xanos27 Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 Witam. Odkąd mam G36C JG to już drugi raz mi szlag trafił glowice tłoka, ale tym razem rozkładając gearbox zauwarzyłem że prowadnica sprężyny jest skrzywiona https://www.dropbox....08 14.41.11.jpg (Zdjęcie w pełni nie oddaje jak krzywa jest ta prowadnica) , i tu pada pytanie. Czy skrzywiona prowadnica może być przyczyną pękającej głowicy tłoka? Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 Być może. Prowadnica sprężyny przy pełnym cyklu naciągnięcia sprężyny wchodzi do cofającego się tłoka. Ponieważ jest tak wygięta to może dotykać wnętrza tłoka i go przesuwać w jakiś sposób na boki. Co prawda szkielety mają szyny na tłoki więc zbyt mocno tłok mimo wszystko nie powinien się przemieszczać. Jednak z całego zespołu tłoka to właśnie jego głowica może być mniej odporna na uszkodzenia. Pokaż może jeszcze zepsutą głowicę tłoka. Po śladach na niej będzie można stwierdzić jako tako, co spowodowało jej zniszczenie i czy rzeczywiście to wina prowadnicy. Tak czy tak, warto ją wymienić na metalową. Quote Link to post Share on other sites
xanos27 Posted April 8, 2013 Author Report Share Posted April 8, 2013 (edited) Niestety nie zrobiłem zdjęć pierwszej głowicy ale ogólnie rzecz biorąc to opadło jej czoło w miejscu gdzie jest śruba mocująca. Za drugim razem zniszczenia były nieco większe niż sama głowica, ale nie wiem czy to zdjęcie w czymś pomoże https://dl.dropbox.c...17/P1020943.JPG Zamówiłem już nowe część i profilaktycznie też metalową łożyskowaną prowadnice. Pytam się ponieważ wole wiedzieć czy to była przyczyna czy moze jest jakaś inna, nie chcę znów wymieniać części przez jakieś niedopatrzenie. Edited April 8, 2013 by xanos27 Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 (edited) Jasna cholera, niezła masakra powiem szczerze. Zębów tłoka nie masz pozjadanych więc to raczej nie zębatki i złe AOE. Jakieś chroboty i zgrzyty dochodziły z gearboxa przed tym wypadkiem? Jednak całą głowicę tłoka ci połamało a nawet popychacz się złamał co jest dziwne. Czy w środku tłoka widać jakieś obtarcia po bokach? Na pewno nowa prowadnica z łożyskowaniem będzie wpływać na łatwiejsze okręcanie się i rozkład sił ściskanej sprężyny więc to pomoże w jakimś stopniu. Pytanie tylko czy to był jedyny problem. Obejrzyj jeszcze dokładnie tłok, czy nie ma jakichś innych ubytkow i obtarć, szczególnie środek i szyny po bokach. Dziwnie to wygląda, sama prowadnica nawet tak skrzywiona nie powodowała by chyba aż takiego wyginania się tłoka, żeby krawędź głowicy tłoka zachaczyła o krawędź cylindra. Fizycznie to i tak niemożliwe bo tłok nigdy nie cofa się aż tak mocno by wyskoczyć z cylindra. Więc pytanie w jaki sposób głowica tłoka się złamała? Musiała albo trzeć o ściankę cylindra i w końcu pęknąć albo cylinder taki pokrzywiony albo coś dostało się do cylindra. Jeśli się dostało to kilka strzałów najpierw połamało głowicę a później jej resztki wszystko zablokowały, dlatego złamał się nawet popychacz. Edited April 8, 2013 by Fedajkin Quote Link to post Share on other sites
senkuPH Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 Witam. Dopiero co miałem ten sam rozpierdziel, również w G36 JG. Wspólnym elementem xanosa i mojego była ta sama głowica. Efekty podobne. Mimo, że wszystko poskładałem dobrze, śrubę trzymającą dokręciłem na śmierć. Coś poszło nie tak. Żadnych niepokojących dźwięków, osiągi też ok. Po ok. 50 kulkach stało się właśnie to, co wyżej. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 Nie wiem co mam napisać ale.... ostatnio robiłem G36 dla klienta i taką sama głowice tłoka dałem z głowicą cylindra JBU. AOE poprawione, tłok Azimuth z 1 metalowym zębem. W sumie już kilka HC poszło przez nią i jak na razie ok. Odpukać :) Quote Link to post Share on other sites
