Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M4 Defender [ASG] (nie KWA)


Recommended Posts

Witam, przymierzam się do zakupu defendera. Postanowiłem od razu robić z niego coś lepszego. Więc oto mój plan tuningowy. Prosiłbym Was o jego weryfikację (kompatybilność części, opłacalność itd.):

 

Zacznę od przodu repliki.

Lufa - PDI 509mm. Schowana w tłumiku 150mm lub dłuższym

Komora - czeska

Gumka - myślałem nad czarną systemą ale nie wiem czy będzie odpowiednia przy ~500fps, proszę o pomoc.

mBlock - czeski

 

Gearbox:

Szkielet - zostaje stockowy

Listwa popychacza - jak wyżej

Dysza, głowica cylindra, cylinder, głowica tłoka - zestaw Guardera do m16 (do m16 ze względu na dł. lufy)

Tłok - Ultimate

Zębatki - Trzymam kciuki za to, że te stockowe wytrzymają moją konfigurację, po przeczytaniu całości powiedzcie coś w tej kwestii.

Sprężyna - m140 Gurader

Prowadnica - Ultimate

Samary - z racji tego że 90% gearboxa będzie wymieniona, postanowiłem zakupić smar silikonowy oraz teflonowy do nasmarowania części. Wystarczą czy jeszcze jakieś cuda dokupić?

Silnik - do napędzania tej konfiguracji postanowiłem kupić F1 Tornado.

Zasilanie - LiPo 7,4V lub LiPo 11,1V. Nie zależy mi na dużym ROFie, ponieważ nie lubię kosiarek, a dodatkowo dla gearboxa pracującego pod takim obciążeniem jest to niezdrowe. Celuje gdzieś w ~15 strzałów na sekundę. Więc jakie napięcie będzie tu odpowiednie? Czy ta 11,1V zmieści się w kolbie?

 

Co do grzebania w replikach to posiadam o tym wiedzę taką jak w innych dziedzinach po polskiej szkole - mistrz teorii, zero praktyki :teethh:, dlatego proszę o weryfikacje tego zestawu i z góry dziękuje za pomoc.

Link to post
Share on other sites

Mi się tam podoba, ale muszę przyznać, że jak zobaczyłem Border Patrola od EA, to przez chwilę się zastanawiałem czy Defender to dobry pomysł :icon_biggrin: .

Edit

Aha, wiecie że mój post został przeniesiony. Nie kupuję ASG/KWA tylko tego nowego defendera z głównej strony wmasga. Nadal czekam na opinie i propozycje zmian w moim zestawie :icon_biggrin:

Edited by MrMCET
Link to post
Share on other sites

Tu masz temat o nim. Normalnie pytałem o wskazówki co do tuningu tam, ale temat nie jest zbyt popularny więc spróbowałem w dziale który czyta więcej gości w tym obeznanych. Koniec końców mój post wylądował tu, ponieważ jeden z moderatorów pomylił defendery :icon_mrgreen:

Link to post
Share on other sites

Zależy mi na tym żeby mBlock podpasywał do komory. Co do tej komory którą poleciłeś, to gdzie można ją dostać (najlepiej w PL), bo ja znalazłem tylko na allegro. Co sądzisz o reszcie części?

Silnik zmieniam z GFC na JBU.

Link to post
Share on other sites

Ja swoją komorę kupiłem na airsoftglobal. Nie ma gwarancji że mblok zejdzie się z komorą, szkieletem i body. Przykład: w stokowym m4 tank G&P nie pasował, m16a4 G&P już tak.

Poza tym przy twoim budżecie kupiłbym zamiast lufy PDI promyka i do tego szkielet GB CNC. Dzięki temu będziesz miał święty spokój i dobrą celność. Przy 500fps różnicy nie odczujesz.

 

Jeśli chodzi o silnik gorąco polecam SHS MAX speed - najlepszy jaki miałem. Bardzo szybki i bardzo mocny.

Link to post
Share on other sites

Serio mówisz, że lufa za ponad 5 stów prawie nie zmieni osiągów :icon_eek2: ? Co do szkieletu, zostanę przy Ultimate puki nie pęknie. Zależy mi bardzo na celności, teraz biegam z chińską mp5 i niestety jedynym sposobem na trafienie kogoś na ~50m to salwa kompozytu z hicapa. Ogólnie podczas tuningu moje priorytety to:

1. Celność

2. Zwiększenie zasięgu. Rzecz dla mnie prawie tak ważna jak celność. Z tą konfiguracją mam nadzieję na 70m skutecznego, jednak w tym przypadku im więcej tym lepiej :icon_biggrin:

3. ROF jest u mnie na ostatnim miejscu, gdyż zamierzam strzelać oszczędnie i precyzyjnie (głównie semi). W zupełności zadowoli mnie ~15 strzałów na sekundę.

