Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M16A4 [G&P/Custom Made]


Recommended Posts

Witam,

 

Najpierw opowiem trochę o swojej replice.

Jest to M16A3 USMC Logo G&P po wielu modyfikacjach, takich jak:

 

a) Gearbox:

- Zestaw helikalnych zębów Promyka 'Tripple Torque'

- Bore-Up Systemy,

- Tłok Deep Fire (metalowe zęby)

- M130 Guarder

 

b) wewnętrzne:

- Komora HU King Arms,

- Gumka HU Systema Energy (czarna)

- Precka 6.03 Promyka

- MOSFET Gate + Activ Breake

- Przewody niskooporowe

 

c) zewnętrzne - raczej nieistotne w tym temacie.

 

Chciałbym wprowadzić następujące modyfikacje:

- Zmiana akumulatora NiMh 9,6V 3600mAh G&P na dobre LiPo 11,1V o dużej pojemności,

- Zmiana silnika stockowego M120 G&P na... właśnie, na jaki?

- Zmiana łożysk kulowych 8mm stock G&P na... to samo pytanie co wyżej. Dodatkowo: ślizgowe czy kulowe?

- Zmiana sprężyny ma mocniejszą. Myślałem o M150 - Wiem, że wszyscy polecają Guardera. Sam go wielokrotnie wybierałem. Pytanie: Czy zostać przy nim, czy zainwestować w coś innego. Z czego wynika prawie dwukrotna różnica w cenie między M150 Guardera a Systemy na ASGshopie?

- Zakup łożyskowej prowadnicy sprężyny - Tu, po tym co przeczytałem, mój wybór padł na Guardera. Macie inne opinie?

 

Dodatkowo: Jestem zwolennikiem dobrych jakościowo części. Przekładam jakość ponad cenę, oczywiście w granicach rozsądku. Dawno nie orientowałem się w świecie części, więc proszę Was o pomoc w doborze. Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

zamiast 11.1v radze 7.4v duzej pojemnosci i wydajnosci.

silnik - tutaj nie wiem, ja mam elementa silnik hi torque i jest zajebisty. Nie ma moze rofu kosiarki ale szczerze to szkoda mi czesci (duży rof mieli czesci za szybko)

Łozyska - albo kanzen (bardzo drogie i dobre) albo DF (nie wiem czy maja 8mm) albo hongnor (z samochodów RC - mam własnie hongnor i sa bardzo dobre) Ew zostaw G&P tez są okej.

Nie ma sensu dawac m150, m130 to dobre optimum pomiedzy moca, zasięgiem, zuzyciem cześci.

Ew sorbo jeszcze daj na głowice cylindra aby szkielet miał troche lzej :)

Link to post
Share on other sites

Czym jest 'sorbo'? :D Jeśli chodzi o silnik/łożyska, to mają one już ok. 6 lat, a bateria może mieć nawet więcej. Obecny RoF jest biedny, więc trafienie w biegnącego przeciwnika jest bardzo trudne ;)

Dodatkowo: Ostatnio miewałem taki objaw, że replika nie reagowała na naciśnięcie na spust (na auto, bo semi w G&P to się regularnie zacina). Słychać było lekki odgłos, jakby coś chciało ruszyć, a nie mogło. Po mocnym potrzęsieniu repliką/popukaniu w nią, zaczynała działać... Nie czaję tego.

Link to post
Share on other sites

Sorbo to sorbothane, takie 'gumowe' amortyzatory na głowicę tłoka i cylindra. Dość znacznie zmniejszają naprężenia szkieletu GB. To taki trochę lepszy odpowiednik cichych głowic. Ty masz borka systemy więc grzybek tłumiący drgania jest i ten punkt możesz pominąć.

 

Silnik HT, jakiś GFC Tornado F1, SHS HT, Element, Lonex A2. Wszystkie są dobre i dadzą radę.

 

Lipo 7.4V to taki odpowiednik niklowych 9.6V, więc jeśli chcesz coś poprawić to tylko 11.1V, szczególnie, że masz bardzo wolne ząbki jak do 130stki.

