JPG Posted February 19, 2006 Report Share Posted February 19, 2006 Ponieważ dostawałem wiele pytań (3 :D) w sprawie mojego G36K, postanowiłem zareagować na społeczne zapotrzebowanie i opisać na forum co zrobiłem (raczej niewiele :D). 1. Kolimator: Montaż to zwykła opaska do węży, przerobiona na taktyczną przy pomocy czarnej farby i aerografu - od użytkowania farba się ściera i wygląda jeszcze taktyczniej. Kolimator się nie obraca jeśli opaska jest dobrze dokręcona - trzeba tylko uważać, żeby nie przesadzić. Poza tym, w miejscu gdzie kolimator jest szerszy są jako podkładka dwa paski jakiejś gumy, żeby był stabilny i równoległy do reszty karabinu. Linia celowania jest wysoko i trzeba się przyzwyczaić, żeby wychylając się nie strzelać w górkę za którą się chowamy. 2. Bateria: Bateria 9,6v/1800mAh została zamocowana do kolby przy pomocy nieśmiertelnej taśmy izolacyjnej (w najmodniejszym tej zimy kolorze zielonym). Przewody silikonowe 1,5mm (1m czerwonego i czarnego - choć pewnie można mniej) zostały podłączone do styków z przodu karabinu, następnie przeciągnięte przez jego wnętrze, na chybił trafił, obok Gearboxa i wyprowadzone otworem z tyłu korpusu. Żeby kolba dała się rozłożyć trzeba je odpowiednio ułożyć. Wszystko zostało zamocowane taśmą izolacyjną. 3. Poduszka na kolbę: Dzięki zdolnościom krawieckim (tym razem wykorzystanym w niewielkim stopniu) mojej mamy posiadam pokrowiec który pozwala zakryć te wszystkie kable i baterię zamocowaną na kolbie. Jeśli dla kogoś bateria pełniąca rolę poduszki pod policzek jest za twarda lub za niska można zawsze obłożyć ją gąbką z kawałka karimaty itp. Dzięki temu można o wiele wygodniej złożyć się do strzału celując z kolimatora - nie można za to celować z wbudowanej lunetki w żadnych okularach. Coś za coś. Ogólny koszt rozwiązania palących problemów związanych z G36 wyniósł w moim wypadku nie więcej niż 20zł. Tak jestem zwolennikiem rozwiązań partzanckich . . . :P Quote Link to post Share on other sites
Cookie Posted February 20, 2006 Report Share Posted February 20, 2006 Witam. Niedawno przesiadłem się z G36C na G36. Powodem była chęć upgradu "C" na wersję z tłumikiem (długa lufa), mocniejszym springiem, kolimatorem i bore-upem. Jednak po przebudzeniu sie pewnego ranka stwierdziłem, że lepiej kupić dłuższą wersję, bo ładniejsza i długa lufa z optyką jest już w stocku. Kilka uwag: - body wypada na korzyść "C" - solidniejsze, - montaż baterii - na korzyść "C" -założenie tam baterii to sekundy, natomiast zakładanie baterii w pełnej wersji jest "trochę" czasochłonne, ponadto max to bateria 1700, - skupienie -dłuższa lufa full wersji (jeśli moge sie tak wyrazić) daje naprawdę b. dobrą celność (mam stockową lufę), w "C" jest jednak trochę za duży rozrzut na większym dystansie - to był główny powód do zmiany broni/tunningu, -przyrządy celownicze - hm.. jak dla mnie to lunetka sprawdza się wyśmienicie, przyrządy "C" nie są dla mnie tak precyzyjne, jak np w m15 czy choćby mp5 (mówię o najprecyzyjnieszych ustawieniach tych przyrządów tzn na najmniejszy przezier) -prądożerność - mam założoną sprężynę m110 guardera i baterię 1700 10,8v - starczą na 2,5 hicapa, przy czym na ostatnich kilkuset kulkach często przestaje strzelac i trzeba odblokowywać inną baterią :/. Stockowa "C" na 600mah 8,4v potrafiła wywalić mnóóóóstwo kulek (ale stock to stock); chcę jeszcze bore-upa