 

FPS - to swoją drogą, nie ukrywam że zamierzam osiągnąć sporą sumę. Chcę przekroczyć (nawet sporo) 500 gdyż zależy mi na tym aby wystrzelona kulka momentalnie lądowała te 70m dalej na tyłku niezorientowanego przeciwnika :icon_biggrin: . Zresztą i tak wyposarzam się w boczniaka więc te 500+fps nie będą używane w sytuacjach "poniżej 30m"

 

Wytrzymałość GB - Na razie zostanę przy szkielecie Ultimate. mBlock sobie odpuszczę na rzecz komory którą poleciłeś. Myślę że moja konfiguracja tuningowa podchodzi pod granice wytrzymałości tego szkieletu jednak zostaje mi jeszcze pewna rezerwa. racjonalne użytkowanie tj. serie po kilka kulek nie powinny go chyba uszkodzić?

 

Niewiadomą jest jeszcze gumka, nie chcę kupić za miękkiej. Zasilanie dające ROFa ~15 (zakładam, że 7,4V + ewentualnie kabelki). Kompatybilność tłoka i listwy popychacza Ultimate z zestawem bore up Guradera. Prosiłbym jeszcze o rozwianie tych wątpliwości :-D

Link to post
Share on other sites

Różnicy między lufą PDI a Promyka przy tak małej mocy nie odczujesz. Przy 500fps te 70m w mojej opinii będzie mimo wszystko zasięgiem raczej maksymalnym aniżeli skutecznym. Dodatkowo osiągnięcie zadowalająco małego rozrzutu na takim dystansie wymaga najcięższych kulek a te z kolei będą długo lecieć.

 

Gumka zielona G&G - na bank będzie działać perfekt (montowałem w ponad 20 wyborówkach) - nie kombinuj :icon_smile:

 

Ale jeśli chcesz zrobić z M4 karabin wyborowy to chyba nie jest właściwa baza.

Link to post
Share on other sites

Nie chcę robić z niego karabinu wyborowego, chcę po prostu zrobić z niego coś lepszego niż przeciętne AEGi. Jeśli chodzi o ten czas lotu kulek, teraz na 400fps (0,2g) używam 0,25g (zapewne ~350fps wylotowej) i taka prędkość jest dla mnie ok, do tej emki myślałem nad 0,3g. W SWD A&K sprawują się zacnie, a jak wiadomo to ma w stocku właśnie troszkę ponad 500fps. Dobra, co do lufy to znowu przerzucam się na promyka. Guma tradycyjna, zielona G&G. Ten mój zestaw jest teraz ok, mogę go zacząć powoli ściągać do domu?

Edit.

Ostatnio czytałem o blachach z kwasówy do wzmocnienia szkieletu, działa takie coś czy to kolejny bajer?

Edited by MrMCET
Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
  • 1 month later...

@ MrMCET - posłuchaj Trzmiela, ponieważ w kwestii GB ma absolutnie rację. Ten szkielet nie wytrzyma zbyt długo, znam przypadek gdzie na SP140 po ok. 1k kulek (profilowana głowica tłoka) został odstrzelony przód. Druga sprawa to przygotuj się na nawiercanie/szlifowanie otworów pod kołki ustalające w głowicy cylindra. Kołki w GB są szersze, tak by pasowała tylko głowica Ultimate, pozostałe trzeba dopasowywać.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • 5 months later...

Czy posiada może ktoś wiedzę jakie stockowe części Ultimate siedzą w tej replice?

 

Chciałbym poza wymianą kabli i dodaniem mosfetu dać mocniejszą sprężynę (SP130) wymienić gumkę na G&G zieloną (tutaj wiem że jest nie silikonowa, jakaś najzwyklejsza). Czy na coś jeszcze zwrócić uwagę? Silnik, prowadnica, nowy tłok, głowica? Czy skupiać się na droższych częściach Ultimate, czy powinny pasować części od Guardera? Czy może te dodatkowe zabiegi, to już nadmiar i sama wymiana sprężyny przy stockowych częściach Ultimate wystarczy?

 

Dodam, że baterię posiadam LiPo 7.4 20C, wydaje mi się że nie będzie problemu ze sprężyną na nowych kablach i przy mosfet'cie.

