Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Ładowarka Imax B6


Recommended Posts

A więc kupiłem ostatnio akumulator LiPo 7.4V nano-tech oraz ładowarkę Imax B6 , która kosztowała mnie 120 zł i w życiu bym nie pomyślał , że w zestawie może nie być zasilacza ... . Ale do rzeczy wygrzebałem tam coś co nazywa się Przewód zasilający 12V DC ( Jack - Krokodylki ) , nie wiem może jestem głupi ale gdzie ja mam to podłączyć ? Do akumulatora samochodowego czy może do kontaktu ??!!

Link to post
Share on other sites

90% ładowarek modelarskich nie ma zasilacza w komplecie.

1. po co Ci zasilacz np. na lotnisku, skoro podpinasz ładowarkę pod akumulator samochodowy?

2. Zwiększenie kosztów początkowych.

3. Sporo ludzi kupuje jeden, dobry zasilacz i ewentualnie zmienia ładowarki tylko.

Link to post
Share on other sites

Nie tak do końca. Ładując pakiety nie przekraczaj prądu ładowania jaki jest na zasilaczu, czyli te 1,5A. Dla świętego spokoju ładuj sobie prądem od 1A w dół.

Nie jesteś modelarzem żeby pakiet mieć ładowane w kilka-kilkanaście minut :teeth:

Link to post
Share on other sites

Imax oferuje max 5A prądu ładowania o ile dobrze pamiętam (nie mam już imaxa). Skoro ładowarka może podać taki prąd to musi go dostać z zasilacza. Skoro zasilacz jest 1,5A to brakuje 3,5A :teeth: To tak na chłopski rozum.

Link to post
Share on other sites

Jak ustawisz na ładowarce 5A to ładowarka będzie chciała pobrać te 5A z zasilacza który ma tylko 1,5A. Zacznie się grzać aż się spali zasilacz lub ładowarka.

Czy w ogóle wziąłeś do ręki instrukcje ładowarki i czytałeś ją ?

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

W kwestii formalnej nie sprawdzałem tego ale nie ufał bym tak do końca odnośnie tego prądu.

 

Skoro zasilacz na wyjście podaje 1.5A * 12V czyli 18W.

 

Skoro np. byś ładował aku 7.4V to ładowarka mogła by zapewnie dać nieco wyższy prąd: 18W / 7.4V = 2.4A

Link to post
Share on other sites

Słuchajta, wyjmuję dzisiaj imaxa żeby podładować baterię i spostrzegłem, że na blachach Deansa mam czarny osad, przypominający coś w rodzaju śladów po hamowaniu, dodatkowo jedna z cieńszych, elastycznych blaszek ma zwęglone 2mm powierzchni, a jej reszta nosi ewidentne przebarwienia od przegrzania o.0

Wina ładowarki, jednej z baterii, czy kiepskiej wtyczki?

Link to post
Share on other sites

Wina za dużego prądu :icon_wink: dała go oczywiście bateria (bo co jak co, ale max. 5A z Imaxa nie usmaży tak grubych styków) więc pozostaje nam kwestia odbiorcy takiego prądu czyli repliki. Może przez chwilę jakaś przycinka się zrobiła i prąd mocno skoczył? A dalej się ubrudziło całe złącze.

Edited by hindus
Link to post
Share on other sites

Ale spalona jest wtyczka od ładowarki, te od replik są ok. Używałem czasem Lipo Storage, tak z nudów. Niby max na ładowarce to 1A rozładowywania, ale może wtedy któryś lipol dmuchnął pełną parą? Kwestia tego czy to będzie się powtarzać? Wina leży chyba po stronie ładowarki skoro dopuściła do przeciążenia na tyle długiego, by zacząć zwęglać styki?

Edited by MrMCET
Link to post
Share on other sites

Dzisiaj ładowałem batkę dla kolegi, problemu nie było. Patrząc po bateriach jakie nią ładuję to zdecydowanie wywyższa się pakiet 3Ah, 40C zdolny do bombardowania tymi 120A. Nigdy nie łapał idealnie równego napięcia na ogniwach, a przy "storydżowaniu" do dłuższego leżakowania wytracał napięcie zdecydowanie szybciej na jednej z nich. Tylko jego wtyczka wygląda na zdrową.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...