 

No i co do sprężyny do zgodzę się z Segerem, na guarderowej SP130 z borkiem i dobrym złożeniem spokojnie osiągniesz 500fps i nie musisz się przesadnie martwić o bebechy. Wrzucając coś mocniejszego zacznij już myśleć o mocniejszym szkielecie. No i miej na uwadze to, że dużo zasięgu Ci to nie poprawi, jak zrobiłby to np. R-hopek :D

Link to post
Share on other sites

R-hopek - a co to jest? :D Szukam po sklepach i nie widzę. Może źle szukam. Mam taką prośbę, bo nie orientuje się przy niektórych rzeczach, co do kwestii lipo też słabo z tym u mnie. Mógłbym otrzymywać jakieś przykłady już? (linki, nazwy chociaż). Wtedy będzie mi łatwiej się zaczepić konkretnej części, ewentualnie szukać podobnej. Chciałbym dogłębnie, lecz w miarę szybko ogarnąć ten temat i zacząć działać, a niektóre kwestie nadal nic mi nie mówią. Uprzedzę, że czytałem o wszystkim, ale gdybym dowiedział się wszystkiego, czego potrzebuję, to tego tematu by nie było ;) Jakie lipo? Polecana firma, jaka pojemność wystarczy ze spokojem. Czym są oznaczenia tj. np. 15C/20C. Co do ładowarki, to już wiem, że brałbym iMAXa B6. Wziąłbym jednak lipo 11,1, bo na 7,4 poprawy RoFa nie będzie, a na niej mi zależy przy wymianie aku.

Link to post
Share on other sites

Już tłumaczę :icon_smile:

sorbo - specjalna guma tłumiąca, która pochłania nawet do 90% przyłożonej energii.

 

wg mnie warto załozyc. borek w twojej replice po tylu latach jest juz troche zarżniety pewnie i zderzak gumowy jest juz wytłuczony.

Silnik po tylu latach ma pewnie zjechane szczotki i komutator - trzeba zmienic, poza tym silnik G&P jest raczej hi speed a nie HT wiec na bank zmiana. problem, który napisałeś moze wynikac z : starej, zaśnieżonej instalacji, zasyfionych styków, słabej baterii. ogólnie elektryka do zmiany :icon_smile: Semi zacina się w replikach jak zebatka tłokowa stanie w takim połozeniu, że podniesie trochę przerywacz a on zablokuje możliwośc przesunięcia sie łącznika styków. Przełaczenie na auto, podnosi całkowicie przerywacz i łacznik styków dochodzi do kostki stykowej i replika strzela.

 

na m130, bore up ale guardera, odchodzeniu tłoka, komora KA i inne pierdoły mam 488 fps po 2 latach nadal. Zasięg - 87m w lini prostej trafiam w człowieka. z 60m boli dostać w klate czy w tyłek.

Twoje częsci jak juz opisujesz, sa stare wiec beda wymagac wymiany. Łozyska przede wszystkim.

 

co do nowej sprezyny - to nie sa juz te same, zanizone opisy, widac po opakowaniu ze zmieniły sie springi. Wiec fps bedzie troche mniej :icon_smile:

 

 

co do Wartosci C w akusach - było nie raz pisane w dziale o akumulatorach, poszukaj.

akusy - na pewno nie turnigy, zippy czy inne post hobbykigowe crapy. Zainwestuj w dobry pakiet, tak samo lepsza łądowarke niz imax, który jest debilny w obsłudze. Polecam nosram, hitec, graupner, robbe, ogólnie pakietu szukaj w sklepach modelarskich a nie asg.

Kwestia kolejna w pakietach to jakośc ogniw oraz ich wydajność i mozliwość obciażenia pradem. Replika pobiera prąd w sposób ciągły a nie impulsowy. Pobór ciagły jest gorszy, wiec akumulator musi być dobrej jakości, aby wszystko pieknie działało. przy wybieraniu pakietu, warto zwrócic własnie na wydajnośćpradową ogniw a co za tym idzie tez rezystancje wewnętrzna ogniwa.