 

Pytam, bo widzę że ludzie chcieli tuningować, ale nikt nie opisał jaki był tego efekt i czy wszystko pasowało, a nie chciałbym kupować w ciemno skoro poprzenicy próbowali :)

Link to post
Share on other sites

Witam ,

 

użytkuję tą replikę już jakiś czas, przeszła mały tuning

kolego w4si, jeśli chcesz pakowac 130 koniecznie musisz zmienic prowadnice sprężyny.

Kolejna newralgiczną częścią tego karabinu jest silnik. Najzwyczajniej w świecie jest gówniany, ma problem ze 130 na lipolu 7,4.

Kilka cześci z gb jest niestandardowych (np. popychacz dyszy) dlatego kupując części staraj się celowac w firme ULTIMATE

Link to post
Share on other sites

Pytanie do ludzi, którzy mieli już okazję rozbierać to cudo. Zakupiłem nie dawno wersję CQC i jako że pokazała na chrono jakieś 280 fps postanowiłem zajrzeć do GB.

 

Prowadnica sprężyny jest plastikowa i była dość mocno pokiereszowana na końcówce dlatego na jej miejsce weszła metalowa łożyskowana Ultimate.

 

Szczelność na głowicy tłoka była zerowa. Przy teście strzykawki można było sobie tłok wsuwać i wysuwać do woli bez żadnego oporu. Po zaaplikowaniu oringa Ultimate jest cacy, przy zatkanej dyszy nie da się wcisnąć tłoka w cylinder.

 

Tłok był w stanie idealnym, żadnego śladu zużycia jednak to nie dziwi bo replika miała podobno przebieg jednej dużej paczki kulek (4-5k).

 

Żeby poprawić kulturę pracy GB wrzuciłem kulkowe łożyska Ultimate 8mm na miejsce ślizgowych. Niestety na moje ucho poprawy zbytniej nie ma, może minimalna, a może to tylko autosugestia. Po wrzuceniu nowych łożysk konieczne było podkładkowanie.

 

Teraz pytanie:

 

Mimo poprawy szczelność na zespole cylindra fpsy się nie zmieniły. Są bardzo stabilne, skok zdarza się raz na 10 strzałów, ale wynik 274 fps zdecydowanie mnie nie zadowala na stockowej sprężynie, która rzekomo w tej konfiguracji powinna dawać około 380 fps. Domyślam się że kolejnym krokiem jest sprawdzenie komory i szczelności gumki z dyszą? Tylko co konkretnie tam zrobić podpowiedzcie.

 

Druga sprawa dotyczy body, a konkretnie bolt catcha. Nie mogę tego bydlaka wsadzić na miejsce razem z GB. Gdy wkładam GB bez tej czarnej blaszki, o którą zahacza bolt catch wszystko jest ok, ale gdy założę blaszkę to nawet sam GB wchodzi z kolosalnym oporem, a gdy już nawet wejdzie na miejsce to jest tak ciasno że robi się problem z selektorem, który nie daje rady przesunąć listwy.

Na dodatek jak włożyc do lowera gearbox z założoną tą blaszką i jednocześnie bolt catchem jest dla mnie wręcz niewykonalne. Może jest na to jakiś sposób? Wyjąć wyjąłem po ciężkich trudach i użyciu siły ale założyć znów już nie dam rady. Na YT nie znalazłem żadnego filmiku z rozbierania tej właśnie giwery więc: POMOCY :)

Link to post
Share on other sites

W przypadku prowadnicy sprężyny problemem są łożyska na niej przez co srpężyna ma mniej miejsca, czy sam fakt że prowadnica może paść? Tu na forum czytałem że silnik pociągnął M130 Ultimate przy lekkim spadku rof. Ja myślałem o Sp130 Guardera, nie sądziłem że aż tak może być kiepsko. Część elementów już mam (sprężynę, nowy wzmocniony tłok, czekam na sorbopad). Aktualnie zmienione kable i dany mosfet. Wszystko lata pięknie.

 

Sugerujesz na razie pozostanie przy stock sprężynie i upgrade dopiero przy nowym silniku i prowadnicy? Troszkę się zaniepokoiłem i chyba tak zrobię. Sugerowałem się trochę tym że w asgshop robią tuning replik ASG ze sprężynami SP130, ale tak jak piszesz tam też wymieniają prowadnicę. Założyłem że przy sorbo wymiana głowicy cylindra i głowicy tłoka nie będzie konieczna.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...