xanos27 Posted April 8, 2013 Author Report Share Posted April 8, 2013 Robi nam się tu małe CSI WMASG :) Obejrzałem dokładnie cylinder i faktycznie tak jak mówiłeś Fedajkin są obtarcia na ściance od prowadnic tłoka, widać je dokąłdnie na tym zdjęciu https://dl.dropbox.com/u/68609817/P1020948.JPG . Napewno są one od prowadnic tłoka bo pasują rozstawem, co ciekawe na samym tłoku nie ma żadnych obtarć ani zniszczeń oprócz czoła tłoka ale to zrozumiałe bo przemielił troche luźnych części. Wydaje mi się że możę przez krzywą prowadnice sprężyna ukłądała się też krzywo przez co gdy się rozprężała nie robiła tego dokłądnie na "wprost" tłoka tylko skrzywiałą się w jedną strone przez co cały tłok wchodził krzywo, jak już tłok szedł krzywo to głowica tłoka zamiast uderzać całą powierzchnią jak powinna to waliła delikatnie bokiem, no i po kilkuset strzałąch uległa. Przed rozpadem z repliki nie wydobywały się żadne dziwne dzwięki, wszystko było spodkładkowane ładnie i kultura pracy była naprawde przyzwoita, przemieliłem tymi częściami po naprawie około 1K kulek. Pierwsza głowica jaką wymieniłem padła raptem po kilkunastu strzałach. SenkuPH wydaje mi się że to nie była wina głowicy, zobacz u siebie czy Twoja prowadnica sprężyny nie jest wykrzywiona. Quote Link to post Share on other sites
senkuPH Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 Witam ponownie. Nie, jest prosta, metalowa od SHS'a. Gdzie zatem szukać przyczyny? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 Co to za tłok ?? Quote Link to post Share on other sites
xanos27 Posted April 8, 2013 Author Report Share Posted April 8, 2013 U mnie było zamontowane tak 1.Wzmocniony tłok z trzema stalowymi zębami [ACM] 2.Wzmocniona nylonowa głowica tłoka z łożyskowaniem mod.1 [ACM] 3.Cylinder typ 1 [ACM] Niestety Taiwangun skąd kupowałem te części już ich nie ma w ofercie ale po poskłądaniu i zmontowaniu wstępnie wyglądało to tak https://www.dropbox.com/s/ncc3u5ap0kxzqjb/IMAG0168.jpg Z tego wszystkiego przeżył tylko Cylinder. Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 (edited) Myślę, że puki co można winę zwalić na krzywą prowadnicę. Plastikowe stokowe prowadnice większość airsoftowców od razu poleca zmienić na łożyskowane i metalowe. Możliwe też jednak, że owe głowice tłoka są jakieś wadliwe. Wiem, że podobne robiło JG, Ultimate chyba i jeszcze jakaś firma. Ja tam używam zawsze zwykłych plastikowych, płaskich głowic w podobie żółtej CA, tanie i wytrzymałe. http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_259&products_id=1301&name=CA_-_Wzmocniona_glowica_tloka A sam używam tego http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_259&products_id=5038&name=Element_-_Glowica_Tloka_-_Ultra_Light Edited April 8, 2013 by Fedajkin Quote Link to post Share on other sites
xanos27 Posted April 8, 2013 Author Report Share Posted April 8, 2013 Części już mam zamówione, bliżej im do stockowych ale chce zobaczyć czy nie strzelą znów po kilku strzłach. Jak przyjdą, poskładam i przestrzele to dam znać czy się trzyma a jak strzeli tak samo to poszukiwań ciąg dalszy będzie. Póki co dzięki za pomoc :D Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 Zmień prowadnice sprężyny na metalową a nie ten plastik... Quote Link to post Share on other sites
senkuPH Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 A co powiecie u mnie, skoro jest metalowa, a objawy te same? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 Senku a jaki spring przy tej głowicy ? Quote Link to post Share on other sites