Pakiety np. robbe evo, posiadaja niską rezystancje, blachy aluminiowe, słuzące jako radiator oraz ochrona ogniwa przed uszkodzeniem. z opinii klientów, którzy uzywaja ich amatorksko jak i zawodowo, pakiety te maja prawdziwe parametry i dają wysoki prad aż do końca.

 

pakiet duzy i dobry - 200zł

ładowarka - 300zł

i masz zestaw spoko, który podziała długo.

Link to post
Share on other sites

Tuning przebiegał w mojej replice etapowo. Nie było wszystkiego na raz, lecz takie rzeczy, jak szkielet, łożyska, silnik są od początku i mają ok. 6 lat. Tak samo batka, też podobnie. Borek ma trochę mniej, a jeśli chodzi o kable niskooporowe i mosfet to są to na oko 2 lata, w ciągu których mało się strzelało, więc tego bym się nie czepiał. Wtedy Lipo 11,1V (na razie tyle wiem) i silnik Hi-Torque. Tylko jaki... Chciałbym, że lekko pociągnął cały set przy dość ładnym RoFie, nawet przy mocniejszym springu, ale żeby w połączeniu z lipolem 11,1 nie zrobił mi żużlu z bebechów.

Edited by Marnus
Link to post
Share on other sites

Nie mogę już edytować mojego ostatniego postu.

 

Wedle wskazówek "udałem się" do kilku sklepów modelarskich i znalazłem to (różnica tylko w pojemności):

http://www.rcskorpio...3s-3000mah-30c/

http://www.rcskorpio...3s-4000mah-30c/

Sklep oferował duży wybór lipo firmy Robbe. Były 14,xV, były 7,4V, a z 11,1V znalazłem te ciekawe pozycje. Jeśli są dobre, to pozostaje jeszcze kwestia dobrej ładowarki i można zamknąć ten etap poszukiwań i wszcząć następny :icon_wink:

 

Edit:

Ładowarkę brałbym z tego samego sklepu, więc znalazłem coś takiego: http://www.rcskorpio...-eq-bid-12230v/

 

Pytanie: Czy potrzeba jest taka ładowarka, czy można postawić na coś tańszego, np. http://www.rcskorpio...eq-lcd-230v12v/

 

Jestem kompletnie zielony w tym temacie. Widząc te wszystkie dane czuję się jakbym czytał kod w Matrixie.

Edited by Marnus
Link to post
Share on other sites

Jak chcesz to pomierzę ci jutro pakiety żeby wlazły do kolby ale jak sadze, masz stała kolbę wiec wejdą na bank.

Pamiętaj, ze pakiety te nie maja konektorów, należy je dokupić osobno i przylutować.

Ładowarka druga, czyli model A4, nie posiada funkcji rozładowania i ładuje tylko ograniczona liczbę akumulatorów. Model B7, ładuje juz wszystkie typy i ma funkcje rozładowania. nie zapomniej tez o kablu do ładowania (ładowarka nie ma go w zestawie).

 

Pakiety te, dodatkowo można ładować max. prądem 4c, czyli nawet w 15 minut możesz mieć naładowany pakiet (oczywiście ze strata dla akumulatora) ale to raczej w modelach się stosuje, gdzie czas jest bardzo cenny.

 

Niestety po przylutowaniu konektora do pakietu i jego użyciu, zwrot aku nie będzie możliwy, wiec warto się zastanowić co wybierzesz. teoretycznie będziesz miał ponad 23k/s (teoretycznie), chyba że miałbyś mosfet z regulacja rofu przez sterowanie PWM, wtedy możesz obniżyć sobie wartość, np. do 80% .

 

Co do silnika, bierz elementa albo gfc, ale nawet na 11,1v będziesz miał duży rof z taką sprężyna, mimo wolnych zębatek. u mnie 11.1v i silnik elementa plus zębatki 100:200 heliki dają spory rof, który nie jest odzwierciedleniem ostrej broni i zużycie części jest bardzo duże. Dlatego używam 7,4V.