więc stała kolba (za niedługo w sklepie) jest konieczna + bateria rc 3300; -długość - "C" doskonale radzi sobie wszędzie, natomiast full często jeszcze zahaczam o krzaki :/ Podsumowując: Obydwie repliki są dobre, jednak stockowa "C" przestała mi wystarczać -nie była wystarczająco precyzjna i chciałem większego zasięgu - zamiast tuningowania jej na dłuższą wybrałem od razu pełną wersję G36, ponieważ wychodzi to taniej- policzcie sobie: długa lufa+cylinder większy+kolimator+tłumik + mocniejsza sprężyna+nowa bateria, a w pełnej wersji wystarcza założyć m110 guardera+baterię żeby poczuć moc. Oczywiście, jeśli ktoś duzo strzela na combacie i dodatkowo lubi serie, to kolejna bateria staje się nieodzowna. Jeśli ktoś gra na budynkach lub mocno zalesionych terenach, gdzie zasięg nie gra dużej roli to zdecydowanie polecam "C" -karabin nie do zdarcia+ dobra szybkostrzelność, natomiast wydaje mi się, że jeśli ktoś, tak jak ja - gra na bardziej odkrytych poligonach i ponadto lubi pokampić/posnajpić to G36 bedzie idealna. Quote Link to post Share on other sites
snowblind Posted February 20, 2006 Report Share Posted February 20, 2006 Moja skromna uwaga nooba: nie poto kupuje elektryka za 1200 zł zebym musial kombinowac gdzie schowac baterie albo zmieniac ja w momencie przeladowania magazynka... Powaznie myslalem o CA G36 ale panowie z CA nie mysla powaznie o mnie. Quote Link to post Share on other sites
Cookie Posted February 20, 2006 Report Share Posted February 20, 2006 Sprzedałem "C" i kasę, którą miałem wydac na jej tunning wydałem na pełną wersję i jeszcze zostało mi na jej niewielki tunning. Fakt faktem - masz zasięg i celność, ale musisz uważać na baterie. Coś za coś. Quote Link to post Share on other sites
zibid Posted February 20, 2006 Report Share Posted February 20, 2006 Do wszystkich zawodników zmartwionych rachunkami za prąd do G36. Tak jak wcześniej tutaj pisywałem ćwiczę ten problem od dłuższego czasu. Dla przypomnienia - sprężyna 110 m/s Guarder + bore-up + łozyskowana prowadnica spręzyny. Efekt - na baterii 1400 mAh w temp. leciutko poniżej 0 - bateria starczała na 20 - 40 kólek :ściana: ... i ni chuśtawka więcej. Serwis dwoił się i troił (naprawdę chłopaki się przykładali - regulacja GB, regulacja docisku silnika, inne cuda). Skończyło się na wymianie GB na całkowicie nowy i ... zupa blada - to samo. Problem objawiał się zawsze w niskich temperaturach. Za namową serwisu zrobiłem little experyment. Baterię, która siadła rano na strzelance (po ok 20-30 kólkach), wsadziłem wieczorem do karabinka i wystawiłem na balkon na zimno zeby GB ostygł do temp. otoczenia. Po pół godziny poszedłem sprawdzić czy strzela - efekt - zupa zimna (jak zwykle) :ściana: - rozłożyłem karabinek, wypiąłem kabelki z bezpiecznikiem i podłączyłem tę samą baterię bezpośrednio do GB - skutek - karabinek zaczął walić jak bozia przykazała. Nie sprawdziłem na ile wystarczy bateria - pociągnąłem zaledwie cztery serie (niestety było już późno i nie mogłem hałasować). Nie wiem co jest grane ale - albo kabelki z bezpiecznikiem są do... albo bezpiecznik coś chrzani (choć serwis wymienił już kilka razy zmieniał bezpieczniki poszukując możliwie najlepszego). Na najbliższej strzelance potestuję na ile więcej starcza bateria. Quote Link to post Share on other sites