senkuPH Posted April 8, 2013 Report Share Posted April 8, 2013 Nowe sp120 guardera. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted April 9, 2013 Report Share Posted April 9, 2013 Bo tak myślałem i może być to wina mocnej sprężyny i rofa, głowica po prostu nie wytrzymuje. Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted April 9, 2013 Report Share Posted April 9, 2013 Sprężyna ma to do siebie, że się zgina na boki czy do góry i ugina pod naciskiem nie zawsze liniowo. Nie siedzi na całej długości idealnie trzymana osiowo więc jej latanie po gearboxie jest dość normalne. Mają temu zapobiec w pewnym stopniu szyny na tłoku no i odpowiednio stabilna prowadnica. Możliwe, że tłok jest za luźny w danym szkielecie. Widziałem kilka postów gdzie wspominano, że tłok jest "za gruby" ale skoro tak to może też być i "za cieńki" Macie te same głowice czy także takie same szkielety? Chociaż wygląda mi to raczej na kiepskie głowice. Racja, tak jak verb007 mówi, to może być zwyczajne przeciążenie. Rof ma tu szczególnie duże znaczenie. Jeśli tłok już nie nadąża za zębatkami to może dochodzić do zacinek. Dlatego SHS robi tłoki z wyciętym zębem, czyli 14stke ale w 15stce też jest ten ostatni trochę skrócony. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted April 9, 2013 Report Share Posted April 9, 2013 Przed ostatni ząb jest usuwany przez producentów w głównej mierze po to gdyż użytkownicy posiadają różne głowice cylindra, tłoka co za tym idzie AOE bardzo jest zróżnicowane. Stąd chcąc uniknąć zacinek tłoki te nie posiadają tego zęba. U mnie w AK z Short Strokiem mam usunięty 2 i 3 ząb oraz dwa pierwsze zęby na listwie + dwa zęby z tłoka z części puszczającej tłok. Pracuje to cudnie :) Quote Link to post Share on other sites
xanos27 Posted April 9, 2013 Author Report Share Posted April 9, 2013 Mnie za pierwszym razem strzeliło na full stocku JG. Po tym incydencie wymieniłem na te części które wypisałem wcześniej ale co ważne też zmieniłem sprężynę na M120 [ACM]. Z za grubym tłokiem też się już spotkałem więc jak tylko przyjdą mi nowe części i będę rozkładał gb żeby je zamontować to zobaczę czy tłok nie chodzi za luźno. Pytanie tylko co zrobić jeśli będzie latał luźno? Wypełnić rowek w prowadnicy tłoka klejem epoksydowym i dopiłować do odpowiedniego rozmiaru? Jak myślicie wytrzyma coś takiego? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted April 9, 2013 Report Share Posted April 9, 2013 (edited) Szukać tłoku który pasuje, nic nie kleić w GB !! Polecam SHS, King Arms, CA. Azimuth też bardzo wytrzymały i nie drogi. Te powinny pasować do V3 bez większych problemów. http://asgrevolution.com.pl/sklep/58-tloki?p=2 Edited April 9, 2013 by verb007 Quote Link to post Share on other sites
maly46 Posted April 9, 2013 Report Share Posted April 9, 2013 Verb nie lape jak robiles ten Short Stroking. Sam mam to u.siebie w mp5 i ja.usuwalem 3 ostatnie zeby z tloka i zebatki tlokowej. Moglbys to jakos jasniej napisac?;) Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted April 9, 2013 Report Share Posted April 9, 2013 To nie temat o Short Stroke więc nie będę zaśmiecał koledze temat :) Quote Link to post Share on other sites
xanos27 Posted April 11, 2013 Author Report Share Posted April 11, 2013 Poskładałem wszystko do kupy i muszę powiedzieć że to nie mógł być luźny tłok bo siedzi naprawdę pasownie, to musiała być ta skrzywiona prowadnica. Już zamontowałem metalową łożyskowaną w miejsce tej skrzywionej plastikowej. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.