DarekCK Posted April 15, 2013 Report Share Posted April 15, 2013 Witam, Od kilku lat mam długi silnik systemy magnum w replice m4. Jednak od jakiegoś czasu pojawił się następujący problem. Po umieszczeniu go w chwycie i przykręceniu stopki, i po naciśnięciu spustu replika oddaje najczęściej kilka strzałów a następnie silnik "umiera". Naciskając spust nie ma żadnej reakcji, żadnego "klik" czy coś w tym rodzaju. Po wyjęciu go z chwytu i podłączeniu go do samych kabli nadal nic. Zaczyna się kręcić dopiero po ręcznym obróceniu ośki. Po takim zabiegu silnik wyjęty z repliki kręci się przy każdym naciśnięciu spustu a po włożeniu do do chwytu, cala historia powtarza się. Silnik by u jednego serwisanta, który stwierdził ze silnik wydaje się być sprawny, uzwojenie w porządku, szczotki tez. Dodam, że gdy wkładam do repliki inny silnik nic takiego nie ma miejsca, replika wtedy działa normalnie. Czy ma ktoś jakiś pomysł ? Quote Link to post Share on other sites
Sedoro Posted April 15, 2013 Report Share Posted April 15, 2013 Sprawdź szczotki czy nie są zużyte, bo w systemie się szybciej zużywają. Quote Link to post Share on other sites
DarekCK Posted April 15, 2013 Author Report Share Posted April 15, 2013 Tak wyglądają szczotki. Ciężko określić mi ich stan, bo nie wiem jak wyglądają niezużyte. http://imageshack.us/photo/my-images/199/88759652.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/541/77595064.jpg/ Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 15, 2013 Report Share Posted April 15, 2013 Aż tak wiele im nie brakuje. Typowa dla Systemy awaria to brak przejścia miedzy drutem a zaciskiem komutatora. Na to wskazuje też to, ze po ręcznym przekręceniu rusza. Trzeba zedrzeć lakier z drutu w pobliżu zacisku i zalutować połączenie. Przy okazji wyczyscić komutator. Quote Link to post Share on other sites
damiiian97 Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 Możliwe jest jescze, że silnik po prostu swoje juz zrobił i należy wymienić, sprawdź: -wyjmij silnik -chwyc za zębatke(mocno) -naciśnij spust Jeśli nie będziesz go wstanie zatrzymać lub będzie ci cięzko to jest sprawny i wymien szczotki, jeśli jest mały opór to znaczy że silnik jest do wywalenia i kup nowy, *pamiętaj nie trzymaj spustu byt długo najwyżej 2 sec. bo go spalisz!!! Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 24, 2013 Report Share Posted April 24, 2013 Nie słuchaj damiiiana to raz ;-) . A dwa to silnik wywalamy tylko jeśli ma całkiem zdarty komutator. Przecież uzwojenie idzie przewinąć ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted April 25, 2013 Report Share Posted April 25, 2013 (edited) To nie jest objaw zużytych szczotek. To jest przepalone jedno z trzech uzwojeń bądź połączenia uzwojenia z komutatorem. Jeśli nie będziesz go wstanie zatrzymać Po złapaniu za zębatkę? To nie tyle masz sprawny silnik co bardzo niesprawne palce, do szycia. Puknij sie w łeb zanim takich rad zaczniesz udzielać. Co w ogóle ludzie z tymi szczotkami? Zamienne są w sklepach to znaczy, że do czegoś się przydają? SZczotki wymienia się jak się zużyją a nie jak tylko silnik przestanie kręcić (bo zwykle szczotki to najmniejszy problem). Edited April 25, 2013 by dexterkrak Quote Link to post Share on other sites
DarekCK Posted April 26, 2013 Author Report Share Posted April 26, 2013 Problem rozwiązany sposobem Poldecka. Polutowałem połączenia drutów z zaciskami i problem zniknął. Dzięki wielkie :) Oczywiście nie próbowałem chwytać za zębatkę i naciskać spustu ;) Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 26, 2013 Report Share Posted April 26, 2013 Poldeck once again saved the day :-P . Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted April 27, 2013 Report Share Posted April 27, 2013 I palce. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.