snowblind Posted February 21, 2006 Report Share Posted February 21, 2006 No no czyżby rozwiązanie problemu ? Daj koniecznie znać. Quote Link to post Share on other sites
zibid Posted February 26, 2006 Report Share Posted February 26, 2006 Testów baterii ciąg dalszy... Sprawdziłem wydajność baterii po usunięciu bezpiecznika. Faktem jest, że karabinek strzela lepiej niż z bezpiecznikiem. Niestety nie jest tak jak chciałoby się, żeby było. Bateria 1400 mAh 9,6V na ogniwach KAN starczyła na wystrzelanie 3/4 hi cap'a (przy dosyć intensywnym strzelaniu). Dzięki uprzejmości sklepu asgshop miałem pożyczoną od nich baterię 2400 mAh 9,6 V na ogniwach Sanyo (High Capacity RC-2400) oraz na wszelki wypadek do przetestowania 10,8 V na takich samych ogniwach. Po "skończeniu" baterii 1400 mAh, podłączyłem bezpiecznik i baterię 2400 9,6 V i... Karabin dostał takiego kopa, że gęba się sama uśmiechała. Szybkostrzelność zdecydowanie wzrosła. Stukałem z niego bardzo intensywnie - karabinek nawet się nie zająknął. Wywaliłem dwa hi cap'y i... skończyły mi się kulki a spodziewam się, że karabinek na tej baterii strzelałby dalej. Nauka z tego płynie taka: Niestety po dokonaniu upgrade G36 jego wymagania prądowe znacznie wzrastają i nie ma wyjścia - trzeba kupić znacznie lepszą baterię. Zamierzam więc sprzedać 1400 mAh, która z powodzeniem da sobie radę w innym AEG'u, dołożyć i kupić baterię na ogniwach RC i większej pojemności. Quote Link to post Share on other sites
ghrh Posted February 26, 2006 Report Share Posted February 26, 2006 Ta bateria miesci sie w gripie czy trzymasz ja na zewnatrz? I jak komponuje sie z gripem 10.8, o ktorej pisales? Quote Link to post Share on other sites
zibid Posted February 26, 2006 Report Share Posted February 26, 2006 Jeśli pytanie było do mnie to: - Bateria 1400 mAh 9,6V mieści się w standardowym gripie, - Bateria 2400 mAh niestety nie zmieści się - treba pokombinować z zamocowaniem jej tak jak kilka postów wyżej zrobił to JPG, lub podzielić pakiet na dwa mniejsze po 4 ogniwa i umieścić 4 ogniwa wewnątrz przestrzeni kolby, a 4 pozostałe we wnęce jej dolnej części (zakrzywiona stopa kolby). Dalej trzeba będzie przeprowadzić kabelki do tylnej części karabinka i połączyć z baterią. Innym rozwiązaniem będzie umocowanie pakietu pod gripem lub na jego boku. W mojej ocenie to niezbyt szczęśliwy pomysł - karabinek będzie gorzej wyważony i łapki mogą zacząć boleć przy długim trzymaniu w pozycji celowania. Quote Link to post Share on other sites
Sand Posted February 27, 2006 Report Share Posted February 27, 2006 Innym rozwiązaniem będzie umocowanie pakietu pod gripem lub na jego boku. W mojej ocenie to niezbyt szczęśliwy pomysł - karabinek będzie gorzej wyważony i łapki mogą zacząć boleć przy długim trzymaniu w pozycji celowania. Z wyważeniem nie jest aż tak źle, ale prawdą jest, że ręka "przednia" po całodniowej strzelance potrafi boleć (sposobem na to jest złożenie kolby, wtedy ręka nie jest tak wyciągnięta i może trochę odpocząć). Docelowo - za cenę pewności, że bateria nie rozładuje się po 200 kulkach można się trochę przemęczyć lub poćwiczyć rękę ;) Quote Link to post Share on other sites
JPG Posted February 27, 2006 Report Share Posted February 27, 2006 Strzelałem z baterią large z przodu i z tyłu karabinu. Doszedłem do wniosku, że duży pakiet w okolicy kolby przeszkadza mniej niż choćby mini z przodu. Bez dodatkowego obciążenia w przednim chwycie karabinek jest o wiele wygodniejszy w użytkowaniu, co oczywiście przekłada się bezpośrednio na skuteczność :twisted: Quote Link to post Share on other sites
