę na m130 guardera, cylinder typ 0 element wypodkładkowałem wymieniłem smary itd. Szczelność zespołu tłoka i cylindra wzorowa. Problem polega na tym że replika strzelać powinna dosyć daleko jak na takich ustawieniach a pluje kulkami na 20m... a czasami poleci na 60m... Przed chwilą byłem przestrzelić i pierwsze 40kulek strzelało całkiem nieźle później już zaczęło się plucie kulkami :/. Co może być przyczyną? Za krótka dysza i ucieka połowę powietrza? Zużyta lub źle zamontowana gumka HU ? Czy może coś innego. Pomóżcie proszę. Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted January 4, 2013 Report Share Posted January 4, 2013 Sprawdź na chrono wskazania. Później pomyślimy o rozwiązaniach. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 4, 2013 Author Report Share Posted January 4, 2013 Niestety nie posiadam w pobliżu chrono ;/ Quote Link to post Share on other sites
falloutpl Posted January 4, 2013 Report Share Posted January 4, 2013 Nie walisz przypadkiem żadnego smaru do magazynków? Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 4, 2013 Author Report Share Posted January 4, 2013 (edited) Właśnie nic wszystko jest tak jak powinno :/. Możliwe ze gumka HU już się wyjechała i kołnierz nie doszczelnia już wcale nie wiem. Teraz rozebrałem to wszystko i sprawdzam jeszcze raz. Szczelność (strzykawka jest). Sprawdzam zamontowany cały zespół tłoka cylindra i dyszy w komore HU i zatykam koniec lufy i jest opór przy zwalnianiu tłoka nie wiem co może być przyczyną... Aha kulki g&g 0,25g .... Edited January 4, 2013 by NooBSaiboT Quote Link to post Share on other sites
mk8539020 Posted January 4, 2013 Report Share Posted January 4, 2013 (edited) 1.załóż stock lufe, komore, i gumke 2. prec lufa + stock gumka stock komora 3.prec lufa + stock gumka i nowa komora napisz które ustawienia nie działa tak jak powinno Edited January 4, 2013 by mk8539020 Quote Link to post Share on other sites
tomaszko Posted January 4, 2013 Report Share Posted January 4, 2013 no to masz troche zabawy.. mam coś podobnego i prawde mówiąc ch** mnie strzela jak widze jakąs cyme która strzela dalej od mojego HK...i sie zastanawiałem co by zrobic żeby poprawic zasięg wymieniłem tez komore, gumke, lufe, ale GB nie ruszałem było lepiej ale przez pewien czas.. i potem znowu dupa...z niecierpliwością czekam na rozwiązanie tego problemu :D Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 4, 2013 Author Report Share Posted January 4, 2013 Powiem tak. Wymieniłem teraz gumkę hopup na nowiutką g&g zieloną i teraz leci normalnie mocno ale moim zdaniem jak na lufę KM HEAD i m130 powinno lecieć to stabilniej i lepiej nie wiem możę wina wiatru bo leci jakieś 50-60 metrów ale już trafić się nie da a co najlepsze kumpla aks74u przy springu m135 elementa precka guarder i HU guarder strzela lepiej :/. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 4, 2013 Author Report Share Posted January 4, 2013 Żeby tego mało było to zjadło jeszcze zęby na tłoku :/ przed chwilą. Nie wiem czy wina podkładkowania mojego czy po prostu miałem felerny egzemplarz (tłok element czerwony) u kumpla chodzi już 3 miechy i bez niczego działa. Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted January 6, 2013 Report Share Posted January 6, 2013 Możliwości jest kilka. Po pierwsze komora czerowna elementa do m4 średnio nadaje się do "emek" wszelakiej maści (nieszczelności na styku gumka dysza). Ładnie współpracuje z SR25 P&J/A&K. Po drugie w tym przypadku na 99% stało się tak, że gumka była albo żle założona, albo komora posiada wewnątrz jakieś nadlewki, które zniekształcają kołnierz gumki i kulka wchodząca do komory podwijała kołnierz gumki co prawdopodobnie powodowało: 1. "plucie" kulkami na kilka metrów 2. dublety 3. całkowite zapchanie, zakleszczenie kulki/kulek w komorze i w efekcie zerwanie zębów tłoka. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 6, 2013 Author Report Share Posted January 6, 2013 (edited) Jest tak. Jak mam zamontowany HOPEK g&g zielony i sprawdzam czy jest on prosto w komorze to ten wypustek podkręcający kulkę jest równo i tak jak powinien być lecz ogółem widać że gumka nie za ciekawie tam siedzi właśnie ten kołnierz głównie.... jest jakoś tak zmarszczony z leksza. Wczoraj jeszcze montowałem tą gumę normalnie i przestrzeliłem i niby strzelało jakoś chociaż nie zadowalało mnie właśnie to bo ta guma była niezbyt prosto(kołnierz) i postanowiłem rozłożyć i złożyć jeszcze raz tą gumkę co spowodowało plucie kulkami na 3-4metry przy lufie km head i springu m130 ;|..... Edited January 6, 2013 by NooBSaiboT Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted January 6, 2013 Report Share Posted January 6, 2013 Patrząc do komory od strony dyszy, kołnierz gumki powinien być okrągły. Wszelkie nadlewki i niedoskonałości powodują odszktałcenie kołnierza gumki ( kołnierz gumki jest jajowaty itd.) Wniosek jeden. Komora do wymiany. