Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Smarowanie gearbox


Recommended Posts

witam was wszytkich mam subtelne pytanie . mianowicie od jakiegos czasu zagladam do wnetrza replik i chcialbym zaczerpnac waszej rady . jak smarowac replike czy sa elementy ktorych nie powinno sie smarowac albo takieg gdzie to jest obowiazkiem ? jakie samry gdzie i ile ich . dosło0wnie wszytko co moge zrobic by replika pracowała jak nalezy

posiadam smar teflonowy finish line ( czy to dobry wybór ) wiec mam nadzieje ze mi cos poradzicie i podpowiecie

Link to post
Share on other sites

Po każdej dużej strzelance wlewasz około 0,5 cm olejku silikonowego do wlotu kulek i stawiasz replikę na godzinę.

Genialny pomysł. Może jeszcze co trzecią "mniejszą strzelankę" wciskać przez gniazdo silnika pół łyżki towotu?

GB smaruje się wtedy gdy jest taka potrzeba - po jego rozłożeniu. Przekładni, dźwigni i popychaczy, nie smaruje się olejem silikonowym lecz smarem stałym. Natomiast głowicę cylindra (uszczelkę) powleka się równomiernie (!), niewielką ilością oleju/oliwy. A nie zalewa, bo tłok ma pompować powietrze - nie olej, rozpryskujący się po kulkach, komorze i lufie!

 

chcialbym sie jeszcze dowiedziec czy oplaca sie smarowac szyne tłoka ?

A bardzo drogi masz ten smar?

Link to post
Share on other sites

Po każdej dużej strzelance wlewasz około 0,5 cm olejku silikonowego do wlotu kulek i stawiasz replikę na godzinę.

Że się tak zapytam bo nie wiem czy dobrze skumałem. Wlot kulek znaczy do komory HU od strony maga? Jeśli tak to czy po rozlaniu się olejku gumka nie przestanie podkręcać?

Link to post
Share on other sites

A właśnie - jak już wspomniano powyżej:

Po każdej dużej strzelance wlewasz około 0,5 cm olejku silikonowego do wlotu kulek i stawiasz replikę na godzinę.

 

Tak nie rób. Poza tym, że nie ma to większego sensu, to kulki potraktowane takim olejkiem zmniejszą tarcie na gumce HU. Smary wszelkiej maści (doczytasz sobie jakie i do czego) lądują tylko w GB, plus ewentualnie śladowa ilość (ale taka naprawdę śladowa) na dyszy i jej prowadnicy. Tam akurat zależy ci na jak najmniejszym tarciu.

Link to post
Share on other sites

Ja na zebatki, tłok i prowadnice sprezyny daje smar litowy łt43 ,a na cylinder ,głowica tłoka i cylindra i ciut na dysze i jej prowadnice daje smar silikonowy z leroya (taki w tubce) .Po dobrym wypodkładkowaniu zebatek wszystko cicho i przyjemnie śmiga . :icon_biggrin:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...