dr Ziolo Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 (edited) Po incydencie z wymiana wtykow itd, gdy jedna batka miala zwarcie czekalem do dzis. Doszly do mnie T connector, Redox LiPo 7,4V 1400mAh i miernik V do LiPo. Sprawdzilem Redoxa, bylo 7,4V okolo i po rowno na cele. Zaladowalem i mam 8,38, no.1 4,20, no.2 4,18, czyli chyba ok. Z ciekawosci sprawdzilem baterie co miala zwarcie (DesirePower 7,4V 2250mAh) Pomiary identiko. Zabralem sie do repliki, wywyalilem Tamyie i golymi kabelkami chcialem sprawdzic czy dziala... I nic. Ani nowa, ani stara nie chca dzialac. Jaka moze byc przyczyna i ew. Rozwiazanie problemu? Edited February 7, 2013 by dr Ziolo Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Zwarcie,zimne luty,przepalony bezpiecznik,złamane wsuwki silnikowe,lub ich brak kontaktu z silnikiem,uszkodzone-złamane kable,przepalone styki,tłok zablokowany w tylnym polożeniu itd. Quote Link to post Share on other sites
dr Ziolo Posted February 7, 2013 Author Report Share Posted February 7, 2013 Zwarcia na drugiej baterii nie bylo. Wtyk do batki (T connect) byl od razu w baterii, a kable z repliki bezposrednio dotykaly stykow batki. Bezwpiecznik - nie wiem Wsuwki sinikowe sa okej. Maja kontakt z silnikiem. Reszty nie wiem. Po kazdym strzelaniu oddaje 2/3 strzaly na single, takze tlok tez odpada raczej. Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Bezpiecznik lub niedokładny lut w którymś miejscu, mógł puścić kabel. Stawiam na bezpiecznik, skoro doszło do awarii pakietu poprzedniego i nie wiesz, w jakim jest stanie. PS. odnośnie Twojego podpisu. Nie ma zależności pomiędzy brakiem polskich znaków czy błędach a wersją mobilną forum. Post zawsze możesz wyedytować. A "klawiaturę" z angielskiej zmienić na polską, a nawet chińską czy koreańską. Quote Link to post Share on other sites
dr Ziolo Posted February 7, 2013 Author Report Share Posted February 7, 2013 Przepraszam zatem, ale na telefonie dwa razy dłużej się pisze z polskimi znakami. :) A w takim razie co z tym bezpiecznikiem zrobić? Wymienić? Wywalić? Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 T9 ;) Wymienić. Quote Link to post Share on other sites
dr Ziolo Posted February 7, 2013 Author Report Share Posted February 7, 2013 Wrzuciłem w google, by znaleźć bezpiecznik odpowiedni i znalazłem to: http://forum.wmasg.pl/topic/109573-bezpiecznik/page__mode__show__st__20 Tak, mam replike po tuningu. Wychodzi na to, że bezpiecznik mógł mieć awarię przez za dużą moc batki, prawda? Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Zepnij na krótko bez bezpiecznika i zobacz czy działa. Jak nie będzie działać to znaczy że problem leży gdzie indziej. Quote Link to post Share on other sites
dr Ziolo Posted February 8, 2013 Author Report Share Posted February 8, 2013 Tak, bezpiecznik mi sie spalił. Dziękuje za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie: Czy batka 7,4V na stockowym silniku Boya (M4 niestety) pociągnie Silver Plus tuning ze specshopa.pl? NiMH 8,4V dawała radę, a LiPo jakby chciało a nie mogło. Quote Link to post Share on other sites
echelon_ Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 (edited) Po tuningu 8.4 dawała radę a 7.4 nie chce? Dziwne nieco. Edited February 8, 2013 by echelon_ Quote Link to post Share on other sites
dr Ziolo Posted February 8, 2013 Author Report Share Posted February 8, 2013 (edited) Nie moge edytowac, problem rozwiązany - musiałem troche poluzowac śrube dociskajaca silnik :) EDIT: strzelala jak leżało, ale juz po wzięciu do rak to nie. Srubka ma być poluzowana na max, scisnieta czy odpowiednio dobrane docisnieciema być? Edited February 8, 2013 by dr Ziolo Quote Link to post Share on other sites
dr Ziolo Posted February 8, 2013 Author Report Share Posted February 8, 2013 Wiem, ze jestem niezdecydowany, ale EDiT jest do wywalenia :) Quote Link to post Share on other sites
Dziobak0050 Posted December 1, 2016 Report Share Posted December 1, 2016 Odkopuje temat: Przysmażyłem trochę swojego lipo od Turnigy (zwarcie głównych przewodów). Poszło trochę dymu batka nie napuchła. Sprawdziłem napięcia: 1 cela 4,1 druga 4,06 czyli teoretycznie wszystko cacy. Po podłączeniu do repliki batka po kilku strzałach nie daje rady napiąć sprężyny, kompletny brak mocy. Po podłączeniu innej wszystko w najlepszym porządku. Ktoś może wie czy da radę jakoś odratować tego lipola? Z góry dziękuje za wszelkie informacje ;) Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted December 1, 2016 Report Share Posted December 1, 2016 Spróbuj balansować cele ładowarką. Jeśli nie pomoże, naładuj i rozładuj ładowarką z wyświetlaniem pojemności. To pozwoli ocenić ile "soków" zostało w pakiecie i czy nadaje się do utylizacji, czy jeszcze pociągnie np. słabszą replikę. Quote Link to post Share on other sites
The-Naturat Posted December 2, 2016 Report Share Posted December 2, 2016 Dokładnie, zaawansowaną ładowareczką sprawdź parametry. Niech może zrobi ze 3 cykle ładowania też. I się okaże co i jak. Jak nie pomoże to lipo jedynie może ci posłużyć do zasilania czegoś mało prądożernego w przyszłosci. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.