Link to post
Share on other sites

Tak, mam stałą kolbę, więc raczej nie będzie problemu ze zmieszczeniem tego lipo.

Ładowarka B7 nie ma kabla do ładowania? Czy chodzi o przewód zasilania?

Zestaw zawiera:

1x Ładowarka Robbe Power Peak B7 EQ-BID 12/230V,

1x Przewód DC 12V z krokodylkami,

1x Zasilacz sieciowy 230V/5A,

1x Kość pamięci akumulatora BID chip key,

1x Wielojęzyczna instrukcja obsługi na płycie CD oraz papierowa.

 

Bo rozumiem, że baterię wpina się do ładowarki tym płaskim, szerokim wtykiem, który jest już przymocowany do aku, więc żadnego dodatkowego kabla nie trzeba?. :icon_mrgreen:

 

Teraz trochę głupie pytanie: Czy konieczne jest lutowanie konektora do baterii? U siebie mam dużą Tamiyę, więc taką też chciałbym dołączyć do aku. I tu moje pytanie, czy nie można po prostu zacisnąć tych końcówek kombinerkami na kablu i będzie trzymać? (http://www.rcskorpion.pl/towar/1-4053-1-konektor-amp-female-robbe/) Nie mam doświadczenia z zabawą z wtyczkami, więc może to być głupie pytanie. Chyba, że powinienem zmienić Tamiyję na T-Connectora na replice i aku wtedy też?

Edited by Marnus
Link to post
Share on other sites

Baterię do łądowania podpina się przez główne złacze pradowe oraz przez złącze balancera. (oba kabelki)

czyli potrzebujesz kabla do ładowania. Konektor tamiya wyrzuć i zmień na deans. Tamiya nie wiejdzie nawet na kable, które sa w tych pakietach bo kable sa grube. Konektor który podałeś to nie jest tamiya, jak widac na zdjeciu i z reszta w nazwie, tylko AMP.

to jest tamiya: http://www.rcskorpion.pl/towar/konektor-tamiyakyosho-gold-male/

a kabel do ładowania: http://www.rcskorpion.pl/towar/przewod-ladowania-banan-dean-t-silikonowy/

wtyk do repliki http://www.rcskorpion.pl/towar/konektor-typu-deans-2-pin-ultra-plug-male-china/

wtyk do baterii: http://www.rcskorpion.pl/towar/konektor-typu-deans-2-pin-ultra-plug-female-china/

Link to post
Share on other sites

Jedyny dostępny w tym momencie (gdzie znalazłem) silnik SHS HT Długi jest na sklep.airsoftguns.pl i kosztuje 195 zł, gdzie G&P jest za 189 zł. Fakt, że do SHSa oferują darmową przesyłkę, ale jak mam wybierać między SHS a G&P, to u mnie wybór jest oczywisty. Nie miałem styczności z tymi chińczykami, a tym bardziej nie wiem jak z żywotnością. O G&P mogę trochę powiedzieć już ;)

Link to post
Share on other sites

Nie wszystko co ma napis jest lepsze. M140 G&P to bardzo średni motorek.. Jeżeli koniecznie chcesz coś z renomowanym znaczkiem to weź M160 albo wyżej. Niepotrzebnie odrzucasz chińskie motory, bo nie dość, że są tanie i niezawodne to jeszcze dużo mocniejsze od odpowiedników G&P.

Link to post
Share on other sites

Napisałem do ASGshopu i uaktualnili dzisiaj te silniki, więc jest on już u mnie w koszyku.

Na ten moment mój zestaw upgrade'u wygląda tak:

 

Silnik - G&P M170 Devil Jet

LiPol - Robbe ROXXY EVO 3S 4000mAh 30C

Ładowarka - Robbe Power Peak B7

Prowadnica - Guarder Łożyskowana

Łożyska - ? (ślizgowe czy kulowe?)

Sprężyna - Guarder M140

 

Coś byście zmienili? Co z łożyskami? Coś trzeba dołożyć?

Czekam na dobre rady ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...