Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z silnikiem Magnum Systemy


Recommended Posts

Witam,

Od kilku lat mam długi silnik systemy magnum w replice m4. Jednak od jakiegoś czasu pojawił się następujący problem. Po umieszczeniu go w chwycie i przykręceniu stopki, i po naciśnięciu spustu replika oddaje najczęściej kilka strzałów a następnie silnik "umiera". Naciskając spust nie ma żadnej reakcji, żadnego "klik" czy coś w tym rodzaju. Po wyjęciu go z chwytu i podłączeniu go do samych kabli nadal nic. Zaczyna się kręcić dopiero po ręcznym obróceniu ośki. Po takim zabiegu silnik wyjęty z repliki kręci się przy każdym naciśnięciu spustu a po włożeniu do do chwytu, cala historia powtarza się. Silnik by u jednego serwisanta, który stwierdził ze silnik wydaje się być sprawny, uzwojenie w porządku, szczotki tez. Dodam, że gdy wkładam do repliki inny silnik nic takiego nie ma miejsca, replika wtedy działa normalnie. Czy ma ktoś jakiś pomysł ?

Link to post
Share on other sites

Aż tak wiele im nie brakuje.

 

Typowa dla Systemy awaria to brak przejścia miedzy drutem a zaciskiem komutatora.

Na to wskazuje też to, ze po ręcznym przekręceniu rusza. Trzeba zedrzeć lakier z drutu w pobliżu zacisku i zalutować połączenie. Przy okazji wyczyscić komutator.

Link to post
Share on other sites

Możliwe jest jescze, że silnik po prostu swoje juz zrobił i należy wymienić, sprawdź:

-wyjmij silnik

-chwyc za zębatke(mocno)

-naciśnij spust

Jeśli nie będziesz go wstanie zatrzymać lub będzie ci cięzko to jest sprawny i wymien szczotki, jeśli jest mały opór to znaczy że silnik jest do wywalenia i kup nowy,

*pamiętaj nie trzymaj spustu byt długo najwyżej 2 sec. bo go spalisz!!!

Link to post
Share on other sites

To nie jest objaw zużytych szczotek. To jest przepalone jedno z trzech uzwojeń bądź połączenia uzwojenia z komutatorem.

 

 

Jeśli nie będziesz go wstanie zatrzymać

 

Po złapaniu za zębatkę? To nie tyle masz sprawny silnik co bardzo niesprawne palce, do szycia. Puknij sie w łeb zanim takich rad zaczniesz udzielać.

 

 

Co w ogóle ludzie z tymi szczotkami? Zamienne są w sklepach to znaczy, że do czegoś się przydają? SZczotki wymienia się jak się zużyją a nie jak tylko silnik przestanie kręcić (bo zwykle szczotki to najmniejszy problem).

Edited by dexterkrak
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...