skunks Posted March 2, 2006 Report Share Posted March 2, 2006 Pytanie: Na ile kulek (w stocku) starcza bateria 8,4V 1400Mah (KAN)? Pzdr Skunks Quote Link to post Share on other sites
gas-can Posted March 4, 2006 Report Share Posted March 4, 2006 a ja mam takie panie- co wpakować w g36 żeby zrobić "względnie" dobry karabin wsparcia?(pytam tylko o bebechy+baterie) Quote Link to post Share on other sites
Sand Posted March 5, 2006 Report Share Posted March 5, 2006 a ja mam takie panie- co wpakować w g36 żeby zrobić "względnie" dobry karabin wsparcia?(pytam tylko o bebechy+baterie) "tuning" MG "do 380 fps" spokonie wystarczy. W baterię proponuję natomiast zainwestować wówczas ok. 2000 mAh 9,6V (przynajmniej). Quote Link to post Share on other sites
gas-can Posted March 5, 2006 Report Share Posted March 5, 2006 a wejdzie do gripa czy na taśmę?? Quote Link to post Share on other sites
Sand Posted March 5, 2006 Report Share Posted March 5, 2006 a wejdzie do gripa czy na taśmę?? czytaj! - już było chyba 20 razy pisane (m.in. w tym wątku), że taka bateria nie mieści się w gripie - podane były także najróżniejsze sposoby gdzie można ją umieścić i o wyższości jednych sposobów nad innymi. Quote Link to post Share on other sites
gas-can Posted March 5, 2006 Report Share Posted March 5, 2006 czytam- i wole sie spytać, żeby niebyło potem problemów. mimo to dzięki Quote Link to post Share on other sites
Rybol Posted March 11, 2006 Report Share Posted March 11, 2006 Teraz może ja sie o coś popytam... Czy ma ktoś pomysł jak zmienić tą wielką prądożerność bo jedna bateria żeby starczyła na 2,5 hicap'a to jednak troche mało :( :( :( Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Small_Hunter Posted March 11, 2006 Report Share Posted March 11, 2006 Kupic nowy śilnik :) Quote Link to post Share on other sites
Rybol Posted March 11, 2006 Report Share Posted March 11, 2006 A to wina tylko silnika jeżeli dobrze rozumiem?? :D a jeżeli kupować to jaki polecacie :D?? :F Quote Link to post Share on other sites
Small_Hunter Posted March 11, 2006 Report Share Posted March 11, 2006 W moim skromnym odczuciu to jego wina, choc pewnie ktoś mnie za chwile zbuzga za to... Nie wiem jaki kupic... Quote Link to post Share on other sites
Nanteris Posted March 12, 2006 Report Share Posted March 12, 2006 Kup sobie drugą baterie i bedziesz miał po kłopocie... Quote Link to post Share on other sites
Rybol Posted March 12, 2006 Report Share Posted March 12, 2006 Nie chodzi mi o takie rozwiązanie tylko o wyeliminowanie tej wady w jak największym stopniu LUDZIE!! Quote Link to post Share on other sites
JuzekK Posted March 12, 2006 Report Share Posted March 12, 2006 stary pomysl zamiast sie wydzierac.... silniki masz dostepne przede wszystkim: systema , ca i marui , jako ze wina lezy po stronie silnika ca to zmieniasz na dowolny tm lub systemy (no nie taki dowolony , zalezy jeszcze co planujesz dalej , ale o silnikach jest gdzies juz artykul... poszukaj go sobie).... Quote Link to post Share on other sites
Rybol Posted March 12, 2006 Report Share Posted March 12, 2006 Sorki ale troche się wkurzyłem kiedy dostałem taką odpowiedź na moje pytanie :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.