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 7, 2013 Author Report Share Posted January 7, 2013 Czyli jak dam na przykład stockową metalową komorę od m4 p&j (tam kołnierz się nie podwija) to jest możliwość że załatwi to sprawę i wszelkie nieszczelności znikną? I czy taka komora element jest bardziej szczelna od właśnie takich stockowych czy to o ile będzie jakaś różnica to będzie ona bardzo niskiej wartości np 5-10fps mniej na stockowej komorze? Chyba że jest jeszcze taka opcja że po prostu gumka g&g zielona nie chce współpracować z czerwoną komorą elementa ? Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Jeżeli chodzi o komorę stock P&J to napewno nie nadaje się do gumek z kołnierzem, który to nie może się schować w momencie kiedy dysza wchodzi w gumkę, bo nie ma tam na niego miejsca. Teraz jeżeli chodzi o dyszę, to jeżeli jej nie wymieniłeś to warto ją wymienić, ponieważ jest ona przystosowana do pracy z gumkami bez kołnierza (dysza powinna na końcu mieć fazowanie). Komora najlepiej KA, G&G, Guarder. U mnie dobrze działa w SPR od A&K plastikowa komora G%G i dysza DF. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 7, 2013 Author Report Share Posted January 7, 2013 Rozwiązałem problem. Po prostu za bardzo wkładałem gumkę w komorę HU i kołnierz się za bardzo podwijał i zniekształcał. Teraz jest idealnie okrągły i wydaje mi się że będzie ok. Co do dyszy to warto ją chyba tak czy tak wymienić ? Zobaczymy jak to teraz strzela bo już ciemno jutro rano zobaczę i powinno strzelać normalnie. Pozdro i dzięki za pomoc jak będę coś potrzebował to napiszę. Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Szczelność sprzwdź tak: 1. wyjmij z gearboxa: sprężyne z prowadnicą tłok z głowicą, dla wygody możesz wyjąć zębatki ( nie pomyl podkładek od zębatek) 2. Zatkaj głowicę cylindra np. patykiem do uszu z nawiniętą tąsmą teflonową. 3. Skręć dwie połówki gearboxa z włożoną głowicą cylindra, cylindrem, dyszą, popychaczem dyszy i spręźynką popychacza. 4. Przyłóż komorę z lufą do gearboxa i dmuchaj w lufę. Jeżeli powietrze ucieka na styku gumka-dysza, to wymień dyszę. Ewentualnie możesz podszlifować czoło popychacza. Da to ci parę milimetrów więcej dyszy. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 7, 2013 Author Report Share Posted January 7, 2013 (edited) Wszystko działało praktycznie tak jak powinno lecz niestety zjadło mi drugi tłok. Dziwiłem się czemu zaczęło po 10 strzałach pluć kulkami i myślałem że wina HU lecz okazało się ze gumka jest zamontowana tak jak była kołnierz się nie podwinął.Winny był zjedzony już tłok i napinał się tylko do połowy co dawało bardzo mało powietrza. Nie wiem czego to wina że zjada tłoki. Sprężyny m130?(guarder) Chociaż nie powinno to przez springa być bo nawet zjadło z metalowymi zębami... Może wina złego wypodkładkowania? Edited January 7, 2013 by NooBSaiboT Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Jakich tłoków używasz? Zęby poszyły Ci napewno na auto. Wymień poprostu komorę i ewentualnie dyszę. W P&J/A&K powinno się wymieniać w zestawach: komorę, dyszę, gumkę. Pominięcie któregoś elementu może powodować takie problemy jak masz teraz. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Jeśli ci zjadło kolejny tłok to sprawdź czy AOE masz prawidłowe. Najlepiej zastosować tłok z 14 zębami. Druga sprawa sprawdź jak nowy tłok zazębia się z zębatką tłokową. Czasem zęby tłoka są za wysokie lub za grube dla tłoka. Sprawdź też czy tłok swobodnie pracuję w GB skręconym bez zespołu cylindra. Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Druga sprawa sprawdź jak nowy tłok zazębia się z zębatką tłokową. Czasem zęby tłoka są za wysokie lub za grube dla tłoka. Sprawdź też czy tłok swobodnie pracuję w GB skręconym bez zespołu cylindra. Ten przypadek o którym mówisz, możemy brać pod uwagę gdy tłok się zawiesza, bądź drastycznie spada ROF. Co do ustawienia tłoka to się zgadzam. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Ja już piszę o nowym tłoku. Ma sprawdzić te wszystkie rzeczy przed montażem nowego tłoka które wymieniłem bo znowu dojdzie do awarii . Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 To fakt. A co na to twórca tematu? Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 7, 2013 Author Report Share Posted January 7, 2013 Stwierdzam że komora jest dobra i współpracuje z dyszą gdyż udało mi się dzisiaj to poskładać dobrze i strzeliło parę razy naprawdę nieźle dopóki tłok nie zaczął gubić zębów i po prostu coraz bardziej się scierał co powodowało coraz krótszą jego pracę i mniejszą ilość powietrza. Rzeczywiście AOE może być złe tylko jak to dokładnie sprawdzić bo będę pierwszy raz to robił. I strzelałem praktycznie tylko na semi i poszły zęby. Mam na przykład m16 p&j i wmontowane m120 (element bodajże) i tam smiga na auto bezproblemowo więc obstawiam że wina leży po stronie złego AOE. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 A jakie masz głowice tłoka i cylindra w tej replice z padniętym tłokiem ?? Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 7, 2013 Author Report Share Posted January 7, 2013 Stockowe AGM szczelne w 100%. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.